Н.М. Бірюкова, вчитель- логопед, заклад дошкільної освіти №19 «Світлячок»
(ясла-садок комбінованого типу)
Смілянської районної ради Черкаської області
Конспект онлайн -заняття для дітей старшого дошкільного віку з використанням прийому мнемотехніки на тему: «Осінь милу зустрічай!»
Мета: розвивати монологічне мовлення шляхом складання розповіді з 2-3х речень; вчити відповідати на запитання поширеними реченнями; продовжувати вчити складати зв’язну розповідь , за допомогою мнемо смужок ; формувати допитливість, правильне мовне дихання у дошкільників; вчити правильно та чітко ставити запитання.
Матеріали та обладнання: квітка «Ознаки осені», іграшковий Лісовичок, , мнемо доріжки на тему «Осінь» паперові осінні листочки , тантамареска «Дівчина Осінь».
Хід заняття
Логопед: Всім доброго дня, малята! Мене звати Наталія Миколаївна і я дуже рада зустрічі з вами! Ну ось, нарешті, настала моя найулюбленіша пора року – осінь! Обожнюю її! Кожен осінній місяць по – своєму прекрасний…. – Давайте згадаємо, які ж осінні місяці ви знаєте? Логопед робить паузу, дає можливість дітям подумати, потім називає сам - вересень, жовтень, листопад. – Молодці! Все вірно! А який місяць зараз? (Все вірно, перший осінній місяць – вересень!)
-По дорозі до вас я познайомилася з веселим лісовим жителем – Лісовичком! Він подарував мені чарівну квітку, але переплутав всі пелюстки. Допоможете мені скласти цю диво – квітку? Але для цього потрібно назвати всі ознаки осені. Давайте ми зараз з вами складемо нашу квітку і згадаємо ознаки осені. Дидактична гра «Склади квітку» - Надворі стало прохолодніше - день став коротшим - почастішали дощі і у лісі з’явилося багато грибочків - на деревах почало жовтіти, червоніти листя і опадати на землю - люди зібрали урожай з садів та городів
- птахи відлітають у теплі краї
Логопед: Молодці, добре впоралися з завданням! А я вам пропоную, показати Лісовичку , як легко можна складати чудові розповіді про Осінь за допомогою мнемодоріжок. Це зовсім не складно! Спочатку потрібно добре розглянути картинки на запропонованій мнемо смужці, одну за одною. Потім словесно поєднати картинки так , щоб вийшла коротенька розповідь. Будьте уважні, ми не маємо пропустити жодну картину і поєднувати їх слід по черзі, одну за одною. Спробуємо?
Дерева стають червоними і жовтими, а ялинка залишається зеленою.
Діти ідуть у ліс по гриби
Логопед: - Здається, подув осінній вітерець…. Ну ось, вслід за ним полетіли осінні листочки. – Малята , а ви хочете утворити справжній осінній листопад? Давайте спробуємо! Вправа на формування правильного мовного дихання «Листопад»
Набираємо в легені повітря, а в долоні паперові осінні листочки і намагаємося їх здути правильно! (Так, щоб щічки не роздувалися!) Логопед демонструє як можна дмухати не правильно, а як потрібно дмухати правильно, пропонує подмухати на листочки – утворити листопад.
Логопед: - Який красивий листопад ми з вами утворили! Вам сподобалося?
Логопед: Діти, пропоную вам і нашому другу Лісовичку пограти в цікаву гру. Правила досить прості: учасник стає за трафарет і задає навідні запитання, після чого має відгадати ,який саме образ йому дістався! Спробуємо? 4. Гра «Тантамарески»
Використовуємо тантамареску «Дівчина Осінь»
Запитання учасника:
Логопед : - Дорогі, діти, шановні батьки, якщо вам сподобалися ігри, ви можете спільно грати в них вдома! А я прощаюся з вами до наступних зустрічей!