Конспект уроку на тему: "Основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією), 5 клас НУШ."
Тема: УРМ. Основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією).
5 клас НУШ.
Мета: повторити і поглибити знання учнів про діалог ,удосконалювати навички його структурування: важливість і додержання правил спілкування: ввічливості, привітності, доброзичливості, уваги до співрозмовника, стриманості, тактовності;дотриманні правил етикету в поведінці й під час реального/віртуального спілкування;
розвивати розуміння почуттів і мотивів співрозмовника;критично й образно мислити(усвідомлювати небезпеку можливого негативного впливу й маніпуляцій у процесі спілкування телефоном та в мережі Інтернет;вміння робити висновки про необхідність протистояти й протидіяти негативним впливам, допомагати в такому протистоянні іншим);пам’ять, увагу та уяву;
Виховувати повагу до прав й думок співрозмовників;сприймати спілкування як цінність.
Очікувані результати: - дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування
- складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами
- взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку
Види діяльності: Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів. Колективне складання словника найпоширеніших етикетних формул (привітання, прощання, вибачення, висловлення вдячності та ін.).
Складання та розігрування діалогу з урахуванням ситуації спілкування за ілюстрацією або коміксом.
Обладнання: комікс, роздатковий матеріал, лайки та дезлайки, олівці, демонстраційний матеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання
Намалювати смайлик, який відповідає вашому настрою
ІІ. Актуалізація опорниз знань та вмінь
Хід вправи: Прочитайте твердження, а дитина має показати like (великий палець вгору), якщо погоджується з озвученим твердженням, або dislike (великий палець вниз), якщо не погоджується. Дайте дитині 10 секунд, щоб обдумати відповідь. Якщо їй чи йому важко відповісти, то допоможіть. Потім переходьте до наступного питання.
❓Чи можна використовувати Інтернет для спілкування? (like) ❓
Чи можна писати друзям про те, як твої справи? (like)
❓Чи можна зазначати на своїй сторінці геолокацію (місце перебування)? (dislike)
❓Чи можна писати комусь у приватні повідомлення, де ти живеш? (dislike)
❓Перед тим, як надсилати комусь певне повідомлення (в тому числі фото), потрібно уявити, що воно розміщене на великому білборді біля школи? (like)
❓Чи правда, що додавати в друзі можна лише того, кого знаєш офлайн? (like)
❓Чи правда, що краще мати “закритий” акаунт? (like)
❓Чи можна спілкуватись з незнайомцями в Інтернеті? (dislike)
❓Чи правда, що користуватися соціальними мережами можна з 13 років? (like)
❓Чи можна самостійно вирішувати проблеми, з якими ми зіткнулись в Інтернеті? (dislike)
Правила розташовані на дошці
У кожного на парті знаходяться роздруківки, потрібно визначити у якій хмаринці знаходиться діалог, а у якій монолог
ІІІ. Узагальнення та систематизація матеріалу.
Робота з підручником. Вправа_____, с____
У поданих діалогах потрібно визначити помилки та виправити їх
— Привіт! Як справи? Ви до школи? Я теж, ходімо разом!
— Доброго дня, шановна Марино! Дозволь дізнатися, куди ти зараз прямуєш? Чи можна мені приєднатися до тебе, якщо ти йдеш на заняття мовно- літературного гуртка?
— Ей, ти, як там тебе звати! топай сюди, нам воротаря треба. Будеш стояти, а ні — то отримаєш на горіхи, як програємо!
3.Складання діалогу за коміксом
На кожній парті лежить комікс, учні складають та розігрують діалог за ним
ІV. Підведення підсумків уроку
Зелена- все зрозумів/ла
Жовта- частково
Червона – зовсім не зрозумів
V. Домашнє завдання
Складіть діалог із другом/подругою у соціальній мережі