Презентація є супроводом до уроку розвитку зв'язного мовлення. Дає можливість розширити знання про опис, його види та особливості будови. Текст, запропонований для аналізу, занурює учнів у красу української природу.
Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Дев’ятнадцяте вересня. Класна робота
Номер слайду 2
Що сталося? Який?Чому?Типи мовлення
Номер слайду 3
ОПИС ПРЕДМЕТА — це його словесне зображення. Описати предмет означає назвати ознаки всього предмета, а також ознаки його частин. Опис предмета передає такі його ознаки, як розмір, форму, колір, запах, гучність та ін. ОПИС ПРЕДМЕТА — це його словесне зображення. Описати предмет означає назвати ознаки всього предмета, а також ознаки його частин. Опис предмета передає такі його ознаки, як розмір, форму, колір, запах, гучність та ін. Опис — це висловлення про певні ознаки, властивості предмета, особи або явища. У тексті-описі можуть бути як ознаки всього предмета, так і його частин. До тексту-опису можна поставити загальне питання який? яка? яке? які?
Номер слайду 4
Будова опису. Назва предмета. Головні ознаки. Власне враження. Вступ(інформація про предмет, який будуть описувати)Основна частина: колір, розмір, матеріал тощо. Висновок:враження від предмета, оцінка предмета
Номер слайду 5
Види опису. Опис предмета, людини, тварини. Опис стану(довкілля або людини)Опис місця
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Гриби У лісі не тільки земля, але й дерево пахне грибами. Тут галасувати не можна, бо гриб злякається людського голосу і піде в землю. Ось стоять два схожі, як близнюки, красноголовці. Вони такі молоденькі, що їхні картузики не встигли відліпитись від міцних товстеньких ніжок. А що робиться за ними! На купинці стоїть отакенне красноголовище! Шапка на ньому перебакирилась, завбільшки вона буде не менше полумиска, а ніжка завтовшки з мою руку. Такого ще ніколи не бачив! Я підбігаю до нього, приміряюся з усіх боків, милуюся. Далі обережно зрізаю і кладу на бриль, бо в бриль його шапка не влазить. Буде чим похвалитися дома! А он проклюнувся грибочок, в нього ще й ніжки нема, а шапочка навіть не встигла почервоніти. Це маля хай ще росте, розуму й тіла набирається. За ним можна прийти й завтра. Я назбирав повнісіньку торбу, ще й бриль красноголовців. У село вертався, наче переможець. (За М. Стельмахом; 146 сл.)
Номер слайду 8
План 1. Красноголовці схожі, як близнюки.2. Красноголовище на купинці. 3. Маля без ніжки. Зробити за планом вибірковий переказ: опис грибів (усно).
Номер слайду 9
Домашнє завдання:1. Підготувати усний вибірковий переказ тексту (опис грибів), записати аудіо чи відео і надіслати (за бажанням) 2. Підготуватися до написання диктанту