Особливості національно-визвольного руху Індії та Китаю в перші десятиріччя XX ст. Японія на початку ХХ ст.

Про матеріал
Презентація до теми: "Особливості національно-визвольного руху Індії та Китаю в перші десятиріччя XX ст. Японія на початку ХХ ст."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Особливості національно-визвольного руху Індії та Китаю в перші десятиріччя XX ст. Японія на початку ХХ ст. Світлана ЯЦЕНКО, НВК №30 «ЕКОНАД» м. Києва

Номер слайду 2

Мета: охарактеризувати національні рухи в Індії та Китаю в перші десятиріччя XX ст., з’ясувати причини активізації національних рухів, їх особливості; розглянути особливості модернізаційних процесів у Японії на початку ХХ ст.; розвивати уміння учнів порівнювати економічне та політичне становище в даних державах, робити висновки; працювати з документами, складати тези доповіді; формувати уміння висловлювати власну думку щодо діяльності історичних осіб цих країн; виховувати почуття національної гідності та поваги до національних рухів інших країн.

Номер слайду 3

П Л А Н 1. Національний рух в Індії 2. Революційні події в Китаї 3. Особливості модернізаційних процесів в Японії

Номер слайду 4

Національно-визвольний рух в Індії У політичному житті індійців провідні ролі належали двом організаціям, що об’єднували відповідно індусів і мусульман : Індійському Національному Конгресу (ІНК, заснований у 1885 р.) й Мусульманській Лізі (1906 р.). До певного часу їх об’єднувала спільна мета – незалежність Індії. Прапор ІНК М. Ганді, Д.Неру, А.К. Азат – лідери ІНК

Номер слайду 5

Перша світова війна породила в душах індійців суперечливі почуття. З одного боку, чимало з них симпатизували Німеччині та її союзникам – ворогам британських колонізаторів. Інші свідомо стали на бік Великої Британії, покладаючи надії на те, що заслуги Індії у війні будуть належно оцінені Лондоном і країні буде надано незалежність. У повоєнні роки в індійському національному русі продовжували співіснувати традиційні для Іднії дві головні політичні течії: ліберальна та радикально-націоналістична.

Номер слайду 6

Могандас Карамчанд Ганді (1869-1948). Люди називали його Магатмою - Великою душею Лідери Індійського Національного Конгресу шукали в першу чергу прав людини – економічних та політичних прав індійського населення. Індія

Номер слайду 7

Номер слайду 8

2. Розгортання національно-ви­звольної боротьби у Китаї. «Рух 4 травня». «Рух 4 травня» Причина: рішення Паризької мирної конференції про передачу півострова Шаньдун Японії. Зміст: • 4 травня 1919 р. – демонстрація студентів з вимогою повернення Шаньдуню та звільнення про японськи налаштованих чиновни­ків. • Розгін демонстрації поліцією, арешт лідерів студентів, однак виступи не припинилися, перекинувшись в інші міста. • Вимушені поступки уряду: делегація Китаю не підписала Версальський договір; деякі прояпонськи налаштовані чиновники зняті з посад; лідери студентів звільнені. Китай

Номер слайду 9

Поділ Китаю іноземними державами

Номер слайду 10

У 1900 р. в Китаї спалахнуло «Боксерське повстання», таку назву воно отримало від гасла повсталих «Кулак в ім'я справедливості».

Номер слайду 11

У 1910-1911 рр. в Китаї сталася «Сінхайской революція», що повалила останнього імператора Пу І. Китай був проголошений республікою. Президентом став Сунь Ятсен один з лідерів партії Гоміньдан (національної партії), пізніше передав владу Юань Шикаю. Пу І Сунь Ятсен Юань Шикай

Номер слайду 12

Революційні події 1925-1927 рр. Травень 1925 р. – початок національної революції в Китаї, привід – мирна демонстрація в Шанхаї. Основні завдання революції: відновлення суверенітету Китаю; повалення мілітаристської влади; політичне об'єднання країни. 1926 р. – перехід влади до Чан Кайші. 1926р. – Північний похід гоміндану про­ти мілітаристських режимів. До кінця року захопили 7 провінцій. 1927р, – розкол у національно-революційному таборі: розрив Чан Кайші з комуністами, початок антикомуністичних репресій. Формування ново­го Національного уряду. Початок КПК власної революційної боротьби, в ході якої було ор­ганізовано кілька повстань, всі вони придушені урядовими вій­ськами. Переростання протиборства Гоміндану і КПК у громадянську війну. 1928р. – обрання Чан Кайші президентом Китаю; визнання його влади провідними західноєвропейськими державами. Виконком Гоміндану заявив про завершення військового етапу революції та перехід до реформ з метою модернізації країни.

Номер слайду 13

ЧАН КАЙШІ - ПРЕЗИДЕНТ КИТАЮ З 1928 р.

Номер слайду 14

Японія Японія

Номер слайду 15

Період Мейдзі (яп. 明治時代, Мейдзі дзідай)  «освічене правління»— період в історії Японії з 1868 по 1912 роки. Тривав від початку реставрації Мейдзі до вступу на трон імператора Тайсьо. Період Мейдзі характеризувався модернізацією і вестернізацією Японії, створенням централізованої Японської імперії, переможними війнами з цинським Китаєм та імперською Росією, й приєднанням Тайваня і Кореї до Японії.

Номер слайду 16

Імператор Японії Муцухіто (1868 р. - 1912 р.)

Номер слайду 17

Імператор Японії Сьова (1926 р. - 1989 р.)

Номер слайду 18

У роки Першої світової війни Японія, виступивши на боці країн Антанти, обмежилась окупацією німецьких колоній на Далекому Сході та в басейні Тихого океану. На початку 1920-х рр. від більшості здобутків довелося відмовитись. Розгортання національно-визволь­ного руху в Китаї, антияпонське повстання в Кореї (1919 р.), тиск великих держав (Вашингтонська конференція), внутрішні негаразди (економічна криза, руйнівний землетрус 1923 р.) Японія була змушена повернути Китаю Шандунь (Циндао), вивести свої війська з Маньчжурії, російського Далекого Сходу і з Північного Сахаліну, погодитися з принципами «відкритих дверей» і «рівних можливостей» щодо Китаю, обмежити чисельність і тоннаж свого флоту, розірвати союзний договір з Англією та ін.

Номер слайду 19

Генерал Танака (1918–1921 рр. і в 1923–1924 рр.)

Номер слайду 20

Мілітаризація – це підпорядкування економічного, політичного й громад­ського життя в країні цілям загарбницької війни • Проведення модернізації у формі мілітаризації, на чолі майже ІОІХ урядів військові – адмірали та генерали. • Меморандум Танаки 1927 р., передбачав стратегічний курс вста­новлення світового панування шляхом здійснення військової агресії: напад на Китай, загарбання Індії, Малої Азії, Близького Схо­ду, Центральної і Південно-Східної Азії; необхідність «схрестити мечі» з Росією; неминучість війни з США через зіткнення інтересів у Ки­таї. • Посилення військової могутності: збільшення збройних сил; удосконалення озброєння; оперативна підготовка; ідеологічна обробка військовослужбовців. • Активізація шовіністичної підготовки, пропагування особливої ролі Японії в Азії.

Номер слайду 21

Опрацювати параграф підручника. Творче завдання: порівняти національні рухи Китаю та Індії за самостійно визначеними критеріями. Відповісти на питання: «Кого і чому У. Черчіль називав «бунтівним факіром»?

ppt
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку