Мета. Метою інтегрованого навчання є: формування в учнів цілісного уявлення про навколишній світ, системи знань і вмінь; досягнення якісної, конкурентоздатної освіти; створення оптимальних умов для розвитку мислення учнів у процесі вивчення загальноосвітніх предметів і предметів професійно-теоретичного циклу; активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках; ефективна реалізація розвивально-виховних функцій навчання.
Серцевиною формування наукового світогляду, вироблення сучасної світоглядної парадигми у здобувачів освіти виступає інтеграція змісту освіти, який складається із чотирьох основних компонентів: 1. досвіду пізнавальної діяльності, зафіксованого у формі її результатів – знань; 2. досвіду різних способів діяльності – у формі вмінь діяти за зразком; 3. досвіду творчої діяльності – у формі вмінь ухвалювати нестандартні рішення в проблемних ситуаціях; 4. досвіду ставлення до навколишньої дійсності – у формі світоглядних, морально-естетичних орієнтацій.
У ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ НАБИРАЄ ОБЕРТІВ ТРЕНД STEAM-ОСВІТИ. Абревіатура STEAM розшифровується як: S – science (природничі науки), T – technology (технології), E – engineering (інженерія або технічна творчість), A – art (мистецтво), M – mathematics (математика). STEАM-освіта – це комплексний міждисциплінарний підхід, який поєднує в собі природничі науки з технологіями, інженерією, мистецтвом і математикою, акцентований на розв’язанні життєвих завдань, де всі предмети взаємопов'язані й інтегровані в єдине ціле. STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань
Розвиток STEAM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освітизакон України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність», «Про культуру»;Державний стандарт початкової освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87;Державний стандарт базової середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898;План заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 січня 2021 року № 131-р;План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 320-р;наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» та інших законодавчих актів.
Сучасний інтегрований урок вагомо відрізняється від того, який упроваджувався протягом багатьох років. Поступово ми відходимо від штучного об’єднання двох навчальних дисциплін у межах одного уроку, під час якого один предмет домінує, а інший слугує доповненням. У сучасному розумінні інтегроване навчання – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни. Предметні межі майже зникають, натомість з’являється тематичне викладання, за якого декілька навчальних предметів об’єднуються навколо однієї теми.
ПІД ЧАС STEAM-УРОКІВ В ЦЕНТРІ УВАГИ ЗНАХОДИТЬСЯ НЕ ВЧИТЕЛЬ, А ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ, ЯКЕ ПОТРІБНО ВИРІШИТИ. STEAM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією діти відразу бачать як це виглядає в реальному життіАктуальність бачу в тому, що настав час перейти від школи, яка «наповнює» дітей знаннями без практичних навиків, до школи компетентностей, результатом навчання у якій буде виховання здатності до самоосвіти й саморозвитку особистості, яка вміє використовувати набуті знання і вміння для розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію здатність компетентно використовувати здобуті навики.
Однією з форм STEM-навчання є уроки/заняття, які спрямовані на встановлення міжпредметних зв’язків і сприяють формуванню в здобувачів освіти цілісного, системного світогляду, актуалізації особистісного ставлення до питань, що розглядаються на уроці/занятті. Такі уроки/заняття можуть проводитися шляхом об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів або формування інтегрованих курсів чи окремих спецкурсів.
ДОДАТОК CLEVERBOOKSДодаток Clever. Books Geometry дозволяє здобувачам освіти досліджувати геометричні тіла в доповненій реальності та викликати у них цікавість до 3 D-геометрії. Додаток пропонує 3 D-моделі п'яти основних 2 D-розмірних геометричних фігур (коло, прямокутник, куб, шестикутник та трикутник) і дозволяє вчителю пояснити абстрактні геометричні поняття за допомогою 3 D-візуалізації.
Дія дробу з кодуванням. Як я можу розділити частину на 3, 10, 17? Як порівняти чверті та 12-ті? Досліджуйте дроби та математику, що стоїть за ними! Використовуйте Codeblocks, середовище кодування Autodesk у Tinkercad, щоб автоматично створювати дробові частини. Перегляньте їх або роздрукуйте на 3 D. Зробіть їх у стандартних формах або створіть власну форму. У цьому уроці досліджуються алгоритми, які використовуються для поділу стандартного шматка на будь-яку кількість фракцій і вишикування їх пліч-о-пліч, щоб відтворити ціле. Дотримуйтесь наданого коду, щоб пройти через математику, а потім створіть власні фігури чи алгоритми.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 8982. Концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс] // Міністерство освіти і науки України. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf3. Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2020/2021 навчальному році : лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 19.08.2020 № 22.1/10-16464. Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 / кол. авт. : М. Мазорчук (осн. автор), Т. Вакуленко, В. Терещенко, Г. Бичко, К. Шумова, С. Раков, В. Горох та ін. ; Український центр оцінювання якості освіти. Київ : УЦОЯО, 2019. 439 с.4. PISA-2022: рамковий документ з математики (драфт, друга редакція) / пер. з англ. К. Шумової ; наук. ред. Т. Вакуленко, В. Горох, С. Раков, В. Терещенко ; передмова Т. Вакуленко, В. Терещенко. Київ : Український центр оцінювання якості освіти, 2021. 97 с.