Основні характеристики інтегративного підходу та його реалізація в математичні освітній галузі НУШ

Про матеріал
Презентація містить матеріали щодо організації освітнього процесу через інтегративний підхід до вивчення математики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні характеристики інтегративного підходу та його реалізація в математичній освітній галузі НУШО. В. Хомишина. Вчитель математики Тульчинського ліцею №1

Номер слайду 2

Актуальність інтегрованого навчання зумовлена необхідністю переформатування традиційних підходів до навчання та формування в учнів цілісної картини світу, створення умов для формування дитини – здобувача освіти як цілісної всебічно розвиненої особистості.

Номер слайду 3

Мета. Метою інтегрованого навчання є: ƒ формування в учнів цілісного уявлення про навколишній світ, системи знань і вмінь; ƒ досягнення якісної, конкурентоздатної освіти; ƒ створення оптимальних умов для розвитку мислення учнів у процесі вивчення загальноосвітніх предметів і предметів професійно-теоретичного циклу; ƒ активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках; ƒ ефективна реалізація розвивально-виховних функцій навчання.

Номер слайду 4

Серцевиною формування наукового світогляду, вироблення сучасної світоглядної парадигми у здобувачів освіти виступає інтеграція змісту освіти, який складається із чотирьох основних компонентів: 1. досвіду пізнавальної діяльності, зафіксованого у формі її результатів – знань; 2. досвіду різних способів діяльності – у формі вмінь діяти за зразком; 3. досвіду творчої діяльності – у формі вмінь ухвалювати нестандартні рішення в проблемних ситуаціях; 4. досвіду ставлення до навколишньої дійсності – у формі світоглядних, морально-естетичних орієнтацій.

Номер слайду 5

 У ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ НАБИРАЄ ОБЕРТІВ ТРЕНД STEAM-ОСВІТИ. Абревіатура STEAM розшифровується як: S – science (природничі науки), T – technology (технології), E – engineering (інженерія або технічна творчість), A – art (мистецтво), M – mathematics (математика). STEАM-освіта – це комплексний міждисциплінарний підхід, який поєднує в собі природничі науки з технологіями, інженерією, мистецтвом і математикою, акцентований на розв’язанні життєвих завдань, де всі предмети взаємопов'язані й інтегровані в єдине ціле. STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань

Номер слайду 6

Розвиток STEAM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освітизакон України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність», «Про культуру»;Державний стандарт початкової освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87;Державний стандарт базової середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898;План заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 січня 2021 року № 131-р;План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 320-р;наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» та інших законодавчих актів.

Номер слайду 7

.

Номер слайду 8

Сучасний інтегрований урок вагомо відрізняється від того, який упроваджувався протягом багатьох років. Поступово ми відходимо від штучного об’єднання двох навчальних дисциплін у межах одного уроку, під час якого один предмет домінує, а інший слугує доповненням. У сучасному розумінні інтегроване навчання – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни. Предметні межі майже зникають, натомість з’являється тематичне викладання, за якого декілька навчальних предметів об’єднуються навколо однієї теми.

Номер слайду 9

ПІД ЧАС STEAM-УРОКІВ В ЦЕНТРІ УВАГИ ЗНАХОДИТЬСЯ НЕ ВЧИТЕЛЬ, А ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ, ЯКЕ ПОТРІБНО ВИРІШИТИ. STEAM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією діти відразу бачать як це виглядає в реальному життіАктуальність бачу в тому, що настав час перейти від школи, яка «наповнює» дітей знаннями без практичних навиків, до школи компетентностей, результатом навчання у якій буде виховання здатності до самоосвіти й саморозвитку особистості, яка вміє використовувати набуті знання і вміння для розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію здатність компетентно використовувати здобуті навики.

Номер слайду 10

- розвиток творчого мислення, навичок використання інженерного підходу до розв’язання реальних завдань, розуміння важливості дизайну,усвідомлення ролі технології у їхньому вирішені. Мета STEM освіти

Номер слайду 11

Однією з форм STEM-навчання є уроки/заняття, які спрямовані на встановлення міжпредметних зв’язків і сприяють формуванню в здобувачів освіти цілісного, системного світогляду, актуалізації особистісного ставлення до питань, що розглядаються на уроці/занятті. Такі уроки/заняття можуть проводитися шляхом об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів або формування інтегрованих курсів чи окремих спецкурсів.

Номер слайду 12

Уроки STEАM відрізняються активною комунікацією і командною роботою учнів. Діти не бояться висловити будь-яку свою думку, вони вчаться говорити і презентувати свої результати. Коли діти беруть активну участь в процесі, вони добре запам’ятовують урок.

Номер слайду 13

Візуалізація навчальної інформації – найефективніша технологія сучасної освіти.

Номер слайду 14

ДОДАТОК CLEVERBOOKSДодаток Clever. Books Geometry дозволяє здобувачам освіти досліджувати геометричні тіла в доповненій реальності та викликати у них цікавість до 3 D-геометрії. Додаток пропонує 3 D-моделі п'яти основних 2 D-розмірних геометричних фігур (коло, прямокутник, куб, шестикутник та трикутник) і дозволяє вчителю пояснити абстрактні геометричні поняття за допомогою 3 D-візуалізації.

Номер слайду 15

ДОДАТОК CLEVERBOOKS

Номер слайду 16

Ключові зображення

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Проєкт «Екологічно дружній будинок»Програмне середовище Tinkercard https://www.tinkercad.com/

Номер слайду 19

Дія дробу з кодуванням. Як я можу розділити частину на 3, 10, 17? Як порівняти чверті та 12-ті? Досліджуйте дроби та математику, що стоїть за ними! Використовуйте Codeblocks, середовище кодування Autodesk у Tinkercad, щоб автоматично створювати дробові частини. Перегляньте їх або роздрукуйте на 3 D. Зробіть їх у стандартних формах або створіть власну форму. У цьому уроці досліджуються алгоритми, які використовуються для поділу стандартного шматка на будь-яку кількість фракцій і вишикування їх пліч-о-пліч, щоб відтворити ціле. Дотримуйтесь наданого коду, щоб пройти через математику, а потім створіть власні фігури чи алгоритми.

Номер слайду 20

ДОДАТОК GEOBOARD

Номер слайду 21

FLOWERS4 SCHOOL

Номер слайду 22

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 8982. Концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс] // Міністерство освіти і науки України. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf3. Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2020/2021 навчальному році : лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 19.08.2020 № 22.1/10-16464. Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 / кол. авт. : М. Мазорчук (осн. автор), Т. Вакуленко, В. Терещенко, Г. Бичко, К. Шумова, С. Раков, В. Горох та ін. ; Український центр оцінювання якості освіти. Київ : УЦОЯО, 2019. 439 с.4. PISA-2022: рамковий документ з математики (драфт, друга редакція) / пер. з англ. К. Шумової ; наук. ред. Т. Вакуленко, В. Горох, С. Раков, В. Терещенко ; передмова Т. Вакуленко, В. Терещенко. Київ : Український центр оцінювання якості освіти, 2021. 97 с.

pptx
Додав(-ла)
Хомишина Ольга
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
2 березня 2023
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку