Основи Здоров'я. Як залагодити конфлікт

Про матеріал

Тема:Як залагодити конфлікт. Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв'язання конфліктів з однолітками

Мета: роз'яснити учням правила, які допомагають запобігати конфліктам і мирно розв'язувати їх; вчити мирно розв'язувати конфлікти з однолітками; розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації; виховувати культуру спілкування.

Перегляд файлу

25.01
Тема:Як залагодити конфлікт. Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язання конфліктів з  однолітками
Мета: роз’яснити учням правила, які допомагають запобігати конфліктам і мирно розв’язувати їх; вчити мирно розв’язувати конфлікти з однолітками; розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації; виховувати культуру спілкування.

Хід уроку

 

I.Організаційний момент
1.1 Перевірка готовності до уроку


II. Актуалізація опорних знань

2.1. Фронтальне опитування

— Як ви вважаєте, чому вміння слухати не менш важливе за вміння говорити?

— У чому полягають переваги впевненого спілкування?

— Які недоліки пасивного і агресивного спілкування?

2.2 Робота з прислів’ями
- Поясніть прислів’я.

Умієш говорити — умій слухати.

Говори мало, слухай багато, а думай ще більше.

Умій вчасно сказати і вчасно змовчати.

 

- У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка?
- Чимало хлопчиків і дівчаток легко знаходять собі друзів. Вони люблять спілкування, їм подобається знайомитись з новими людьми. Але є діти, яким важко знайти собі справжнього друга. Є й такі, що зовсім не вміють товаришувати, часто сваряться.

- Які слова асоціюються зі словом «сварка»? (Бійка, конфлікт, зло, образа, приниження тощо...)


2.3Музична хвилина з подальшим обговоренням
- Прослухайте пісню. З якого вона кінофільму?
(Звучить пісня з мультфільму про Леопольда «Якщо добрий ти».)
- З якого кінофільму ця пісня? Хто головні герої? Як ведуть себе герої мультиплікаційного фільму?


III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як попереджати і розв’язувати конфліктні ситуації.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

4. 1. Повідомлення вчителя

— Щодня ти спілкуєшся з людьми, які тебе оточують,— рідними, друзями, однокласниками, знайомими і незнайомими. Усі вони різні, з несхожими характерами: одні — спокійні, інші — «спалахують», наче сірники. У деяких ситуаціях люди не можуть про щось домовитися, сперечаються, сваряться. Тоді говорять, що виник конфлікт. Конфлікти часто відбуваються через непорозуміння, різні погляди на розв’язання проблеми, розбіжності думок, інтересів тощо. Поведінка у конфлікті різниться і залежить від причини конфлікту, виховання, культури людини, особливостей характеру, вміння контролювати свої емоції. Ти вже знаєш деякі «секрети» спілкування — дотримуй їх!

 

А ще пам’ятай: (НА ДОШЦІ)
1.Будь доброзичливим і дружелюбним.
2.Не пліткуй і не давай нікому образливих прізвиськ.
3. Не вступай у суперечку.
4. Не вказуй людині у присутності інших на її недоліки.
5. Не став запитань, на які незручно і неприємно відповідати.
6. Не розв’язуй конфлікти бійкою.
7. Ніколи не позичай свої речі малознайомим і незнайомим людям.
8. Упевнено відмовляйся від небезпечної пропозиції. ( Що це значить?)

 

- Якщо ти помітив, що співрозмовникові неприємна тема розмови, зміни її. Якщо ж тобі неприємна розмова, намагайся ввічливо, але наполегливо припинити її чи обернути все на жарт.

— Щоб запобігти конфлікту, слід обмірковувати, як доцільно поводитися в тій чи іншій ситуації (домовитися; зупинитись; пожартувати; вибачитись; відійти; покликати когось із дорослих і порадитись з ним тощо).

 

4.2. Фізкультхвилинка

 

V. Узагальнення й систематизація знань

5.1. Робота за підручником (с. 65–67)

 



5. 2 Читання казки К. Ушинського «Два козлики».
Два козлика
Два упрямые козлика встретились однажды на узком бревне, переброшенном через ручей. Обоим разом перейти ручей было невозможно; приходилось которому-нибудь воротиться назад, дать другому дорогу и обождать.
– Уступи мне дорогу, – сказал один.
– Вот еще! Поди-ка ты, какой важный барин, – отвечал другой, – пяться назад, я первый взошел на мост.
– Нет, брат, я гораздо постарше тебя годами, и мне уступить молокососу! Ни за что!
Тут оба, долго не думавши, столкнулись крепкими лбами, сцепились рогами и, упираясь тоненькими ножками в колоду, стали драться. Но колода была мокра: оба упрямца поскользнулись и полетели прямо в воду.

— Об’єднайтесь у пари. Розіграйте сценки, як слід розв’язати подібні ситуації (якщо ви зіткнулися з кимось у дверях, вузькому проході).

 

Запам’ятайте! Щоб мирно розв’язувати конфлікти, потрібно вміти поступатися.

Запам’ятайте! Називайте людей на ім’я. Дражнилки та обзивання породжують конфлікти.

 

5.4 Робота в групах.

Правила розв’язання конфліктів
— Ви, напевно, переглядали мультфільм про Кота Леопольда і двох мишенят. Вони обзивали Леопольда «підлим боягузом», улаштовували йому пастки, але часто потрапляли у них самі. Леопольд завжди казав мишенятам:

«Хлоп’ята, давайте жити дружно!».

Складіть свої правила, які допоможуть уладнати конфлікт.

 

5.5. Практична робота

— Об’єднайтесь у пари і розіграйте ситуації мирного розв’язання конфліктів.

Ситуація 1 : ти зайшов до класу, а за твоєю партою сидить інший учень.

Ситуація 2 : ти позичив однокласникові свою річ, а він повернув її зламаною.

 

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що таке конфлікт? Чому виникають конфліктні ситуації?

— Як ви зазвичай поводитеся в конфліктній ситуації, під час сварки?
— Як ви вважаєте: бійка приносить користь чи завдає шкоди людині? Чому?

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку