Особливості дітей нового покоління. Як навчати сучасних дітей?

Про матеріал
Педагоги ознайомляться з особливостями роботи з дітьми «цифрового» покоління: у чому полягає відмінність таких дітей від дітей інших поколінь, як працювати та виховувати дітей «смартфонів», з якими проблемами стикаються діти у сучасному суспільстві. Дізнаються про психологічні особливості дітей нового покоління, ознайомляться з техніками партнерської взаємодії та з 5-ма «лайфхаками», які допоможуть вчителеві бути на одній «хвилі» з учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості дітей нового покоління. Як навчати сучасних дітей?Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 2

В нашому світі одночасно існують представники семи поколінь: Переможці або GI (1900-1923) – «революціонери» Мовчазне (1923-1943) – діти війни – «ми вижили» Бебі-Бумери (1943-1963) – нова свобода Х (1963-1984) – індивідуалізм, виживання, вибір Мілленіум або Y(1984-2000) – особистісна свобода та автономія Z (2000+) – ті, які насправді Digitally-born (цифрове покоління, покоління смартфонів, )Покоління Альфа (2015-2035)Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 3

Як виникла теорія. Книга "Покоління" американських вчених Нейла Хоува (Neil Howe) та Вільяма Штрауса (William Strauss) вийшла у 1991 році. Її основна теорія полягає у тому, що кожні 20-25 років у світі відбувається зміна поколінь. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 4

Діти, народжені зі смартфоном в руціДіти цифрових технологій та гаджетів. Покоління «СМАРТФОНІВ» (з 2000 р. народження і молодші) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 5

Можуть швидко знайти потрібні відповіді, відкинувши зайве;водночас виконують домашнє завдання, переписуючись із кількома друзями в соцмережах та месенджерах і розмовляють, наприклад, з бабусею, а на фоні ще Смарт-TV демонструє фільм, за сюжетом якого вони встигають стежити;не вивчають напам’ять телефони батьків та друзів — це все робить за них техніка. Покоління «СМАРТФОНІВ» (з 2000 р. народження і молодші) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 6

Багато з них ще підлітками заробляють як ФРІЛАНСЕРИ (самі шукають проєкти і одночасно можуть працювати на декілька фірм). Покоління «СМАРТФОНІВ» (з 2000 р. народження і молодші) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 7

Основні відмінності«цифрового» покоління Подробиці їх не цікавлять Наочність, яскравість – головна умова Краще розуміють образи, ніж слова Інструкції в картинках або у формі відеоролика. Не сприймають зауважень і залякувань. Не прислухаються до порад дорослих. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 8

ПУБЛІЧНІСТЬБлоги, в яких знімають дорогу до школи або поїдання сніданку, - це форма щоденника. Відсутність субордінації – звертаються на ім’я до вчителів, ставлять нетактовні запитання, телефонують на мобільний пізно ввечері, щоб уточнити завдання. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 9

п’ять вчительських «лайфхаків»1) Вчителям варто бути «на одній хвилі» з учнями. Вислухайте їх першими, не перебиваючи, не зупиняючи, просто послухайте і ви почуєте багато того, про що навіть не здогадувалися. Після такої уваги, діти вже більше будуть налаштовані на «перемовини». Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 10

п’ять вчительських «лайфхаків»2) Дайте учням змогу самим обирати метод вирішення завдань. Те, що здається легшим вам, не завжди буде легшим для дитини. Підлітки дуже чутливі до довіри. Довіртеся їм.3) Якщо якась тема зацікавила учнів більше, ніж інша, виділяйте на її обговорення більше часу (не зважаючи на програму, як не страшно це звучить:). Потім обов’язково доженете, а діти запам’ятають, що ви пішли їм на зустріч. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 11

п’ять вчительських «лайфхаків»4) Приєднуйтеся до дискусії, обговорюйте важливі питання разом. Не нав’язуйте свою точку зору, покажіть, що різноманітність варіантів – це чудово!5) Підтримка. Це, напевно, найважливіший пункт, тим більше якщо ви викладаєте предмет з якого здають ЗНО. Жарти типу: «Ти так на екзамені робити будеш?» тільки пригнічують та відвертають від вас учня. Після цього, повірте, не про яке спілкування мови не буде. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 12

Проблеми з концентрацією«Фотографують» реальність очима - надають перевагу побаченому, аніж прочитаному. Вказівки, на кшталт «прочитай параграф, випиши терміни, вивчи», зовсім не цікавлять тинейджерів, бо звучать як «завчи, напиши тест, забудь». Не так женуться за оцінками та золотою медаллю, як колись. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 13

проблеми з концентрацією. Подобаються практичні заняття, коли вони можуть на власні очі побачити, як усе працює. Підлітки знають, за якими законами живе інформація, як краще зацікавити аудиторію. Можуть ухвалити рішення за секунду, не бажають витрачати час на щось нецікаве й зайве. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 14

Психологічні особливостіПам'ять. Пам'ять трансактивна (запам'ятовується не сама інформація, а те, яким шляхом до неї дістатися)Увага. Концентрація уваги лише 8-15 секунд – швидко оцінюють та фільтрують великі обсяги інформаціїШвидко переключаються з однієї сторінки в соцмережах на іншу Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 15

КЛІПОВЕ МИСЛЕННЯ– інформація сприймається краще, коли яскрава та невелика за обсягом, немов реклама на телевізорі. Тому учні сприймаютьпогано - тексти з лінійно-послідовною логікою викладання,добре - інформацію, подану дозовано, невеликими обсягами, візуальнимиобразами та графікою. Психологічні особливостіПсихологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 16

Візуальне сприйняття інформаціїПередача інформації у формах, які можна прочитати або розглянути:знактипографікаграфікаграфічний дизайнілюстраціїрекламицифрові анімації  та електронні ресурси. Психологічні особливостіПсихологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 17

Проблеми дітей у сучасному суспільствіПсихологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 18

Проблеми дітей у сучасному суспільствіНедолік уваги або гіперопіка. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 19

Проблеми дітей у сучасному суспільствіЗанадто багато інформації Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 20

Проблеми дітей у сучасному суспільствіТруднощі соціалізації Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 21

Проблеми дітей у сучасному суспільствіКліпове мислення. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 22

Сучасні технології у педагогічній діяльності вчителя з дітьми «цифрового» покоління?Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 23

Критичне мислення – здатність людини ставити під сумнів інформацію, що надходить, включаючи власні переконання. Мозкова атака – генерування нових ідей. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 24

Сторітелінг – творча розповідь. Навчальний матеріал, поданий у вигляді цікавої захоплюючої історії, сприяє розвитку особистісних якостей, демонструє унікальність уяви кожної дитини, дозволяє проявити активність та творчість. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 25

Гейміфікація -  це використання ігрових підходів для неігрових процесів, допомагає достукатися до сучасних дітей, які звикли грати в комп'ютерні ігри і спілкуватися в соціальних мережах (використання бейджиків, балів, рейтингів…) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 26

Перевернуте навчання - форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку (учні самостійно проходять теоретичний матеріал), а у класі час використовується на виконання практичних завдань. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 27

Адаптивне навчання - система навчання, яка підлаштовуватиметься під кожного учня індивідуально. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 28

Кейс-метод - інтерактивний метод навчання, який дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності. Використання конкретних випадків (ситуації – соціальні, економічні, бізнес-ситуації, історії, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу дисципліни. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 29

BYOD Мобільне навчання - це метод навчання, при якому на заняттях активно використовуються смартфони, ноутбуки, планшети. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 30

Інтегроване навчання - це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході вивчення предметів. Життєва ситуація: вдома улюблене цуценятко захворіло. Де про таке вивчають? Це зоологія, бо про собаку? Чи основи здоров’я, бо про хворобу? Безпека життєдіяльності, бо цуценяті дали не дуже свіжу котлету? Чи хімія, бо треба знати, які процеси відбувалися в тій котлеті?Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 31

STEM (STEAM) – освіта – це поєднання таких непоєднувальних понять, як наука, технологія, інженерія та математика для обчислення даних та при обробці і створенні проєктів. Розвиток критичного мислення, формування математичних компетенцій, вміння проводити досліди, спостереження, обробляти отримані результати. Змінюється роль вчителя та учнів. Вчитель виступає в ролі менеджера і консультанта, а учень – дослідника. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 32

LEGO-технологія – це одна з відомих педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 33

Допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам’ять, мовлення, дрібну моторику. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивають комунікативні навички. У дитини виникає бажання вчитися, краще засвоюється матеріал. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 34

Як вчити дітей покоління Z?Добре структурувати навчальний процес. Забезпечувати «зворотн. Ий зв’язок». Завжди хочуть знати, що і в які терміни від них вимагається виконання того чи іншого завдання. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 35

Як вчити дітей покоління Z?Скоротити та візуалізувати інформацію. Текстові матеріали прості та зрозуміліВажливо підбивати підсумки після кожного етапу навчання. Переважно подавати інформацію графічно. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 36

Як вчити дітей покоління Z?Подавати матеріал в оптимістичному тоні: позитивізм мислення сприяє розумовій активностіСтавити перед учнями зрозумілі й реальні ціліНе перевантажувати інформацією. Бути партнерами та наставниками. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 37

Як вчити дітей покоління Z?Частіше хвалити – “лайкати” оцінками або нагородами («Молодець!», «Супер!», «Круто!»)Продуктивною формою уроку є робота в групах і парах. Зробити урок динамічним, яскравим, видовищним, наочним. Урок має поєднувати в собі традиційні інструменти (дошка, маркери) і нові технології навчання (проектори, мобільні телефони, комп'ютери ). Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 38

Як вчити дітей покоління Z?говорити коротко, писати по пунктах. Довжина усного завдання повинна складати не більше 25 слів. Покоління «цифрових» погано запам'ятовує !!!!Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 39

Як вчити дітей покоління Z?Не застосовувати покарання (висловлюйте прохання у м'якій формі)Дати простір для творчості – ці діти обожнюють творити (наприклад, запропонуйте зняти відео про виконання досліду)Не нав’язу. ВАТИ свою точку зору (ці діти волелюбні)Розділіть навчальний матеріал на проміжки по 15-20 хвилин. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 40

Як вчити дітей покоління Z?Гейміфікація - це один із ключових методів навчання. Впроваджуйте у свої заняття ігрові форми діяльності:вікториниквестилабіринти розслідування брейн-рингикомандні змагання і подібне Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 41

Як вчити дітей покоління Z?Нестандартні уроки - збуджують творчість учнів, створюють атмосферу розкутості, емоційного піднесення, розвивають креативне мислення, сприяють формуванню неординарної особистості. Працюючи в креативному просторі, рівноправне спілкування вчителя з учнями сприяє зростанню авторитету вчителя, виникає зацікавлення особистістю вчителя, спілкування виходить за межі уроку. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 42

Як вчити дітей покоління Z?Групи нестандартних уроків: Уроки зі зміненим способом організації (захист ідей, урок взаємоконтролю). Уроки, пов’язані з фантазією (урок-казка, театралізований урок). Уроки, що імітують які-небудь види діяльності (урок-екскурсія, урок-експедиція). Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 43

Як вчити дітей покоління Z?Уроки з ігровою змагальною основою (вікторина, КВК). Уроки з трансформацією стандартних способів організації (семінар, залік, урок-моделювання). Урок з оригінальною організацією (урок взаємонавчання, урок-монолог). Уроки - аналогії певних дій (урок-суд, урок-аукціон). Уроки - аналогії з відомими формами і методами діяльності (урок-диспут, урок-дослідження). Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 44

Техніки партнерської взаємодіїПсихологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 45

Техніки партнерської взаємодіїТехніка «Я-висловлювання» - знижує напругу і сприяє формуванню довірчих стосунків між педагогом і дітьми. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 46

Техніки партнерської взаємодії «Я – висловлювання» до класу і до окремого учня. Наприклад: «Я хотіла б, щоб ви…» (навчилися, опанували, запам’ятали)«Допоможіть мені, будь ласка» (напишіть, прочитайте, виконайте)Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 47

Техніки партнерської взаємодії Техніка «Надихання» “Я хочу вас навчити”“Це непросте завдання, але я вірю, що кожен з вас опанує цей спосіб”“Я вірю, що ти знайдеш у собі сили і виконаєш ці завдання”Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 48

Техніки партнерської взаємодії Техніка «Спонукання»“А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і спробуйте вловити основну думку”“Зосередься, будь ласка, зверни увагу на цей пункт”Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 49

Техніки партнерської взаємодії Техніка «Схвалення»“Я така задоволена, що всі ми сьогодні працювали дружно і злагоджено ”Як добре, що ти не зупинився перед труднощами, а переміг їх”. Діти «цифрового» навчаються краще тоді, коли їм дають можливість самостійно досліджувати основи матеріалу, який вони вивчають. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 50

Техніки партнерської взаємодії Техніка «Відновлення віри учня у власні сили»“Давай спробуємо ще раз. Попередню спробу сприйми як досвід, а не невдачу. Зосередься і повір у себе…”Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 51

Вправа «Що я даю дітям і чого від них я чекаю?»Мета: розвиток навичок самоаналізу. Ведучий дає учасникам аркуш паперу А4 і пропонує умовно поділити його на дві частинки. На одній намалювати те, що Я, як учитель, даю дітям, а на іншій — що отримую від них. Обговорення. малюнків:- Що я відчував (-ла), коли працював (-ла) над малюнком?Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 52

МИ ПОВИННІ ЗРОЗУМІТИ!!!Нове покоління набирає обертів, диктуючи нам свої правила, що ми не повинні ігнорувати. У такий ситуації найкращім рішенням є тільки симбіоз поколінь — максимальне взаєморозуміння та співпраця. Особливість покоління полягає в тому, що з ним потрібно розмовляти на рівних, як з дорослими. Вони чекають нормального діалогу та шанобливого ставлення до себе. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 53

Вправа «Мікрофон» Як досягти успіху у роботі з дітьми «цифрового» покоління? Що нового ви дізнались, зрозуміли, переосмислили під час роботи? Які висновки зробили в ході роботи навчання?Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 54

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку