Тема уроку : «Основи. Луги. Фізичні і хімічні властивості основ»
Навчальний заклад: КЗО СЗШ №64, м. Дніпро, вул. Петрозаводська, 377.
Вчитель: Конечна Олена Борисівна. Вища категорія, вчитель – методист.
Класи: 8-А, 8-Б.
Назва навчальної програми:
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Компетенції учнів на уроці: комунікативна, інформаційна, соціально – предметна.
Цілі уроку:
1. Навчальні:
2. Розвиваючі:
3. Виховні:
Обладнання уроку
Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці:
https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0
https://www.youtube.com/watch?v=LdtnBzmudgc
https://yusmal.livejournal.com/647607.html
Структура уроку :
1. Організаційно-мотиваційний етап:
1.1. організаційний момент...............................2 хв.
1.2. постановка цілей і завдань..........................2 хв.
1.3. актуалізація опорних знань..........................8 хв.
2. Операційно-виконавчий етап:
2.1. Викладання нового матеріалу.............................17 хв.
3. Рефлексивно – оціночний етап:
3.1. закріплення вивченого матеріалу...........7 хв.
3.2 застосування отриманих знань …………4хв.
3.3. рефлексія...........................................2 хв.
4. Підбиття підсумків уроку
4.1. оцінювання .........................................2 хв.
4.2. домашнє завдання....................................2 хв.
План – конспект уроку
І. Організація класу. Оголошення мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
а) Фронтальне опитування:
згадати вивчені класи неорганічних сполук: оксиди (кислотні, основні, амфотерні; їх визначення, властивості), кислоти (класифікація, властивості, утворення з кислотних оксидів);
б) Індивідуальна робота з картками:
- із запропонованого ряду сполук виписати у два стовпчики оксиди і кислоти, дати їм назви.
- Зразок завдання на картці: HNO3, Cu2O, CO2, H2SO4, HCl, Cl2O7, H2CO3.
- Взаємоперевірка.
в) за посиланням на відеосюжет https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0 , скинутий вчителем на власні ІТ – пристрої учнів, згадати кольори індикаторів у розчинах кислот.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу:
2) за результатами спостережень заповнити таблицю:
Назва індикатору Колір |
універсальний |
метил - оранж |
фенолфталеїн |
лакмус |
у кислотах |
|
|
|
|
у лугах |
|
|
|
|
3) записати визначення основ та лугів у схему, запропоновану вчителем:
4) ознайомитися з фізичними та хімічними властивостями нерозчинних основ за посиланням, скинутим вчителем:
https://www.youtube.com/watch?v=DJF-P2Pjems
5) записати на дошці та у зошитах хімічне рівняння процесу, що показаний на відео.
6) ознайомитися з фізичними та хімічними властивостями лугів за посиланням, скинутим вчителем: https://www.youtube.com/watch?v=LdtnBzmudgc
7) записати на дошці та у зошитах хімічні рівняння процесів, що показані на відео.
8) ознайомлення зі складом сучасних мийних засобів за посиланням:
https://yusmal.livejournal.com/647607.html
9) Фронтально: висновки щодо власної безпеки під час використання сучасних мийних засобів.
10) Рефлексія (метод незакінчених речень):
На цьому уроці мені найбільше запам’яталося… Найскладнішим було… Тепер мені зрозуміло, що… Було цікаво… Ці знання мені будуть потрібні для…
ІV. Підбиття підсумків уроку, оцінювання, домашнє завдання.