ОСНОВИ ГЕОДЕЗІЇ. Навчально-методичний збірник тестових завдань

Про матеріал

Тестові завдання дозволять здобувачам освіти будівельного коледжу повторити, закріпити і узагальнити отримані знання, а також засвоїти і систематизуватиї основні теоретичні положення і провідні ідеї науки, чим підвищити рівень своєї профессійної підготовки при здачі заліків та іспитів.

Перегляд файлу

    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

    ДВНЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ КОЛЕДЖ»

 

 

 

 

В.В. Риболовлєва

 

 

 

 

ОСНОВИ ГЕОДЕЗІЇ

 

Навчально-методичний збірник тестових завдань

з дисциплін «Інженерна геодезія», «Основи геодезії»

 

для здобувачів освіти ДВНЗ ЗБК з освітньо-професійних програм

«Будівництво та експлуатація будівель і споруд»

«Опорядження будівель і споруд та будівельний дизайн»

«Монтаж і обслуговування теплотехнічного

 устаткування та систем теплопостачання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Риболовлєва В.В.

  Основи геодезії. Навчально-методичний збірник тестових завлань

з дисциплін «Інженерна геодезія», «Основи геодезії» для здобувачів освіти ДВНЗ ЗБК з освітньо-професійних програм «Будівництво та експлуатація будівель і споруд»,«Опорядження будівель і споруд та  будівельний дизайн», «Монтаж і обслуговування теплотехнічного устаткування та систем теплопостачання» / Риболовлєва В.В. Запоріжжя: 2020,-4с.

 

 

 

 

 

Відповідальний за випуск:  методист ДВНЗ ЗБК Н.І.Чубач

 

 

 

 

Рецензент:

В.А. Боклаг, к.держ.упр., доцент кафедри землевпорядкування та кадастру Класичного приватного університету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ЗМІСТ

 

Передмова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . .

4

1. Пояснювальна записка . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

5

2. Тестові завдання. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . .

9

Тема 1. Вступні відомості про предмет і завдання геодезії. . . . . . . .

9

Тема 2. Масштаби. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...

12

Тема 3. Геодезичні карти, плани, креслення. . . . . . . . . . . .. . . . …. .

15

Тема 4. Орієнтування на місцевості. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . .  . . . . .

19

3. Рекомендації щодо роботи зі збірником. . . . . . .  . . . . . . . . . . . .

4. Відповіді до тестівих завдань. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

20

20

Список рекомендованої літератури. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Додаток 1. стислий термінологічний словник. . . . . . . .

21

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

Збірник тестових завдань з дисципліни «Інженерна геодезія»                  є складовою частиною навчально-методичних комплексів, розроблених на основі навчальних програм з дисципліни для вищих навчальних закладів, які складені відповідно до вимог освітньо-професійних програм підготовкі фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» для спеціальностей «Будівництво та експлуатація будівель і споруд», «Опорядження будівель і споруд та будівельний дизайн», «Монтаж і обслуговування теплотехнічного устаткування та систем теплопостачання»

Методичний посібник містить пояснювальну записку, збірник тестів, який складений з урахуванням можливiсті перевiрки знань                        і вмінь тем першого змістовного модулю «Основи геодезії», а також ключі з варіантами правильного розв'язання завдань, стислий термінологічний словник і список літератури.

У сучасній освіті упродовж останнiх рокiв поряд iз традицiйними формами контролю одним із перспективних методів контролю знань, який дає можливість об’єктивно, якісно і досить швидко оцінити знання здобувачів освіти , є тестове оцінювання.

Вирішення тестових завдань на практичних і семінарських заняттях, та в якості самостійної, позааудиторної роботи здобувачів освіти  дозволить оцінити рівень їх знань, набутих в ході теоретичного освоєння дисципліни «Інженерна геодезія», а також при вивченні обов'язкової і рекомендованої літератури.

Також метою пропонованих здобувачам освіти  тестових завдань                            є визначення ступеня і міцності засвоєння навичок і вмінь, які пов'язані з розв'язуванням інженерних задач на топографічніх картах,                                з проведенням геодезичних вімірювань на земній поверхні, а самє: кутових, лінійніх вімірів та перевіщень, і вивчення приладів, якими вони виконуються.

Тестові завдання дозволять здобувачам освіти повторити, закріпити і узагальнити отримані знання, а також засвоїти і систематизуватиї основні теоретичні положення і провідні ідеї науки, чим підвищити рівень своєї профессійної підготовки при здачі заліків та іспитів.

Сьогодні здобувачі освіти  повинні не тільки мати глибокі знання                          з предмету, але і володіти відповідними навичками роботи з тестами,                 у тому числі за допомогою комп'ютерної техніки.

Методичний посібник адресований здобувачам освіти  другого курсу денної та заочної форм навчання з дисциплін «Інженерна геодезія», «Основи геодезії».

 

 

 

1. Пояснювальна записка

 

Необхідним елементом зворотного зв'язку в навчальному процесі є заходи з контролю якості фахової підготовки здобувачів освіти . В коледжі, поруч з традиційною технологією проведення контролю якості освітньо-професійної підготовки фахівців, використовується також технологія тестового контролю.

Педагогічний тест - цє сукупність взаємопов'язаних завдань зростаючої складності, специфічної, чітко визначеної форми, що дозволяє ефективно виміряти рівень підготовки здобувачів освіти  або будь-які інші психолого-педагогічні характеристики. Тільки якісні завдання забезпечують високу валідність (у перекладі з англ. valid – придатний, тест справді вимірює ту якість, заради якої його було створено) і надійність (наскільки точно тест вимірює досліджуване явище).

Технологія стандартизованого тестового контролю являє собою замкнутий цикл, що містить такі технологічні етапи: створення системи базових тестових завдань, конструювання тесту, проведення тестового контролю, психометричний аналіз тесту, у цілому, та тестових завдань зокрема.

Для отримання найкращих результатів необхідна також і психологічна підготовка. Тестові завдання є базою для формування досягнутого рівня здібностей, які належать до психодіагностичних методик. Дослідження психологів доводять, що тест є об'єктивним і менш суворим методом оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти  у порівнянні з традиційним. В умовах тестування рівень тривоги у здобувачів освіти  нижчий, ступінь уважності вищий, фізіологічні характеристики стану організму більш сприятливі. Перевагою тестового контролю є також однотипність вимог.

Найбільші можливості для аналізу якості знань та вмінь дає тест-карта, укладена з використанням рiзноманiтних за змiстом i формою тестових завдань для уникнення монотонностi та забезпечення стiйкої мотивацiї здобувачів освіти  до роботи. Різні типи тестових завдань повторювються у тестах з кожної теми програми та розташовуються по висхідній.

Тести за наявністю або відсутністю варіантів відповіді можуть бути закритої та відкритої форм.

В запропонованій методичній розробці завдання закритої форми побудовані на принципах - альтернативному, множинного вибору, встановленні послідовності та відновленні відповідності частин.

1) Альтернативні тестові завдання.

Запропоноване запитання передбачає 4 - 5 варіантів відповідей, серед яких лише один — правильний.

З метою перевірки глибини знань пропонується наступний тест:

Із перелічених нижче формулювань виберіть те, яке найточніше характеризує...(подію, особу, період тощо).

Наприклад: «Які з указаних нижче фактів біографії належать Крюгеру Иоганнесу Генриху Луису?

А. Німецький математик, механік, фізик, астроном і геодезист (17771855). Вважається одним з найвидатніших математиків всіх часів, «королем математиків». Лауреат медалі Коплі (1838), іноземний член Шведської (1821) і Російської (1824) Академій наук, англійського Королівського товариства. розробив поперечну циліндричну равнокутну картографічну проекцію, яка дає можливість практично без викривлень зобразити досить значні ділянки земної поверхні і побудувати на цій території систему плоских прямокутних координат;

Б. Радянський астроном-геодезист, член-кореспондент Академії наук (1878-1948р.р.). Під його керівництвом в 1940 році були визначені розміри земного референц-еліпсоїда;

В. Український громадський діяч, підполковник член «Землі і волі». Ініціатор відкриття Харківського університету (1805 р.);

Г. Німецький геодезист, (1857 1923), професор Прусського геодезичного інституту в Потсдамі. Розвиваю

чи ідеї К.Гаусса, розробив метод вирішення виникаючих в тріангуляції умовних рівнянь з розподілом їх на дві групи і математичний апарат конформної проекції еліпсоїда на площину.

Наведені при цьому характеристики містять: надлишкову інформацію, недостатню інформацію, помилкове судження та правильну відповідь.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді складається із умови та чотирьох варіантів відповіді. При виконанні завдання потрібно обрати лише один правильний варіант відповіді і можна отримати 0 1 тестовий бал. Завдання вважається виконаним, якщо обрано й позначено у бланку правильну відповідь та невиконаним, якщо обрано й позначено у бланку неправильну відповідь, позначено два або більше варіантів відповіді або не позначено жодної відповіді.

Тестові завдання  на вибір однієї правильної формули з чотирьох вважається виконаним правильно, якщо студент вибрав літеру лише правильної формули, яка дійсно отображає шукомий геодезичний параметр.

 2)  Тестові завдання з множинним вибором передбачають дві або три відповіді із п'яти або шести можливих варіантів відповідно. Відповіді тестів, яки надаються у методичній розробці, побудовані:

- за принципом класифікації та використовуються при перевірці умінь вільного орієнтування в групі схожих понять, явищ тощо;

- за принципом кумуляції (накопичення), використовуються для перевірки повноти знань та умінь;

-   за принципом циклічності - для перевірки знань та вмінь.

Наведемо приклад вибіркового або варіативного тестового завдання за принципом класифікації: (Увага! Порядок написання літер значення не має). Завдання має шість варіантів відповідей, серед яких лише ТРИ - правильні. Виберіть три літери, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишить їх у відповідному місці бланка.

Наприклад, Завдання: Оберить методи нівелювання:

А. теодолітне;

Б. геометричне;

В. тригонометричне;

Г. гідростатичне;

Д. мезульне;

Е. тахеометричне.

Вірна відповідь:

Кількість балів за такий текст зазвичай відповідає числу правильних варіантів відповіді і можна отримати 0, 1, 2, 3 тестових бали (залежно від кількості вірно обраних варіантів відповіді).

 

У даній методичній розробці завдання відкритої форми використовуються для виявлення знань термінів, визначень, понять тощо. Від тестованого вимагається формулювання за власним баченням правильної відповіді (без вказаних можливих варіантів відповідей).

Пропонуються наступі види:

1)   Тестові завдання з пропусками слів

•  Вставте пропущене словосполучення у визначення:

Наприклад, Завдання:«Положення точок на сфері в географічній ............... .................. визначається: широтою (φ) і довготою (λ)». 

Вірна відповідь: (системі координат).

2) Конструктивні тестові завдання на доповнення (на вписування пропущених слів, які мають визначальне значення для цього тексту):

      • Допишіть прізвище геодезиста, якого не вистачає в твердженні:

Наприклад, Завдання: «У США, Канаді, Мексиці, Франції при створенні карт користуються розмірами еліпсоїда Кларка, у Фінляндії – розмірами еліпсоїда Хейфорда, в Австрії – розмірами еліпсоїда Бесселя, в Україні, а також ряді інших країн, – розмірами еліпсоїда …....................

Вірна відповідь:  (Красовського)

 •  Продовжіть фразу:

Наприклад, Завдання: «Положення географічних обєктів або точок на поверхні земного еліпсоїда визначають за абсцисою х та ординатою у в системі …………........… ……........……..

Вірна відповідь: (прямокутних координат)

3) Тестові завдання  на вписування короткої вільної відповіді словом, словосполученням або числом.

 • Наприклад, Завдання: «Запишіть назву гвинта нівеліру, який регулює чіткість зображення зорової труби ........................ .

Вірна відповідь:  (кремальера)

 • Наприклад, Завдання: «Укажіть рік затвердження розмірів земного еліпсоїда, визначеного Красовським Ф.М., у якості обов’язкових для проведення геодезичних робіт та виконання відповідних розрахунків  ..............    

Вірна відповідь:  (1942 рік)

Завдання на вписування короткої правильної відповіді вважається виконаним, якщо студент правильно вказав назву геодезичного обладнання або якесь визначення. Відповідь необхідно вписати до бланку відповідей. Завдання вважається виконаним, якщо у бланку записана правильна відповідь. Розв’язання завдань у чернетці не перевіряються і до уваги не беруться.

4) Тестові завдання на вписування назви рисунку

Рис.............................................................................................................

Вірна відповідь:  (Рис. Умовний знак точки №3 теодолітного ходу з абсолютною висотою Н = 28,94 м).

Завдання на вписування назви рисунку вважається виконаним правильно, якщо студент під рисунком написав дійсно його назву.

5) Тестові завдання на запис потрібної формули згідно наданого рисунку

           Вірна відповідь:  .

Завдання на запис потрібної формули згідно рисунку вважається правильним, якщо студент написал вірну формулу шукомого параметра.

 6)  Тестові завдання з розгорнутою відповіддю.

Наприклад, Завдання: «Розрізняють такі методи нівелювання: ................ ........................................  ................. ...............................................................,

яки передбачають вимірювання......................................................................

    Вірна відповідь: Розрізняють такі методи нівелювання: геометричне,  тригонометричне, стереофотограмметрічне, гідростатичне, механічне, барометричне, яки передбачають вимірювання перевищень або різниці

висот точок.

       Критерії оцінювання: за виконання завдання відкритої форми можна отримати від 0 до 2 тестових балів (0 – якщо позначено невірну відповідь чи не позначено зовсім,1– якщо позначено неповну вірну відповідь; 2 – якщо позначено повну вірну відповідь).

 

 

 

 

2. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

 

Тема 1. Вступні відомості про предмет і завдання геодезії

1.  Зміст предмету і завдання геодезії.

2.  Форма і розміри Землі.

3.  Визначення положення точок на Земній поверхні

 

Частина 1:  Завдання №№ 1-7 з вибором ОДНІЄЇ правильної відповіді

За правильну відповідь у завданнях першої частини Ви отримаєте по 1 балу. Альтернативні завдання вважаються виконаними неправильними, якщо: а) обрано неправильну відповідь; б) обрано два або більше варіантів відповіді, навіть якщо серед них є правильний; в) відповідь не обрано взагалі.

 

Завдання № 1

 

Інженерна геодезія – це наука:

А

що розробляє методи складання карт на значній території земної поверхні;

Б

про методи одержання і перетворення фотознімків земної поверхні           в плани і карти;.

В

що вивчає форму та розміри земної поверхні для зображення її на картах, планах, профілях;

Г

яка розглядає геодезичні роботи, що виконуються при вишукуваннях, проектуванні, будівництві та експлуатації різних інженерних споруд і монтажі технологічного обладнання;

Д

про землеподілення

 

Завдання № 2

   Предметом топографії є:

А

питання земельно-кадастрового знімання територій;

Б

питання топографічного знімання великих і малих ділянок земної поверхні;.

В

питання створення високоточних астрономо-геодезичних, гравітаційних і нівелірних мереж державної геодезичної мережі;

Г

питання зображення сферичної поверхні Землі на площині у вигляді карт;

Д

питання досліджень природних ресурсів континентальних шельфів і картографування морського дна.

 

Завдання № 3

 

У реальної (фізичної) поверхні Землі:

 

А

71 % припадає на дно морів і океанів та 29%  на сушу;

 

Б

29 % припадає на дно морів і океанів та 71%  на сушу;

 

В

21 % припадає на дно морів і океанів та 79%  на сушу;

 

Г

79 % припадає на дно морів і океанів та 21 %  на сушу.

 

Завдання № 4

Референц-еліпсоїд Красовського характеризується  розмірами

     великої піввісі та полярного стиснення:

 

А

6378137 м  та 1: 298,2572235;

Б

6378136 м  та 1: 298,25784;

В

6378245 м  та 1 : 298,3;

Г

6377397 м  та 1: 299,2

 

Завдання № 5

Визначення географічної координати точки А

А

φ = 54°42'00" ;  λ = 18°00'32"

Б

φ = 54°40'20" ;  λ =18°00'17"

В

φ = 54°40'20" ;  λ = 18°00'32"

Г

φ = 18°18'20" ;  λ = 54°00'22"

Завдання № 6

        Стиснення земного еліпсоїда визначається за формулою:

А

     де  а, b - довжини великої і малої півосей еліпсоїда.

 

Б

 

В

 

Г

 

, - радіус  кривизни.

 

Частина 2: Завдання з вибором ОДНОГО правильного рисунка (1 бал)

 

Завдання № 7

Геодезичні координати точок земіної поверхні зображені під літерою:

      А)     

         Б)

       В)            

 

 

   Г)

   Д)    

        Е)    

     34_1

 

Частина 3:  Завдання з вибором кількох (2 -3-х) правильних відповідей (2×0,5 б.  або 3×0,33 б).

 

Завдання №8

Фундаментальною теоретично-практичною задачею вищої геодезії є:

А      побудова опорної геодезичної мережі на всій території країни

Б       побудова земної системи геодезичних координат;

В      побудова єдиної моделі зовнішнього гравітаційного поля Землі;

Г       картографування земної поверхні (карти і плани);

Д      забезпечення геодезичними даними всіх видів будівництва.

 

Завдання №9

Велика піввісь земного еліпсоїда –  це

А)     відстань від центру земного еліпсоїда до його полюсів;

Б)      радіус екватора земного еліпсоїда;

В)      відстань від центру земного еліпсоїда до точок екватора;

Г)      α = 6 378 245 м;

Д)      b = 6 356 863 м.

 

 

Частина 4: Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

(2 бали)

Завдання №10

Наукові дисципліни, на які поділяється геодезія – це ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... .......................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Масштаби

1.  Види масштабів.

2.  Точність масштабів.

3.  Робота з поперечним масштабом.

 

Частина 1:  Завдання №№ 1-7 з вибором ОДНІЄЇ правильної відповіді

За правильну відповідь у завданнях першої частини Ви отримаєте по 1 балу. Альтернативні завдання вважаються виконаними неправильними, якщо: а) обрано неправильну відповідь; б) обрано два або більше варіантів відповіді, навіть якщо серед них є правильний; в) відповідь не обрано взагалі.

 

Завдання №1 Меншим із перелічених є масштаб:

 

 

А

1:21 000 000;

Б

1:4 000 000;

В

1:400 000;

Г

1:30 000 000;

Д

1:20 000.

 

Завдання № 2

 

Чисельний масштаб плану (карти) виражається:

 

 

А

 абстрактним числом, в якому чисельник - одиниця, знаменник - число, що показує, у скільки разів горизонтальне прокладання лінії місцевості S зменшено порівняно з його зображенням s на плані;

 

Б

числом показує, у скільки разів горизонтальне прокладання лінії місцевості S зменшено порівняно з його зображенням s на плані;

 

В

показником диференціальної трансформації ліній місцевості;

 

Г

абстрактним числом, в якому чисельник - кількість редукування, знаменник - сама скорочена лінія;

 

Д

 числом, в якому чисельник - одиниця, знаменник -  lgS / s,                           де S-горизонтальне прокладання лінії місцевості,                                             s-зображення лінії на план.

 

 

Завдання № 3

Граничною (допустимою) точністю масштабу називають:

 

А

відстані на місцевості, що відповідає найменшій поділці лінійного масштабу

Б

відстані на місцевості, що відповідає основі лінійного масштабу;

В

відстані на місцевості, що відповідає в масштабі 0,1 мм;

Г

відстані на місцевості, що відповідає найменшій поділці поперечного масштабу.

 

Завдання № 4

 

Поперечний масштаб– це:

А

графічний масштаб у вигляді масштабної лінійки, розділеної на рівні частини з підписаними значеннями відповідних відстаней

на місцевості;

Б

графічний масштаб у вигляді номограми, побудова якої базується на пропорційності відрізків паралельних прямих, які перетинають сторони кута;

В

записують у вигляді дробу, в чисельнику якого стоїть одиниця,

а в знаменнику – ступінь зменшення горизонтальних проекцій ліній місцевості;

Г

записують у вигляді дробу, в чисельнику якого стоїть ступінь зменшення горизонтальних проекцій ліній місцевості, а в знаменнику - одиниця.

 

 

Завдання № 5

Визначити  відстань між точками А і В у масштабі 1:500

А

31;

Б

15,5;

В

155;

Г

10,5.

 

Завдання № 6

Масштаб 1: 5000 означає, що:

 

 

А

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, рівній 5 м;

Б

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, рівній 500 м;

В

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, рівній 5000 м;

Г

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, рівній 5000 см;

Д

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, рівній 5000 км

 

Частина 2: Завдання з вибором ОДНОГО правильного рисунка (1 бал)

 

Завдання № 7

Лінійний масштаб 1:10 000 зображений під літерою:

 

 

Частина 3:  Завдання з вибором кількох (2 -3-х) правильних відповідей (2×0,5 б.  або 3×0,33 б).

 

Завдання № 8

За масштабом виділяють карти:

 

 

А

дрібномасштабні, середньомасштабні;

Б

Світового океану;

В

великомасштабні;

Г

зоряного неба;

Д

материків та ін.

 

Завдання № 9

Іменований масштаб указує довжину лінії на місцевості, яка відповідає одиниці довжини на карті, наприклад,

 

 

А

1:25 000;

Б

5 сантиметрів;

В

в 1см 10 км;

Г

10 км в 1 см;

Д

50 кілометрів.

 

Частина 4: Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

(2 бали)

Завдання №10

Масштабом карти (плану) називається ………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3  Геодезичні карти, плани і креслення

1.Поняття про карти, плани і креслення.

2.Умовні позначення на картах.

3. Рельєф місцевості

4. Абсолютні і умовні висоти точок.

5. Визначення відміток точок. 

 

Частина 1:  Завдання №№ 1-7 з вибором ОДНІЄЇ правильної відповіді

За правильну відповідь у завданнях першої частини Ви отримаєте по 1 балу. Альтернативні завдання вважаються виконаними неправильними, якщо: а) обрано неправильну відповідь; б) обрано два або більше варіантів відповіді, навіть якщо серед них є правильний; в) відповідь не обрано взагалі.

 

Завдання №1 Картою, за традиційним визначенням, закріпленим державним стандартом України, називають

 

 

А

збільшене, побудоване в картографічній проекції, узагальнене

і виконане в певній системі умовних позначень зображення поверхні Землі, іншого небесного тіла чи позаземного простору

 з розміщеними або спроектованими на них об’єктами реальної дійсності;

Б

зменшене, побудоване в системі Гаусса-Крюгера, зображення поверхні Землі, іншого небесного тіла чи позаземного простору

з розміщеними або спроектованими на них об’єктами реальної дійсності;

В

збільшене, побудоване в картографічній проекції, узагальнене

і виконане в певній системі умовних позначень зображення території України;

Г

зменшене, побудоване в певній картографічній проекції, узагальнене і виконане в  системі умовних позначень зображення поверхні Землі, іншого небесного тіла чи позаземного простору

з розміщеними або спроектованими на них об’єктами реальної дійсності.

 

Завдання № 2 Зображення на площині вертикального перетину поверхні місцевості в обраному напрямку, це -  

 

 

А

план місцевості;

Б

повздовжній профіль місцевості;

В

карта місцевості;

Г

поперечний профіль місцевості.

 

Завдання № 3 Наявність  . . .   дозволяє судити про масштаб карти, вигляді проекції і розподілі спотворень в ній.

А

відміток висот;

Б

ситуації місцевості;

В

координатної сітки;

Г

ситуації рельєфу;

Д

горизонталей.

 

Завдання № 4  Точка знаходиться в квадраті

А

6066

Б

6511

В

6512

Г

6611

 

Завдання № 5 Оцініть рельєф місцевості, зображеної на фрагменті карти. У якій точці можна спостерігати за рухом транспорту на всьому відрізку шосе, позначеному на карті?

 

А

Точка А

 

ЗНО 2017. Запитання 3

Б

точка Б

 

В

точка В

 

Г

точка Г

 

Завдання № 6  На яких висотах знаходиться точка В

А

211,2;

 

Б

210;

 

В

205;

 

Г

200.

 

Частина 2: Завдання з вибором ОДНОГО правильного рисунка (1 бал)

 

Завдання № 7

Профіль місцевості зображений під літерою:

      А)     

         Б)

 

       В)            

   Г)

      Д)    

Нівелювання (GPS нівелювання)

       

    

Частина 3:  Завдання з вибором кількох (2 -3-х) правильних відповідей (2×0,5 б.  або 3×0,33 б).

 

Завдання № 8     Точка 1 має:    

А

20° південної широти;

Б

40° східної довготи;

В

20° північної широти;

Г

20° західної довготи;

Д

40° західної довготи.

 

Завдання № 9

За змістом географічні карти класифікують на:

 

 

А

фізико-географічні;

Б

політико- адміністративні;

В

загальногеографічні;

Г

тематичні;

Д

карти зоряного неба.

 

 

Частина 4: Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

(2 бали)

Завдання №10

По наданих  координатах знайти  літери та написати слово з обраних літер.          54°41′20"; 18°04′30"  - це ……

                   54°40′50";  18°05′30"  - це ……

                   54°41′50";  18°05′30"  - це ……

 

                   54°42′10";  18°04′30"  - це ……

 

 

 

 

Тема 4  Орієнтування на місцевості

1. Загальні поняття про орієнтування

2. Координати точок.

3. Азимути та румби.

4. Рішення прямої геодезичної задачі.

 

Частина 1:  Завдання №№ 1-7 з вибором ОДНІЄЇ правильної відповіді

За правильну відповідь у завданнях першої частини Ви отримаєте по 1 балу. Альтернативні завдання вважаються виконаними неправильними, якщо: а) обрано неправильну відповідь; б) обрано два або більше варіантів відповіді, навіть якщо серед них є правильний; в) відповідь не обрано взагалі.

 

Завдання №1

 

Орієнтувати лінію - значить:

 

А

визначити її нахил;

 

Б

визначити її довжину;

 

В

визначити її напрямок щодо іншого, прийнятого за вихідне;

 

Г

визначити її положення щодо точки;

 

Д

визначити її положення відносно спостерігача.

 

 

Завдання № 2

 

Географічним азимутом (А) лінії місцевості називається:

А

 вертикальний кут, відлічуваний вниз від горизонтальної лінії;

Б

вертикальний кут, відлічуваний вгору від горизонтальної лінії;

В

горизонтальний кут, відлічуваний за годинниковою стрілкою від північного напряму географічного меридіана до напряму лінії;

Г

горизонтальний кут, відлічуваний за годинниковою стрілкою від північного напряму магнітного меридіана до даного напрямку лінії

Д

горизонтальний кут, відлічуваний проти годинникової стрілки від північного напряму географічного меридіана до напряму лінії.

 

 

Завдання № 3

 

Дирекційним кутом називається кут, відлічуваний:

 

А

по ходу годинникової стрілки від північного напряму лінії, паралельної осі абсцис (осі x в прямокутній системі координат), до даної лінії;

 

Б

проти ходу годинникової стрілки від північного напряму лінії, паралельної осі абсцис, до даної лінії;

 

В

по ходу годинникової стрілки від північного напряму географічного меридіана до напряму лінії;

 

Г

вниз від горизонтальної лінії;

 

Д

вгору від горизонтальної лінії

 

 

Завдання № 4

 

Географічний меридіан - це:

 

 

А

умовна лінія на поверхні Землі, всі точки якої мають однакову висоту;

 

Б

умовна лінія на поверхні Землі, всі точки якої мають однакову географічну довготу;

 

В

слід від перетину площині, що проходить через прямовисну лінію, з поверхнею Землі;

 

Г

слід від перетину площині, що проходить через нормаль до поверхні еліпсоїда;

 

Д

лінія на поверхні Землі, всі точки якої мають однакову широту.

 

 

Завдання № 5

 

Лінії місцевості орієнтують щодо:

 

А

паралелей;

 

Б

екватора;

 

В

південного полюса Землі;

 

Г

щодо лінії східного напрямку;

 

Д

щодо географічного і магнітного меридіанів.

 

 

Завдання № 6

 

Оскільки кут дирекції однієї і тієї ж лінії в різних її точках залишається постійним, тому прямий і зворотний дирекційний кути відрізняються один від одного на:

 

А

180°;

 

Б

90°;

 

В

360°;

 

Г

270°;

 

Д

45°.

 

 

 

Частина 2: Завдання з вибором ОДНОГО правильного рисунка (1 бал)

 

Завдання № 7

Визначення дирекційного кута зображено під літерою:

      А)     

 

         Б)

http://topography.ltsu.org/geodezy/g8_clip_image012.jpg

       В)            

http://topography.ltsu.org/geodezy/g8_clip_image014.jpg

 

   Г)

      Д)    

    

Частина 3:  Завдання з вибором кількох (2 -3-х) правильних відповідей (2×0,5 б.  або 3×0,33 б).

 

Завдання № 8  Між румбами й азимутами існує така залежність:

 

 

А

І чверть (ПнСх) r = А; А = r;

Б

ІІ чверть (ПдСх) r = 180º + А;  А = 180º + r;

В

ІІ чверть (ПдСх) r = 180º - А;   А = 180º - r;

Г

ІІІ чверть (ПдЗх) r = А - 180º;  А = 180º + r;

Д

ІV чверть (ПнЗх) r = 360º +А;  А = 360°+ r.

 

Завдання № 9

 

 

Підтвердить обраною відповідью, що:

А

азимут 180° - спрямований на південь

Б

азимут 90° - спрямований на північ

В

азимут 360° - спрямований на північ

Г

азимут 90° - спрямований на захід

Д

азимут 270° - спрямований на схід

 

Частина 4: Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

(2 бали)

Завдання №10

Орієнтування це .................. .. ...... ..... .......................................................

 

.................................................... .. ...... ..... ....................................................... ....................................................... ............ .. ... ................................................ ....................................................... ............ .. ....................................................

 

 

Рекомендації щодо роботи зі збірником.

 

1.До початку виконання тестів необхідно повторіть теоретичний матеріал, який відноситься до кожної конкретної теми з різних джерел інформації (підручник, посібник або конспект лекцій)

2. Тестові завдання виконувати самостійно і у разі, якщо вам не вдається відповісти на деяке завдання, то знову передивитесь навчальний матеріал за тією темою та через деякий час знову спробуйте виконати завдання. Не задовольняйтесь наведеними правільними відповідями в кінці збірника, доки Ви твердо не зрозуміли суті відповіді

3. Звертайтесь до викладача за консультацією у разі необхідності.

4. Систематично працюйте зі збірником, який допоможе Вам успішно скласти поточний і рубіжний контроль з дисципліни.

5. Необхідно, щоб Ваші знання і навички були свідомими, а не механічно завченими, так як найважливіші поняття та визначення потрібно твердо знати і вміти розв’язувати геодезичні задачі.

 

 

Ключ до вірних відповідей тестових завдань є у оригіналі

 

Тема

Завдання №

1

2

3

4

5

6

7

8

9

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №10

 

  1.  

Наукові дисципліни, на які поділяється геодезія – це Інженерна геодезія,  Вища геодезія, Топографія, Картографія, Фотограмметрія, Маркшейдерія.

 

  1.  

Масштабом карти (плану) називається ступень зменшення ліній на карті або плані відносно горизонтальних прокладень відповідних ліній на місцевості.

 

  1.  

 Слово «ПЛАН»

  1.  

Орієнтування це визначення напрямів відносно сторін горизонту або відносно напряму, прийнятого за вихідний (початковий).

 

Додаток 1

стислий термінологічний словник

 

а

Абсолютна (дійсна) висота - це висота точки, яку визначають від нуля Кронштадтського футштока, тобто від рівня Балтійського моря.

Азимут – це кут (напрям руху) у градусах між північним кінцем меридіана за ходом годинникової стрілки і заданою лінією. Азимути вимірюються від 0 до 360о. Вони називаються магнітними або дійсними залежно від того, який з меридіанів є початковим напрямом.

б

        Бергштрих умовне позначення напряму зниження схилу під час зображення рельєфу горизонталями.

в

Високогірна місцевість - характеризується висотами над рівнем моря понад 2000 м, відносними перевищеннями 1000 м і більше, зі стрімкістю схилів понад 25°.

Відкрита місцевість - рівна або злегка горбиста безлісна територія, до 75% площі якої добре проглядається в усіх напрямках з точки спостереження.

Відносна висота (перевищення) - це висота точки, визначена відносно іншої точки, тобто точки, на якій встановлено топографічний інструмент.

г

Географічні координати - кутові величини: широта і довгота величини, що визначають положення точки на земній поверхні і на карті.як територіально диференційованих, організованих та існуючих у просторі і часі систем.

Географічна широта () - це кут між нормаллю (перпендикуляром) до земного еліпсоїда у даній точці та площиною екватора. Широти відлічуються від 0° до 90° від екватора на північ (північна широта) і на південь (південна широта).

Географічна довгота () - це двогранний кут між площиною початкового меридіана й меридіана, що проходить через дану точку.

Географічний глобус - це зменшене зображення поверхні Землі на кулі.

Геодезія - наука, що вивчає форму (фігуру) і розміри Землі, розробляє методи створення координатних систем для детального вивчення земної поверхні та проведення на ній різних вимірів(лінійних, кутових та ін.).

Гора - значне за висотою куполоподібне або конічне підвищення, яке має підошву і вершину. Вершина буває, найчастіше, куполоподібної форми, але іноді являє собою майже горизонтальний майданчик - плато, або закінчується гострим піком. Зниження від вершини до підошви називають схилом. Схил може бути рівним, випуклим, увігнутим і хвилястим. Різкий перехід від стрімкого схилу до пологого називається виступом або терасою, а лінія, яка відокремлює терасу від стрімкого схилу, що лежить нижче, - брівкою. Гору висотою до 200 м називають горбом. Штучний горб – курганом.

Горбкувата місцевість - характеризується хвилястим характером земної поверхні, яка утворює нерівності (горби) з абсолютними висотами до 500 м, відносними перевищеннями 25...200 м і переважною стрімкістю схилів 2...3°.

д

Державна нівелірна мережа України – головна висотна основа топографічного знімання і геодезичних вимірювань для потреб економіки і оборони країни.

Дирекційний кут () - напрям руху, або лінії візування, виражений у градусах, який відлічуються від північного кінця осьового меридіана зони чи лінії, паралельної осьовому меридіану, проведеної через точку стояння.

      Довгота географічна – двогранний кут між площинами початкового географічного меридіана та географічного меридіана даної точки.

е

Екватор – умовна лінія перетину земної поверхні площиною, що проходить через центр Землі перпендикулярно до осі її обертання.

Екологічні карти - це не тільки карти природи взагалі (ландшафтні, геоботанічні, ґрунтів тощо), а і карти організації відносин біоти, населення й середовища їх існування в системі „суспільство-природа”. Вони вміщують антропогенну складову, досліджують не тільки зміни природного середовища, але і наслідки їх для людини. Залежно від суб’єкта оцінки ці карти можуть бути біо-, антропо- і геоекологічні.

Еколого-географічне картографування - надзвичайно активний напрям на межі географії, картографії, біології, економіки, інженерних наук, інформатики і того, що називається екологічним підходом. Воно сприяє різноманіттю тематики екологічних карт, яка охоплює як природні, так і соціально-економічні явища, зв’язків і взаємовідносин суб’єктів і їх середовища, змін середовища та їх наслідків для суб’єкта.

Елементи додаткової характеристики карти - карти-врізки, діаграми, графіки тощо.

Еліпсоїд земний – еліпсоїд, який характеризує форму та розміри Землі.

з

Закладання - проекція схилу (його довжини) на горизонтальну площину (горизонтальні прокладання на рівневій поверхні).

Закрита місцевість - це територія з гірським, горбистим або рівнинним рельєфом, вкрита лісами, чагарниками, садами з часто розташованими населеними пунктами.

Задача геодезична (обернена) – визначення довжини та напрямку лінії за координатами її початкової та кінцевої точок.

Задача геодезична (пряма) – визначення координат кінцевої точки лінії за її довжиною, напрямом та координатами початкової точки.

Закладання – віддаль на карті чи плані між двома сусідніми горизонталями в заданому напрямі.

Закладання схилу – лінія найбільшої стрімкості схилу або закладання в напряму, нормальному до горизонталей, тобто перпендикулярному до кожної з них.

Зближення меридіанів () - кут між дійсним меридіаном точки і вертикальною кілометровою лінією. Залежить від видалення цієї точки від осьового меридіана зони і може мати значення від 0 до ±3о. На схемі показують середнє для даного листа карти зближення меридіанів. У топографії зближення меридіанів розглядають як кут нахилу осьового меридіана зони (осі Х) відносно вертикальної сторони внутрішньої рамки карти, тобто географічного меридіана.

Земний еліпсоїд - еліпсоїд, що характеризує фігуру і розміри Землі.

Зміст карти - сукупність елементів та об’єктів, що показані на карті, а також відомостей про них.

Зона - територія, у межах якої спостерігається однозначність показників за їх інтенсивністю (або інтенсивність змінюється у межах певного інтервалу), або географічне місце точок з однаковою інтенсивністю певної ознаки.

і

Ізобата - лінія, що сполучає точки з однаковою абсолютною глибиною морського дна.

к

Карта - зменшене зображення земної поверхні або окремих її частин, виконане на площині за певним математичним законом, і яке показує розміщення, поєднання та зв’язки природних і суспільних явищ. Якщо ступінь зменшення на карті буде менше одного мільйона, то карта буде називатися топографічною. Карти що відображають поверхню Землі або окрему її частину прийнято називати географічними

Картографічне зображення (cartographical imagery) - це основний елемент будь-якої карти, що за допомогою графічних та інших засобів розкриває її зміст. Перше завдання картографічного зображення правильно передати інформацію про земну поверхність (її окрему ділянку), про природні та суспільні явища, що на ній відбуваються, до користувача. По-друге, картографування певної території та явищ на ній може виконуватися з метою пошуку певних взаємозв'язків та закономірностей. Тому правильний вибір способів, за допомогою яких на карті буде передаватися інформація про ті чи інші об'єкти та явища, їх положення, форму, розміри, якісні ознаки та динаміку, визначає такі фундаментальні характеристики карти як наглядність та читанність карти, і як наслідок її придатність для використання за тією метою, для якої вона була створена.

Картографічна генералізація - відбір головного, істотного та його цілеспрямоване узагальнення з метою зображення на карті тієї чи іншої частини дійсності в її основних, типових рисах і характерних особливостях, відповідно до призначення, тематики і масштабу карти

Картографія - наука про географічні карти, методи їх створення та використання. Вона відображає і досліджує просторове розміщення, поєднання та взаємозв’язки явищ природи і суспільства.

Координатні зони - частини земної поверхні, обмежені меридіанами з довготою, кратної 6о. Перша зона обмежена меридіанами 0о і 6о, друга – 6о і 12о, третя – 12о і 18о і т.д.

Координатна (кілометрова) сітка - сітка квадратів на топографічних картах, яка утворена горизонтальними і вертикальними лініями, проведеними паралельно осям прямокутних координат через визначені інтервали.

Кронштадтський футшток - мідна пластина у бронзовій рамі, закріплена до стояка моста через обвідний канал у Кронштадті, з написом «Вихідний пункт нівелювальної мережі». Нуль Кронштадтського футштока (точніше горизонтальна риска на мідній пластинці, що збігається із середнім багаторічним рівнем Балтійського моря у Кронштадті), прийнятий в СРСР, а зараз і в Україні за початок відліку абсолютної висоти місцевості.

л

Легенда - пояснення знаків, якими зображені на карті географічні об’єкти та їхня характеристика.

Легко пересічена місцевість - місцевість небагата на природні та штучні перешкоди. Рельєф місцевості звичайно рівнинний, рідше горбистий, природні перешкоди займають менше 10% від усієї площі.

Лощина - витягнуте заглиблення, яке знижується в одному напрямку. Лінія по дну, яка поєднує найнижчі точки лощини, називається водозливом. Не будь-яким водозливом тече вода, але будь-яка річка, струмок тече водозливом. До різних видів лощин належать долини, ущелини, яри та балки.

м

Магнітний азимут (Ам) - горизонтальний кут між напрямами північного кінця магнітного меридіана та лінією на предмет (орієнтир).

Магнітне відхилення () - кут між дійсним і магнітним меридіанами, зазначений на схемі на рік зйомки (відновлення) карти.

Масштаб - відношення довжини ліній на карті (плані) до довжини горизонтальної проекції відповідної лінії на поверхні земного еліпсоїда.

Математичні елементи (математична основа) географічної карти - сукупність опорної геодезичної мережі, проекцій, масштабу, розграфлення, рамки і номенклатури.

Місцевість – частина земної поверхні з усіма її елементами: рельєфом, ґрунтами, водами, мережею доріг, населеними пунктами, рослинністю й іншими об’єктами. Характер місцевості визначається формою рельєфу і наявністю розташованих на ній місцевих предметів (об’єктів).

Місцеві предмети - всі об’єкти місцевості, які створені природою чи діяльністю людини (грунтово-рослинний покрив, гідрографія, мережа доріг, населені пункти, окремі об’єкти тощо).

н

Напівзакрита місцевість - перехідна місцевість від відкритої до закритої. Здебільшого на напівзакритій місцевості площа, яка зайнята природними схованками, складає близько 20%.

Низькогірна місцевість - характеризується висотами над рівнем моря 500...1000 м, відносними перевищеннями 200...500 м і переважною стрімкістю схилів 5...10°. Порівняно з іншими видами гірської місцевості вона слабо розчленована, як правило, добре обжита і має досить розвинену мережу доріг.

о

Орієнтири - місцеві предмети і форми рельєфу, відносно яких визначають своє місцезнаходження і розташування об’єктів, а також вказують напрямок руху.

Об’єкти географічних досліджень - різні територіальні утворення або явища (стан, відношення, процес) на земній поверхні (в ландшафтній оболонці), які відповідають важливим методологічним принципам географії (територіальності або геоторіальності, комплексності, конкретності і глобальності), картографуються, впливають на розвиток або стан ландшафтної оболонки, а також передбачають одержання нових знань (фактів, теорії) про цю оболонку (геоверсум). Нерідко основним об’єктом екологічного картографування вважається ключове в класичній екології поняття - екосистеми різного ієрархічного рівня, біота, екологічні ситуації природоохоронні заходи.

п

Простий кут - кут між двома напрямами, не орієнтованими відносно меридіана. Позначають буквою грецького алфавіту (бета).

        Прямокутні координати (плоскі) - лінійні величини: абсциса Х и ордината У, що визначають положення точок на площині (карті) щодо двох взаємно перпендикулярних осей Х і У.

р

Рельєф місцевості - сукупність різних нерівностей на земній поверхні.

Рівнина - ділянка поверхні суші, дна океанів і морів; характеризується малими ухилами і незначними коливаннями висот. Примітка. У сукупності рівнини займають більшу частину поверхні Землі і є найважливішим елементом рельєфу земної поверхні.

Рівнинна місцевість - характеризується відсутністю різко виражених нерівностей земної поверхні, відносно невеликими перевищеннями (до 25 м) і порівняно малою стрімкістю схилів (до 2°). Абсолютні висоти над рівнем моря - до 300 м.

Розграфка - система ділення карт на окремі листи.

Румб – (від англійського – напрям) називається напрям руху або лінії візування у градусах, відлічених від найближчого меридіана, тобто від його північного чи південного кінця.

с

Середньогірна місцевість - має висоти над рівнем моря приблизно 1000...2000 м, відносні перевищення від 500 до 1000 м і переважну стрімкість схилів 10...25°. Вона розчленована на добре виражені гірські масиви. Пасма, їхні піки і гребені мають згладжені форми.

Середньо пересічена місцевість - має близько 20% площі, зайнятої природними перешкодами. Це найпоширеніший різновид добре обжитої місцевості. Рельєф, як правило, горбистий, зрідка рівнинний.

Сильно пересічена місцевість - відрізняється великою кількістю важко прохідних природних перешкод - від ярів, ровів і балок до річок, каналів та інших перешкод. Площа природних перешкод складає більше 30%.

Сідловина - зниження на гребені хребта між двома сусідніми вершинами. Найнижча точка сідловини називається перевалом. У гірській місцевості шляхи сполучення через хребти, як правило, йдуть перевалами. Низько розташовані сідловини по обох схилах хребта або між двома гірськими хребтами називають гірськими проходами.

Схилення магнітної стрілки () - кут, утворений у кожній точці між магнітним та дійсним меридіаном. Його вважають східним і додатним, якщо північний кінець магнітної стрілки відхиляється на схід, і від’ємним (західним), якщо – на захід від дійсного меридіана.

Системне створення карт - сукупність взаємопов’язаних науково-технічних методів, принципів і алгоритмів польового і лабораторного виготовлення карт як моделей геосистем.

Системне використання карт - сукупність взаємопов’язаних і взаємообумовлених науково-технічних методів, принципів і алгоритмів аналізу карт для пізнання зображених на них геосистем або їх частин.

т

Тематичні карти - карти, основний зміст яких визначається конкретною темою, що відображається. На них більш детальніше відображаються окремі елементи місцевості, або наносяться спеціальні відомості, що не показують на загально географічних.

Топографія – наука, що вивчає земну поверхню (тобто елементи її фізичної поверхні і розташовані на ній об’єкти діяльності людини) у геометричному відношенні.

Топографічні елементи місцевості – сукупність рельєфу і місцевих предметів.

Топографічний план (або просто план) - зменшене і докладне зображення на площині невеликої ділянки місцевості.

у

Улоговина - замкнуте чашоподібне заглиблення (западина). Має край і дно (найнижчу точку). Іноді дно улоговини буває заболочене або зайняте водоймою. Невелику улоговину з незначною глибиною називають западиною. Улоговину дуже малих розмірів називають ямою;

Умовні знаки топографічних карт - система графічних, літерних, цифрових та кольорових позначень, яка дозволяє зобразити місцевість на карті.

х

Хребет - витягнуте підвищення, яке знижується в одному напрямку. Вододіл, або топографічний гребінь, - лінія, яка поєднує найвищі точки хребта. Хребет, як типову форму, потрібно відрізняти від гірського хребта - ланцюга гір, які спрямовані в один бік. До великих хребтів прилягають хребти менших розмірів, які називають відрогами.

Характеристики карт - Всі типи карт можна охарактеризувати набором показників, що визначають якість карти. Найважливіші серед них: достовірність карти, її сучасність, нагляднісь та читабельність.

Достовірність карти - це міра правдивості відомостей, що передаються картою. Оскільки вигляд будь-якої місцевісті, віднесених до неї явищ або показників постійно змінюються, то достовірність карти можна оцінювати тільки на певну дату або період.

Сучасність карти - це відповідність зображення карти сучасному стану подаваємих нею об'єктів або сучасному стану знань про них.

Наглядність карти - можливість швидкого зорового сприйняття розташування об'єктів, відображених на карті, їх розмірів та форм. Ця ознака відіграє особливу роль для карт, призначених для відображення взаємозв'яків між об'єктами та явищами.

Читанність карти - це можливість візуального розпізнавання елементів та деталей картографічного зображення.

Ще однією дуже важливою характеристикою карти є її вимірність - можливість визначення по карті відстаней, площ, кутів, координат, висот або інших характеристик місцевості та явищ.

ц

Цифрова карта - систематизований запис у цифровій формі на машинному носієві змісту топографічної карти, тобто просторових координат об’єктів місцевості, їх кодів та характеристик, визначених за єдиною системою класифікації і кодування картографічної інформації у заданій проекції, системі координат і висот, а також у прийнятому для топографічних карт розграфленні на номенклатурні аркуші.

ч

Читання карти - процес відтворення дійсності з комплексу властивостей образно-знакової моделі, якою є карта.

 

 

1

 

 

doc
Додано
20 квітня 2023
Переглядів
1629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку