Урок узагальнення знань з теми: “Основні класи неорганічних сполук”урок – змагання. IV (8) клас
Номер слайду 2
Мета уроку: закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот, солей, фізичні властивості солей, галузі їх застосування;продовжити формувати вміння писати рівняння реакції, розв’язувати задачі;розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити;виховати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.
Номер слайду 3
Девіз уроку: Щоб удосконалювати свій розум, потрібно більше міркувати, ніж заучувати
Номер слайду 4
Конкурс 1 „ Чи знаєте ви терміни?“команда 1 Які класи складних неорганічних сполук вам відомі? Дайте визначення оксидів. Які типи хімічних реакцій вам відомі. Як класифікують основи?Дайте визначення кислот і розкажіть про їх класифікацію.
Номер слайду 5
Конкурс 1 „Чи знаєте ви терміни?" команда 2 Як класифікують оксиди?Який оксид є найпоширенішим у природі?Дайте визначення солям. Які ви знаєте індикатори?Дайте назви кислотним залишкам за таблицею розчинності.
Номер слайду 6
Конкурс 2 „ Хто зайвий ” команда 1 {C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}Na. Cl. Мg. С12 Мg. ОСа. SO4 Н2 SO4 H3 PO4 Са(ОН)2 Н2 SO3 CO2 СОСа. ОРН3 Na. OНКОНZn(ОН)2 Zn. О
ця речовина дуже потрібна у різних галузях господарства та у медицині
Номер слайду 12
що ж це за речовина?Na. Cl
Номер слайду 13
Конкурс 3 (експериментальний)„ Ланцюжок “ здійснити такі перетворення команда 1 Сu. O → Cu. SO4 → Cu(OH)2команда 2 Mg → Mg. Cl2 → Mg(OH)2
Номер слайду 14
Правила БЖД при роботі з кислотами та лугами: При потраплянні кислоти на незахищені ділянки шкіри або очі, необхідно швидко промити струменем води потерпіле місце та прикласти примочку з 2% розчину питної соди. Далі промити дану ділянку великою кількістю проточної води. При потраплянні лугу на незахищені ділянки шкіри або очі, необхідно швидко промити струменем води потерпіле місце та обробити опік 2% розчином борної кислоти. Далі промити дану ділянку великою кількістю проточної води.
Номер слайду 15
Робота в парах. Рівняння реакцій1) Аl2 О3 + НNO3 =2) H2 SO4 + Na. OH =3) Аl2(SО4)3 + КОН =4) Мg. SО4 + Li. ОН =5) Zn. О + Н3 РО4 =6) Nа2 О + НСl =
Номер слайду 16
Робота в парах. Рівняння реакцій1) Аl2 О3 + 6 НNO3 = 2 Al(NO3)3 + 3 H2 O2) H2 SO4 + 2 Na. OH = Na2 SO4 + 2 H2 O 3) Аl2(SО4)3 + 6 КОН = 3 K2 SO4 + 2 Al(OH)3↓4) Мg. SО4 + 2 Li. ОН = Li2 SO4 + Mg(OH)25) 3 Zn. О + 2 Н3 РО4 = Zn3(PO4)2↓ + 3 H2 O6) Nа2 О + 2 НСl = 2 Na. Cl + H2 O
Конкурс 3 „ Гра. Хто швидше.“команда 1 Дано: m(Ba. O) = 306г H2 O Знайти m(Ва(ОН)2)?команда 2 Дано: m(Mg) = 48г O2 Знайти: V(O2)?
Номер слайду 21
Конкурс 3 „ Гра. Хто швидше.“1) 306г x 2) 48 г x Ba. O + H2 O = Ba(OH)2 2 Mg + O2 = 2 Mg. O 1моль 1моль 2моль 1моль m = 153г m = 171г m = 48г V = 22,4л n = m/M ; m = n∙ M; n = V/VM ; V = n∙ VM; 306г ∙171г 48 г ∙ 22,4лx = --------------- = 342 г x = ------------- = 22,4л 153г 48г. В-дь: m(Ва(ОН)2) = 342 г В-дь: V(O2) = 22,4л
Номер слайду 22
Рекламна пауза. Хімічні прислів’я. Слово – Аргентум, а мовчання – Аурум. Багато з тих пір Аш-два-о утекло. Перший день гість – Аурум, другий – Аргентум, а третій – Купрум, бери сумку та їдь. Ферумний характер. За Купрумний гріш продався. Білий, як кальцій карбонат. Вогонь, вода та Купрумні труби. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду з’їсти.
Номер слайду 23
Конкурс 5 „ Хімічний марафон.“ За три хвилини скласти якнайбільше формул з таких хімічних елементів: Nа, Н, О, К, S, Р. Сполуки класифікувати за класами.
Номер слайду 24
Конкурс 5 „ Хімічний марафон.“ За три хвилини скласти якнайбільше формул з таких хімічних елементів: Nа, Н, О, К, S, Р. Сполуки класифікувати за класами. Оксиди: Na2 О, К2 О, Н2 О, SО2, SО3, Р2 О3, Р2 О5. Основи: Na. ОН, КОН. Кислоти: Н3 PO4, Н2 SО4, Н2 S, Н2 SО3. Солі: Na3 РО4, Na2 SО4, К3 РО4, К2 SО4, К2 S, Na2 S, Na2 SО3, К2 SО3. (21 формула)
Номер слайду 25
Оцінка своєї роботи на уроціЯ задоволений(-на) своєю роботою на уроціЯ попрацював(-ла) добре, але є деякі недоліки Я недостатньо працював(-ла) на уроці
Номер слайду 26
Домашнє завдання. Повторити § 15-16(підручник “Хімія” 8 кл. автор Н. М. Буринська)Виконати завдання :№ 1, 2, 3 (стр.90) (1 рівень)№ 3, 7 (стр. 93) (2 рівень)№ 12, 13 (стр.94) (3 рівень)