Мета уроку: закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот, солей, фізичні властивості солей, галузі їх застосування;продовжити формувати вміння писати рівняння реакції, розв’язувати задачі;розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити;виховати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.
Правила БЖД при роботі з кислотами та лугами: При потраплянні кислоти на незахищені ділянки шкіри або очі, необхідно швидко промити струменем води потерпіле місце та прикласти примочку з 2% розчину питної соди. Далі промити дану ділянку великою кількістю проточної води. При потраплянні лугу на незахищені ділянки шкіри або очі, необхідно швидко промити струменем води потерпіле місце та обробити опік 2% розчином борної кислоти. Далі промити дану ділянку великою кількістю проточної води.
Конкурс 3 „ Гра. Хто швидше.“1) 306г x 2) 48 г x Ba. O + H2 O = Ba(OH)2 2 Mg + O2 = 2 Mg. O 1моль 1моль 2моль 1моль m = 153г m = 171г m = 48г V = 22,4л n = m/M ; m = n∙ M; n = V/VM ; V = n∙ VM; 306г ∙171г 48 г ∙ 22,4лx = --------------- = 342 г x = ------------- = 22,4л 153г 48г. В-дь: m(Ва(ОН)2) = 342 г В-дь: V(O2) = 22,4л
Рекламна пауза. Хімічні прислів’я. Слово – Аргентум, а мовчання – Аурум. Багато з тих пір Аш-два-о утекло. Перший день гість – Аурум, другий – Аргентум, а третій – Купрум, бери сумку та їдь. Ферумний характер. За Купрумний гріш продався. Білий, як кальцій карбонат. Вогонь, вода та Купрумні труби. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду з’їсти.
Конкурс 5 „ Хімічний марафон.“ За три хвилини скласти якнайбільше формул з таких хімічних елементів: Nа, Н, О, К, S, Р. Сполуки класифікувати за класами. Оксиди: Na2 О, К2 О, Н2 О, SО2, SО3, Р2 О3, Р2 О5. Основи: Na. ОН, КОН. Кислоти: Н3 PO4, Н2 SО4, Н2 S, Н2 SО3. Солі: Na3 РО4, Na2 SО4, К3 РО4, К2 SО4, К2 S, Na2 S, Na2 SО3, К2 SО3. (21 формула)