В презентації розкрито собливості інклюзивної освіти в Бельгії. Чинники, що мають бути враховані, якщо навчальний заклад здатний забезпечити освітні потреби учня . Перелік спеціальних закладів освіти у Бельгії для дітей з ООП.
Особливості реалізації філософії інклюзивної освіти в БельгіїВиконала Ткаленко Наталія асистент вчителя Шляхівського ЗПЗСО Бериславської міської ради
Номер слайду 2
Загальні відомостідержава у Західній Європі. На півночі омивається Північним морем. На суходолі межує: на півночі з Нідерландами, на сході – з Німеччиною та Люксембургом, на півдні – з Францією. Площа країни – 30 528 км², населення 11 161 600 осіб. Бельгія посідає одне з перших місць у світі. Столиця – Брюссель.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
«Закон про спеціальну освіту»Принципи 1) кожна дитина повинна відвідувати загальноосвітній навчальний заклад, а зачислення до спеціальної школи буде скоріше винятком, рішення щодо цього приймається на основі зовнішнього, незалежного від школи, всебічного аналізу; 2) оскільки спеціальна освіта спрямована на задоволення особливих потреб, виявлених в учнів, мають бути організовані вісім видів навчальних середовищ (закладів), котрі відповідають кожній особливій потребі.
Номер слайду 5
Служби психолого-медико-соціального супроводу дитини. Функції: Надання медичних, освітніх та соціальних послуг дітям з особливостями психофізичного розвитку; Переведення з одного навчального закладу в інший;Проведення корекційної роботи;Розроблення індивідуальних програм навчання;Надання консультацій батькам, школам тощо.
Номер слайду 6
Спеціальні заклади освіти у Бельгії для дітей з: фізичними розладами
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Чинники, що мають бути враховані, якщо навчальний заклад здатний забезпечити освітні потреби учня очікування батьків стосовно дитини та школи; здатність задовольнити потреби учня в навчанні, соціальному функціонуванні, спілкуванні та мобільності; здатність забезпечити дитині догляд, створення команди супроводу; здатність надати підтримку в школі та поза її межами; активне залучення батьків до консультування та прийняття рішень.
Номер слайду 9
Експериментально апробовані моделі спільного навчання дітей з особливими освітніми потребами разом зі своїми однолітками: школярі з порушеннями розвитку навчаються в масових школах, а психолого-медико-соціальний супровід їм забезпечують фахівці ПМС-центрів;учні з порушеннями відвідують заняття із загальноосвітніх предметів у масовій школі, а спеціальні, додаткові або корекційні заняття – у спеціальній школі;учні з порушеннями розвитку певний час навчального року навчаються у масовій школі.
Номер слайду 10
Індивідуальний навчальний план Детальний опис особливостей і потреб дитини Додаткова допомога, яку має одержувати дитина (в тому числі, хто її надаватиме, як часто та де саме)