Особливості контролю знань з математики в початковій школі.Моніторингові звдання.

Про матеріал
Моніторинг роботи , підготовка до ДПА, основні математичні завдання для учнів початкової школи.
Перегляд файлу

«Особливості контролю знань з математики в початкових класах. Моніторингові дослідження та підготовка до ДПА з математики в четвертих класах»

Початкова школа — перша ланка середньої загальноосвітньої школи. Вимоги, що стоять перед школою загалом, визначають основні напрямки роботи її початкової ланки. Математика — один з обов'язкових предметів початкових класів. І це не випадково. Визнання математики обов'язковим навчальним предметом загальноосвітньої школи безпосередньо пов'язане з її роллю в науково-практичній діяльності людства.

Для успішної участі у сучасному суспільному житті особистість повинна володіти певними прийомами математичної діяльності та навичками їх застосувань до розв’язання практичних задач.

Державний стандарт початкової освіти , визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти.

Початкова освіта має такі цикли, як 1-2 і 3-4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у досягненнях, обумовлених готовністю до здобуття освіти.

Державний стандарт передбачає організацію освітнього процесу із застосуванням діяльнісного підходу на інтегрованій основі та з переважанням ігрових методів у першому циклі (1-2 класи) та на інтегровано-предметній основі у другому циклі (3-4 класи).

Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу.

Одна з ключових  компетентостей це - математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження».

Узагальненим результатом навчання (компетентністю) на  першому рівні освіти виступає здатність відбирати і знаходити потрібні знання та способи дій для розв’язування навчальних задач; здатність до навчання і розвитку на основі опанування загальних способів організації навчальної діяльності; усвідомлення необхідності продовжувати освіту, розвивати індивідуальний досвід пізнання.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача у навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів. Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.

      Реформування освіти в Україні  передбачає створення  високоефективного механізму  забезпечення якості освіти, якості  навчальних досягнень учнів.  Неможливо досягти значних підсумкових результатів без відповідного контролю за ходом їхнього здобуття, без відповідної коригуючої діяльності.    Саме моніторингові     дослідження дають змогу     поліпшити стан підготовки     учнів з математики.

Моніторинг дає учням почуття здорової конкуренції, вчителю допомагає підвищити якість навчання, а батькам можливість поміркувати.

Ефективним засобом для моніторингу є самостійна робота. На етапі перевірки вивченого матеріалу в 3-4  класах застосовується самостійна робота із взаємоперевіркою, а в 4 класі – самоперевіркою. Використовуються завдання різного характеру: тести, диктанти, завдання з відкритою відповіддю, задачі з різною кількістю розв’язків, диференційовані завдання.

      Дистанційна форма навчання на сьогодні є надзвичайно актуальною,  різноманітною, багатогранною. У вчителя з`явилася реальна можливість виявити себе справжнім творцем навчального процесу, реалізувати свій духовний потенціал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання з математики для 4 класу

Тема     Одиниці вимірювання  маси

Варіант 1

 

1. Яка одиниця маси найбільша?

 

а) кг;  б) ц;  в) т;  г) г.

 

2. Чому дорівнює 1 ц?

 

а) 100 кг;  б) 1 000 кг; в) 1 000г.

 

3. Чому дорівнює 72 т?

 

а) 720 кг;  б) 72 000кг;  в) 7 200кг.

 

4. Чому дорівнює 3кг 060г?

 

а ) 600 г; б) 3 060г;  в) 306г.

 

5.Чому дорівнює 5 264кг?

 

а) 52ц 64 кг;  б) 526ц 4 кг;  в) 5ц 264к

 

6. Чому дорівнює 842т?

 

а) 84 200ц;  б) 8 420ц; в) 8 402ц.

 

7. Чому дорівнює 20 060 кг?

 

а) 200т 60кг; б) 2 006 т; в) 20 060кг.

 

8. Скільки складає 1 т?

 

  а) 50 кг;  б) 500кг;  в) 5кг.

 

9. Які рівності правильні?

 

а)  705 кг = 7ц 05 кг;   б) 1 025 кг = 10т 25 кг;

в)   45ц = 4 т 5 ц;          г) 20 000 кг = 200 т.

 

10. Порівняй числа й постав знак >, < або =:

а) 3 т 280 кг   [   ]  30 ц 28 кг;      б) 7 005 кг   [   ]   7т 005 кг;

 

в) 60 ц 70 кг   [   ]   6 т 700 кг;      г) 6 875г   [   ]   6 кг 375г.

 

11. Маса слонихи 60 ц, а слоненя в 5 разів її легше. Яка маса слоненяти? Який вираз є розв’язанням задачі?

а)60 : 5;  б) 60 -5;  в) 60 * 5;

12.* 8 деталей масою 1кг, 2кг, 3кг, 4кг, 5кг, 6кг, 7кг і 8кг необхідно розкласти в 4 ящики так, щоб кожний ящик мав одну й ту саму масу. Як це зробити?

 

Варіант 2

 

1. Яка одиниця маси найменша?

а) т;  б) кг ; в) г;     г) ц.

 

2. Чому дорівнює 10 ц?

а) 1 000 кг;   б) 1 т;  в) 100 кг.

 

3. Чому  дорівнює  58 т?

а)  580 кг;     б)  5 800 кг;    в) 58 000 кг.

 

4. Чому  дорівнює 7 к г 090г?

 

а)  790 г;       б)  7 090г;      в)  709г.

 

5. Чому дорівнює  8  732кг?

а)  87ц  32кг;   б)  873 ц  2кг;   в) 8 ц 732 кг.

 

6. Чому  дорівнює  971 т?

а)   9  701ц;     б)   97 100 ц;      в)  9 710 ц.

 

7.    Чому дорівнює   80 030кг?

 

а) 803 т;       б)  80т  030 кг;     в)  800т  30кг.

 

8.  Скільки складає 1/ 5 кг?

а)  200г;     б)  20 г;    в) 2г.

 

9. Які з рівностей правильні?

 

а)  1 806 кг = 18 т 06 кг;     б)  5 000 кг=  50т;

 

 в)  63 ц  =  6 т 3 ц;              г)  709 кг =  7 ц 09 кг

.

10.  Порівняй числа  й постав знак > , < або = :

 

а)   8 451 г   [   ]   8 кг 531 г;     б)  40 ц 80 кг   [   ]   4 т 800 кг;

 

в)   5  009 кг   [   ]      009 кг;    г)   6 т  520 кг   [   ]   60 ц  52 кг.

 

11.Слону в зоопарку на добу дають 90 кг їжі, а верблюду- 15 кг. У скільки разів слон з’їдає на добу їжі більше, ніж верблюд? Який вираз є розв’язанням задачі?

 

а) 90 – 15;     б)  90 + 15 ;   в)  90 : 15.

 

12.*   6 коробків масою 1кг, 2кг, 3кг, 4кг, 5кг, 6кг, необхідно розкласти в 3 ящики так, щоб кожний ящик мав одну й ту саму масу. Як це зробити?

 

 

docx
Додав(-ла)
Konovaluk Irina
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку