Особисті кордони. Правила поведінки
заняття для учнів молодших класів
Ярієва Тетяна Олександрівна
практичний психолог
Ковалівського академічного ліцею
Мета заняття: ознайомити учнів з поняттям особисті кордони, навчити застосовувати правила безпеки з метою захисту їхнього психологічного добробуту. Формувати відповідальну поведінку, уміння сказати «ні», протистояти тиску.
Завдання: сформувати здатність до розуміння своїх потреб і бажань, екологічного відстоювання своїх інтересів.
Мета: активізація уваги, формування навички вільно висловлювати свою думку, тримання якісного перед контексту про себе, активізація внутрішніх ресурсів.
Учням пропонується по черзі продовжити речення:
- Мені подобається, коли мама ….
- Я люблю, коли на уроці ….
- Мене дратує, коли на перерві ….
- Мені не подобається, коли в їдальні …
- Я люблю, коли вчитель …
- Мене «бісить», коли дівчата (хлопці) …
Мета: визначення рівня обізнаності слова кордони та сформувати уявлення про особисті кордони людини.
Дітям пропонується пояснити як вони розуміють значення слова «кордони».
Всі думки записуються на дошці і обговорюються. Пісня цього пояснюється значення виразу «особисті кордони».
Особисті кордони - це персональний кодекс, який визначає відносини з іншими людьми. Невидимі лінії, які ніхто не повинен перетинати.
https://www.youtube.com/watch?v=2JxDHvXNRuY
Мета: формувати відповідальну поведінку, уміння сказати «ні», протистояти тиску
Питання для обговорення:
1.Чи сподобався вам мультик?
2.Чому вкусив песик дівчинку?
3.Які особисті кордони батьків порушувала дівчинка ?
4.Чи бувало так, що і ви порушували кордони своїх близьких?
5. Чи бувало так, що порушували ваші особисті кордони? Що ви при цьому відчували?
6.Як ви вважаєте, як ще треба повідомляти оточуючим про те, що вони порушують ваші кордони?
4. Гра «Так чи Ні»
Мета: навчити визначати ситуації психологічного тиску та маніпуляції, показати важливість правильного реагування в подібних ситуаціях, розвиток критичного мислення.
Учням роздаються зелені та червоні карти. Після зачитування ситуацій учні мають підняти або зелену(ні) або червону (так) картку визначаючи таким чином чи порушуються особисті кордони дитини чи ні.
Мета: оптимізувати знання отримані на заняття, звернути увагу на необхідності боронити свої кордони.
Разом з учнями формуємо пам’ятку правил поведінки, яка потім залишається на класному стенді.
ПАМ’ЯТКА