18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Основна властивість дробу

Про матеріал
Розробка уроку математики в 6 класі. Тема: Основна властивість дробу. Формування компетентностей: узагальнити й систематизувати знання з теми «Дроби», з’ясувати практичну необхідність вивчення дробів. Грамотно висловлюватися рідною мовою, аргументувати, висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів. Організовувати та планувати свою навчальну діяльність.
Перегляд файлу

Дата: 24.09

Клас: 6

Урок № 11.1

Тема: Основна властивість дробу.

Формування компетентностей: узагальнити й систематизувати знання з теми «Дроби», з’ясувати практичну необхідність вивчення дробів.

Грамотно висловлюватися рідною мовою, аргументувати, висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів.

Організовувати та планувати свою навчальну діяльність.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

 - Добрий день, діти. Сідайте. Сьогодні у нас незвичайний урок, урок – подорож до острова «Дроби».

ІІ. Мотивація навчального процесу.

Я хочу розпочати урок з повчального відео - ролика про дівчинку яка не хотіла вчитися ( Лінь вчитися)

  • Як ви вважаєте, чому я розпочала урок таким чином?

Правильно, сьогодні на уроці нам треба дуже гарно попрацювати, щоб ми не стала такими маленькими і безпорадними як та дівчинка. Ми будемо наполегливо працювати, щоб дізнатися про основну властивість дробу, покажемо свою кмітливість та організованість і нас чекає успіх і радість. Запишемо дату і тему уроку.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 У подорож відправляємося з дому. Отже перевіримо домашнє завдання за зразком. Відкрийте зошити і перевірте за зразком правильність виконання домашнього завдання. Підніміть руки, хто допустив помилки під час знаходження НСК і НСД, опустіть руки. Хто не вірно зробив задачу. Я дуже рада, що ви гарно попрацювали вдома.

№1. Знайдіть НСК і НСД чисельника і знаменника дробу .

Розв’язання: 54=2*3*3*3=2*33; 72=2*3*3*2*2=23*32;

НСД(54; 72) = 2*3*3=18; НСК (54; 72) = 54*2*2=216.

№2. Якої найменшої довжини повинна бути дошка, щоб її можна було
розрізати без витрат на рівні частини завдовжки як 72 см, так і 96 см?

Розв’язання: НСК ( 72; 96)= 72*2*2=288.

96=2*2*2*2*2*3=25*3.

Відповідь: 288 см.

ІV. Актуалізація знань.

Щоб обрати маршрут до острова «Дроби» пограємо в гру «мікрофон». Запитання:

1.Що таке звичайний дріб?

2. Як називається число записане над рискою дробу?

3. Як називається число записане під рискою дробу?

4. Що показує  знаменник  дробу?

5.Що показує  чисельник  дробу?

6.Який дріб називається правильним?

7.Який дріб називається неправильним?

8.Який з двох дробів з однаковими знаменниками більший?

9.Що таке мішане число?

10.Як перетворити неправильний дріб  в мішане  число ?

11.Як перетворити  мішане число  у неправильний дріб?

12.Як додати два дроби з однаковими знаменниками?

V. Опрацювання нової теми.

 Щоб об’єднати групи для мандрівки на різнокольорових корабликах до острова «Дроби» розв’яжемо тестові завдання.

1. + =  

 синій) 1;  жовтий ) ; червоний ) .

2. - =

синій) ; червоний) 0; жовтий ) ;

3. – ( + ) =

синій) 0; червоний) 1; жовтий ) ;

4.5 + 6 =

синій) 0; червоний) 11; жовтий )1;

5.8 - 3 =

синій) 0; червоний) 5; жовтий )1;

6.9 + ( 5 - 4 ) =

 синій) 0; червоний) 11; жовтий )10;

7.х + =

синій) 0; червоний) 1; жовтий );

8. – х =

синій) 0; червоний) ; жовтий );

9.16 + х = 25

синій) 9. ; червоний) 1; жовтий );

10.х - 46 = 5

синій) 51; червоний) 1; жовтий )0;

11. 27 – (х - 10 ) = 30

синій) 0; червоний) 1; жовтий )7;

12.33 + ( 41 – х ) = 70

синій) 0; червоний) 4; жовтий )7;

Утворюються групи «жовтого кораблика»:1;6;7;8.

                                    «синього кораблика»:2;3;9;10.

                                    «червоного кораблика»:4;5;11;12.

Робота в групах. Кожна група оберає керівникаа (спікер), секретара посередника, доповідача.

«жовтого кораблика»

На аркушу паперу, зображено коло, яке поділено на 4 рівні частини, треба замалювати частину у жовтий колір.

«синього кораблика»

На аркушу паперу, зображено коло, яке поділено на 8 рівні частини, треба замалювати частину у синій колір.

«червоного кораблика»

На аркушу паперу, зображено коло, яке поділено на 12 рівні частини, треба замалювати частину у червоний колір.

Кожна група прикріплює на дошці свої роботи.

Запитання: Порівняйте жовту, червону та сину частини кіл.

Висновок: = = .

Запитання: Чому? Пояснить.

VІ.Закріплення нової теми.

Робота в групах.

Запишіть дроби

1група:;                                         2 група: ;                                  3 група: .

а) Помножте його чисельник і знаменник на 7 і запишіть відповідну рівність;

                                                                                                        

б) запишіть дріб, що дорівнюють даному з меншим знаменником;

                                                                                                       

в) запишіть дріб, що дорівнюють даному помножив знаменник на 3;

                                                                                                         

г) запишіть дріб, що дорівнюють даному помножив чисельник на 5;

                                                                                                         

 

Капітани корабликів, вам потрібно визначити маршрут і для цього розв’язати наступні задачі.

Капітан жовтого кораблика отримує картку.

Установи відповідність між дробом  (1 – 3) і рівним йому нескоротним дробом (А – Г)

 

Відповідь:1в; 2б; 3г.

Капітан червоного кораблика отримує картку.

Установіть відповідність між дробом (1 - 3) і рівним йому нескоротним дробом (А – Г)

1)                                                                     А).

2)                                                                     Б).

3)                                                                     В)

                                                                               Г)

Відповідь: 1б; 2в; 3а.

Капітан синього кораблика отримує картку.

Установіть відповідність між дробом ( 1 - 3 ) і рівним йому нескоротним дробом ( А – Г)

1)                                                               А)

2)                                                                Б)

3)                                                              В)

                                                                       Г)

Вілповідь: 1в; 2а; 3г.

А поки капітани розв’язують завдання команди пограють в гру «продовж речення»

  1. Якщо чисельник і знаменник дробу помножити або поділити на одне і те саме відмінне від нуля число, то …
  2. Якщо чисельник і знаменник дробу взаємно прості числа, то дріб називають…
  3. Чисельник і знаменник дробу помножити на 7  отримаємо …
  4. Якщо чисельник і знаменник дробу поділити на 2 отримаємо…
  5. Скоротіть дріб на 3 . Запишіть отриманий результат.
  6. Скільки десятих частин міститься в   ?
  7. Назвіть  два дроби, які дорівнюють  .
  8. Яким  звичайним нескоротним дробом  можна замінити 25%?
  9. Якщо чисельник і знаменник дробу помножити на 7  , то дістанемо дріб . Чому дорівнюють a і b?
  10. Дріб   скоротили на 4   і отримали . Знайти значення a і b . Запишіть відповідну рівність.
  11.  Ділення чисельника і знаменника дробу на одне і те саме натуральне число називають …
  12. Щоб одержати нескоротний дріб, треба чисельник і знаменник поділити на їх …

VІІ. Домашнє завдання: §6;№№ 198; 205; 209.

VІІІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

Вчитель: багато сьогодні почули, багато зробили, а насправді треба ще стільки всього зробити! Адже дроби займають велике місце у математиці. Що ж корисного з даного уроку взяли ви? І які побажання ви зробите один одному для того, щоб наша улюблена математика не створювала нам проблеми, а допомогала у вирішення їх.  В цьому нам допоможуть незакінчені речення, закінчивши які ви можете, бросити якір на острів знань. На якому є мис «Сподівань», озеро «Надії» і маяк «Успіху».

Незакінчені речення:

1) Я дізнався …

2) Я навчився …

3) Я зрозумів, що можу …                                                 

4) Мені сподобалося …

5) У мене вийшло …

6) Мені захотілося …

7) Урок дав мені для життя …

8) Мені запам’яталося …

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   1. Запишіть три дроби, що дорівнюють дробу

 

Розв’язання.  Маємо = = = = ; = = ,                   отже:         = = = .

 

             2.  Замініть кожний з дробів дробом рівним даному, знаменник якого 12: 

                          1)    2) ;    3) ;.

                       Розв’язання.

                                      1) = = ;

                                      2) = = ;

                                      3) = = .

            3.     Користуючись основною властивістю дробу знайдіть значення х,

                     при  якому справедлива рівність:       = .

 

Розв’язання. Знайдемо додатковий множник до лівої частини рівності:          18 : 6 = 3, то х = 12 : 3, х = 4. 

 

Отже ,х = 4.

 

  1. Закріплення нового матеріалу.

(Завдання висвітлюю на екрані або роздаю картки, виконують учні біля дошки)

  1. Помнож на 3 чисельник  і знаменник кожного дробу :  ; ; ; ; .

2..Запиши три дроби, що дорівнюють даному: 1) ; 2) .

          3.Кожний із даних дробів замініть дробом знаменник якого дорівнює 44:               1) ; 2) ; 3) .

  1. При якому натуральному x є правильною рівність? 

1) = ; 2) = .

 

Тема: Основна властивість дробу.

Тест 1

1 Знайдіть знаменник дробу, який дорівнює ,а його чисельник дорівнює 21

А)  7

Б) 4

В) 49

Г) 5

2 Скоротіть дріб:

А) 2

Б)

В) 24

Г)

3 Знайдіть знаменник дробу,  який дорівнює , а його чисельник дорівнює 10

А) 4

Б) 25

В) 40

Г)10

4 Використовуючи основну властивість дробу, знайдіть х   

А) 4

Б) 6

В) 8

Г) 3

5 Використовуючи основну властивість дробу, знайдіть х    

А) 5

Б) 2

В)  3

Г) 18

6  Яка рівність є правильною? 

А)

Б)

В)

Г)

Відповідь до тесту 1

1

В)

2

Б)

3

В)

4

Б)

5

А)

6

В)

 

Таблиця №2

Завдання на перевірку правил  подільності чисел

Учні різними кольорами та різними засобами(хрестик,кружечок, трикутничок)закреслюють числа, які діляться на 2, 5,  3, і 9

 

125

62

70

539

702

105

225

135

51

639

85

131

303

173

828

445

114

231

831

635

621

922

405

710

Завдання на розвиток усного рахунку різних математичних дій: 11*7, 17*3, 25*5, *, 17*5, 32*2, від 160, 2,3,2,5 Правильні відповіді утворюють стрілу,як успішний напрямок у навчанні.

 

 

65

28

18

121

27

32

80

24

88

31

35

12

64

8

10

17

54

42

85

22

25

16

216

15

1

10

135

100

132

76

125

13

75

6

120

38

51

78

7

92

70

101

77

9

43

19

5

335

48

 

 

 

 

 

 

 

Заповніть пропуски

  1. Значення дробу не зміниться якщо … і … дробу ... або … на одне і те саме відмінне від нуля число.
  2. Якщо чисельник і знаменник дробу поділити на 2 , то …
  3. , дріб скорочено на …

Частина ІІ

  1. Установіть відповідність між дробом (1 – 3) і рівним йому нескоротним дробом (А – Г)

 

Частина ІІІ

  1. Використовуючи основну властивість дробу знайти x

 

  1. Яке число утвориться після скорочення виразу: ?

 

Додатково

Скоротити дріб:

  1. ;   2)  .


Самостійна робота №1

Тема: «Основна властивість дробу»

Варіант 2

Частина І

Заповніть пропуски

  1. Ділення … і … дробу на їх … називають скороченням дробу.
  2. Якщо чисельник і знаменник дробу помножити на 5 , то …
  3. , дріб скорочено на …

Частина ІІ

  1. Установіть відповідність між дробом (1 – 3) і рівним йому нескоротним дробом (А – Г)

 

Частина ІІІ

  1. Використовуючи основну властивість дробу знайти y

 

  1. Яке число утвориться після скорочення виразу: ?

 

  1. Якщо чисельник і знаменник дробу помножити або поділити на одне і те саме відмінне від нуля число, то …

[Ділення чисельника і знаменника дробу на одне і те саме натуральне число називають … ]

  1. Якщо чисельник і знаменник дробу взаємно прості числа, то дріб називають…

[Щоб одержати нескоротний дріб, треба чисельник і знаменник поділити на їх …]

  1. Чисельник і знаменник дробу [] помножити на 7 [9] отримаємо …
  2. Якщо чисельник і знаменник дробу [] поділити на 2[3] отримаємо…
  3. Скоротіть дріб [] на 3 [9]. Запишіть отриманий результат.
  4. Скільки десятих частин міститься в   [ ]?
  5. Запишіть два дроби, які дорівнюють  [ ].
  6. Запишіть 35%  [] звичайним нескоротним дробом.
  7. Якщо чисельник і знаменник дробу помножити на 7  [], то дістанемо дріб []. Чому дорівнюють a і b?
  8. Дріб   [] скоротили на 4  [] і отримали []. Знайти значення a і b [x і y]. Запишіть відповідну рівність.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку