Практичний психолог працювала над проблемою :
«Соціалізація підлітків до умов сучасного освітнього простору». Пріоритетним напрямком роботи було визначено: «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».
Згідно з положенням про психологічну службу системи освіти України, Декларації прав людини, конвенції прав дитини, Закону України про освіту практичний психолог працювала над II етапом обласної проблеми «Соціалізація особистості в умовах сучасного освітнього простору».
ПЛАН РОБОТИ
практичного психолога
Криворізької загальноосвітньої школи I-II ступенів № 30
Приступи Яни В’ячеславівни
на 2016 – 2017 навчальний рік
Аналіз
роботи психологічної служби за 2016 – 2017 н.р.
Психологічна служба в системі освіти України є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
Діяльність психологічної служби школи здійснювалась за планом, який є складовою частиною загальношкільного плану за основними видами діяльності:
Пріоритетними напрямами діяльності були:
Практичний психолог працювала над проблемою :
«Соціалізація підлітків до умов сучасного освітнього простору». Пріоритетним напрямком роботи було визначено: «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».
Згідно з положенням про психологічну службу системи освіти України, Декларації прав людини, конвенції прав дитини, Закону України про освіту практичний психолог працювала над II етапом обласної проблеми «Соціалізація особистості в умовах сучасного освітнього простору».
Просвітницька робота з підвищення психологічної культури учасників навчально – виховного процесу:
З учнями:
«Здоров’я і шкідливі звички» (Учні 7 класів), «Спілкування – шлях до порозуміння» (учні 8 класу)
З батьками:
Виступи перед батьками на теми «Адаптація п’ятикласників» (батьки учнів 6 класу), «Адаптація першокласників» (батьки учнів 1 класу ),
«Стратегії виховання дітей групи ризику» (батьки учнів 6 – 8 класів).
З вчителями:
Консультаційна робота здійснювалась за такими напрямками:
Консультації на запит учнів: вибір майбутньої професії, взаємостосунки з однокласниками, протилежною статтю, батьками та вчителями; вплив хобі та захоплень на навчально – виховний процес, а також консультації за результатами психодіагностичної роботи.
Постійно здійснювалась профілактична робота з учнями девіантної та деліквентної поведінки (психодіагностика, психологічна корекція емоційно – вольової та поведінкової сфери, допомога в подоланні конфліктних ситуацій, консультування батьків та вчителів).
Вступ
Криворізька загальноосвітня школа № 30 – налічує 95 учнів, які навчаються у 6 класах:
Зміст роботи практичного психолога в закладі визначається завданнями та напрямками роботи психологічної служби в загальноосвітній школі:
План складений на основі Закону України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту” 1999р., «Положення про психологічну службу в системі освіти України” наказ Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 616, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 за № 687/16703), методичних рекомендацій Українського центру практичної психології та соціальної роботи, збірників наказів №18 та №20, Конвенції ООН „Про права дитини”, Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.
Психодіагностична робота
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Діагностика визначення рівня адаптації першокласників до школи (Індивідуальна та групова форма роботи):
|
Вересень, жовтень
|
учні 1 класу, батьки
|
2. |
Спостереження за поведінкою першокласників на уроках та в позаурочних ситуаціях
|
жовтень
|
учні 1 класу |
3. |
Діагностика шкільної адаптації учнів 5- го класу
|
жовтень
|
учні 5 класу |
4. |
Проведення діагностичного мінімуму з учнями 5 – го класу (пам'ять, увага, ШТРР )
|
листопад
|
учні 5 класу |
5. |
Вивчення міжособистісних зв’язків учнів 2-х, 3-х, ,5-х, 6-х, 8-х класів, виявлення лідерів:
|
листопад |
учні 2-х, 3-х, 5-х, 6-х, 8-х класів |
6. |
Діагностика виявлення дітей із ознаками саморуйнівної поведінки:
|
жовтень
|
учні школи
|
7. |
Психодіагностика у рамках профорієнтації учнів 8 класу:
|
грудень |
учні 8 класу |
8. |
Діагностика пізнавальних здібностей учнів 3 класу:
|
січень
|
учні 3 класу |
9. |
Психодіагностика особистості обдарованих учнів:
(О. Савенков) |
березень |
Обдаровані діти |
10. |
Психодіагностика учнів девіантної поведінки |
Протягом року |
Учні девіантної поведінки |
11. |
Психодіагностика учнів батьки яких перебувають у зоні бойових дій . |
за запитом протягом року |
учні батьки яких перебувають у зоні бойових дій . |
12. |
Психодіагностика учнів з тимчасово переселених сімей |
за запитом протягом року |
учні з тимчасово переселених сімей |
Консультаційна робота
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Індивідуальне консультування батьків 1 кл. |
Жовтень, листопад |
Батьки учнів 1 класу |
2. |
Індивідуальне консультування батьків 5 кл |
вересень-жовтень
|
Батьки учнів 5 класу |
3. |
Психолого-педагогічний консиліум кл. кер., педагогів 5 кл. на тему «Психологічна готовність учнів до навчання і виховання в школі другого ступеню»
|
листопад
|
Батьки учнів 5 класу, вчителі, кл.керівник |
4. |
Індивідуальне консультування батьків підлітків
|
За запитом
|
батьки |
5. |
Консультації батьків майбутніх учнів 1-го класу про допомогу дітям під час підготовки до шкільного навчання |
квітень, травень |
Батьки майбутніх першокласників |
6. |
Консультація учнів, батьки яких перебувають у зоні бойових дій |
Протягом року
|
учні, батьки яких перебувають у зоні бойових дій |
7. |
Консультація учнів з тимчасово переселених сімей |
Протягом року
|
учні з тимчасово переселених сімей |
Корекційно–відновлювальна та розвивальна робота
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Робота по формуванню груп корекції першокласників і п’ятикласників |
жовтень-листопад
|
учні 1-х,5-х класів
|
2. |
Підготовка індивідуальних корекційних програм і робота по запитанням батьків та вчителів. |
Протягом року
|
батьки, вчителі
|
3. |
Групові та індивідуальні корекційно-розвиваючі заняття з учнями девіантної поведінки за програмою В.Ю. Петрище «Самопізнання та соціалізація підлітка» |
Протягом року
|
учні девіантної поведінки
|
4. |
Реабілітація учнів, батьки яких перебувають у зоні бойових дій |
Протягом року
|
учні, батьки яких перебувають у зоні бойових дій |
5. |
Корекція учнів з тимчасово переселених сімей |
Протягом року
|
учні з тимчасово переселених сімей |
Психологічна просвіта
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Виступи на педагогічних нарадах, семінарах, батьківських зборах |
Протягом року
|
Вчителі, батьки
|
2. |
Проведення батьківського всеобучу «Як батькам підтримати дитину в період адаптації до школи» |
вересень-жовтень |
Батьки учнів 1 класу
|
3. |
Проведення години психолога на тему «Куріння і здоров’я» |
листопад
|
Підлітки
|
4. |
Проведення єдиного Дня психічного здоров’я. |
10.10
|
вчителі, батьки,учні
|
5. |
Тиждень психології «5 днів у світі емоцій» |
листопад |
Всі учасники НВП |
6. |
Проведення психолого-педагогічного семінару для вчителів |
грудень
|
вчителі, батьки,учні
|
7. |
Інсайд на тему «Пізнай себе» |
Грудень |
Учні 5 класу |
8. |
Практикум «Вчимося жити без конфліктів» |
грудень |
Учні 6 класу |
9. |
Година психолога «Профілактика безпечного життя в інтернеті» (профілактика кібербулінгу) |
січень |
Учні 8 класу |
10. |
Батьківський всеобуч «Конфлікт серед підлітків та шляхи його вирішення» |
січень
|
Батьки учнів
|
11. |
Психологічна майстерня «Мій портрет» |
лютий |
Учні 8 класу |
12. |
Розробка рекомендацій класним керівникам та вчителям за результатами обстеження учнів
|
Протягом року за запитом
|
Вчителі, класні керівники
|
Організаційно-методична робота
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Планування роботи на рік, погодження планів. |
вересень
|
|
2. |
Складання плану роботи на місяць |
щомісяця
|
|
3. |
Складання плану роботи на тиждень психології
|
жовтень
|
|
4. |
Підготовка до проведення бесід на нарадах, педрадах, батьківських зборах тощо.
|
протягом року
|
|
5. |
Робота в бібліотеці, підвищення фахового рівня.
|
протягом року
|
|
6. |
Обробка результатів тестувань, складання рекомендацій та підбірка груп учнів для проведення корекційної роботи.
|
протягом року
|
|
7. |
Участь в навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів, конференціях тощо.
|
протягом року
|
|
8. |
Заповнення індивідуальних карток учнів
|
протягом року
|
|
9. |
Звіт роботи (письмово та на нараді при директорові).
|
протягом року
|
|
10. |
Поповнення банку методик з проблеми соціалізації особистості |
протягом року
|
|
Зв’язки з громадськістю
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Відвідування сімей, в яких виховуються діти під опікою та сироти та проблемні діти. |
протягом року
|
|
2. |
Відвідування громадських заходів.
|
протягом року
|
|
3. |
Співпраця з правоохоронними органами, органами самоврядування, виконкому по запиту |
протягом року
|
|