Мета: розширити та поглибити знання про значення рослин у природі та цінність для людей, сформувати загальні уявлення про будову рослин та якими вони бувають. Розкрити особливості дерев, кущів, трав'янистих рослин. Здійснити контроль і корекцію знань, визначити рівень освітніх компетентностей .
Розвивати вміння порівнювати, встановлювати причину – наслідкові зв'язки, висловлювати свою думку, спостерігати, співпрацювати ,узагальнювати , робити висновки. Розвивати логічне мислення, творчу активність, науковий світогляд , інтерес до навчання. Формувати вмінняпрацювати в групах, вміння і навички роботи з роздатковим матеріалом, підручником, схемами, розуміння того, що людина – частина живої природи, культуру поведінки в природі. Удосконалювати вміння встановлювати взаємозв'язки.
Виховувати етично – ціннісне ставлення до природи, спостережливість, увагу, наполегливість, працелюбність, любов до природи, бажання охороняти та примножувати її красу.
Дидактичні засоби навчання: презентація на тему “Росдини – живі організми. Дерева, кущі, трав'янисті рослини", роздатковий матеріал: схеми,ілюстрації із зображенням дерев, кущівтрав'янистих рослин, колекція насіння, плоди, зошит з друкованою основою, емблеми.
Тема: Рослини – живі організми. Дерева, куші, трав’янисті рослини.
Мета: розширити та поглибити знання про значення рослин у природі та цінність для людей, сформувати загальні уявлення про будову рослин та якими вони бувають. Розкрити особливості дерев, кущів, трав’янистих рослин. Здійснити контроль і корекцію знань, визначити рівень освітніх компетентностей .
Розвивати вміння порівнювати, встановлювати причину – наслідкові зв’язки, висловлювати свою думку, спостерігати, співпрацювати ,узагальнювати , робити висновки. Розвивати логічне мислення, творчу активність, науковий світогляд , інтерес до навчання. Формувати вміння працювати в групах, вміння і навички роботи з роздатковим матеріалом, підручником, схемами, розуміння того, що людина – частина живої природи, культуру поведінки в природі. Удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки.
Виховувати етично – ціннісне ставлення до природи, спостережливість, увагу, наполегливість, працелюбність, любов до природи, бажання охороняти та примножувати її красу.
Дидактичні засоби навчання: презентація на тему “Росдини – живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини”, роздатковий матеріал: схеми,ілюстрації із зображенням дерев, кущівтрав’янистих рослин, колекція насіння, плоди, зошит з друкованою основою, емблеми.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу
Пролунав дзвінок,
Починаєцться урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці!
Давайте привітаємося!
Добрий день!
А зараз поверніться до гостей та привітайтесь з ними.
Ми вам раді, люди добрі і
вітаємо щиро вас.
Всіх запрошуємо ласкаво
На урок у 3-А клас.
Подивилися на мене ,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи.
Всі бадьорі. Молодці!
Привітання “Привіт, друже”.
-Діти, а яке значення має сонце в нашому житті?
Хоровод “Вийди, вийди, сонечко” .
Повідомлення синоптика. Синоптиком сьогодні буде …..
4. Групування
II. Повідомлення теми і мети уроку.
Казка про дерева, кущі
Та їхню сестричку травичку
З давніх – давен живе на світі Матінка Природа. Вона дуже щедра. Є в неї земля, вода, сонце, місяць, рослини, тварини. На околиця села жили її діти. Дерево – найстарший син, менші сини - Кущі, і їхня молодша сестричка – Травичка. Весело і дружно жили вони.
Та одного разу Дерево сказало, що воно найважливіше серед рослин і всі повинні підкорятися йому. Сумно шелестіла Травичка, схилилися у журбі Кущі. Та змиритися з цим не змогли. І після довгих роздумів покинули Дерево.
Велике дерево залишилося одне. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Йшов час. Минали дні, і Дереву стало самотньо. А тут ще палюче сонце забирало вологу з ґрунту. Зовсім заслабло Дерево і згадало воно і про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що воно так образило своїх рідних.
Дерево попросило вибачення у брата і сестри. І вони пробачили йому. Вранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою, вона заважала сонцю випарювати вологу з ґрунту. А Вода на знак подяки за це напувала їх і постачала кореням поживні речовини. Густі кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало їх своєю кроною від пекучого сонця.
Ось так у дружбі та злагоді живуть вони й досі.
III. Робота над темою уроку.
б) Презентація і обговорення. (Яка рослина, які її особливості )
Фізкультхвилинка.
Декілька гілочок ми поклали у підфарбовану харчовими барвниками воду, а решту – у звичайну воду. Розрізаємо наші гілочки. Ті гілочки , що стояли у підфарбованій воді стали такого ж самого кольору, як вода.
Висновок. Рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини. Рослини живляться не тільки тими речовинами, що є у ґрунті, вони і самі утворюють поживні речовини. Де і як це відбувається? Вода до листків надходить від кореня, а вуглекислий газ – з повітря. Під дією сонячної енергії утворюється цукор крохмаль. Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту, а не використану частину поживних речовин накопичують у коренях, стеблах, листках і плодах . Учені розгадали ще одну загадку: вдень на світлі в листках рослин утворюється кисень, який виділяється в повітря. А вночі самі рослини вбирають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ.
Відомо, що рослина, яка з’явилася, росте і розвивається. Хоча і рослини прикріплені корінням до ґрунту, проте вони рухаються. Це могли побачити на прикладі винограду, який в’ється, соняшників, які повертаються за сонцем.
Робота в зошитах з друкованою основою с. 28
Релаксаційна хвилинка
https://youtu.be/_3xvDCItzCg