Рослини – живі організми. Дерева, куші, трав’янисті рослини.

Про матеріал

Мета: розширити та поглибити знання про значення рослин у природі та цінність для людей, сформувати загальні уявлення про будову рослин та якими вони бувають. Розкрити особливості дерев, кущів, трав'янистих рослин. Здійснити контроль і корекцію знань, визначити рівень освітніх компетентностей .

Розвивати вміння порівнювати, встановлювати причину – наслідкові зв'язки, висловлювати свою думку, спостерігати, співпрацювати ,узагальнювати , робити висновки. Розвивати логічне мислення, творчу активність, науковий світогляд , інтерес до навчання. Формувати вмінняпрацювати в групах, вміння і навички роботи з роздатковим матеріалом, підручником, схемами, розуміння того, що людина – частина живої природи, культуру поведінки в природі. Удосконалювати вміння встановлювати взаємозв'язки.

Виховувати етично – ціннісне ставлення до природи, спостережливість, увагу, наполегливість, працелюбність, любов до природи, бажання охороняти та примножувати її красу.

Дидактичні засоби навчання: презентація на тему “Росдини – живі організми. Дерева, кущі, трав'янисті рослини", роздатковий матеріал: схеми,ілюстрації із зображенням дерев, кущівтрав'янистих рослин, колекція насіння, плоди, зошит з друкованою основою, емблеми.

Перегляд файлу

 

Тема: Рослини – живі організми.  Дерева, куші, трав’янисті рослини.

Мета: розширити та поглибити знання про значення рослин у природі та цінність для людей, сформувати загальні уявлення про будову рослин та якими вони бувають. Розкрити особливості дерев, кущів, трав’янистих рослин. Здійснити контроль і корекцію знань, визначити рівень освітніх компетентностей .

Розвивати вміння порівнювати, встановлювати  причину – наслідкові зв’язки, висловлювати свою думку, спостерігати, співпрацювати ,узагальнювати , робити висновки. Розвивати логічне мислення, творчу активність, науковий світогляд , інтерес до навчання. Формувати вміння працювати в групах, вміння і навички роботи з роздатковим матеріалом, підручником, схемами, розуміння того, що людина – частина живої природи, культуру поведінки в природі. Удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки.

Виховувати етично – ціннісне ставлення до природи, спостережливість, увагу, наполегливість, працелюбність,  любов до природи, бажання охороняти та примножувати її красу.

Дидактичні засоби навчання: презентація на тему “Росдини – живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини”, роздатковий матеріал: схеми,ілюстрації із зображенням дерев, кущівтрав’янистих рослин, колекція насіння, плоди, зошит з друкованою основою,  емблеми.

Тип уроку: комбінований

                                                                Хід уроку

  1. Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу

  1. Привітання

Пролунав дзвінок,

Починаєцться урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці!

               Давайте привітаємося!

               Добрий день!

               А зараз поверніться до гостей та привітайтесь з ними.

               Ми вам раді, люди добрі і

               вітаємо щиро вас.

               Всіх запрошуємо ласкаво

               На урок у 3-А клас.

 

  1. Перевірка готовності до уроку.

Подивилися на мене ,

 Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

 

  1. Ранкове коло

Привітання “Привіт, друже”.

-Діти, а яке значення має сонце в нашому житті?

Хоровод “Вийди,  вийди, сонечко” .

Повідомлення синоптика. Синоптиком сьогодні буде …..

 

         4.   Групування

       II.    Повідомлення теми і мети уроку.

  • Створення пробної ситуації
  • Слухання казки “Казка про Дерева,  Кущі і їхню сестричку Травичку”

 

Казка про дерева, кущі

Та їхню сестричку травичку

  З давніх – давен  живе на світі Матінка Природа. Вона дуже щедра. Є в неї земля, вода, сонце, місяць, рослини, тварини. На околиця села жили  її діти. Дерево – найстарший син, менші сини - Кущі, і їхня молодша сестричка – Травичка. Весело і дружно жили вони.

  Та одного разу Дерево сказало, що воно найважливіше серед рослин і всі повинні підкорятися йому. Сумно шелестіла Травичка, схилилися у журбі Кущі. Та змиритися з цим не змогли. І після довгих  роздумів покинули Дерево.

  Велике дерево залишилося одне. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Йшов час. Минали дні,  і Дереву стало самотньо. А тут ще палюче сонце забирало вологу з ґрунту. Зовсім заслабло Дерево і згадало воно і про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що воно так образило своїх рідних.

  Дерево попросило вибачення у брата і сестри.  І вони пробачили йому. Вранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою, вона заважала сонцю випарювати вологу з ґрунту. А Вода на знак подяки за це напувала їх і постачала кореням поживні речовини. Густі кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало їх своєю кроною від пекучого сонця.

  Ось так у дружбі та злагоді живуть вони й досі.

  • Діти, чому виникла сварка?
  • То хто ж важливіший?

 

III. Робота над темою уроку.

  • Робота в групах:
  1. Складання і виготовлення аплікацій.

б)    Презентація і обговорення. (Яка рослина, які її особливості )

  • Робота в зошитах з друкованою основою с. 29.
  • Робота з підручником с. 51-52

Фізкультхвилинка.

  • Пояснення вчителя.

Декілька гілочок ми поклали у підфарбовану харчовими барвниками воду, а решту – у звичайну воду. Розрізаємо наші гілочки. Ті гілочки , що стояли у підфарбованій воді стали такого ж самого кольору, як вода.

Висновок. Рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини. Рослини живляться не тільки тими речовинами, що є у ґрунті, вони і самі утворюють поживні речовини. Де і як це відбувається? Вода до листків надходить від кореня, а вуглекислий газ – з повітря. Під дією сонячної енергії утворюється цукор крохмаль. Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту, а не використану частину поживних речовин накопичують у коренях, стеблах, листках і плодах . Учені розгадали ще одну загадку: вдень на світлі в листках рослин утворюється кисень, який виділяється в повітря. А вночі самі рослини вбирають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ.

 Відомо, що рослина, яка з’явилася, росте і розвивається. Хоча і рослини прикріплені корінням до ґрунту, проте вони рухаються. Це могли побачити на прикладі винограду, який в’ється, соняшників, які повертаються за сонцем.

 

Робота в зошитах з друкованою основою  с. 28

  •   Завдання 2
  •   Завдання 1

Релаксаційна хвилинка

  • Всім відомо, що рослини прикрашають наше життя. Своєю красою нас чарують різноманітні квіти. Зараз ми на хвилинку затамуємо подих і переглянемо відео – ріст рослин.

https://youtu.be/_3xvDCItzCg

 

  1. Закріплення та осмислення знань
  • Пригадайте, які дерева та кущі ростуть на території  школи?
  • Яке значення рослин на планеті Земля?
  • Як на вашу думку, чи змогли б тварини і люди жити без рослин?

 

  1. Підсумок уроку
  1.  Гра “Акваріум”
  • Уявіть собі, що до нас прилетіли інопланетяни, де немає рослин. Що ви їм розповіли б про рослини.

 

  1. Домашнє завдання
  • Опрацювати с.52-53
  • Виконати індивідуальне завдання “Дерева, кущі, трав’янисті рослини”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2022
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку