Тема уроку: Що роблять люди протягом дня. Навіщо потрібні розклади і розпорядки
Мета. Ознайомити учнів із типовим розпорядком дня, розкрити його вплив на здоров′я, навчати дітей організовувати свою працю і відпочинок та правильно облаштовувати робоче місце в класі і вдома; виховувати бажання дбати про своє здоров’я, формувати уміння позитивного ставлення один до одного
Навчальні завдання
Наприкінці уроку учні повинні вміти:
складати розпорядок дня за допомогою малюнку;
дотримуватись правил виконання розпорядку дня.
Обладнання: підручник “Основи здоров’я”, вірш «Режим дня киці Любки», Зошит для робіт з ЯДС, ТЗН, листи для пошуку теми уроку, зображення смайликів та завдання для них, капелюх, роздруківки «Режим дня»
№ З/п |
Зміст уроку |
Кількість хв |
1. |
Вступна частина |
5 хв |
2. |
Основна частина |
12 хв |
3. |
Практична частина |
15 хв |
4. |
Зворотній зв′язок |
3 хв |
І. Організація клас
Психонастрій
1.Вправа «Криголам «Ух»
Почнемо наше заняття із звільнення від негативних емоцій. Учні стають у коло і беруться за руки. Піднімають руки вгору, одночасно вдихаючи повітря на повні груди. Опускають руки вниз, видихаючи повітря й вимовляючи: «Ух». Повторити тричі.
2.Вправа «Правила»
Учні оголошують правила роботи на уроці.
(приклади) Бути активним.
Бути толерантним.
Слухати один одного.
Сміятися можна, але не з людиною.
Кожна думка має право на існування і висловлення
IІ. Вступ
1. Прийом «Шляпа думок»
- Як почуває себе здорова людина?
- як почуває себе хвора людина?
- Чому погано бути хворим?
- Що таке здоровий спосіб життя?
2. Прийом «Мозковий штурм» - від чого залежить здоров’я людини.
- А тепер, діти, я пропоную відповісти на запитання: як ви вважаєте, від чого залежить здоров’я кожної людини?
(відповіді дітей)
3. Гра «Розсипанка»
У нашому класі загубилися букви, котрі складали тему нашого уроку. Давайте їх віднайдемо!
(у класі на парті, на вікні, на дошці лежать букви, на дошці – різного кольору цифри, потрібно знайдену букву прикріпити під цифрою відповідного кольору) Отримаємо:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Р |
Е |
Ж |
И |
М |
Д |
Н |
Я |
4. Повідомлення теми
Тема нашого уроку – Режим дня.
Сьогодні ми з вами ознайомимося з прикладом режиму дня, дізнаємося про його вплив на здоров′я
III. Основна частин
Щоб встигнути багато зробити, добре вчитися, бути здоровим, ви повинні привчити себе завжди в один і той же час лягати спати, вставати, робити ранкову зарядку, вмиватися, їсти, працювати, вчитися, гуляти тощо, тобто дотримуватися режиму дня.
А що включає в себе поняття «режим дня»? Воно включає, зокрема наступне:
Отже – це чітке чергування різних видів діяльності активного і пасивного відпочинку, сну, дотримання часових інтервалів.
Фізкульт-хвилинка
(в залежності від втомлюваності дітей, або зараз або після опрацювання вірша. Пропоную:
https://www.youtube.com/watch?v=2mVsUHCWoFY )
Вірш « Режим дня киці Любки».
Вранці киця Любка встала,
Ліжечко своє прибрала,
Лапкою промила вічки,
Вушка, носик, шию, щічки.
Вийшла в сад і для порядку
Там зробила фіззарядку.
З’їла на сніданок мишку,
Чисті одягла панчішки,
Перед дзеркалом крутнулась,
Причесалась, усміхнулась
І побігла в школу вчиться.
По обіді Любка-киця,
Пообідавши, гуляє
І батькам допомагає.
І уроки робить киця,
Бо старанна учениця!
Знайде час на все:
Й пограти,
Й відпочити, й почитати.
По вечері киця Любка
Миє лапки, чистить зубки
І слухняно о дев’ятій
В ліжечко лягає спати.
4. Прийом «Аналіз ситуації»
- Про які режимні моменти дня киці-Любки, говориться у вірші?
5. Робота з підручником
6. Практична робота (Робота в парах)
Малюнковий скрайбінг
Перед початком повторення правил роботи в парі
(кожна пара отримує 9 зображень (кожен малюнок – з двостороннім скотчем) режиму дня та листочок А4, завдання – на аркуш приклеїти всі зображення у правильному порядку)
(або можна використати більш складний малюнок з більшою кількістю деталей:
7. Інтерактивна гра «Так чи ні»
На дошці 2 смайлика, один веселий – так, інший похмурий – ні. Потрібно розподілити надписи на 2 групи – до веселого смайлика, що корисно для здоров’я, а до похмурого – що шкідливо.
8. Зворотній зв'язок
Самостійна робота в зошиті (Закріплення режиму дня)
VІ. Заключна частина.
Вправа «Очікування»
- Чи отримали ви те, що очікували від уроку?
Підведення підсумків уроку
Пам’ятка- звертання
Пам’ятайте , діти милі:
Щоб ніколи не хворіти,
Слід зарядку всім робити
І по розпорядку жити .
Пам’ятайте, діти, змалку:
Хто живе по розпорядку,
Той міцне здоров’я має
І робити все встигає.
(якщо залишиться час) Вправа «Пантоміма»
Покажіть: як миємо руки; чистимо зуби; робимо ранкову зарядку; робимо уроки; граємо м′ячем та ін.