19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект уроку Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, (повторення).

Про матеріал

Мета уроку : поглибити й систематизувати знання учнів про звукове значення букв Я, Ю, Є; навчити учнів визначати звукове значення букв я, ю, є, залежно від їх­ньої позиції у слові; формувати вміння ана­лізувати звуки, букви, повторити правопис великої літери в астрономічних назвах; забезпечити тренування мовних органів системою вправ; розвивати фонематичний слух, навички звукопису; виховувати інтерес до зоряного неба.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 

 

 

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, (повторення).

 

 

 

 

Підготувала й провела

Учитель української мови та літератури

НВК «Школа-ліцей «Оріяна» м. Львова

Пелешок Галина Миколаївна

 

 

 

 

Львів, 2017

Тема. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, (повторення).

Мета уроку: поглибити й систематизувати знання учнів  про звукове значення букв Я, Ю, Є; навчити учнів визначати звукове значення букв я, ю, є,  залежно від їх­ньої позиції у слові; формувати вміння ана­лізувати звуки, букви, повторити правопис великої літери в астрономічних назвах; забезпечити тренування мовних органів системою вправ; розвивати фонематичний слух, навички звукопису; виховувати інтерес до зоряного неба.

Вид уроку: урок наскрізного навчання на тему «Зорі».

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Обладнання та матеріали: карта зоряного неба, підручник, роздатковий матеріал, магнітики із зображеннями небесних тіл, таблиця «Звукове значення букв я,ю,є».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель зачитує вірш.

Зорі на небі

Наталя Прохоренкова

Зорі на небі яскраво палають,

Душу мою у ночі зігрівають.

Вийди лишень ти на двір, подивися,

 Зорі на небі-джерельна водиця.

Зцілюють серце, знімають образи

Саме в цю мить, неодмінно відразу.

Зорі на небі спокійно дрімають,

Сумніви, біль, недовіра минають.

Зорі на небі, то сила всесвітня,

Щира, жива, осяйна, непохитна.

Здійснюють мрії, в найтяжчі хвилини

Зорі на небі - цілющі краплини.

  • Як ви здогадалися, сьогоднішній урок буде присвячений зоряному небу. Звичайно, ми продовжимо вивчати основні невідповідності між буквами та звуками.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Мозковий штурм.

► Дати якнайшвидше відповіді на питання:

1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)

2. Скільки звуків в українській мові? (38)

3. Яку кількість становлять приголосні, голосні? (32, 6)

4. Яка буква не означає звука? (ь)

5. Які букви завжди означають 2 звуки? (ї, щ)

7. За яких умов букви я, ю, є означають 2 звуки?

8. Астрономічні назви пишуться з великої чи з маленької букви?

 

ІV. Перевірка домашнього завдання.

Впр.237, с.130

 

V. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Робота з підручником.

Ознайомлення із табличкою на с. 128, § 22.

  1. Робота з текстом.

Виписати із поданого тексту:

І варіант                                     ІІ варіант

слова, у яких букви я,ю,є      слова, у яких букви я,ю,є

означають 2 звуки.                 означають 1 звук.

Чумацький Шлях

   Легенда розповідає про те, що Чумацький Шлях — то сіль, яку розсипали чумаки зі своїх возів, і вона, ставши світлою не­бесною смугою, освітлювала їм дорогу.

   Проте людська фантазія не обмежувалася цим поясненням. На Наддніпрянщині переказували, що Чумацьким Шляхом можна без перешкод дійти аж до Єрусалима. В іншому варіанті — це дорога, одна половина якої веде праведні душі в рай, а інша — душі грішників у пекло. Ще вірили в те, що як настане кінець світу, то на землі має народитися стільки людей, скільки зірок у Чумацькому Шляху.

  1. Виразне читання учнями виписаних слів

(тренування мовних органів)

  1. Робота з магнітиками, на яких зображено небесні тіла.

Робота в парах.

Учні розглядають магнітики й розповідають однокласникам про зображені на малюнках астрономічні тіла, аналізують правопис власних назв, визначають, скільки звуків означають букви я,ю,є.

C:\Users\HOME\Desktop\20171126_152838006_iOS 1.jpg

 

C:\Users\HOME\Desktop\20171126_153045610_iOS 1.jpg

 

 

 

VI. Фізкультхвилинка.

VІІ. Навчальний диктант.

Зоряне небо

    Пізно ввечері піднімаю очі вгору і вдивляюся в таємниче і таке прекрасне зоряне небо.

     Щоночі перед нами відкривається небесна книга Всесвіту — міріади далеких зірок. Вони групуються в химерні фігури, наче хто зумисне і неспроста позбирав їх докупи, немов по-мистецькому вишив на небесному килимі вигадливі візерунки-сузір’я.

    Вигляд зоряного неба невпинно змінюється залежно від пір року. Взимку, наприклад, сяють сузір’я Оріона, Великого Пса, Візничого. Навесні вони зникають, натомість з’являються інші сузір’я.

     Ми сьогодні наполегливо проникаємо в незвідані глибини Всесвіту. Дедалі більше загадок космічної безодні перестає бути таємницею.(85 слів)

 

VІІІ. Підсумки.

  Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою, їхнього ставлення до ро­боти на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми.

 

ІХ. Домашнє завдання.

Опрацювати §22, с.128, виконати впр. 238, с.130.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Пелешок Галина
Додано
17 липня 2018
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку