16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Позакласний захід з хімії на тему: "Знайомство з королевою природничих наук - Хімією"

Про матеріал
Позакласний захід проводиться учнями 8 класу для учнів початкової школи. Мета: зацікавити учнів у вивчені предмета; розвивати вміння логічно й творчо мислити, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості.
Перегляд файлу

ЗНАЙОМСТВО З КОРОЛЕВОЮ ПРИРОДНИЧИХ НАУК — ХІМІЄЮ

 

Мета: поглибити і розширити знання учнів з хімії, зацікавити учнів у вивчені предмета; розвивати вміння логічно й творчо мислити, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості.

1-й ведучий. Добрий день, дорогі друзі! Ми запрошуємо вас на зустріч із королевою всіх природничих наук і суспільного виробництва — хімією, наукою про речовини та їх перетворення. Всі речовини, які нас оточують, складаються з хімічних елементів. З'єднуючись між собою, вони утворюють кілька мільйонів різних речовин. Кожна речовина вивчена і має свою назву. Речо­вини можуть буди подібні, але кожна з них має свої специфічні властивості і ознаки. Знати влас­тивості речовин необхідно для того, щоб знайти їм застосування і правильно з ними поводитись, щоб впізнавати і розрізняти їх.

Але не тільки речовини на нашій планеті, а й увесь Всесвіт до найвіддаленіших зірок, світло від яких іде до нас мільйони років, складаються з тих же елементів, які відкривались один за одним.

На уроках хімії ви дізнаєтесь багато цікавого про хімічні елементи та оточуючий нас світ. Сьо­годні ми познайомимо вас із хімією, а також про­демонструємо цікаві досліди.

2-й ведучий. Розвиток хімії як науки зумовлює розвиток хімічної промисловості — однієї з най­важливіших галузей важкої індустрії, яка вироб­ляє мінеральні та органічні добрива, хімічні засо­би захисту рослин, хімічні волокна (тканина, хутра), пластмаси, синтетичні смоли, лаки, фар­би, синтетичні миючі засоби, парфуми, продукти переробки нафти, лікарські та вибухові речови­ни, каучук, гуму. Не обходяться без неї і в хар­човій промисловості. Деякі продукти харчування вже і в наш час виготовлені штучно. А скільки цікавих іграшок мають дітлахи. І все це завдяки тій самій хімії.

Та, незважаючи на всі ці багатства людства, хімія є шкідливою, забруднюючи повітря, воду, ґрунти шкідливими відходами виробництва. Вря­тувати від цього може знову ж таки хімія. Тому вона тісно пов'язана з екологією зворотнім зв'яз­ком, хімія — екологія.

Але краще, ніж сама королева Хімія ніхто нам не розповість. Тож запросимо і привітаємо її.

Королева Хімія. Шановні учні!

 Хімію любіть, вивчайте та поважайте,

 Як матінку свою.

 Без неї нам не їсти і не спати,

 Не вмитись і не одягатись,

 Не їздить і не покататись

 Та навіть не погратись, —

 Це треба добре пам’ятати, —

 Бо все, куди не подивися у житті

 Без хімії, як і без мами, ніяк не обійтися.

 Ніде вам не пройти без формул і рівнянь,

 І без завдань та міцних хімічних знань.

А зараз мої помічники прийдуть і в чудову каз­ку  «Країну  хімічних   знань»   поведуть. Пропо­нуємо вам переглянути сюжет про те, як Юрко-двієчник   став   великим   хімічним   дослідником, творцем освіжаючих напоїв.

(Ведучі йдуть зі сцени, на якій стоїть стіл, на ньому — обладнання для дослідів: реактиви, кол­би, хімічні стакани, велика книжка «Хімія»),

Юрко. Ох і стомився ж я, в горлі пересохло. От би чогось попити.

Де хімічна тут корова? Молочка хочу парного. Мабуть то лише вигадки; хімія все може, розв’язати мої проблеми вона не допоможе. (Юрко кидає підручник з хімії геть, збирається йти. Раптом лунає голос).

— Зажди, Юрко.

Юрко (злякано). Хто тут?

(На сцену виходять Королева Хімія та її слуги — хімічна формула, хімічна реакція, хімічна задача та хімічний дослід).

Хімія. Ну, здрастуй, Юрко.

Юрко. (приголомшено). Хто Ви? Звідки знаєте, як мене звуть?

Хімія. Я — наука, королева Хімія. А це мої вірні друзі: хімічна формула, хімічна реакція, хімічна задача та хімічний дослід. Ми все про тебе знаємо, що ти не тільки не любиш хімію, а й взагалі не бажаєш вчитися. Але оскільки ти ще учень, ми вирішили тебе не карати, а допомогти.

Хімічний дослід. Тож відкрий свої очі і вуха для наших порад.

Хімічна формула.

 Ось, будь ласка, підійди

 І послухай-но сюди...

 Як захочеш станеш ти

 Справжнім майстром справи —

 Готувати будеш ти всі хімічні страви.

Хімічна реакція.

Лише від дотику твого, вміння і старання

Здійсняться всі відразу мрії та бажання.

Юрко (приголомшено). А що ж мені для цього треба робити?

Хімія.

 Я — наука не проста, і не всім під силу,

 І не кожен синтезує ці хімічні дива.

 Але зможе осягнути і мої закони

 Лише той, хто звик долати різні перепони.

Хімічна   задача. (протягує  Юрку   книжку «Хімію»).

 Тож вставай із сонечком

 І сідай за навчання.

 

 

Хімічний дослід.

 Вивчи все, що не добрав,

 Що забув, не розібрав

 Все з уроків ти.

 Не лови даремно гав, як стомивсь.

 Та пригадай ці слова мети:

 Важко в навчанні — легко в борні!

Хімічна реакція.

 Пам'ятай й такі слова:

 Вчення — це світло, невчення — пітьма.

Хімічна задача.

 Вправи, формули, рівняння

 І кросворди, і завдання,

 І задачі, й хід реакцій —

 Все поглинь — тоді побачиш.

 Що підвладні й зрозумілі

 Всі тобі хімічні дива. Юрко.

 Хімія — чудесниця! Дай мені пити,

 Буду тебе з понеділка я вчити.

 Нарешті за розум завзято візьмуся,

 Досліди сам я робити навчуся.

Хімія. Ну що ж, Юрко, здається ти все зро­зумів... Сподіваюсь, що тепер з хімією в тебе все буде гаразд...

Всі по черзі. До побачення! (Хімія з друзями виходить, залишається Юрко та хімічний дослід).

 Хімічний дослід.

 А тепер іди сюди,

 З колби трохи злий води,

 Чарівні слова скажи:

 По хімічному велінню, по моєму хотінню

 Молоко з води — зробись.

(Юрко підходить до столу, переливає з колби воду в стакан, утворюється молоко. Хлопець ро­бить вигляд, що п'є його).

 

Хімічний дослід.  Молодець! А тепер прощавай, мені вже час, гадаю, ми ще побачимось.

(На сцену виходять двоє учнів, які жваво роз­мовляють).

1-й учень. (помітивши, що Юрко п'є молоко). Ось дивись, малій дитині молочка попити захотілось.

2-й учень. Гей Юрась, ти що, з села?

1-й учень. Хто ж іще його вжива?

Юрко. А які бажання ваші?Кави, чаю, чи кефіру?

1-й учень. Знають всі про це довкола^ краще всього «Кока-кола»

2-й учень. Ну а я хотів би вкрай Спробувати справжній «Спрайт».

Юрко. Гаразд. Заждіть один момент, Проведу експеримент.

(Підходять до столу, Юрко наливає з колби во­ду в стакан, говорить чарівні слова).

Юрко. По хімічному велінню, по моєму хотінню Кока-кола, з води зробись! Ось, Андрію, подивись!                 

(З цими словами Юрко протягує стокам з кока-колою Андрію).

А тепер я синтезую спрайт! По хімічному велінню, по моєму хотінню Спрайт, з води зробись! Вовка, спробуй, йди напийсь!

2-й учень. Ну й дива!

1-й учень. Слухай, Юрко, як ти це робиш? Мо­же ти — чарівник?

2-й учень. Навчи і нас.

Юрко. Ні, я — не чарівник, я тільки вчуся, але хімія допомагає нам творити справжні чудеса.

Хімія. А зараз прийдуть сюди мої вірні друзі і ми всі разом здійснимо подорож у «Країну знань складних сполук».

(Виходять оксиди, основи, кислоти, солі, інди­катори).

 

1-й ведучий. Ходить оксид по городу, Питається свого роду.

Оксид. Ой чи живі, чи здорові Всі родичі оксидові?

2-й учень. Обізвалися основи.

Основи.

 Ми і живі, і здорові Всі родичі оксидові.

 Хоч із вас ми утворились,

 Як водиці ви напились,

 Та на цьому не спинились,

 Стали дуже знамениті.

 І велика в нас рідня

 По країні всій пішла —

 і у села, і в міста.

1-й ведучий. Обізвалися кислоти.

Кислоти.

 Ми бач, теж пішли із вас

 Ми такі ж, як і основи.

 Як оксид до води нам добавити

 Стану спрагу проганяти.

 От вгадайте, хто це я

 Загазована вода?

2-й ведучий. Карбонатна кислота.

Карбонатна кислота.

 І таких, як я, багато:

 Хлоридна, сульфатна, нітратна, силікатна, фосфатна.

 Тільки значення своє має кожен з нас.

 

Солі.

 Щось ви дуже розхвалились,

 Дуже ви вже загордились,

 Ви окремо дуже поважні —

 і пекучі, і шипучі, і відважні,

 А як вас же разом злити,

 То і зникнете в той час —

 Ми ж виходимо із вас.

 А вже значення, яке маємо ми всі значне —

 Ми і в полі, і в городі,

 І в печені, і в смажені,

 І в дівчатках, і в хлоп 'ятках,

 І на кожному столі.

Індикатори.

 Ми хоча тут і незвані,

 Індикатори ми — славні

 І властивості в нас гарні.

 Як би ви не маскувались:

 Чи кислоти, чи основи

 І солям скажемо ми враз:

 Не сховатись вам від нас.

 Добре знаємо свою справу,

 Зараз вас ми відгадаємо.

 Треба нам лише краплинку

 І відразу колір змінимо:

 Сіль забарвлення не змінить

 Кислота — почервоніє,

 Луг-основа — посиніє.

 Правда, хитра в нас вона.

 Може кольори міняти,

 Кожен буде пам'ятати,

 Що червона не бува. (Демонстрація дослідів).

 Ну, а я фенолфталеїн,

 Хоч не кольоровий, а дуже чемний пан.

 Не займаю я нікого, тільки лиш основу

 Полюбляю я та малиною пригощаю.

Індикатор.

 Отже, бачите, як просто —

 Не потрапити в біду.

 Руки й одяг зберегти

 Від пекучої кислоти та їдкого лугу

 Допоможемо усім, будем вам за друга.

1-й оксид.

 Ви тут слухали, сиділи

 Та хоч щось ви зрозуміли?

 Ще секрет вам розкажу —

 Нас впізнати допоможу.

2-й оксид.

 Ми — оксиди, дуже просто

 Щось таке на букву О

 В формулі всього.

Основи.

 Ми — основи — це не нове,

 Лиш побачиш на папері —

 Знаки три, але тільки зауваж —

 У кінці стоїть «ОАШ».

Кислоти.

 Нас, кислот, запам'ятай:

 «Аш» спочатку, так і знай.

 І як впізнаєш, що це ми,

 Руки й одяг бережи!

Солі.

 Ну а солі, нас багато. І які ми не складні,

 Легше так запам'ятати:

 все, що тільки не вони. (Вказують на основи, оксиди, кислоти).

 То вже будемо це ми.

1-й ведучий.

 Щоб в майбутньому не стогнати

 Це вам треба пам'ятати:

 А щоб знати ще й на дванадцять,

 Треба знаки добре знать

 Всіх кислот ім'ям назвіть.

Королева Хімія.

 Як же гарно ви зіграли,

 Моїх діток відгадали.

 Бачу, добра зміна йде,

 Так ще хімія не вмре!

 Дуже дружна в нас сім'я

 Хоча це ще і не вся,

 Тут нема молодших наших

 І найстарших — ділових.

 Зрозуміли все ж таки,

 Що не зможете без нас

 Ви обходитись весь час.

 Ні людина, ні тварина,

 Ні будівля, ані цех, ні поля

 Та ні заводи.

 Скрізь, де оком поведеш,

 Нас усюди там знайдеш

 Всі разом.

 Всі ми живі і здорові —

 Родичі оксидові!

 Треба лиш запам'ятати,

 Щоб із нами справу мати,

 Ґрунт і воду зберігати

 Атмосферу та гаї пильнувати

 І берегти. Все це — цінності землі!

 

 

 

 

docx
Додано
29 квітня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку