Вашій увазі пропонується розробка уроку української літератури для учнів 7 класу. Учні уже знайомі з постаттю Гр.Тютюнника, тому багато уваги його біографічним даним на уроці не приділяємо. Більше працюємо з текстом. Під час уроку застосовую різноманітні інтерактивні вправи з метою зацікавлення учнів до прочитання повісті, розвитку логічного мислення та творчих здібностей. Сподіваюсь моя розробка стане в пригоді моїм колегам.
Урок української літератури в 7 класі
Тема: «Григір Тютюнник. «Климко»»
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Григора Тютюнника, викликати інтерес до вивчення творів письменника, викликати інтерес до вивчення творів письменника; розвивати навички виділення головного, сприйняття та засвоєння матеріалу на слух, фантазію, творчі здібності, навички виразного читання; виховувати почуття гуманізму, здатність до співчуття.
Обладнання: підручник, портрет письменника, малюнки до повісті, картки з завданням.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Теорія літератури: повість
Хід уроку
І Оргмомент
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Інтеракитивний прийом «Асоціації». Учні записують на дошці всі слова, що асоціюються у них з цим словом.
Війна |
- Як ви думаєте про що твір, з яким ми розпочнемо знайомитися на уроці?
- Навіщо ми вивчаємо цю тему?
- Яку мету ви ставите перед собою на уроці?
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів
- Який твір Григора Тютюнника ви вичали в 5 класі?
(«Дивак»)
- Що таке повість?
ІVПовідомлення теми та мети уроку
VСприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1.Слово вчителя.
Зверніть увагу на портрет письменника.
«Мозковий штурм». Як ви думаєте, який в нього характер? Яка він людина?
2. Повідомлення учнів про життя і творчість письменника.
3. Слово вчителя з елементами бесіди
- Чи збігаються ваші припущення за зовнішньою характеристикою, яку ви давали на початку уроку?
Перш ніж ми розпочнемо безпосереднє знайомство з твором, я пропоную вам виконати інтерактивну вправу «Моделі, що ожили». Для цього ви повинні об'єднатися в групи. Я кожній групі роздам ілюстрацію з повісті, з якою ми познайомимося на уроці. Ви повинні проявити трішечки фантазії і оживити малюнки.
4. Звіт про роботу в групах.
5.Виразне читання уривків повісті.
VІ Закріплення знань, умінь та навичок
Гра «Доміно»
Учням пропонуються карточки з незакінченими фразами. Самі закінчення написані на інших аркушах. Учням необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз.
Григір Тютюнник народився … . Головний герой повісті … . Климко прокинувся … .
Виховували хлопця мати й дідусь, … . Дядько Кирило був … .
1) в 1931 році. 2) дванадцятирічний хлопчик Климко. 3) від холодної роси, що впала йому на обличчя. 4) потім дядько на Донбасі. 5) машиністом.
Прийом «Малюнок на скелі». Первісні люди на стінах печер зображали тварин, речі, які мали відношення до їхнього життя. Учню необхідно обрати лише ті речі, які б символізували художній твір, що вивчається на уроці.( на столі лежать різні предмети: квіти, картопля, сіль, м'які іграшки, газети, дитячі книжки, альбом, фарби)
VІ Підсумок уроку
На початку уроку ви поставили перед собою мету. Чи досягли ви її на уроці?
Що видалося найважчим? Що найлегчим? Що найбільше запам'яталося?
VІІДомашнє завдання
Скласти хронологічну таблицю життя і творчості письменника. Прочитати ІІ і ІІІ розділи повісті. Творчий рівень. Доведіть твердження у формі роздуму «За будь-яких обставин треба залишатися людиною»