Практичне заняття
Тема: Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.
Мета:
- створити умови щодо ознайомлення учнів з місцями розташування основних стоянок первісних людей на території України;
- поглибити знання учнів з теми «Життя людей за первісних часів» шляхом вивчення особливостей пам’яток первісних людей на території України,
- корегувати та розвивати образне мислення та мову, користуючись та малюнками; корегувати дрібну моторику на фіз.-хвилині.
- виховувати колективну відповідальність, організуючі роботу в групах;
- формувати соціальну та історичну компетентності.
Очікувані результати:
Тип уроку: урок розвитку вмінь та навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Нервово-психологічна підготовка.
Вчитель: Сьогодні ми з вами протягом уроку будемо працювати в парах, групах. Тому нам потрібно пам’ятати про правила спілкування в групі. На інтерактивній дошці висвітлені правила роботи в групі.
Вчитель: Слово чарівне! Яка в нього сила!
Скажеш з любов’ю – і радість росте!
Слово ласкаве народжує крила –
Ви не забудьте ніколи про те!)
Отже, протягом уроку не шкодуйте для своїх однокласників доброго слова, посмішки, підтримки. Бажаю нам плідної праці.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
Робота в групах:
Завдання перше для 3 груп :
Проаналізуйте питання: які основні риси пізнього палеоліту :
1 група – природні умови; знаряддя праці;
2 група – зовнішній вигляд людини цього часу; характеристика колективу
людей;
3 група – основні заняття, житло.
Короткі відповіді груп.
Вчитель: повторивши основні знання, ми готові для подальшої роботи.
Завдання друге для 3 груп.
Кожна група отримає посилання на інформацію про одну із стоянок, 5-7 хвилин прочитати та зробити малюнок - позначку обраної стоянки
1 група – біля села Королеве на Закарпатті;
2 група - Кирилівська стоянка на території сучасного Києва;
3 група – печера Киік-Коба в Криму.
Після вивчення матеріалу кожна група розташовує позначки на карті України.
Фіз-хвилинка через 15-20 хвилин від початку уроку
(вправи для корекції дрібної моторики).
Завдання трете для 3 груп.
Уважно розгляньте ілюстрації (для кожної групи різні)
Кожна група буде виконувати своє завдання, але зміст завдань схожий: ви повинні зробити повний опис того, що побачите на малюнках. Можете використовувати зміст підручника.
1 група – біля села Королеве на Закарпатті;
2 група - Кирилівська стоянка на території сучасного Києва;
3 група – печера Киїк-Коба в Криму.
Складіть зв’язний опис - розповідь про життя людей в поселенні.
Групи виконують завдання на окремому аркуші.
На виконання роботи відводиться 10-15 хвилин.
Виступи представника групи.
ІV. Підведення підсумків роботи в групах.
V. Узагальнення результатів.
(обговорення оцінок за роботу в групі).
Вчитель пропонує кожному учневі оцінити свою роботу на протязі всього уроку.
Вчитель: доповніть мої речення короткими відповідями на аркуші:
сьогодні на уроці я
- навчився показувати на карті ….
- встановив, що зі зміною природних умов змінювалися….
- використовуючи малюнки…., зміг описати людей , які жили на території України….
Вчитель: ми з вами активно працювали протягом усього уроку, ви були відповідальними, розумними, допомагали один одному. Саме тому ми досягли високих результатів. Молодці, дякую за плідну роботу!
VІ. Домашнє завдання: самостійно знайти матеріал про стоянки первісних людей на території нашого краю і описати їх так, як ми з вами навчились на уроці, додати малюнки.