Орієнтовне календарно-тематичне планування
до інтегрованого посібника Г. М. Сапун
«Українська мова та читання. У чотирьох частинах. Частина 1»
(за програмою Р. Б. Шияна)
4 клас
№з/п |
Тема уроку |
Дата |
Вересень 1. |
Повторення вивченого в 3 класі. Алфавіт. Розташування 10– 12 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу, другу і третю літери в слові. Літо, до побачення! Здрастуй, рідна школо! Олена Пчілка «Як шви- дко літо проминуло!». |
|
2. |
Звуки і букви. Вимова і написання слів з подовженими приголосними звуками. Людмила Кибалка «Мрія Марії». |
|
3. |
Олег Буцень «Неприємна пригода». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин. |
|
4. |
Правила вимови і написання слів з апострофом. Іванна Блажкевич «Пес та індик». |
|
5. |
Слово. Значення слова. Словосполучення з прямим і переносним значенням. Вимова і написання слова восени. Богдан Чалий «Ніби притомилось сонечко привітне…». |
|
6. |
Лексичне значення слова. Омоніми. Юлія Хандожинська «Батьків- щина». |
|
7–8. |
Борис Комар «Уперте теля». Читання за особами. Складання плану тексту. |
|
9. |
Синоніми. Антоніми. Робота зі словниками. Вимова і написання слів праворуч, ліворуч, увечері, вранці. |
|
10. |
РЗМ. Твір за ілюстрацією «Краса осіннього парку». |
|
11. |
Україна — це ми. Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна». Будова слова. Спільнокореневі слова. Корінь слова. Префікс. Суфікс. Словотворчі вправи. |
|
12. |
Наталя Гуркіна «Про Софію Київську». Відеоекскурсія. Вимова і написання слова держава. |
|
13. |
Правила вимови і написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Ната Гончаренко «Краса землі моєї». Словесне малювання. |
|
14. |
Віктор Васильчук «Казка про Калинку». Вибірковий переказ. Поділ тексту на частини, добір заголовків до них. |
|
15. |
Слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (про- сьба, боротьба, нігті, кігті). |
|
16. |
Слова з префіксами. Префікси роз-, без-, з-, с-. Григорій Фалькович «Примостився міст до міста». Складання діалогу «Я розмовляю з мо- стом». |
|
17. |
За Наталією Клевцовою «Наша любов». Вибірковий переказ. Скла- дання іншої кінцівки оповідання. Проєкт «Вишиванка». Вимова і на- писання слова творчість. |
|
18. |
Слова з префіксами пре- і при-. |
|
19. |
Слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. Володимир Ко- ломієць «Солодка земля». Визначення настрою вірша. |
|
20. |
РЗМ. Переказ легенди «Три стóрожі» за опорними словосполученнями. |
|
Жовтень 21. |
Діагностична робота. |
|
22–23. |
За Євгеном Білоусовим «Великий літописець». Визначення теми тексту. |
|
24. |
Частини мови. Іменник. Ознаки іменника як частини мови. Вимова і написання слів трамвай, тролейбус. Світ казковий, світ прекрасний. Марія Солтис-Смирнова «Спорти- вні товариші». |
|
25. |
Побутові казки. Українська народка казка «Всім бідам біда». |
|
26. |
Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Наталя Забіла «На річці». Вимова і написання слова океан. |
|
27. |
Рід та число іменників. Василь Сухомлинський «Де ночує водяна лілія?». Читання казки за особами. |
|
28. |
Відмінювання іменників. Відмінки. Початкова форма іменників (на- зивний відмінок однини). Мовне дослідження. Марія Чепурна «Родина». |
|
29. |
Індійська народна казка «Казка про жадібного ювеліра». Театраліза- ція казки. Вимова і написання слова справедливість. |
|
30. |
РЗМ. Відгук «Моя улюблена казка». |
|
31. |
Відмінювання іменників за зразком. Марися Рудська «Чому ведмеді не їдять пінгвінів». Складання продовження казки. |
|
32. |
Брати Грімм «Королева бжділ» (аудіоказка). Визначення особливос- тей казок. |
|
33. |
Розрізнення відмінків іменників. |
|
34. |
Марина Павленко «Вушка з абсолютним слухом». Театралізація казки. |
|
35. |
Розрізнення давального і місцевого відмінків однини іменників жіно- чого роду. |
|
36. |
Чергування приголосних [г], [к], [х] та [з′], [ц′], [с′] перед закінченням -і в давальному і місцевому відмінках однини. |
|
37. |
Яків Жарко «Півник». Визначення емоційного стану персонажів казки. |
|
38. |
Чергування голосних [і] та [о], [е] у коренях іменників чоловічого та жіночого роду. |
|
39. |
РЗМ. Складання казки за серією малюнків та опорними словами. |
|
40. |
Резервний урок. |
|