Особливості організації роботи методичних об’єднань вчителів-філологів в умовах сучасного процесу.

Про матеріал
Актуальність роботи. Методична робота – це основний вид освітньої діяльності, який є сукупністю заходів, які проводить адміністрація школи, класні керівники, вчителі з метою оволодіння методами та прийомами навчально-виховної роботи, творчого застосування їх на уроках та в позакласній роботі, пошуку нових, більш раціональних та ефективних форм та методів організації, проведення та забезпечення освітнього процесу.
Перегляд файлу

Особливості організації роботи методичних об’єднань вчителів-філологів в умовах сучасного процесу.

Підвищення ефективності освітнього процесу в школі є одним з головних завдань модернізації структури і змісту загальної освіти. Оновлення змісту освіти націлене на формування нового виховного та освітнього середовища, яке дозволить забезпечити духовно-моральне становлення підростаючого покоління, його підготовку до життєвого самовизначення, самостійного вибору на користь гуманістичних ідеалів, загальнолюдських цінностей свободи, добра, справедливості та інше.

Ми вважаємо, що вирішенню вище названих завдань сприяє робота методичних об’єднань.

Актуальність роботи. Методична робота – це основний вид освітньої діяльності, який є сукупністю заходів, які проводить адміністрація школи, класні керівники, вчителі з метою оволодіння методами та прийомами навчально-виховної роботи, творчого застосування їх на уроках та в позакласній роботі, пошуку нових, більш раціональних та ефективних форм та методів організації, проведення та забезпечення освітнього процесу.

Виконую обов’язки керівника методичного об’єднання більше 15 років в районі та уже три роки в своєму місті (Мереф’янській ОТГ). Завжди намагалася принести в цю роботу свіжий струмінь. І ось нарешті, коли ми стали самостійними, з’явилась можливість експериментувати. Для сміливих експериментів не вистачає матеріальних ресурсів. А ось що вже вийшло зробити.

Традиційно склався стереотип проведення семінарів МО, коли вчителі одного предмету збираються в якій-небудь школі або методкабінеті, обговорюють методичні проблеми, виступають з презентаціями, демонструють фрагменти відкритих уроків, після цього аналізують ці уроки. Ми задумали з колегами зовсім нові, нестандартні форми проведення таких семінарів.

24 жовтня 2019 року вчителі російської мови та зарубіжної літератури міського методичного об’єднання вчителів-філологів Мереф’янської ОТГ взяли участь в міському семінарі «Філологічний івент. Пізнавально-ціннісні та естетичні функції літератури». Це був виїзний семінар: розпочався він з екскурсії в Харківський літературний музей, де відбулась інтерактивна екскурсія, присвячена творчості українського філософа Г.С. Сковороди. Музей знайомить з художньою літературою, з історією літератури на Слобожанщині, з сучасним літературним процесом. Виставки та освітні програми Літературного музею демонструють, як література впливає на життя людей, як вона акумулює в собі культурний досвід різних верств. Перший поверх музею займає експозиція, присвячена творчості Григорія Сковороди, українського бродячого філософа та поета 18-го століття, його роздумам про щастя. Літ музей проводить презентації книг письменників та гостьові презентації, літературно-музичні акції сучасного мистецтва, зустрічі з письменниками, літературознавцями та мистецтвознавцями, вечори пам’яті, майстер-класи. Наша екскурсія була інтерактивною, насиченою, пізнавальною.

Після цього всі відправились в Сад скульптур. Це зовсім нове та дуже популярне серед харків’ян місце поряд з російським консульством у затишному тихому центрі. Цей сад починався з двох-трьох скульптур, з кожним роком вони все прибавлялися, і тепер, можна сказати, це культове місце. Ми всі вшанували пам'ять великих поетів та письменників, біля кожної скульптури лунали рядки творів цих авторів, пригадували драматичні моменти біографій цих літераторів. Обговорення семінару  відбулось в затишних залах кав’ярні «Золотий дукат», яка оформлена в середньовічному стилі. Така форма методичної роботи сподобалась не тільки моїм колегам, але й методисту гороно, і ми вирішили продовжувати пошуки нових ідей проведення міських семінарів.

В квітні філологи Мерефи вирушили на свій семінар в дуже цікаве місце – до джерела Совороди, яке розташоване поблизу селища Бабаї. Це було немовби продовженням нашої осінньої теми. Якщо перший івент підготували вчителі  Мереф’янського медичного ліцею, то цей семінар провели наші колеги з першої школи. Можна із впевненістю сказати, що джерело Сковороди – це теж культове місце не тільки серед харків’ян, але і серед всіх українців.  Це місце інколи називають Сковородинівська криниця, це джерело назване на честь Григорія Сковороди, який за легендою став його першовідкривачем. Григорій Сковорода під час своїх мандрів дійсно не раз зупинявся в цих краях. Точної інформації про те, де саме жив легендарний філософ, не зберіглося. За однією із версій, він гостював в будинку при місцевій церкві, за другою – у пана Щербініна.

Бабаївський ліс був улюбленим місцем для прогулянок та творчих роздумів Сковороди. Тут він створив декілька своїх філософських трактатів. Цікава легенда про виникнення джерела говорить, що під час чергової прогулянки філософ зупинився відпочити та обперся на свій посох. Той легко увійшов в землю, і з неї тут же забило джерело. Місцеві мешканці весь час приходять до джерела, щоб набрати води. Вона тут завжди холодна, має чудовий смак та приємно освіжає.

Почався наш семінар з літературно-історичного екскурсу «Стежками Сковороди» на самому джерелі, там розташовані зручні лавочки під кронами столітніх дубів. Після цього поговорили на тему «Творчість Сковороди та антична література», після слухали рядки творів видатного українського філософа, пили смачну джерельну воду, насолоджувались співом лісових птахів, прогулялися стежиною Сковороди до лісового озера, на березі якого нещодавно виріс ресторан «Сковорода». Помилувалися на білих та чорних лебедів. За нашим попереднім замовленням співробітники ресторану виділили нам столики у зоні риболовлі форелі, там ми провели пікнік. Таке спілкування створює емоційний настрій, надихає на подальшу творчу роботу.

Взимку цього року вчителі-філологи нашого МО зібралися на творчий семінар у харківському художньому музеї – одному з перших суспільно доступних музеїв у всій Україні, а також найбагатшому за кількістю експонатів, які зберігаються в запасниках. Сьогодні фонди музею налічують біля 25 тисяч експонатів західноєвропейського, українського, російського живопису, графіки, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва 15-21 століть. Для нас провели спеціально замовлену екскурсію з літературним уклоном. Після цього нам надали приміщення, де ми обговорили свої враження, поговорили про те, як можна залучити своїх дітей до сприйняття полотен видатних художників, продовжуючи традиції естетичного виховання.

 Це зовсім не означає, що ми відмовились від традиційних семінарів, вони у нас також проходять цікаво та змістовно. Ці нестандартні семінари ми проводимо для того, щоб відчути естетичну насолоду від своєї роботи, отримати натхнення для роботи зі своїми учнями, а деякі моменти і повторити для своїх дітей.

В листопаді 2019 року я провела виїзний урок «Поезія срібної доби» для своїх одинадцятикласників в саду скульптур міста Харкова. Учні виконували вірші біля скульптур тих поетів, чиї вірші вони обрали. Вони зібрали біля себе вдячних глядачів, що зустріли їх оплесками. А володар цього культурного куточку навіть розчулився, слухаючи наших дітей. Він сказав, що мріяв про те, що в цьому місці будуть лунати вірші, коли створював це культове місце. Пропоную вашій увазі короткий відеосюжет про наш виїзний урок.

Керівник МО вчителів російської мови та зарубіжної літератури Мереф’янскої ОТГ Бусигіна Галина Викторівна.

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку