Оригамі. Виготовлення об̓ємних виробів технікою оригамі. Практична робота: створення об̓ємних виробів технікою оригамі. Для роботи з учнями 3 класу. Підготовлено вчителем початкових класів
Тема Оригамі. Виготовлення об̓ємних виробів технікою оригамі. Практична робота: створення об̓ємних виробів технікою оригамі.
Мета Навчити виготовляти виріб об̓ємної форми з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроці трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; розвивати творчу уяву; виховувати працелюбність, любов і бережне ставлення до природи, естетичні смаки.
Обладнання Папір, зразки виробу, шаблони, клей, ножиці, технічне обладнання, мультимедійна презентація, музичний супровід.
Хід уроку
Підготовка робочих місць.
(перед початком уроку).
Організаційний момент.
Девіз уроку:
У світ краси полинем ми сьогодні,
Бо де природа – там завжди краса!
Повідомлення теми і мети уроку.
Наші ручки вже умілі,
Сильні й працьовиті.
Подарунок приготуємо
Славній господині.
– А господиня
В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Славна чарівниця- …
Ми за допомогою техніки оригамі виготовимо кленові листочки, якими прикрасимо ось це дерево. (На дошці прикріплено стовбур дерева). А саме панно повісимо на стіну у класі.
Робота над темою уроку.
Зараз гостює щедра господиня – осінь. Вона обдаровує нас багатими дарами лісу і саду, поля, а також милує очі яскравими барвами, найтоншими їх відтінками. Все навкруги, а особливо дерева, осінь розфарбувала в різні кольори.
Ми всі – господарі природи,
То ж збережемо її вроду!
Це не віяла й вітрила,
Не барвистих птахів крила,
Не хмарки і не ставочки,
Не краплини. Це – … (листочки).
Нещодавно листя на деревах весело зеленіло, а з приходом осені воно почало жовтіти, червоніти. І в такому вигляді кленовий листочок напрочуд гарний. Можна засушити кілька листочків, поклавши їх між сторінок старих книжок. Коли листя висохне, з нього вийде красивий осінній букет.
Учень.
Осінь, осінь… Лист жовтіє
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
Їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті –
Червонясті, золотисті.
– Виготовляти листочок ми будемо з паперу.
– З чого виготовляють папір?
Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку.
В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. Такі машини виготовляють близько 1км паперу за секунду.
«Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці.
Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі.
Діти, я гадаю, з вас
Дехто в руки вже не раз
Паперовий аркуш брав,
З нього граючись, складав
Чи то човника, чи пташку,
Чи кишеньку, чи баклажку,
Чи то жабку, чи жучка,
Чи то просто літачка.
То ж повернемося з вами
До складання знову,
До мистецтва орігамі –
Є такеє слово.
Це японське давнє слово
Необхідно знати:
«Орі» – склад в японській мові,
Значить щось складати,
А папір свій називають
Всі японці – «гамі»,
Коли з нього щось складають,
Кажуть «орігамі».
Наші мистецтвознавці нагадають, що таке «оригамі», панно.
Техніка «оригамі» – техніка складання паперу і виготовлення таким чином певних форм.
Панно – французьке слово, означає частину стіни або стелі, прикрашених живописом чи якимось зображенням.
– Нагадаємо основні правила техніки безпеки на уроці трудового навчання.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Притомилися малята –
Час фізпаузу почати!
Технологія виготовлення виробу.
Одночасне поетапне виконання оригамі вчителем та учнями.
Фігура складається із трьох деталей, складених однаково. Візьміть 3 квадрати одного або різних кольорів і з кожного складемо частину листочка, а потім їх приклеїмо на шаблон.
1. Квадрат покладемо до себе виворітною стороною, складемо трикутник, а потім розігнемо.
2. Потім складемо до середини, як показано на схемі.
3. Піднімемо кут вгору і заправимо в середину.
4. Загнемо два кути до середини.
5. Заправимо (заховаємо) ці два кути в середину.
6. Повернемо фігуру.
7.Опустимо кути вниз.
Листочки передайте наперед і ми прикріпимо їх на наше панно.
Оцінювання робіт та демонстрація.
Прикріплювання на дошку.
Підсумок уроку.
Не ламай березу кучеряву, милу
Над тобою стане дахом вона в зливу,
Посади їй краще біленьку сестрицю
Від берізок білих стане всім світліше.
Не топчи травицю, не зривай же цвіту,
Не згаси це сонце понад білим світом.
Ти, Людино, мудра. Схаменись, подумай.
Збережи планету, стань природі другом.
Ось і уроку кінець!
Хто працював – молодець!
За роботу – по заслузі!
Щиро дякую вам друзі!