Орієнтовні вправи ігрового стретчингу під час спортивної години в групі продовженого дня

Про матеріал
Заняття з ігрового стретчингу проводяться у форматі ігрових сюжетних комплексів, що складаються із взаємопов’язаних ігрових си-туаційних вправ, спрямованих на розвиток та оздоровлення дітей.
Перегляд файлу

 

Орієнтовні вправи ігрового стретчингу під час спортивної  години в групі продовженого дня

  У маленькому містечку жило веселе кошеня Рудько (діти встають накарачки, вигинають спину та піднімають голову, зображуючи кошеня).

Одного сонячного ранку Рудько прокинувся, гарненько потягнувся (діти мають стати на коліна, руки підняти вгору, долоні складені разом; потім повільно нахилитися донизу, поки чоло та ребра долонь не торкнуться підлоги) і швиденько побіг гратися на улюблене горище. (Вправа «Біг». Діти лежать на животі, руки під підборіддям, і по черзі згинають ноги в колінах, п'ятками дістаючи до сідничок.)

Та коли кошеня піднялося східцями, воно побачило, що не дверях горища висить здоровенний замок. (Вправа «Замок». Діти переносять зігнуту в лікті праву руку через плече долонею всередину, а ліву заносять за спину долонею назовні. Беруть пальці обох рук в «замочок», лівою рукою тягнуть униз. Повертаються у вихідне положення. Повторюють, змінивши руки.)

Рудько сидів (діти сидять на п’ятах) і засмучено поглядав на двері. Аж раптом кошеня згадало, що давно не було у школі, де достигли запашні яблука та груші. Не гаючи часу, Рудько побіг до школи (вправа «Біг»).

У затінку дерев кошеня милувалося барвистими метеликами (діти сидять, підігнувши ноги, по-турецьки), які кружляли та перелітали з квітки на квітку (діти показують метелика: сидять на п’ятах, руки кладуть на пояс і махають «крильцями»).

Враз Рудько почув дивний скрегіт і налякано принишкло у траві (діти сидять на п’ятах). Набравшись мужності, він озирнувся і побачив… жабеня, що квакало біля нього. (Вправа «Жабеня». Діти стоять із широко розставленими ногами і руками, зігнутими в ліктях, імітуючи лапи жабки. Потім присідають, розводячи коліна в сторони). Кошеня не могло втриматися і від сміху почало качатися по траві. (Діти сидять, обхопивши ноги, зігнуті в колінах. Далі притискають голову до колін, обережно перекочуються на спину і повертаються у вихідне положення.)

Цілий день Рудько та жабеня стрибали наввипередки у садку (діти підстрибують на місці). Коли ж сонечко почало сідати, кошеня вирішило повертатися додому. Воно поважно ступало по подвір’ю і мріяло, аби швидше настав новий день, і воно знову зустрілося з жабеням. (Діти марширують, стоячи на одному місці, високо піднімаючи коліна. Спина пряма.)

Беручи до уваги основні вправи зі стретчингу, які наведені вище у казці, важливо притримуватися правил: динамічні рухи (вправи «Жабеня», «Біг», стрибки) потрібно чергувати зі статичними завданнями (сидіння на п’ятах, по-турецьки тощо). Стретчинг має виконуватися у повільному темпі та не викликати у дітей втоми.

Таким чином, ігровий стретчинг може урізноманітнити заняття з фізичного виховання і стати цікавою забавою для дітей. Заняття з стретчингу проводяться тричі на тиждень у чистому провітрюваному приміщенні й тривають від 20 до 40 хв (залежно від віку та бажання дітей). Діти займаються на килимку, вдягнені в легкий спор­тивний одяг, на ногах — шкарпетки або чешки.

Вправи базуються на чергуванні напруження й розслаблення м’язів. Управління власним тілом розпочинається з відстеження й усвідомлен­ня м’язових відчуттів обличчя, контролю тонусу мімічних м’язів тощо. З цією метою використо­вуємо різноманітні мімічні вправи, наприклад, пропонуємо зобразити здивування, страх, гнів, радість, сум, цікавість тощо.

Насиченість заняття

– дві-три вправи для м’язів живота з прогинан­ням назад;

– дві-три вправи для м’язів спини з нахилом уперед;

– одна вправа для зміцнення хребта з поворо­тами;

– дві-три вправи для зміцнення м’язів хребта й тазового пояса;

– одна-дві вправи для зміцнення м’язів ніг;

– одна-дві вправи для розвитку стоп;

– одна вправа для розвитку плечового пояса або рівноваги.

Структура заняття

Вступна частина заняття складається з роз­минки (різні види ходьби, бігу, стрибків для набуття правильної постави, зміцнення стоп, поліпшення координації рухів, орієнтування в просторі) й загальнорозвивальних вправ (музично-ритмічні композиції).

Основна частина — силові вправи; масаж ніг; вправи на розтягування, рівновагу; гімнас­тика для суглобів, хребта. (Важливо правильно вибирати вправи для всіх груп м’язів, варіювати їх).

Заключна частина — вправи на дихання, ре­лаксація.

І фізкультура, й розвиток творчих здібностей

Заняття з ігрового стретчингу проводяться у форматі ігрових сюжетних комплексів, що складаються із взаємопов’язаних ігрових си­туаційних вправ, спрямованих на розвиток та оздоровлення дітей. Один комплекс вправ виконується впродовж двох тижнів (4 заняття).

На першому занятті діти закріплюють вміння виконувати вже відомі рухи й ознайомлюються з новими.

Друге — присвячене вдосконаленню техніки виконання вправ, передачі характерних особ­ливостей образів.

Третє та четверте заняття передбачають са­мостійне виконання дітьми вправ під музику, імпровізування, введення нових персонажів, виконання творчих завдань.

Добираємо доступні й зрозумілі дітям сюжети за змістом відомих казок та мультфільмів.

Обов’язкова умова — створення позитивно забарвленого емоційного тла та наповнення сюжету етичним змістом. Педагог розповідає, а діти в цей час розігру­ють сюжет, виконуючи вправи, в яких імітують дії тварин, рослин, казкових персонажів тощо. Усі вправи виконуються під музику, що відповідає характерам чи діям персонажів.

Граючи, діти перевтілюються у тварин, птахів, квіти тощо, сповнюються позитивними емоці­ями. Завдяки грі звичне, повсякденне набуває нових барв, стає незвичайним, а тому особливо привабливим. Тож і складні вправи даються ді­тям легше.

Нові вправи повторюють за ви­хователем, вивчені, добре знайомі виконують самостійно. Коли розучено достатню кількість вправ, діти можуть самі будувати сюжет і придумувати власні рухи, що сприяє розвитку творчих здібностей.

Орієнтовні вправи ігрового стретчингу

Морська зірка

В. п. — лежачи на животі; руки й ноги розве­дені в сторони.

1-2-3 — підняти руки і ноги над підлогою, про­гнутися, затриматися в такому положенні на 3 с.

4 — повернутися у в. п.

Примітка. Піднімаючи руки і ноги, слід нама­гатися не згинати їх; голову тримати прямо, не опускати.

Дельфін

В.п. — лежачи на животі; з’єднані ноги ви­прямлені; прямі руки витягнуті вперед, кисті з’єднані в «замок».

1-2-3 — прогнутися, підняти руки й ноги над підлогою.

4 — повернутися у в. п.

Примітка. Піднімаючи руки і ноги, намагатися тримати їх випрямленими; дивитися на кисті рук.

Рибка

В. п. — лежачи на животі; ноги разом; руки зігнуті в ліктях, долоні лежать на підлозі на рівні плечей.

1 — плавно розгинаючи руки, одночасно під­няти голову, груди, згинаючи ноги в колінах, на­магаючись доторкнутися ступнями ніг до голо­ви. Затриматися на 3-5 с.

2 — повернутися у в. п.

Примітка. Вправа сприяє розтягуванню пря­мих м’язів черевного преса, допомагає подола­ти скутість та деформацію хребта.

Гойдалка

В.п. — лежачи на спині; випрямлені руки, від­ведені назад, лежать на підлозі; ноги теж ви­прямлені.

1-2 — зігнути ноги в колінах, обхопивши рука­ми гомілки. Притиснути коліна до грудей, погой­датися вперед-назад.

3-4 — повернутися у в. п.

Примітка. Під час «гойдання» слід штовхатися вперед ногами, щоб не завалюватися на бік.

Зернятко

В.п. — сидячи навпочіпки; ноги разом, п’яти торкаються підлоги; пальці витягнутих вперед рук зчеплені в «замок», опущені вниз; тулуб злегка нахилений уперед; голова опущена.

  • — повільно піднятися й випрямити ноги, ту­луб залишити нахиленим.
  • — одночасно випрямити тулуб і підняти пря­мі руки вгору, розгорнути долоні.
  • — руки опустити через сторони вниз.
  • — повернутися у в. п.

Примітка. Вправа готує хребет до подальшо­го навантаження. Обов’язково слід стежити за тим, аби діти не відривали п’яти від підлоги.

Пінгвін

В.п. — o.с.

  • — потягнути на себе носочки ніг.
  • — опустити.

Примітка. Вправа забезпечує рухливість суг­лобів ніг; ефективна для профілактики плоско­стопості, поліпшує поставу.

Метелик

В.п. — сидячи на підлозі; спина пряма; ноги зігнуті в колінах; стопи, зведені разом, стоять на підлозі, носочки витягнуті; руки відведені за спину у високому упорі.

1 — коліна розвести в сторони.

2    — стопи ніг обхопити руками, спина пряма. Затриматися в такому положенні З с. Похитати розведеними колінами — «метелик махає криль­цями».

3-4 — повернутися у в. п.

Примітка. Слід стежити, щоб діти намагалися якомога нижче опускати коліна. Рухи мають бути динамічними.

Плавець

В.п. — лежачи на спині; ноги зведені, прямі; руки вздовж тулуба.

  • — відвести руки за голову.
  • — відтягнути носочки.
  • — відірвати ноги від підлоги, по черзі їх пі­діймати й опускати.
  • — повернутися у в.п.

Примітка. Вправа сприяє очищенню органів травлення.

Жабка

В.п. — «поза прямого кута»; ноги разом; руки в упорі ззаду.

  • — притягнути стопи до себе.
  • — зовнішню частину стопи опустити на під­логу, п’яти разом.
  • — носки наблизити один до одного, п’яти залишити разом.
  • — повернутися у в. п.

Примітка. Вправа сприяє збільшенню рухливості суглобів ніг.

Равлик

В.п. — лежачи на спині; випрямлені руки, за­ведені назад, лежать на підлозі; ноги теж ви­прямлені.

1    — підняти прямі ноги вгору і завести їх за голову, носками ніг торкнутися підлоги.

2 — повернутися у в. п.

Примітка. Під час виконання вправи руки фік­сують тулуб — підтримують спину; ноги в колінах випрямлені.

Неваляйка

В.п. — стоячи на колінах; руки на поясі.

  • — нахилитися назад.
  • — повернутися у в. п.

Примітка. Нахиляючись, слід тримати спину прямо. Після трьох повторів відпочити (можна сісти на п’яти) і повторити вправу ще тричі.

Павич

В.п. — стоячи; руки опущені вздовж тулуба.

1 — завести руки за спину, з’єднати долоні.

  • — вивернути складені руки пальцями вгору, розмістити кисті так, щоб мізинці по всій довжи­ні торкалися хребта.
  • — лікті підняти, плечі відвести назад, затри­матися в такому положенні на 3-5 с.

4 — повернутися у в. п.

Примітка. Під час виконання вправи слід сте­жити за поставою. Після вправи корисно опус­тити руки вниз, потрусити кистями і спокійно зітхнути.

Чапля

В.п. — стоячи; руки в сторони.

1    — зігнути праву ногу в ко­ліні, носок відтягнути вниз, за­триматися в такому положенні на 3-5с.

2    — повернутися у в. п.

3-4 — те саме з лівої ноги.

Примітка. Виконання впра­ви можна супроводжувати віршованим текстом:

Коли чапля вночі спить,

На одній нозі стоїть.

Може, хочете ви знати,

Чи не важко так стояти?

А для того, щоб це знати,

Треба нам, як чапля, стати.

Необхідно стежити за по­ставою, намагатися зберігати рівновагу. Коліно має бути зіг­нуте під кутом 90°.

Змія

   В.п. — лежачи на животі,

ноги зведені разом; руками впертися в підлогу на рівні грудей.

  • — випрямити руки, підня­ти голову.
  • — подати вперед груди, живіт — на підлозі. У такому положенні прогнутися наскільки мож­ливо, закинувши голову трохи назад, зафіксува­ти позу.

3-4 — повернутися у в. п.

Примітка. Вправа виконується в повільному темпі. Сприяє розтягуванню прямих м’язів че­ревного преса, підвищенню внутрішньочерев­ного тиску. У результаті посилюється приплив крові, що насичує відповідні органи живильними речовинами та киснем. Допомагає дола­ти скутість і деформації хребта. Корисна для мигдалин: поліпшується надходження до них крові, що робить їх стійкішими до застудних захворювань.

Слон

В.п. — стоячи прямо; ноги разом; прямі руки в «замку» за спиною.

1 — нахилитися вперед, намагатися притис­нути лоб до колін, прямі руки піднімати вгору. Затриматись у такому положенні на 3-5 с.

2    — повернутися у в. п.

Примітка. Вправа для хребта та плечових су­глобів. Слід стежити за тим, щоб під час її вико­нання ноги в колінах були випрямлені.

 

Лисичка

В.п. — сидячи на п’ятах, руки за спиною.

  • — сісти на підлогу справа від п’ят.
  • — повернутися у в. п. 3-4 — те саме вліво.

Примітка. Під час виконання вправи кистями рук варто триматися за лікті.

Колобок

В.п. — сидячи на підлозі; ноги зігнуті в колі­нах, п’яти максимально присунуті до сідниць. Обхопити коліна руками, голову притиснути до колін.

  • — перекотитися на спину.
  • — повернутися у в. п.

Примітка. Вправа для м’язів спини, хребта.

Морська хвиля

В.п. — «поза прямого кута»; ноги разом; руки в упорі ззаду.

1    — підняти прямі ноги на 45° та описати ними «вісімку».

2    — в.п.

Примітка. Вправа сприяє зміцненню кістково-м’язової системи.

Гілочка

В.п. — лежачи на спині; ноги разом, носочки натягнуті; руки витягнуті вздовж тулуба долоня­ми вниз.

1    — повільно підняти ноги вертикально, не згинаючи їх. Таз від підлоги не відривати.

2   — повільно повернутися у в.п.

Примітка. Вправа сприяє зміцненню кістково-м’язової системи.

Такі «образні» вправи підтримують у дітей інтерес до рухової діяльності, прагнення займатися ігровим стретчингом не лише в школі, а й удома.

 

 

docx
Додано
30 грудня 2019
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку