Українська мова
за типовою освітньою програмою,
розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Українська мова та читання» для 4 класу
(автори І. Большакова, І. Хворостяний)
5 годин на тиждень
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
|
І семестр |
|
|
|
Розділ 1. Мова і мовлення |
|
|
1 |
Я вивчаю українську мову. (с. 6-7) |
|
|
2 |
Я вивчаю українську мову. (с.6-7) |
|
|
3 |
Повторення. Текст. Речення. Слово (с.7-8) |
|
|
4 |
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. «Знову до школи» (За твором Ме` ґан МакДоналд) «Джуді Муді»)( с. 8-12) |
|
|
5 |
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. «Знову до школи» (За твором Ме` ґан Мак Доналд) «Джуді Муді»)( с. 8-12) |
|
|
6 |
Повторення. Текст. Речення. Слово (с.13-14) |
|
|
7 |
Робота з дитячою книгою Серія повістей про Джуді Муді. |
|
|
8 |
Розвиток мовлення. Інструкція (с.15) |
|
|
9 |
Повторення. Текст. Речення. Слово (с.16-17) |
|
|
10 |
Повторення. Текст. Речення. Слово. «Дівчинка, яка рятувала книжки» За Клаусом Гаґеру пом. (с.17-21) |
|
|
11 |
Мова і мовлення. Усне та писемне мовлення. (с.21- 23) |
|
|
12 |
Ситуація спілкування. Стилі мовлення. «Про книжки» (за матеріалами Наталії Климко) (с.23-25) |
|
|
13 |
Ситуація спілкування. Діалог і монолог. (с.25-27) |
|
|
14 |
Писемне мовлення. Роди літератури.(с. 28-29) |
|
|
15 |
Робота з дитячою книгою. Твори Івана Андрусяка. |
|
|
16 |
Писемне мовлення. Есей. ( с.30-31) |
|
|
17 |
Розвиток мовлення. Есей ( с.32) |
|
|
18 |
Текст. Речення. Однорідні члени речення. (с.33-35) |
|
|
19 |
Однорідні члени речення, з’єднані сполучником і. ( с.35-37) |
|
|
20 |
Однорідні члени речення, з’єднані повторюваним сполучником і. ( с.37-38) |
|
|
21 |
Однорідні члени речення, з’єднані сполучниками а, але (с.39-40) |
|
|
22 |
Повторення. Однорідні члени речення. Григорій Фалькович «Шкідники у нашім домі» (с.41-43) |
|
|
23 |
Повторення. Що я знаю / умію? |
|
|
24 |
Діагностувальна робота з теми « Мова і мовлення». |
|
|
|
Розділ 2. Звуки і букви |
|
|
25 |
Аналіз діагностувальної роботи. Орфограма. Поняття про міфи. (с.44-46) |
|
|
26 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян . «Про Перуна і Стрибога» (за Сергієм Плачиндою «Київські фрески» ) (с.46-49) |
|
|
27 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи «Про Перуна і Стрибога» (за Сергієм Плачиндою «Київські фрески» ) |
|
|
28 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян (с.50-51) |
|
|
29 |
Робота з дитячою книгою. Міфи слов’ян. |
|
|
30 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи (с.52-53) |
|
|
31 |
Правопис слів з орфограмою м’який подовжений приголосний. (с.53-54) |
|
|
32 |
Правопис слів з орфограмою апостроф у корені слова. Міфи. (с.54-55) |
|
|
33 |
Розвиток мовлення . Передбачаю наслідки (с.56) |
|
|
34 |
Повторення. Що я знаю / умію? |
|
|
35 |
Діагностувальна робота з теми « Мова і мовлення». |
|
|
|
Розділ 3. Лексичне значення слова |
|
|
36 |
Аналіз діагностувальної роботи. Значення слова. Однозначні та багатозначні слова. «Бріф. Бруф. Браф» (За Джанні Родарі) (с.57-59) |
|
|
37 |
Багатозначні слова й омоніми. (с.59-61) |
|
|
38 |
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда. ( с.61-64) |
|
|
39 |
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда. «Як чумаки винайшли скло» ( с.61-64) |
|
|
40 |
Синоніми. Народна байка. «Лебідь, щука і рак» (с.65-68) |
|
|
41 |
Робота з дитячою книгою. Народні байки. |
|
|
42 |
Антоніми. Байка. «Лебідь, щука і рак» Леонід Глібов (напам’ять). |
|
|
43 |
Знайомимося з письменником. Леонід Глібов. Акровірш «Хто доня» |
|
|
44 |
Поняття про фразеологізми. |
|
|
45 |
Уживання фразеологізмів. |
|
|
46 |
Розвиток мовлення. Розв’язую проблему. |
|
|
47 |
Повторення. Що я знаю / умію? |
|
|
48 |
Діагностувальна робота з теми « Лексичне значення слова». |
|
|
|
Розділ 4. Слово. Будова слова |
|
|
49 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення про будову слова. |
|
|
50 |
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. |
|
|
51–52 |
Творення складних слів. Авторська казка. «Фарбований лис» (За Іваном Франком ). |
|
|
53 |
Знайомимося з письменником. Іван Франко. |
|
|
54 |
Робота з дитячою книгою. Сторінками казок. Іван Франко «Коли ще звірі говорили». |
|
|
55 |
Повторення. Що я знаю / умію? |
|
|
56 |
Діагностувальна робота з теми « Будова слова». |
|
|
57 |
Розвиток мовлення. Казка про тварин. |
|
|
|
Розділ 5. Слово. Частини мови |
|
|
58 |
Аналіз діагностувальної роботи. Самостійні та службові частини мови. |
|
|
59 |
Іменник як частина мови. |
|
|
60 |
Відмінювання іменників. |
|
|
61 |
Називний відмінок іменників. |
|
|
62 |
Розвиток мовлення. Описую різні погляди. |
|
|
63–64 |
Родовий відмінок іменників |
|
|
65–66 |
Давальний відмінок іменників. Уривок «Малий та Карлсон, що живе на даху» (За Астрід Ліндгрен) |
|
|
67 |
Розвиток мовлення. Твір – розповідь. |
|
|
68–69 |
Знахідний відмінок іменників. «Марійка і жадібний грабіжник» (За Мариною і Сергієм Дяченками) |
|
|
70–71 |
Орудний відмінок іменників. «Смачнючий торт» Дмитро Кузьменко. |
|
|
72–73 |
Місцевий відмінок іменників. «Де мій хокейний светр?» Жіль Тібо |
|
|
74 |
Кличний відмінок іменників. |
|
|
75 |
Відмінювання іменників у множині. «Ми сьогодні - снігопади» (Григорій Фалькович) |
|
|
76 |
Повторення. Що я знаю / умію? |
|
|
78 |
Діагностувальна робота з теми « Слово. Частини мови». |
|
|
79 |
Розвиток мовлення. Досліджую тему. |
|
|
80 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|