Орієнтовне планування уроків української літератури, розроблено мною у творчій групі вчителів-словесників району.
Враховано зміни, нововведені твори.
Стане помічником у роботі вчителя.
Українська література 7 клас
70 год. 2 год./ тиждень
Графік фронтальних видів контрольних робіт
І семестр ІІ семестр
Форма контролю |
Кількість |
Дата |
Кількість |
Дата |
|
|||||||||||
Контрольні роботи у формі:
- Тести |
3 1
2 |
|
3 1
2 |
|
||||||||||||
|
Уроки розвитку зв’язного мовлення: Усно письмово |
1 1 |
|
1 1 |
|
|||||||||||
Уроки позакласного читання Урок виразного читання |
1 1 |
|
1 1 |
|
||||||||||||
Література рідного краю |
2 |
|
2 |
|
||||||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
|
5 |
|
||||||||||||
№ |
Тема уроку |
Год. |
Дата Прим. |
|||||||||||||
І семестр Вступ |
||||||||||||||||
1 |
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва
|
1 |
|
|
||||||||||||
Із пісенних скарбів (4 год.)
|
||||||||||||||||
2 |
Соціально-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство
|
1 |
|
Напам’ять одну пісню (на вибір) |
||||||||||||
3 |
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень. ТЛ: пафос твору
|
1 |
|
|
||||||||||||
4
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста».
|
1
|
|
|
||||||||||||
5 |
Особливості жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки |
1 |
|
|
|
|||||||||||
Про далекі минулі часи (25 год.)
|
||||||||||||||||
6 |
Іван Франко. ( 6 год.) Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Огляд поетичної спадщини І. Франка. Виразне читання творів
|
1 |
|
|
||||||||||||
7 |
«Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Робота над текстом повісті. ТЛ: історична повість, мотив
|
1 |
|
|
||||||||||||
8 |
Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету. Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави. ТЛ: сюжет.
|
1 |
|
|
||||||||||||
9 |
Порівняльна характеристика Захара Беркута і Тунгара Вовка.
|
1 |
|
|
||||||||||||
10 |
Художні засоби, особливості мови повісті
|
1 |
|
|
||||||||||||
11 |
Урок позакласного читання № 1. І. Франко «Під оборогом»
|
1 |
|
|
||||||||||||
12 |
Контрольна робота (№1) з теми:» Із пісенних скарбів. І.Франко «Захар Беркут». Контрольний твір на одну із тем ( за вибором вчителя) |
1 |
|
|
||||||||||||
13 |
Тарас Шевченко. (3 год.) Повторення життєпису поета. Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало») ТЛ: прийом контрасту. |
1 |
|
|
||||||||||||
14 |
Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).ТЛ: балада, романтичний пейзаж, метаморфози
|
1 |
|
|
||||||||||||
15 |
«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбуття свого народу, віра в нього ТЛ: ідея
|
1 |
|
Напам’ять «Заповіт» |
||||||||||||
16 17 |
Андрій Чайковський « За сестрою» (4 год.) Коротко про письменника. Героїко- романтична повість. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. ТЛ.: героїко-романтична повість. Напружений динамічний сюжет повісті. Робота з текстом твору. ТЛ.: композиція. |
1 1 |
|
|
|
|||||||||||
19 |
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Складання характеристики образу Павлуся (письмово).
|
1
|
|
|
|
|||||||||||
20 |
Контрольна робота № 2.з теми « Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало», «Тополя», «Заповіт». Андрій Чайковський « За сестрою» Тестові завдання
|
1 |
|
|
||||||||||||
21
|
Урок літератури рідного краю. Прозовий твір на історичну тематику.
|
1
|
|
|
||||||||||||
22
|
Михайло Стельмах. (6 год.) Коротко про митця. « Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство. Робота з текстом. ТЛ.: автобіографічна повість.
|
1
|
|
|
||||||||||||
23
|
Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
|
1
|
|
|
||||||||||||
24 |
Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів. ТЛ: автобіографічний твір,символ
|
1 |
|
|
||||||||||||
25 |
Характеристика образу чутливого до краси хлопчика Михайлика
|
1 |
|
|
||||||||||||
26
|
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби).
|
1
|
|
|
||||||||||||
27 |
Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору
|
1
|
|
|
||||||||||||
28
|
Григір Тютюнник ( 5 год.) «Климко» . Цікавий епізод з дитинства письменника. Робота з текстом повісті «Климко».Автобіографічна основа твору.
|
1 |
|
|
||||||||||||
29
|
Тема воєнного лихоліття в повісті. . Ідея самопожертви
Тема воєнного лихоліття в повісті. . Ідея самопожертви
|
1 1 |
|
|
||||||||||||
30 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Характеристика образу Климка
|
1 |
|
|
|
|||||||||||
31 |
Урок виразного читання улюблених епізодів творів. Художні особливості твору ( мова персонажів, художня деталь). Т.Л.:художня деталь
|
1 |
|
|
||||||||||||
32 |
Урок мовленнєвого розвитку № 2. Усний переказ найбільш вражаючого епізоду з повісті (з аргументацією свого вибору)
|
1 |
|
|
|
|||||||||||
33
|
Контрольна робота № 3. З теми « М.Стельмах «Гуси-лебеді летять», Поезії; Г.Тютюнник «Климко». Тести |
1
|
|
|
||||||||||||
34
|
Урок літератури рідного краю.
|
1
|
|
|
||||||||||||
35 |
Повторення та узагальнення вивченого. Підсумки за семестр |
1 |
|
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
36
|
ІІ семестр Олекса Стороженко « Скарб» ( 2 год.) Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання.
|
1
|
|
|
|
|||||||||||
37 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання «Скарб». ТЛ: поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення)
|
1 |
|
|
||||||||||||
38 |
Богдан Лепкий.(1 год.) «Мишка» (Казка для дітей: для малих і великих). Коротко про письменника. Актуальні морально-етичні питання в творі, проблема збереження загальнолюдських цінностей.Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
1 |
|
|
||||||||||||
39 |
Урок позакласного читання № 2. Б.Лепкий «Цвіт щастя»або Володимир Малик « Фірман султана»
|
1 |
|
|
||||||||||||
40 |
Ліна Костенко.(4 год.) Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності, буденності, стандарту в « Кольорових мишах» ТЛ: диптих
|
1 |
|
Напам’ять один вірш на вибір |
||||||||||||
41
|
Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. ( поезія « Кольорові миші», « Дощ полив») |
1
|
|
|
|
|||||||||||
42 |
Розгорнута притчова метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті в поезіях «Крила», « Чайка на крижині».
|
1 |
|
|
||||||||||||
43 |
Урок виразного читання одного вірша напам’ять( на вибір).
|
1 |
|
|
||||||||||||
44
|
Василь Симоненко (3 год.) – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Символічний зміст образу лебедів . Втілення в ліриці особливостей української ментальності, рис національного характеру ТЛ: ліричний герой
|
1
|
|
Напам’ять один вірш на вибір |
|
|||||||||||
45 |
Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. «Ти знаєш, що ти людина?»
|
1 |
|
|
||||||||||||
46 |
Загальнолюдські цінності та ідеї, розкриті у вірші « Гей, нові Колумби й Магеллани»
|
1 |
|
|
||||||||||||
47
|
Урок літератури рідного краю
|
1
|
|
|
||||||||||||
48
|
Контрольна робота № 4. З теми : «О.Стороженко «Скарб», Л.Костенко «Чайка на крижині», «Крила», « Дощ полив», В Симоненко Поезії.» Тести
|
1
|
|
|
||||||||||||
49 |
Марина Павленко ( 4 год.) «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці. Т.Л.: повість-казка |
1 |
|
|
||||||||||||
50 |
Час теперішній і минулий в казці. Сюжет повісті-казки Роздуми про сенс людського життя. Добро і зло в повісті. У сучасному світі та людині.
|
1 |
|
|
||||||||||||
51 |
Характеристика образів дітей і дорослих, їхніх вчинків. Символічний образ старовинної шафи і чарівних коралів.
|
1 |
|
|
||||||||||||
52
|
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Твір-мініатюра за сюжетом повісті-казки М. Павленко «Твори добро і примножуй красу» |
1
|
|
|
||||||||||||
53
54 |
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела Контрольна робота. Контрольний письмовий твір за творчістю Марини Павленко і Л. Пономаренко на запропоновані вчителем теми ( на вибір)
|
1 |
|
|
||||||||||||
55 56 |
Ми-українці (4год.) Олег Ольжич. « Господь багатий нас благословив», « Захочеш- і будеш» ( із циклу « Незнаному воякові» ). Українські національні герої, лицарі духу. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. |
1
1 |
|
Вивчити напам’ять один вірш( на вибір) |
||||||||||||
57
58 |
Олена Теліга. « Сучасникам», « Радість», « Пломінний день». Романтичний максималізм. Сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом, моральний заповіт нащадкам. |
1
1
|
|
|
||||||||||||
59
|
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усний твір-характеристика персонажа
|
1
|
|
|
|
|||||||||||
60 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Скли». (4год.) Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту,об’їздив півсвіт, здобувши безліч перемог. |
1
|
|
|
||||||||||||
61 |
Іван Сила ( Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
1 |
|
|
||||||||||||
62 |
Інші образи твору.
|
1
1 |
|
|
|
|||||||||||
63 |
Морально-етична проблематика твору: добро і зло. Справжня дружба, любов, чесність і підступність. |
1
1 |
|
|
||||||||||||
64 |
Андрій Малишко. (3 год.) Український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник», « Вчителька».
|
1 |
|
Вивчити напам’ять один вірш( на вибір) |
||||||||||||
65
|
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в творах « Чому, сказати, й сам не знаю…), « Так живуть на цій землі поети» |
1
|
|
|
||||||||||||
66 |
Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, істор. пам’яті. Ліризм поезій А.Малишка. |
1 |
|
|
||||||||||||
67 |
Контрольна робота № 5. З теми: « Олег Ольжич і Олена Теліга.Олександр Гаврош. Поезії А.Малишка.» Тести
|
1 |
|
|
||||||||||||
68
|
Урок літератури рідного краю. |
1
|
|
|
||||||||||||
69
70 |
Повторення та узагальнення вивченого за рік (2 год.) Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.
Підсумковий урок. Перелік програмових творів ( на 8 клас) , які потрібно прочитати в повному обсязі влітку |
1
|
|
|
||||||||||||