Орієнтовне планування уроків української літератури у 7 класі

Про матеріал

Орієнтовне планування уроків української літератури, розроблено мною у творчій групі вчителів-словесників району.

Враховано зміни, нововведені твори.

Стане помічником у роботі вчителя.

Перегляд файлу

                                             Українська література  7 клас

70 год.     2 год./ тиждень

 

Графік фронтальних видів контрольних робіт                                       

                                                         І семестр                                                              ІІ семестр

Форма контролю

Кількість

Дата

Кількість

Дата

 

 

 

 

 

Контрольні роботи у формі:

  • контрольного класного твору

      -   Тести

3

1

 

2

 

3

1

 

2

 

 

Уроки розвитку зв’язного мовлення:

Усно

письмово

 

1

1

 

 

1

1

 

Уроки позакласного читання

Урок виразного читання

1

1

 

1

1

 

Література рідного краю

2

 

2

 

Перевірка зошитів

4

 

5

 

Тема уроку

Год.

    Дата         Прим.

 

І семестр

Вступ

1

Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

 

1

 

 

Із пісенних скарбів (4 год.)

 

2

Соціально-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство

 

1

 

Напам’ять одну

 пісню (на вибір)

3

Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.               ТЛ: пафос твору

 

1

 

 

4

 

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста».

 

1

 

 

 

 

5

Особливості жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос.                             ТЛ: коломийки

1

 

 

 

 

Про далекі минулі часи  (25 год.)

 

 

 6

Іван Франко. ( 6 год.)

Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Огляд поетичної спадщини І. Франка. Виразне читання творів

 

 

 

1

 

 

7

«Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Робота над текстом повісті.                          ТЛ: історична повість, мотив

 

1

 

 

8

Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету. Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави.                       ТЛ: сюжет.

 

1

 

 

9

Порівняльна характеристика Захара Беркута і Тунгара Вовка.

 

1

 

 

10

 Художні засоби, особливості мови повісті

 

1

 

 

11

Урок позакласного читання № 1.  І. Франко «Під оборогом»

 

1

 

 

12

Контрольна робота (№1) з теми:» Із пісенних скарбів. І.Франко «Захар Беркут». Контрольний твір на одну із тем ( за вибором вчителя)

1

 

 

 

13

Тарас Шевченко. (3 год.)

Повторення життєпису поета. Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало»)

ТЛ: прийом контрасту.

 

1

 

 

14

Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).ТЛ: балада, романтичний пейзаж, метаморфози

 

1

 

 

15

«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбуття свого народу, віра в нього

ТЛ: ідея

 

1

 

Напам’ять «Заповіт»

 

16

17

Андрій Чайковський « За сестрою» (4 год.)

Коротко про письменника.

Героїко- романтична повість. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. ТЛ.: героїко-романтична повість.

Напружений динамічний сюжет повісті. Робота з текстом твору. ТЛ.: композиція.

1

1

 

 

 

19

Урок мовленнєвого розвитку № 1.  Складання характеристики  образу  Павлуся (письмово).

 

1

 

 

 

 

20

Контрольна робота № 2.з теми « Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало», «Тополя», «Заповіт». Андрій Чайковський « За сестрою» Тестові завдання

 

 

1

 

 

 

21

 

 

 

Урок літератури рідного краю. Прозовий твір на історичну тематику.

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

Михайло Стельмах. (6 год.)

Коротко про митця. « Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство. Робота з текстом.

ТЛ.: автобіографічна повість.

 

1

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

1

 

 

 

 

 

24

Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів.        

ТЛ: автобіографічний твір,символ

 

1

 

 

25

Характеристика образу чутливого до краси хлопчика Михайлика

 

1

 

 

26

 

Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби).

 

1

 

 

 

27

Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору

 

 

1

 

 

 

 

28

 

 Григір Тютюнник  ( 5 год.)

«Климко» . Цікавий епізод з дитинства письменника. Робота з текстом повісті «Климко».Автобіографічна основа твору.

 

 

1

 

 

29

 

Тема воєнного лихоліття в повісті. . Ідея самопожертви

 

Тема воєнного лихоліття в повісті. . Ідея самопожертви

 

1

1

 

 

30

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Характеристика образу Климка

 

1

 

 

 

31

Урок виразного читання улюблених епізодів творів. Художні особливості твору ( мова персонажів, художня деталь). Т.Л.:художня деталь

 

1

 

 

32

Урок мовленнєвого розвитку № 2.  Усний переказ найбільш вражаючого епізоду з повісті (з аргументацією свого вибору)

 

1

 

 

 

33

 

Контрольна робота № 3. З теми « М.Стельмах «Гуси-лебеді летять», Поезії; Г.Тютюнник «Климко». Тести

1

 

 

 

34

 

Урок літератури рідного краю.

 

1

 

 

 

35

Повторення та узагальнення вивченого. Підсумки за семестр

1

 

 

 

 

 

36

 

 

 

ІІ семестр

Олекса Стороженко « Скарб» ( 2 год.)

Короткі відомості про автора, його гумористичні твори.

Морально-етичні проблеми оповідання.

 

 

 

 

1

 

 

 

 

37

Гумористичне, викривальне зображення головного героя.

Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання «Скарб».   ТЛ: поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення)

 

1

 

 

38

Богдан Лепкий.(1 год.)

 «Мишка» (Казка для дітей: для малих і великих). Коротко про письменника. Актуальні  морально-етичні питання в творі, проблема збереження загальнолюдських цінностей.Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

1

 

 

39

Урок позакласного читання № 2. Б.Лепкий «Цвіт щастя»або Володимир Малик « Фірман султана»

 

1

 

 

40

Ліна Костенко.(4 год.)

 Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності, буденності, стандарту в « Кольорових мишах» ТЛ: диптих

 

1

 

Напам’ять один вірш

на вибір

41

 

Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

( поезія « Кольорові миші», « Дощ полив»)

1

 

 

 

 

42

Розгорнута притчова метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті в поезіях «Крила», « Чайка на крижині».

 

1

 

 

43

Урок виразного читання одного вірша напамять( на вибір).

 

1

 

 

44

 

 

 

Василь Симоненко (3 год.) 

«лицар на білому коні» в українській літературі.

«Лебеді материнства». Символічний зміст образу лебедів . Втілення в ліриці особливостей української ментальності, рис національного характеру

ТЛ: ліричний герой

 

 

 

1

 

 

 

 

Напам’ять один вірш

на вибір

 

 

 

 

45

Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. «Ти знаєш, що ти людина?»

 

 

  1

 

 

46

Загальнолюдські цінності та ідеї, розкриті у вірші « Гей, нові Колумби й Магеллани»

 

1

 

 

47

 

 

Урок  літератури рідного краю

 

1

 

 

 

 

 

48

 

 

 

Контрольна робота № 4.  З теми : «О.Стороженко «Скарб», Л.Костенко «Чайка на крижині», «Крила», « Дощ полив», В Симоненко Поезії.»  Тести

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

49

Марина Павленко ( 4 год.)

«Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських».

Казкове й реалістичне в повісті-казці.  Т.Л.: повість-казка

1

 

 

50

Час теперішній і минулий в казці. Сюжет повісті-казки

Роздуми про сенс людського життя.  Добро і зло в повісті. У сучасному світі та людині.

 

1

 

 

51

 Характеристика образів дітей і дорослих,  їхніх вчинків. Символічний образ старовинної шафи і чарівних коралів.

 

1

 

 

52

 

 

Урок мовленнєвого розвитку № 3. Твір-мініатюра за сюжетом повісті-казки М. Павленко

«Твори добро і примножуй красу»

1

 

 

 

 

53

 

 

 

 

 

54

Любов Пономаренко. «Гер переможений».  Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин тощо).       ТЛ: новела

Контрольна робота. Контрольний письмовий твір за творчістю Марини Павленко і Л. Пономаренко  на запропоновані вчителем теми ( на вибір)

 

1

 

 

 

55

56

Ми-українці (4год.)

Олег Ольжич. « Господь багатий нас благословив», « Захочеш- і будеш» ( із циклу « Незнаному воякові» ).

Українські національні герої, лицарі духу. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово.

 

1

 

1

 

Вивчити напамять

один вірш( на вибір)

57

 

58

Олена Теліга. « Сучасникам», « Радість»,

« Пломінний день». Романтичний максималізм. Сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом, моральний заповіт нащадкам.

1

 

1

 

 

 

 

59

 

 

 

Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усний твір-характеристика персонажа

 

1

 

 

 

 

 

 

60

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Скли». (4год.)

Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту,об’їздив півсвіт, здобувши безліч перемог.

1

 

 

 

 

 

 

 61

Іван Сила ( Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

1

 

 

 

62

 

Інші образи твору.

 

1

 

1

 

 

 

 

63

Морально-етична проблематика твору: добро і зло. Справжня дружба, любов, чесність і підступність.

1

 

1

 

 

64

Андрій Малишко. (3 год.)

Український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник», « Вчителька».

 

1

 

Вивчити напамять

один вірш( на вибір)

65

 

 

 

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в творах « Чому, сказати, й сам не знаю…), « Так живуть на цій землі поети»

1

 

 

 

 

 

66

Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, істор. пам’яті. Ліризм поезій А.Малишка.

1

 

 

67

Контрольна робота № 5. З теми: « Олег Ольжич і Олена Теліга.Олександр Гаврош. Поезії А.Малишка.»  Тести

 

1

 

 

68

 

 

Урок літератури рідного краю.

1

 

 

 

 

69

 

 

70

Повторення та узагальнення вивченого за рік (2 год.)

Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

 

Підсумковий урок. Перелік  програмових творів ( на 8 клас) , які потрібно прочитати в повному обсязі влітку

1

 

 

 

 

doc
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку