«Основи. Луги. Фізичні і хімічні властивості основ»

Про матеріал
Медіаурок створений для роботи з особистими гаджетами учнів за відсутності мультимедійної дошки.
Перегляд файлу

Тема уроку :   «Основи. Луги. Фізичні і хімічні властивості основ»

Навчальний заклад:  КЗО  СЗШ №64, м. Дніпро, вул. Петрозаводська, 377.

Вчитель: Конечна Олена Борисівна. Вища категорія, вчитель – методист.

Класи: 8-А, 8-Б.

Назва навчальної програми:

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Компетенції учнів на уроці: комунікативна, інформаційна, соціально – предметна.

Цілі уроку:

1. Навчальні:

  • узагальнити,  поглибити та систематизувати знання про властивості оксидів, кислот ;
  •  формувати уявлення про генетичний зв’язок між класами   неорганічних сполук;
  • ознайомити учнів з фізичними та хімічними властивостями основ - нерозчинних і розчинних;
  •  вдосконалювати вміння записувати хімічні процеси у вигляді хімічних рівнянь.

2. Розвиваючі:

  • використовувати медійне середовище задля узагальнення  фактів,  будування  аналогій та формування сучасних підходів до видобування знань;
  • розвивати соціально-предметні комунікативні та інформаційні компетенції та здатність до адекватного само - та взаємоконтролю;
  • використовувати  індивідуальні смартфони або планшети  учнів  для інтенсифікації процесів навчання. 

3. Виховні:

  • досягнення зацікавленості у вивченні предмету через підвищення  ефективності  опанування знань;
  • формування культури  ІТ - спілкування, вміння працювати з індивідуальними ІТ – засобами та у колективі, обмінюватися актуальною інформацією;
  • виховання відчуття відповідальності за отриманні знання та їхнє застосування у повсякденному житті;
  • формування екологічної свідомості.

Обладнання уроку

  • Індивідуальне мультимедійне обладнання (смартфони, планшети), навчальні відеосюжети.
  • Опорні плани-конспекти, картки  з індивідуальними завданнями, картки з елементами карт пам’яті.

Перелік он-лайн сервісів,  які  використані  на уроці:

 

https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0

https://www.youtube.com/watch?v=LdtnBzmudgc

 

https://www.youtube.com/watch?v=DJF-P2Pjems

https://yusmal.livejournal.com/647607.html

Структура уроку :

1. Організаційно-мотиваційний етап:

1.1. організаційний момент...............................2 хв.

1.2. постановка цілей і завдань..........................2 хв.

1.3. актуалізація опорних знань..........................8 хв.

2. Операційно-виконавчий етап:

2.1. Викладання нового матеріалу.............................17 хв.

3. Рефлексивно – оціночний етап:

3.1. закріплення вивченого матеріалу...........7 хв.

3.2 застосування отриманих знань …………4хв.

3.3. рефлексія...........................................2 хв.

4. Підбиття підсумків уроку

4.1. оцінювання .........................................2 хв.

4.2. домашнє завдання....................................2 хв.

План – конспект уроку

І. Організація класу. Оголошення мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

а) Фронтальне опитування:

 згадати вивчені класи неорганічних сполук: оксиди (кислотні, основні, амфотерні; їх визначення, властивості), кислоти (класифікація, властивості, утворення з кислотних оксидів);

б) Індивідуальна робота з картками:

-  із запропонованого ряду сполук  виписати у два стовпчики оксиди і кислоти, дати їм назви.

- Зразок завдання на картці: HNO3, Cu2O, CO2, H2SO4, HCl, Cl2O7,  H2CO3.

-  Взаємоперевірка.

в) за посиланням на відеосюжет  https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0 , скинутий вчителем на власні ІТ – пристрої учнів, згадати кольори індикаторів у розчинах кислот.

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу:

  1. за посиланням на відеосюжет https://www.youtube.com/watch?v=LdtnBzmudgc, скинутий  вчителем на власні ІТ – пристрої учнів, визначти кольори індикаторів у розчинах лугів, порівняти із кольорами  індикаторів у розчинах кислот.

 

2) за результатами спостережень заповнити таблицю:

       Назва індикатору

Колір

універсальний

метил - оранж

фенолфталеїн

лакмус

у кислотах

 

 

 

 

у лугах

 

 

 

 

 

 

3) записати визначення основ та лугів у схему, запропоновану вчителем:

4) ознайомитися з фізичними та хімічними властивостями нерозчинних основ за посиланням, скинутим вчителем:

 https://www.youtube.com/watch?v=DJF-P2Pjems

5) записати на дошці та у зошитах хімічне рівняння процесу,  що показаний на відео.

6) ознайомитися з фізичними та хімічними властивостями лугів за посиланням, скинутим вчителем: https://www.youtube.com/watch?v=LdtnBzmudgc

7) записати на дошці та у зошитах хімічні рівняння процесів,  що показані на відео.

8) ознайомлення зі складом сучасних мийних засобів за посиланням:

https://yusmal.livejournal.com/647607.html

9) Фронтально: висновки щодо власної безпеки під час використання сучасних мийних засобів.

10) Рефлексія (метод незакінчених речень):

На цьому уроці мені найбільше  запам’яталося… Найскладнішим  було… Тепер мені зрозуміло, що… Було цікаво…  Ці знання мені будуть потрібні для…

ІV.  Підбиття підсумків уроку, оцінювання, домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Конечная Елена
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
21 квітня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку