Орієнтовні цілі та очікувані результати інклюзивного навчання у 1 класі.

Про матеріал
Орієнтовні цілі та очікувані результати інклюзивного навчання у 1 класі з предметів: математика, Я досліджую світ, фізична культура, мистецтво. Матеріал буде корисним для учителя щодо написання календарно-тематичного планування та поурочної підготовки, так і для асистента вчителя щодо оформлення Індивідуальної програми розвитку учениці з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Орієнтовні цілі та очікувані результати навчання учениці з ООП у 1 класі

(математика, мистецтво, Я досліджую світ, фізична культура)

Математика

Цілі

Розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, працювати за зразком, вказівками педагога, орієнтуватися в способах виконання практичних завдань, орієнтуватися у просторі. Накопичення та засвоєння власного (індивідуального) математичного словникового запасу. Розвивати пізнавальний інтерес до предметів та явищ оточуючого середовища; вміння організовувати власне робоче місце. Розвивати вміння відтворювати просторові відношення предметів та їх частин за словесною інструкцією-вказівкою в практичній діяльності.

Життєві компетентності:

  • Здатність проявляти зацікавленість до уроків математики.
  • Здатність слухати вчителя і виконувати його завдання, вказівки.
  • Усвідомлювати та виконувати правила поведінки в класі, школі.
  • Здатність працювати в колективі ( в групі, в парі).
  • Здатність сприймати кількість, простір, величину.
  • Здатність проводити операції над множинами.
  • Уміння розпізнавати, називати і відрізняти геометричні фігури.
  • Здатність працювати з зошитом, підручником, наочністю.
  • Здатність усвідомлено рахувати, позначати числа цифрами.

Навчальні досягнення

________ буде з допомогою (без допомоги) педагога:

*Називати кольори, наводити приклади предметів відповідного кольору, визначати колір предметів, розпізнавати кольори, знаходити предмет за зразком;

*Знати, називати величину, розмір  предметів (великий, малий, однакові, більший-менший; високий-низький, вищий-нижчий, широкий-вузький, товстий-тонкий), знаходити(показувати)  приклади величин предметів за малюнком, вибирати за зразком та короткою словесною інструкцією, порівнювати предмети за величиною на «око», накладанням, прикладанням.

*Визначати задану кількість предметів (багато-мало, багато-один, небагато-кілька, більше-менше, порівну), визначає задану кількість предметів (в межах 10), знаходити запропоновану кількість предметів в межах 5, порівнювати предметні сукупності в межах 5 шляхом накладання, прикладання.

*Називати (показувати) форму предметів, визначати форму предметів, знаходити предмет означеної форми, обстежує форму предметів, геометричних фігур зором, дотиком.

*Орієнтуватися на сторінках зошита (верхній-нижній, вгорі- внизу, вище-нижче, вперед-назад).

*Розуміти та показувати під час практичної діяльності положення предметів у просторі, на площині відносно себе ( під, між, над, за, біля, перед, на, в).

*Називати (вибирати), розпізнавати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), знаходити означені фігури за зразком, за вказівкою.

*Визначати кількість предметів, зображених на малюнках,  в межах 5 (10).

*Співвідносити кількість реальних предметів з числом і цифрою в межах 5.

*Знати цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10. Знаходити їх за вказівкою, за зразком, називати, записувати.

*Здійснювати лічбу до 10 за наочністю тощо (з допомогою дорослого).

*Перелічувати, відлічувати предмети, виконувати у практичній діяльності із лічильним матеріалом приєднання, об’єднання (додавання), від’єднання, забирання (віднімання) предметів.

 

Мистецтво

Цілі навчання:

Удосконалення (розвиток) дрібної моторики та диференційованих рухів пальців, кисті руки. Сприяти розвиткові уваги, сприймання, уявлень про форму, колір предметів, розмір, будову складових частин, їхні просторові відношення. Розвивати уміння слухати вчителя, малювати від руки прості лінії, нескладні малюнки, користуватися олівцем, гумкою, фарбами, пластиліном, зошитом для малювання та ін..

Знайомити дитину із зразкам різних видів  мистецтва, з репродукціями творів візуального мистецтва, ілюстраціями з дитячих книжок тощо та аналізувати їх (у простій формі)

Навчати використовувати шаблони, готові зразки, створювати композиції з даних елементів з допомогою педагога.

Навчати вирізати ножицями по контуру, охайно користуватися клеєм.

Мотивація до уроків мистецтва. Розвивати співацькі здібності.

Розвивати увагу, спостережливість, ритм, музичний слух, уміння сприймати музичні твори.

Розвивати вміння розуміти інструкції педагога, планувати власну образотворчу діяльність, підспівувати дитячі пісні, виконувати танцювальні рухи під музичний супровід.

Підтримувати вміння щодо здійснення контролю за своєю роботою, самооцінкою результату.

Розвивати розумові дії: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, групування відповідно до індивідуальних можливостей дитини.

Розвивати вміння працювати з ілюстраціями, малюнками, картинами тощо з допомогою педагога. Навчати дитину впізнавати і правильно називати зображені предмети.

Формування і збагачення сенсорного досвіду.

Для посилення емоційного впливу художнього образу на Лізу залучати твори художньої літератури (рядки віршів, уривки з казок, оповідань), музичні твори, використовувати мультфільми, відео, презентації та ін. мультимедіа.

Формування інтересу до образотворчої діяльності.

________ буде:

*Правильно розташовувати аркуш паперу в процесі роботи, користуватися навчальним приладдям (олівцем, фломастерами, фарбами, пластиліном тощо).

*Виконувати малюнок (це може бути лише дозображувальне черкання, певні графічні дії, предметне малювання, сюжетне малювання).

*Розфарбовувати зображення олівцями, фломастерами, кольоровими ручками за зразком чи на власний смак.

*Організовувати своє робоче місце.

*Правильно користуватися матеріально-технічними засобами, передбаченими програмою, використовувати тільки одну сторону аркуша під час малювання, обводити олівцем шаблони (трафарети) нескладної форми, з’єднувати точки, поставлені вчителем на аркуші паперу, проводити вертикальні, горизонтальні, похилі, округлі (замкнені) лінії, орієнтуватися на площині аркуша (знаходити середину, верхній, нижній, правий і лівий краї), розрізняти, називати і використовувати кольори (червоний, жовтий, зелений, синій, коричневий, чорний, білий).

*Підспівувати дитячі пісні. Виконувати танцювальні рухи під ритм прослуханої мелодії.

*Виявляти інтерес до навчально-практичної діяльності, готовність до самооцінювання

 

Я досліджую світ

Цілі навчання  (з допомогою/без допомоги педагога чи дорослого) :

Природознавча освітня галузь: Формування простих дослідницьких умінь, опанування доступних способів пізнання себе, предметів і явищ природи і суспільного життя (спостереження, обстеження, дослід, практична робота, вимірювання, оцінка (смайликом) побаченого (почутого), поступове формування уявлень про природничу картину світу (про природні об’єкти і явища,  взаємозв’язки в систем «жива природа - нежива природа» , про залежність людини від стану навколишнього середовища та її вплив на нього) за допомогою наочністі.

Розвиток толерантності у соціальній комунікації, ціннісного ставлення до природи та її пізнання, до приватного життя інших людей, поводити себе відповідно до правил класу, правил життя в суспільстві, інші соціальні навички щодо взаємодії і співпраці в різних видах діяльності.

Створювати умови для самовираження Єлізавєти у різних видах діяльності, правил бережного ставлення до природи та соціально адаптованої особистості.

Технологічна освітня галузь: реалізація творчого потенціалу Єлізавєти,  конструювання виробів з готових деталей, формування навичок організації робочого місця, безпечної праці з ручними інструментами та пристосуваннями; поетапне виготовлення виробів з використанням традиційних та сучасних технологій відповідно до можливостей дитини з ООП; формування здатності оцінювати та презентувати результати своєї діяльності; виконувати трудові дії в побуті для самообслуговування та якісного облаштування життєвого простору.

Соціальна та здоров’язбережувальна освітня галузь

Цілі навчання: формування у Лізи понять та навичок здорового способу життя, здатності до співпраці в різних середовищах, прагнення дотримуватись безпечної, здорової та етичної поведінки; сприяння індивідуальному розвитку самостійності; формування вміння вчитися без шкоди для свого здоров’я; створення сприятливого безпечного та здорового середовища у класі, школі.

 

________ буде (з допомогою/без допомоги педагога чи дорослого):

+організовувати своє робоче місце;

+вибирати за малюнками об’єкти природи (живої і неживої) за вказівкою педагога; називати їх; проблеми в навколишньому світі, пов’язані з діяльністю людини (н-д, завод забруднює повітря, воду…);

+знаходити спільні та відмінні ознаки об’єктів, групувати об’єкти навколишнього світу за ознаками (н-д, тварини, квіти, дерева, дикі тварини, птахи тощо), називати їх;

+ знати та показувати, називати  символи України , орієнтуватися  (власною поведінкою, за сюжетними картками) у громадських місцях;

+за потреби  з допомогою педагога орієнтуватися у громадських акціях, брати посильну участь у відзначенні пам’ятних дат і подій;

+дотримуватися правил безпеки та правил виконання роботи на уроці;

+користуватися матеріалами та інструментами (ножицями, клеєм, олівцями , пластиліном, стеками до пластиліну тощо);

+називати та вибирати за вказівкою педагога види матеріалів: папір, картон, пластилін, нитки тощо;

+виготовляти вироби з пластиліну (з паперу (аплікації тощо);

+конструювати з конструкторів, навчальних наборів (LEGO, мозаїка, конструктор з металу, «Танграм» тощо);

+виконувати технологічні операції з матеріалами (згинання, складання, скручування, рвання, різання, склеювання, ліплення тощо);

+виконувати елементарне побутове  самообслуговування;

+презентувати свій виріб.

Інформаційна освітня галузь

Цілі навчання: з допомогою педагога/дорослого формування у Єлізавєти уміння використовувати цифрові пристрої , інформаційно-комунікаційних технологій  для навчальних та розвивальних цілей; відповідального, безпечного, етичного  (під керівництвом дорослого!!!) користування  цифровими пристроями та мережами; початкових уявлень розрізняти інформацію різних видів та працювати з нею за допомогою цифрових пристроїв чи без них; початкових уявлень визначати, знаходити інформацію, яка зацікавила, яка необхідна для розв’язання життєвих проблем (навчання, гри тощо), за допомогою цифрових пристроїв, мереж та без них, з допомогою дорослого; розрізняти правдиву і неправдиву інформацію різних видів (за зображеннями); налагодження комунікації за допомогою цифрових пристроїв та мереж для спільної творчості, співпраці, навчання, гри; формування вмінь презентувати себе, власну творчість, створені продукти діяльності за допомогою цифрових пристроїв.

__________ буде (з допомогою/без допомоги педагога чи дорослого):

+розпізнавати, знаходити, вибирати та опрацьовувати просту інформацію за допомогою цифрових пристроів та без них;

+на простих поняттях-реченнях розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію;

+фото (відео)презентувати себе та свою практичну діяльність;

+користуватися засобами цифрової та безпосередньої комунікації для гри, спілкування, навчання, отримання нової інформації, використовувати безпечне онлайнове  чи офлайнове середовище для себе;

+дивитися відео, презентації, мультфільми за темами уроків.

 

 

Фізична культура

Цілі навчання:

Виховання у Лізи розуміння значущості занять фізичними вправами для зміцнення здоров’я, отримання задоволення, гартування тіла та характеру, самовираження, соціальної взаємодії у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності;

Формування здатності творчо застосовувати набутий досвід з фізичної культури для зміцненнф свого здоров’я, зняття фізичної втоми;

Розвивати здатність використовувати навички самоконтролю і самоцінювання свого фізичного стану, дотримуватися санітарно-гігієнічних правил та безпечної поведінки в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності;

Виховувати позитивне емоційне ставлення до занять фізичною культурою, здатності добирати фізичні вправи для розвитку фізичних якостей з урахуванням індивідуальних можливостей Лізи.

 

 

_________ буде: (під керівництвом  педагога чи дорослого):

+мати уявлення про фізичну культуру як сукупність різноманітних фізичних вправ, способів рухової та ігрової діяльності, спрямованих на фізичний розвиток і зміцнення здоров’я;

+виконувати вправи основної гімнастики, організовуючі вправи, елементи акробатики, загальнорозвивальні  з предметами/ без предметів(на місці, під час ходьби, танцювальних кроків);

+виконувати вправи з різновидів ходьби та бігу;

+виконувати  елементарні  навички  володіння м’ячем;

+розвивати свої фізичні якості;

+виконувати вправи з формування правильної постави і профілактики плоскостопості;

+за бажанням грати з однокласниками у рухливі ігри;

+виконувати фізкультхвилинки та фізкультпаузи;

+дотримуватися рухового режиму протягом дня;

+дотримуватися правил безпечної поведінки в процесі рухової діяльності.

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
7393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку