Орієнтовний приклад плану роботи практичного психолога,

Про матеріал

Практичний психолог працювала над проблемою :

«Соціалізація підлітків до умов сучасного освітнього простору». Пріоритетним напрямком роботи було визначено: «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».

Згідно з положенням про психологічну службу системи освіти України, Декларації прав людини, конвенції прав дитини, Закону України про освіту практичний психолог працювала над II етапом обласної проблеми «Соціалізація особистості в умовах сучасного освітнього простору».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

практичного психолога

Криворізької загальноосвітньої школи I-II ступенів № 30

Приступи Яни В’ячеславівни

на 2016 – 2017 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз

роботи психологічної служби за 2016 – 2017 н.р.

 

Психологічна служба в системі освіти України є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я  учасників  навчально-виховного процесу.

Діяльність психологічної служби школи здійснювалась за планом, який є складовою частиною загальношкільного плану за основними видами діяльності:

  • діагностика;
  • корекція;
  • реабілітація;
  • профілактика;
  • прогностика.

        Пріоритетними напрямами діяльності були:

  • консультативно-методична допомога всім учасникам НВП;
  • просвітницько-пропагандистська  робота з підвищення психологічної культури учасників НВП;
  • превентивне виховання дітей та молоді.

 

  Практичний психолог працювала над проблемою :

           «Соціалізація підлітків до умов сучасного освітнього простору». Пріоритетним напрямком роботи було визначено: «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».

      Згідно з положенням про психологічну службу системи освіти України, Декларації прав людини, конвенції прав дитини, Закону України про освіту  практичний психолог працювала над II етапом обласної проблеми «Соціалізація особистості в умовах сучасного освітнього простору».              

            Просвітницька робота з підвищення психологічної культури учасників навчально – виховного процесу:

 

 

З учнями:

  1. Служба довіри – з усіма учасниками навчально – виховного процесу.
  2. Заняття з елементами тренінгу на тему:

«Здоров’я і шкідливі звички» (Учні 7  класів), «Спілкування – шлях до порозуміння» (учні 8 класу)

  1. Виховні години: «Про шкоду паління та алкоголізму », «Негативний вплив побутової хімії та косметики на організм людини», «Звідки я взявся?», «кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Гендерні стереотипи – це небезпечно!», «Твоє майбутнє залежить від твого вибору».
  2. Години психолога з учнями 5 класу на тему: «Актуалізація особистісної зрілості»
  3. Інсайд  для учнів 6 класу на тему: «Підвищення згуртованості учнівського колективу».

 

З батьками:

     Виступи перед батьками на теми «Адаптація п’ятикласників» (батьки учнів 6 класу), «Адаптація першокласників» (батьки учнів 1 класу ),

 «Стратегії виховання дітей групи ризику» (батьки учнів 6 – 8 класів).

 

З вчителями:

  1. Виступ на педраді на тему: «Створення ситуації успіху на уроці»
  2. Участь у педраді на тему: «Інноваційний потенціал школи в умовах інноваційних змін в освіті»
  3. Психолого  – педагогічний: «Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх».

 

Консультаційна робота здійснювалась за такими напрямками:

  • Профілактична робота по запобіганню негативним проявам в учнівському середовищі;
  • Консультації з метою профілактики насильства та жорсткого поводження у школі;
  • Консультації з метою попередження асоціальних проявів та суїцидів серед учнівської молоді;
  • Пропаганда та формування здорового способу життя.

Консультації на запит учнів: вибір майбутньої професії, взаємостосунки з однокласниками, протилежною статтю, батьками та вчителями; вплив хобі та захоплень на навчально – виховний процес, а також консультації за результатами психодіагностичної роботи.

       Постійно здійснювалась профілактична робота з учнями девіантної та деліквентної поведінки (психодіагностика, психологічна корекція емоційно – вольової та поведінкової сфери, допомога в подоланні конфліктних ситуацій, консультування батьків та вчителів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

       Криворізька загальноосвітня школа № 30 – налічує 95 учнів, які навчаються у 6 класах:

  • Початкова ланка – 3 класи;
  • Середня ланка – 3 класи.

Зміст роботи практичного психолога в закладі визначається завданнями та напрямками роботи психологічної служби в загальноосвітній школі:

  • Допомога учням різних вікових категорій під час адаптаційного періоду;
  • Соціально – психологічна реабілітація учнів, батьки яких знаходилися в зоні бойових дій;
  • Психологічний супровід учнів, сім’ї яких опинилися в складних життєвих обставинах;
  • Робота з дітьми «групи ризику»;
  • Допомога підліткам у кризових ситуаціях;

 

       План складений на основі Закону України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту” 1999р., «Положення про психологічну службу в системі освіти України” наказ Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 616, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.07.2009  за № 687/16703), методичних рекомендацій Українського центру практичної психології та соціальної роботи, збірників наказів №18 та №20, Конвенції ООН „Про права дитини”, Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.

 

 

 

 

 

 

 

 

Психодіагностична робота

 

з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Діагностика визначення рівня адаптації першокласників до школи (Індивідуальна та групова форма роботи):

  • Методика «Намалюй людину» Гудінаф - Харріса;
  • Методика «Змалювання групи точок»;
  • Методика  «Наслідування письмових літер»;
  • Тест словника за Гільбухом;
  • Проективна методика «Я у школі»;
  • Проективна методика «Моя сімя »;
  • «Графічний диктант» Д.Ельконіна;
  • Методика «Будиночок»;
  • Анкетування батьків першокласників

 

Вересень, жовтень

 

учні 1 класу, батьки

 

2.

Спостереження за поведінкою першокласників на уроках та в позаурочних ситуаціях

 

жовтень

 

учні 1 класу

3.

Діагностика шкільної  адаптації учнів 5- го класу

 

жовтень

 

учні 5 класу

4.

Проведення діагностичного мінімуму з учнями 5 – го класу (пам'ять, увага, ШТРР )

 

листопад

 

учні 5 класу

5.

Вивчення міжособистісних зв’язків учнів 2-х, 3-х,  ,5-х,  6-х, 8-х класів, виявлення лідерів:

  • Соціометрія;
  • Методика «Оцінка відносин підлітка з класом».

листопад

учні 2-х, 3-х,

 5-х, 6-х, 8-х класів

6.

Діагностика виявлення дітей із ознаками саморуйнівної поведінки:

  • АСТ (3,4,5,6 кл.)
  • Горська ( 8 кл.)

жовтень

 

учні школи

 

7.

Психодіагностика у рамках профорієнтації учнів 8 класу:

  • Комунікативна готовність (Методика «КОС»);
  • Методика «Мотив вибору професії»;
  • Визначення психологічного типу особистості (Методика Голланда);
  • Визначення сфери професійної діяльності (Методика «ДДО»);
  • Визначення направленості особистості (орієнтаційна анкета);
  • Тест Айзенка на виявлення типу темпераменту

грудень

учні 8 класу

8.

Діагностика пізнавальних здібностей учнів 3 класу:

 

січень

 

учні 3 класу

9.

Психодіагностика особистості обдарованих учнів:

  • Методика «Ваш творчий потенціал А.Н. Лук»;
  • Методика «Карта обдарованості»

(О. Савенков)

березень

Обдаровані діти

10.

Психодіагностика учнів девіантної поведінки

Протягом року

Учні девіантної поведінки

11.

Психодіагностика учнів батьки яких перебувають у зоні бойових дій .

за запитом протягом року

учні батьки яких перебувають у зоні бойових дій .

12.

Психодіагностика учнів з тимчасово переселених сімей

за запитом протягом року

учні з тимчасово переселених сімей

                              Консультаційна робота

 

з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Індивідуальне консультування батьків 1 кл.

Жовтень, листопад

Батьки учнів 1 класу

2.

Індивідуальне консультування батьків 5 кл

вересень-жовтень

 

 

Батьки учнів 5 класу

3.

Психолого-педагогічний консиліум кл. кер., педагогів 5 кл. на тему «Психологічна готовність учнів до навчання і виховання в  школі другого ступеню»

 

листопад

 

Батьки учнів 5 класу, вчителі, кл.керівник

4.

Індивідуальне консультування батьків  підлітків

 

За запитом

 

батьки

5.

Консультації батьків майбутніх учнів 1-го класу про допомогу дітям під час підготовки до шкільного навчання

квітень, травень

Батьки майбутніх першокласників

6.

Консультація учнів, батьки яких перебувають у зоні бойових дій

Протягом року

 

 

учні, батьки яких перебувають у зоні бойових дій

7.

Консультація учнів з тимчасово переселених сімей

Протягом року

 

 

 учні з тимчасово переселених сімей

 

Корекційно–відновлювальна та розвивальна робота

 

з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Робота по формуванню груп корекції першокласників і  п’ятикласників

жовтень-листопад

 

учні 1-х,5-х класів

 

2.

Підготовка індивідуальних корекційних програм і робота по запитанням батьків та вчителів.

Протягом року

 

батьки, вчителі

 

3.

Групові та індивідуальні корекційно-розвиваючі заняття з учнями девіантної поведінки за програмою В.Ю. Петрище «Самопізнання та соціалізація підлітка»

Протягом року

 

учні девіантної поведінки

 

4.

Реабілітація  учнів, батьки яких перебувають у зоні бойових дій

Протягом року

 

 

учні, батьки яких перебувають у зоні бойових дій

5.

Корекція учнів з тимчасово переселених сімей

Протягом року

 

 

 учні з тимчасово переселених сімей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психологічна просвіта

 

з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Виступи на педагогічних нарадах, семінарах, батьківських зборах

Протягом року

 

Вчителі, батьки

 

 

 

 

2.

Проведення батьківського всеобучу «Як батькам підтримати дитину в період адаптації до школи»

вересень-жовтень

Батьки учнів 1 класу

 

3.

Проведення години психолога на тему «Куріння і здоров’я»

листопад

 

Підлітки

 

4.

Проведення єдиного Дня психічного здоров’я.

10.10

 

вчителі,

батьки,учні

 

5.

Тиждень психології «5 днів у світі емоцій»

листопад

Всі учасники НВП

6.

Проведення психолого-педагогічного семінару для вчителів

грудень

 

вчителі,

батьки,учні

 

7.

Інсайд на тему «Пізнай себе»

Грудень

Учні 5 класу

8.

Практикум «Вчимося жити без конфліктів»

грудень

Учні 6 класу

9.

 Година психолога «Профілактика безпечного життя в інтернеті»  (профілактика кібербулінгу)

січень

Учні 8 класу

10.

Батьківський всеобуч «Конфлікт серед підлітків та шляхи його вирішення»

січень

 

Батьки учнів

 

11.

Психологічна майстерня «Мій портрет»

лютий

Учні 8 класу

12.

Розробка рекомендацій класним керівникам та вчителям за результатами обстеження учнів

 

Протягом року за запитом

 

Вчителі, класні керівники

 

 

 

 

 

 

Організаційно-методична робота

 

з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Планування роботи на рік, погодження планів.

вересень

 

 

2.

Складання плану роботи на місяць

щомісяця

 

 

3.

Складання плану роботи на тиждень психології

 

жовтень

 

 

4.

Підготовка до проведення бесід на нарадах, педрадах, батьківських зборах тощо.

 

протягом року

 

 

5.

Робота в бібліотеці, підвищення фахового рівня.

 

протягом року

 

 

6.

Обробка результатів тестувань, складання рекомендацій та підбірка груп учнів для проведення корекційної роботи.

 

протягом року

 

 

7.

Участь в навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів, конференціях тощо.

 

протягом року

 

 

8.

Заповнення індивідуальних карток учнів

 

протягом року

 

 

9.

Звіт роботи (письмово та на нараді при директорові).

 

протягом року

 

 

10.

Поповнення банку методик з проблеми соціалізації особистості

протягом року

 

 

 

 

 

 

 

Звязки з громадськістю

 

з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Відвідування сімей, в яких виховуються діти під опікою та сироти та проблемні діти.

протягом року

 

 

2.

Відвідування громадських заходів.

 

протягом року

 

 

3.

Співпраця з правоохоронними органами, органами самоврядування, виконкому по запиту

протягом року

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
2755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку