Орієнтовне календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу на 2018 − 2019 н. р. КТП уклали згідно з листом МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». Відповідає такій програмі:
Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 15.07.2018)
Українська мова
5 клас
122 год.
(3,5 год. на тиждень)
Програма. Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 15.07.2018)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Підручник. Глазова О. П. Українська мова : підруч. для 5 кл. ЗНЗ. К. : ВД «Освіта», 2018. 272 с.
|
Усього годин |
Перевірка мовн. теми |
Дикт. |
Письм. переказ |
Письм. твір |
Діалог |
Усн. переказ |
Усн. твір |
Чит. уголос |
Зош. |
РМ |
ТО |
Рік |
122 |
8 |
2 |
2 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
24 |
12 |
І сем. |
56 |
4 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
4 |
11 |
5 |
ІІ сем. |
66 |
4 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
5 |
13 |
7 |
Календарно-тематичне планування на 2018 − 2019 н. р.
І семестр
№ з / п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим. |
І семестр |
|||
Вступ. Повторення вивченого в початкових класах |
|||
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова − державна мова України. |
|
|
2 РМ1 ЧМН |
РМ Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
|
Рекоменд. |
3 РМ2 |
РМ Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
|
|
4 РМ3 |
РМ Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
|
|
5 РМ4 |
РМ Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
|
|
6 |
Усні й письмові форми тексту (висловлення). Зміст, заголовок тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
|
7 РМ5 |
РМ Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). |
|
|
8 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речень. Складання речень певного змісту за опорними словами. |
|
Рекоменд. |
9 РМ6 |
РМ Особливості будови опису предмета (тварини). Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
|
|
10 КР1 ТО1 (10 ф) |
КР № 1. «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Лексикологія |
|||
11 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
|
|
12 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Тлумачний словник. |
|
|
13 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
|
|
14 |
Групи слів за значенням. Синоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником синонімів. |
|
|
15 |
Антоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
|
16 |
Омоніми (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником омонімів. |
|
|
17 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
|
|
18 |
Тренувальні вправи на повторення. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
|
Рекоменд. |
19 КР2 АН |
КР № 2. «Лексикологія»: тестування. Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
|
Рекоменд. |
20 РМ7 |
РМ Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
|
|
21 РМ8 КП1 |
РМ Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
|
22 РМ9 ТО2 (12 ф) |
РМ Аналіз письмового переказу. |
|
|
Будова слова. Орфографія |
|||
23 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
|
|
24 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). Визначення в реченнях (текстах) і добір слів, що містять антонімічні суфікси та префікси. |
|
Рекоменд. |
25 |
Спільнокореневі слова й форми слова. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
|
Рекоменд. |
26 |
Незмінні й змінні слова. Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин). |
|
Рекоменд. |
27 |
Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
|
28 |
Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
|
29 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
|
30 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. |
|
Рекоменд. |
31 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
32 КР3 |
КР № 3. «Будова слова. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
33 РМ10 |
РМ Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
|
|
34 РМ11 ТО3 (12 ф) |
РМ Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
|||
35 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
|
|
36 |
Приголосні тверді та м’які (повторення). |
|
|
37 |
Приголосні дзвінкі та глухі (повторення). |
|
|
38 |
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. |
|
Рекоменд. |
39 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
|
Рекоменд. |
40 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
|
41 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
|
42 |
Склад. Основні правила переносу. |
|
|
43 ТО4 (9 ф) |
Основні правила переносу. |
|
|
44 |
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. |
|
|
45 |
Орфоепічна помилка (практично). Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей. |
|
Рекоменд. |
46 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
|
|
47 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
|
|
48 |
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
|
49 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
|
50 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
51 КР4 |
КР № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
52 КД1 ТО5 (9 ф) |
Контрольний диктант № 1. |
|
|
53 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
|
|
54 |
Уподібнення приголосних звуків. Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
|
|
55 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
|
56 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___вересня ЗДНВР С. А. Колєснікова
Українська мова
5 клас
122 год.
(3,5 год. на тиждень)
Календарно-тематичне планування
ІІ семестр
№ з / п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим. |
ІІ семестр |
|||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
|||
57 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]. |
|
|
58 |
Чергування [о], [е] з [і]. |
|
|
59 |
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
|
|
60 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
|
|
61 |
Основні випадки чергування у – в (правила милозвучності). |
|
|
62 |
Основні випадки чергування і – й, з – із – зі (правила милозвучності). |
|
|
63 ТО6 (11 ф) |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
|
|
64 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
|
|
65 |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
|
|
66 |
Правила вживання апострофа. |
|
|
67 |
Правила вживання апострофа. |
|
|
68 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
69 КР5 |
КР № 5. «Орфоепія. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
|
70 РМ12 |
РМ Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
|
|
71 РМ13 |
РМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
72 РМ14 |
РМ Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
|
73 РМ15 |
РМ Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
|
|
74 РМ16 |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
75 РМ17 ТО7 (12 ф) |
РМ Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
|
|
Відомості із синтаксису й пунктуації |
|||
76 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
|
77 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. Складання висловлення з використанням опорних словосполучень (наприклад: улюблені книжки, відповіді на запитання, запам’ятаю назавжди). |
|
Рекоменд. |
78 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
|
79 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
|
|
80 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). |
|
|
81 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
|
|
82 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
83 РМ18 |
РМ Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»). |
|
|
84 РМ19 ТО8 (9 ф) |
РМ Аналіз письмового твору. |
|
|
85 |
Другорядні члени речення. |
|
|
86 |
Додаток. |
|
|
87 |
Означення. |
|
|
88 |
Обставина. |
|
|
89 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
90 КР6 |
КР № 6. «Словосполучення й речення. Члени речення»: тестування, виконання завдань. |
|
|
91 АН |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення. Формулювання відповідей на запитання за змістом прослуханого уривка з використанням однорідних членів речення. |
|
Рекоменд. |
92 |
Кома між однорідними членами. |
|
|
93 |
Кома між однорідними членами. |
|
|
94 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
|
95 ТО9 (11 ф) |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад», «Що ми побачили в лісі») з використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення. |
|
Рекоменд. |
96 РМ20 |
РМ Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
|
|
97 РМ21 КП2 |
РМ Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
|
|
98 РМ22 |
РМ Аналіз письмового переказу. |
|
|
99 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань. |
|
Рекоменд. |
100 |
Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
|
101 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). |
|
|
102 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
|
103 РМ23 |
РМ Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів |
|
|
104 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
105 КР7 ТО10 (10 ф) |
КР № 7. «Просте ускладнене речення»: тестування, виконання завдань. |
|
|
106 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
|
107 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
|
108 РМ24 |
РМ Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
|
|
109 |
Пряма мова. |
|
|
110 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
|
111 |
Діалог. Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
|
Рекоменд. |
112 |
Тире при діалозі. |
|
|
113 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
|
114 КР8 ТО11 (9 ф) |
КР № 8. «Складні речення. Пряма мова. Діалог»: тестування, виконання завдань. |
|
|
Повторення й узагальнення вивченого в кінці року |
|||
115 |
Лексикологія. Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів, добір синонімів, антонімів. |
|
Рекоменд. |
116 |
Будова слова й орфографія. |
|
|
117 КД2 |
Контрольний диктант № 2. |
|
|
118 |
Фонетика й графіка. |
|
|
119 |
Орфоепія й орфографія. Читання речень (текстів) з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень. |
|
Рекоменд. |
120 |
Синтаксис і пунктуація. |
|
|
121 |
Синтаксис і пунктуація. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків. |
|
Рекоменд. |
122 ТО12 (8 ф) |
Підсумковий урок. |
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___січня ЗДНВР С. А. Колєснікова