Особливості розвитку дітей 6-7 річного віку

Про матеріал
Матеріал має форму виступу на семінарі чи педраді. Це буде корисно і батькам, і вчителям, щоб краще розуміти потреби у навчанні сучасної дитини. Чи готова саме ваша дитина вчитися? Як вона краще буде сприймати та запам'ятовувати матеріал? До чого повинен бути готовий сучасний вчитель?
Перегляд файлу

           Особливості розвитку дітей 6 – 7річного віку.

Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів.

- Як назвати цей малюнок? (слайд)

                                                                      

- Які почуття він викликає?

        Нове життя… Від нього ми чекаємо чогось дивного і світлого та обов'язково щасливого.                                                              

        Наш лелека несе в дзьобі дитину – шляхом до нових знань і відкриттів.

Рік за роком, крок за кроком дитина дорослішає. Кожному новому кроку в житті дитини властиві свої характерні риси. Сьогодні  ми розглянемо вікові особливості дітей 6 - 7 років.

Напишіть на пір’їнках ваші очікування від семінару.     ( озвуч. 3-4)

  • Коли ми говоримо про розвиток дитини, що ми маємо на увазі?

( Фізичне зростання, розвиток розумових здібностей, пізнавальних інтересів, психічної сфери., становлення особистості, соціалізація)

Фізичний розвиток дитини мало чим відрізняється від того, що ми вивчали у ВНЗ.

  • Які ви знаєте фізіологічні особливості?

Фізіологічні  особливості дітей 6 - 7 років :           (слайд)

  • активне зростання кісткової системи, розвиток опорно-рухового апарату;
  • розвиток м’язової системи (дрібних груп м’язів);
  • розвиток і зміцнення серцево-судинної системи;
  • диференціальний розвиток центральної нервової системи (відділів).
  • Що таке готовність до школи?                 (слайд)

 

Готовність до школи також можна віднести до критеріїв правильного розвитку малюка. Більшість батьків вважають, що коли дитина вміє читати, рахувати, то вона готова йти до 1-го класу. Але насправді найважливішою є фізіологічна готовність – скелет має бути розвинений на певному рівні.

 

  • Можливо хтось знає, як самотужки перевірити готовність до школи?
  • Філіпінський тест враховує довжину кінцівок;                   (слайд)

Попросіть дитину рукою через голову дістати протилежне вухо. Так перевіряють пропорційність розвитку тіла.

  • Зубна зрілість;

З дозріванням зубів дозрівають центри, які відповідають за психомоторику, керують свідомістю. Норма – коли випало 4 молочні зуби.

  • Кісткова зрілість;

Покладіть руку дитини на стіл , і нехай вона почергово піднімає пальчики від мізинця до великого. Зробити це непросто, та коли вийде – дитина витримуватиме навантаження з письма.

Ще виділяють готовність до школи інтелектуальну, емоційну, соціальну, мотиваційну.

Швидкими темпами йде розвиток розумових та пізнавальних здібностей. А яких саме?

 

Розумові процеси:                      (слайд)

  • пам’ять;
  • мислення;
  • увага;
  • уява;
  • мовлення.

 

Так, у цьому віці дитина вчиться управляти цими процесами.

 

          Вправа «Портфепь»

 

І і ІІ групи

  • Пригадайте себе першокласнками. Напишіть на аркуші (намалюйте), що ви брали із собою до школи.(І – шк. речі, ІІ- для дозвілля)

ІІІ – шк.. речі і ІV – для дозвілля

- Намалюйте чи напишіть, що приносять  із собою до школи нинішні діти.

 

У ХХ ст. основне питання у дитини було «Чому?»(так званий вік «чомучок»

  • Як це пов’язано з розвитком дитини?  ( зосереджені на причинно-наслідковій залежності між об'єктами і явищами)

 

, а у дитини ХХІст. – «Навіщо?» (цікавить сенс своїх вчинків і дій)

  • Де проводили вільний час діти раніше? А зараз?

Як наслідок, хаотичний поток інформації, що тисне на свідомість, складно збагнути. Цим дітям важко сприймати усне мовлення.

 

Якщо раніше стояло питання, де знайти інформацію, то зараз стоїть питання «Куди її подіти? Що з нею робити?»

 Щоб опрацювати отриману інформацію, дитині необхідно володіти певними вміннями та пізнавальними навичками.

-         А що ми називаємо пізнавальними інтересами?

(Допитливість, цікавість до шкільного життя, до навчання, формування нового типу поведінки)

Пізнавальний інтерес розглядають як основний мотив навчальної діяльності.  Школяру цікаво «пізнавати нове», «бачити свій рух в пізнанні», «проникати в науку».

      О. Савченко зазначає, що пізнавальний інтерес – це прагнення до знань, що виявляється в активному ставленні учня до пізнання сутнісних властивостей предметів і явищ дійсності

 

  • Давайте пригадаємо етапи розвитку пізнавальних інтересів…

                                                                                                                                      (слайд)

1) Виконання опредмеченої дії.

Діти отримують реальний досвід, виконують дії з предметами чи їх моделями(палички, смужки, кубики ). 

2) Виконання дії у частково матеріалізованій формі.

Діти працюють з ілюстраціями, зображеннями на екрані. Необхідне детальне коментування, словесне роз’яснення.

3) Виконання дії в абстрактному вигляді за допомогою системи символів, знаків.

Коментування  переходить у внутрішній план –  пошепки, а потім – про себе . За такою ж послідовністю формують в учнів уміння.

  • Це короткий чи тривалий процес?

 

--На вашу думку, які потрібні умови для розвитку пізнавальних інтересів?

(Кожна група озвучує 1 позицію, коментує)

 

 Умови формування пізнавальних інтересів:                                                         (слайд)

  – створення можливостей для учнів проявити розумову самостійність і ініціативність;

  – використання активних методів навчання, проблемних запитань;

  – посильність завдань з опорою на досвід учнів;

  • позитивна емоційна атмосфера.

 

_ Яку ідею транслює цей слайд?

 

Саме мислення стає осмисленим. Переважно характеризується конкретністю й спирається на наочні образи й уявлення.   Дитина починає застосовувати логічне мислення. Як було зазначено, діти багато часу проводять біля екранів комп’ютерів та телевізорів. Швидка зміна кадрів не дозволяє їм зосередитись. У дітей зараз переважно «кліпове мислення», отже вони погано сприймають одну картинку, з якою треба тивалий час працювати.                           (слайд)

Це впливає і на увагу. Вона ще слабка, має невеликий об’єм, нестійка. Є дослідження, які показують, що сучасна дитина може концентруватися на чомусь лише 8 секунд, що значно меньше, ніж у попередніх поколінь.

  • Які прийоми слід використовувати для концентрації уваги дитини?

(часта зміна завдань, ігрові ситуації, звукові сигнали, цікаві ілюстрації.

  • Стосовно пам’яті, дитина краще запамятає відомості, подані у якій формі?

 (яскраві, емоційні, динамічні, цікаві) Добре й на тривалий час запам’ятовується те, що справило сильне враження.

Діти вільні, їм нічого приховувати, тому їхні емоції безпосередні… ,але 25  дітей безпорадні у соціальних контактах, не вміють вийти з конфл. ситуації.

Емоційна зрілість вираж. в умінні контактувати з іншими дітьми, дотримуватися прийнятих правил.

 

Для сучасних учнів вчитель не є джерелом знань. Усі відомості можна знайти в Інтернеті. То що, вчителі не потрібні?...

  • Яка роль вчителя у процесі пізнавального розвитку дітей?

Роль вчителя трансформувалася і  зросла –допомогти навчитися вчитися і працювати з інф. Суч. дітей треба повсякчас мотивувати.

 До них необхідні неординарні підходи.

Робота в групах. Креативне письмо.

  • Напишіть 2 – 3 речення на вільну тему. Всі слова повинні починатися з однієї букви. ( Р, М, Н, К)

 

doc
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку