Орієнтовне календарно-тематичне планування
до інтегрованого посібника Г. М. Сапун
«Українська мова та читання. У чотирьох частинах. Частина 2»
(за програмою Р. Б. Шияна)
4 клас
№з/п |
Тема уроку |
Листопад 1. |
Іменник. Закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Легенди, міфи. Поняття про легенду. Легенда «Роса». Переказ тексту. |
2. |
Легенда «Як виникли Карпати». Поділ легенди на частини. Переказ тексту. |
3. |
Закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. Робота з орфо- графічним словником. Вимова і написання слова футбол. |
4. |
Паралельні форми іменників чоловічого роду — назв істот у давальному й місцевому відмінках однини. |
5. |
Легенда «Чому пес живе коло людини». Складання запитань за змістом легенди. Ро- бота з фразеологізмами. |
6. |
Закінчення іменників чоловічого та жіночого роду в орудному відмінку однини. Народна колисанка «Засинальна-жартувальна». |
7. |
Закінчення іменників жіночого роду з основою на м’який приголосний в орудному відмінку однини. |
8. |
Відмінювання іменників у множині. Поняття про міф. Міф «Як Бог створив чоловіка». Складання усного висловлення за змістом легенди. |
9. |
Міф «Нитка Аріадни». Робота з фразеологізмами. Складання есе із заголовком- фразеологізмом. |
10. |
РЗМ. Відтворення деформованого тексту. Легенда «Татарське зілля». |
11. |
Закінчення іменників у родовому відмінку множини. Написання слів узимку, влітку. Легенда «Чому Дощ іде, коли косять». |
12. |
Закінчення іменників у місцевому відмінку множини. |
13. |
Діагностична робота. |
14. |
Байки. Гумористичні твори. Леонід Глібов «Коник-стрибунець». Характеристика персонажів; висловлення свого ставлення до вчинків персонажів. Читання байки за особами. |
15. |
Прикметник. Ознаки прикметника як частини мови. Написання слова спільнота. |
16. |
Зв’язок прикметників з іменниками. Петро Ребро «Баран-будівничий». Написання слова наполе́гливість. |
17. |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Ольга Науменко «Яка хата, такий тин, який тато, такий син». |
18. |
Змінювання прикметників за родами та числами. Грицько Бойко «Бублики». |
19. |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями. |
20. |
РЗМ. Твір-опис за картиною Івана Марчука «Місячна ніч». |
Грудень 21. |
Прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи в різних відмінкових формах. Євген Бандуренко «Чого не тоне пароплав». Інсценізація вірша. |
22. |
Визначення граматичної форми прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний. Написання слова посередині. |
23–24. |
Михайло Слабошпицький «Що ж буде з Костиком?». Вибіркове читання. Творчий переказ тексту. |
25. |
Правопис прикметників на -ський, -цький, -зький. Зачарувала все зима. Сергій Гордієнко «Зима-художниця». Репродукція картини Сергія Шишка «Парк взимку». Порівняння вірша та репродукції картини. |
26. |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. Анатолій Камінчук «Усі дерева в інеї». |
27. |
Леся Українка «Мамо, іде вже зима». Інсценізація вірша. |
28. |
Утворення форм ступенів порівняння прикметників. Написання слова температура. |
29. |
Відмінювання прикметників у множині. |
30. |
РЗМ. Детальний переказ тексту Зінаїди Грієвої «Як звірята Наталочці допомогли». |
31. |
Діагностична робота. |
32. |
Числівник. Ознаки числівника як частини мови. Леся Храплива-Щур «Лічилка». |
33. |
Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Слухання колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю». Написання слова мільйон. |
34. |
Вимова і написання числівників. Євген Шморгун «Друге теплó». Детальний переказ тексту. |
35. |
Вимова і написання числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 у формі родового відмінка. Написання числівників п’ятдесяти́ , шістдесяти́ , сімдесяти́ , вісімесяти́ . |
36. |
Діагностична робота. |
37. |
РЗМ. Складання новорічно-різдвяних привітань. |
38–40. |
Резервні уроки. |