Сітковська-Бондаренко Л.І., викладач історії ДПТНЗ «Криворізький професійний гірничо-електромеханічний ліцей»
Анотація до уроку.
Дана методична розробка може бути використана під час проведення дистанційного уроку із здобувачами освіти ІІ, ІІІ курсу закладу професійнотехнічної освіти або учнів 11 класу ЗОШ з предмету «Історія України», розділ «Україна в умовах десталінізації»» У розробці використані міжпредметні зв’язки: історія України, основи роботи на ПК, обладнання та технології зварювальних робіт. Використано різне програмне забезпечення, що сприяє зацікавленню та кращому засвоєнню матеріалу всіма учасниками процесу.
Предмет. Історія України
Розділ. Україна в умовах десталінізації
Тема. Особливості розвитку культури (ознайомлення з життям та діяльністю видатного вченого Б.Є.Патона)
Навчальна: сформувати знання про видатного українського вченого, який вніс величезний вклад в науку своєї держави, навчитися систематизувати та аналізувати знайдений матеріал.
Розвивальна: розвивати навички роботи з історичними джерелами, логічне та критичне мислення, встановлювати хронологічну послідовність, навички групової роботи.
Виховна: виховувати почуття патріотизму, гордості за свою країну.
Тип уроку: інтегрований урок
Форма проведення: дистанційна (урок-подорож у часі)
Методи: пошуковий, практичний, самостійна робота, робота в групах
Дидактичне забезпечення: повідомлення та звіти здобувачів освіти, історичні джерела, програмне забезпеченняя: платформа Teams, Canva, Microsoft
PowerPoint, Tiki-Toki, генератор qr-коду, LearningApps.org, Kahoot, WordItOut,
Інформація з мережі Internet
Примітка. Здобувачам освіти було задано випереджувальне завдання з поділом на 4 групи (кожна група мала підготувати своє завдання), урок проведено на платформі Teams.
1 група – презентація “Б.Є. Патон – видатний науковець” (PowerPoint) 2 група – шкала часу “Життєвий шлях Бориса Євгеновича Патона на шкалі часу” (Tiki-Toki)
3 група – постер “Цитати Б.Є.Патона” (Canva)
4 група – Завдання «Так/Ні» ( LearningApps.org)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Повідомлення цілей та мети уроку, перевірка присутності здобувачів освіти та їх готовність до уроку.
Вступне слово викладача.
Сьогодні у нас з вами є символ уроку, що безпосередньо стосується теми, яку ми сьогодні розглянемо.
Пропоную всім зайти за відповідним QR-кодом, та побачити наш символ
Отже, символом нашого уроку є міст!
Справа в тому, що саме з відомого мосту ім. Євгена Патона, батька нашого сьогоднішнього героя і почалося активне наукове життя Бориса Євгеновича!
ІІІ. Актуалізація.
1. А зараз надаємо слово групі, що працювала над створенням презентації.
(Представлення результатів самостійного завдання)
Щойно ви ознайомилися з короткою довідкою та переглянули цікавий відеоролик, що були представлені в презентації.
Попереду нас чекає подорож в часі.
2. Запрошую до слова 2 групу, та пропонуючи до вашої уваги їх роботу
«Життєвий шлях Бориса Євгеновича Патона на шкалі часу»
(Переглянути роботу можна за посиланням, вигляд є як в 2d так і 3d форматі) • Життєвий шлях Б. Є. Патона на шкалі часу (tiki-toki.com)
Дійсно, Борис Євгенович заслуговує звання видатного вченого, бо все своє життя він присвятив науці, відкриваючи все нові й нові можливості в зварюванні.
3. Продовжуємо наше знайомство з Б.Є Патоном. До виступу запрошуються учасники 3 групи, які підготували постер з цікавими висловами вченого.
(Посилання для перегляду
https://www.canva.com/design/DAFjDXI2JX4/0ZPF5JdXBakWfxloOsF3cQ/v iew?utm_content=DAFjDXI2JX4&utm_campaign=designshare&utm_medium
=link&utm_source=publishsharelink )
4. Пропоную ознайомитися з роботою 4 групи та пограти в гру так/ні.
(Переглянути завдання можна за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pynsrjk9c23 )
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ. https://create.kahoot.it/details/c70f5fc4-612d-4089-ae7e-074327a207a8
Виставлення оцінок, відзначення найактивніших здобувачів освіти.
Розміщення робіт учасників уроку на сайті ліцею
Оцінка своєї роботи у команді, кожного здобувача освіти.
Висловлення вражень та власних думок щодо проведеного уроку.
(Бажано застосовувати хмару думок. Використано програму WordItOut)