Особливості застосування сучасних освітніх технологій (Canva, меми, хмари слів) під час навчального процесу на уроках математики

Про матеріал
Основною метою методичної розробки є дослідження, як за допомогою інтерактивних засобів навчанням створити ефективні інфраструктури інформатизації у навчальних закладах, які використовуються для підвищення якості й ефективності навчального процесу з математики для учнів базової середньої освіти, а також і комплексного використання інтерактивних технологій у підготовці майбутніх випускників. Основним напрямком дослідження і написання статті є аналіз впливу на процес викладання математики застосування корисних інтернет ресурсів, а саме : Canva, меми та хмари слів, які допоможуть підвищити зацікавленість учнів та учениць уроками з математики.
Перегляд файлу

Особливості застосування сучасних освітніх

технологій (Canva, меми, хмари слів)  під час навчального процесу на уроках математики

«Світ змінюється так динамічно, а нова інформація поширюється так швидко, що деякі знання перестають бути актуальними ще до того, як ми їх здобудемо. За таких умов академічна освіта потребує постійного оновлення, а для того, щоб встигати за інформацією, необхідно навчатися протягом усього життя».

Фріц Махлуп

Дослідження проблеми та її зв’язок з важливими навчально-науковими завданнями.

Формування математичних компетентностей на уроках математики в умовах сьогодення здійснюється відповідно до нових вимог Державного стандарту базової середньої освіти, які представленні новітніми реформами навчальної концепції в Україні, що передбачає не тільки спрямування на орієнтовно-особистісної компетентності навчання, а ще розвиток професійних навичок особистості. Ці нововведення вимагають оновлення матеріально-технічного оснащення  навчальних закладів базової середньої освіти і запровадження передових інформаційних технологій у навчальний процес [1]. Концепція  Державного стандарту базової середньої освіти освіти містить важливу тезу про те, що  освіта повинна сприяти підвищенню інтелектуального і професійного рівня суспільства, підтримці і розвитку науково-технічного потенціалу випускника країни. І тому навчання у навчальних закладах освіти України, ідучи в ногу з часом, змінилося після впровадження в процес навчання інформаційно-комунікаційних технологій, наприклад, таблиці, схеми, моделі з паперових перетворились на інтерактивні, а дошку і крейду замінила інтерактивна дошка з маркером, також введено педагогічні програмні засоби нового покоління (електронні підручники, методичні вказівки, різні відеоматеріали, зображення та завдання для самоконтролю, засвоєння матеріалу і контрольне пробне тестування у системі ресурсу Google, Moodle), запроваджено у системі навчальних закладів. Передові технології дають можливість учителям та учням полегшити процес опрацювання, засвоєння матеріалу, створюючи комфортні умови для навчання [2].

Аналіз новітніх досліджень і публікацій, у яких започатковано розв'язання проблеми.

Розглядаючи особливості застосування інтегрованого навчання під час викладання у навчальних закладах Нової української школи, ряд науковців, як вітчизняних, так і зарубіжних, вирішували проблему взаємодії, об’єднання, взаємопроникнення, взаємозближення, відновлення єдності двох або більше систем, результатом якого є утворення нової цілісної системи у сучасній освіті, а саме: С. І. Архангельський; Г. І. Батуріна; Г. Ф. Федорець; Л.Г. та інші у своїх наукових працях. Інтеграцію в дидактиці С. І. Архангельський розумів як поєднання змісту, методів та форм навчання; Г. І. Батуріна — як відновлення цілісного навчально - виховний процесу; Г. Ф. Федорець — як різної взаємодії між структурними компонентами педагогічної системи.

 На думку американських дослідників, інтеграція в освіті – це організація процесу пізнання, за якою учні можуть застосовувати знання та вміння, сформовані в школі, в реальних життєвих ситуаціях. На думку фундатора Інституту критичного мислення США Метью Ліпма, критичнє мислення, як ментальний процес є «вмілим відповідальним мисленням, що дозволяє особистості формулювати надійні вірогідні судження, оскільки воно:

а) ґрунтується на певних критеріях;

б) є таким, що само коригується;

в) випливає з конкретного контексту». 

На мою думку, інтегроване навчання, стратегії розвитку критичного мислення, особливості їх застосування у роботі, суттєво залежить від використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, без яких неможливо підготувати високоосвіченого майбутнього фахівця.

Основною метою методичної розробки є дослідження, як за допомогою інтерактивних засобів навчанням створити ефективні інфраструктури інформатизації у  навчальних закладах, які використовуються для підвищення якості й ефективності навчального процесу з математики для учнів базової середньої освіти, а також і комплексного використання інтерактивних технологій у підготовці майбутніх випускників. Основним напрямком дослідження і написання  статті є аналіз впливу на процес викладання математики застосування корисних інтернет ресурсів, а саме : Canva, меми та хмари слів, які допоможуть підвищити зацікавленість учнів та учениць уроками з математики.

Кожен елемент із зазначеного переліку  програмних інтернет ресурсів є продуктивними. Використовуючи їх у навчальному процесі по черзі або разом, можна значною мірою сприяти розвитку критичного мислення й аналітичних здібностей.

Методи дослідження. Основна складність при викладанні математики в умовах сьогодення полягає в тому, що досить часто учні не готові, а часто і не мотивовані до повноцінної, інтенсивної навчальної діяльності. За даними досліджень ЮНЕСКО, 80% учителів переконані, що учні навчаються тільки з примусу дорослих, 20% батьків вважають школу тяжкою повинністю. І все тому, що на уроках панує нудьга і низька мотивація при вивченні предмету, особливо у старших класах.Li

На мою думку, саме заміна старих методів, що використовували раніше при  впровадженні нових освітньо-інноваційних технологій, які можуть вирішити поставлені перед навчальними закладами завдання підготовки сучасного фахівця, який буде конкурентноспроможним на ринку праці і здатним здійснювати кваліфіковану професійну діяльність. Проаналізувавши матеріали наукових конференцій математичного напрямку, присвячених інноваціям в Україні спрямованих на розвиток ефективності математичної освіти, можна зробити висновки, що переважно інноваційні розробки стосуються саме інформаційно-комунікаційних технологій, і це означає, що  результатом організації навчального процесу повинно стати підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу [3].

Lifelong Learning або «неперервне навчання» або навчання на протязі життя – це новий навчальний напрямок в освіті, який вперше з’явився в 1968 році на конференції в ЮНЕСКО у контексті професійної компетентності. Ідею lifelong learning пов’язують із концепцією напіврозпаду знань. Її у 20 столітті запропонував австрійсько-американський економіст Фріц Махлуп. Суть концепції проста: світ змінюється так динамічно, а нова інформація поширюється з найбільшою швидкістю, що деякі знання перестають бути актуальними ще до того, як ми їх здобудемо. Відповідно, існують професії, для яких старіння і розпад знань відбуваються дуже швидко, наприклад, сфера інформаційних технологій. А є такі, де це відбувається повільніше: професії, в основі яких лежить високі знання математики або мови. За таких умов базова середня освіта потребує постійного оновлення, а для того, щоб встигати за інформацією, необхідно навчатися протягом усього життя.

C:\Users\Admin\Desktop\Главная — Canva_files\0001(12).pngЩоб зробити своє мислення гнучким, потрібно «заходити» в нові середовища, спілкуватися з незнайомими людьми, починати проєкти, які до цього були чимось незвичними і невідомим, використовуючи нові онлайн-платформи

Освітній простір, у якому пріоритетним є систематично підживлювати внутрішні імпульси людини її інтелектуального розвитку, Разом із цим має існувати середовище, де взаємодія з іншими людьми породжує ці імпульси. Тому формула безперервного розвитку проста: це нове середовище + соціальна взаємодія дружнього характеру.  Якісним процес навчання буде лише тоді, коли людина розуміє, яким чином навчання зіштовхується з її C:\Users\Admin\Downloads\Те, що ми знаємо, – обмежено, а те, що ми не знаємо, – нескінченно..jpgреальним інформаційно-комунікаційним життям.

 

C:\Users\Admin\Downloads\Те, що ми знаємо, – обмежено, а те, що ми не знаємо, – нескінченно. (1).jpgПід час організації сучасного уроку, актуалізації опорних знань, вмінь та навичок, виконання самостійних та домашніх робіт можна використовувати сучасні онлайн-ресурси, Canva – онлайн-платформа графічного дизайну, яка дозволяє користувачам створювати графіки, презентації, афіші та інший візуальний контент (є мобільна та веб-версія). Сервіс пропонує широкий асортимент зображень, шрифтів, шаблонів та ілюстрацій (https://www.canva.com/).

З інформаційно інноваційним онлайн- ресурсом Canva можна вирішити проблему написання плану уроку. План уроку або «карта уроку»– логічна схема побудови сучасного уроку. Структура уроку повинна демонструвати методи, форми, прийоми роботи з класом, спрямовані на досягнення мети.

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Главная — Canva_files\0001(10).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.canva.com/design/DAE1-1CtTvQ/cIbME4HkD1XSPRjMFbBphA/edit

C:\Users\Admin\Downloads\Разноцветный Иллюстрированный Пятна Правила Класса Презентация на Тему Образования.jpgВикористовуючи платформа Canva у своїй роботі, можна швидко зробити обкладинку до статті або розробки, оформити резюме, привітати близьких зі святом яскравим фото колажем із власними побажаннями та креативного сторіборду. Сторіборд/Розкадрування (Story-board) представлення сценарію у вигляді послідовності кадрів. Є робочою схемою майбутнього фільму, що пропонує різні схеми, малюнки, креслення із зображенням кадрів, місця тощо.

 

Практичні ідеї для застосування мемів та хмар слів, які допоможуть зробити навчання по-справжньому яскравим та цікавим.

«Щоб досягти успіху у ХХІ столітті треба поєднати креативність і технології».                                                                                     Стів Джобс ,

Термін «меми» придумав Річард Докінз у 1976 році, який вперше було вжито у його книзі «Егоїстичний ген», яку не так давно переклали українською мовою.Мем – це свого роду вірус, його поширюють репостами та пересилками один одному, і поки це роблять, мем живе. У чому ж переваги мемів на уроках: Мем – це своєрідна одиниця, що передає ідеї чи символи за допомогою усного мовлення, графіки, рухів тощо. Мем – це свого роду вірус, його поширюють репостами та пересилками один одному, і поки це роблять, мем живе. Як можна правильно використовувати меми під час навчання?

  • Меми сприяють розвитку критичного мислення й аналітичних здібностей учнів
  • Правильний інтернет-мем підвищить зацікавленність більшості учнів до вивчення предмету.
  • Обмін інтернет-мемами покращує навчальну комунікацію між учнями класу.
  • Меми – це дотепні загадки, які сприяють розвитку пам’яті і уваги на уроках математики та в позаурочний час.

Варто пам’ятати і про обмеження при застосуванні мемів на уроках

  • не варто зловживати мемами;
  • використовувати їх треба коректно, і у відповідний момент;
  • використовувати меми не лише для розваги, а в першу чергу, для удосконалення процесу навчання.

Ресурси для створення мемів

Хмара слів – це візуальні образи, створені зі слів з різних джерел. За допомогою хмар слів можна візуалізувати матеріал із теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.

Сайти для створення Хмаринок слів

C:\Users\Admin\Downloads\Klassichieskoie oblako #4 (2).jpgРедактор - WordCloud.pro (https://wordcloud.pro/ru/studio/editor?v=25)

 

Вправи з використанням Хмаринок слів

  1. Представлення інформації про відому особистість.
  2. C:\Users\Admin\Downloads\V formie lampy (1).jpgСкласти речення або сформувати означення, використовуючи якомога більше слів із хмаринки.
  3. Зробити «хмарку» підказок до математичного диктанту, кросворду тощо.
  4. Повторити основні поняття до теми, що вивчається із хмаринкою.
  5. Найдіть зайве у хмаринці слів.
  6. Словесна головоломка з математичними термінами хмаринки.
  7. Математичні хмаринки умови задачі.
  8. Одиниці вимірювання у хмариночці слів з математики.
docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
24 травня 2022
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку