Остаточна обробка виробу. Догляд за в’язаними виробами

Про матеріал
Розробка уроку з трудового навчання теми "Технологія виготовлення виробів в'язаних гачком". Дає змогу організувати на уроці змогу розширити знання учнів про остаточну обробку в’язаних виробів, знайомити зі способами догляду за в’язаними виробами, навчити виконувати оздоблення в’язаного виробу, навчити розпізнавати символи по догляду за в’язаними виробами, розвивати вміння оздоблювати в’язані речі і доглядати за ними, розвивати творчі здібності учнів, виховувати акуратність під час виконання оздоблювальних робіт
Перегляд файлу

Розробка уроку тркдового навчання

Тема уроку: Остаточна обробка виробу. Догляд за в’язаними виробами

Лабораторно-практична робота: Розпізнавання символів по догляду за в’язаними виробами

Практична робота: Оздоблення та  остаточна обробка в’язаних виробів

Мета уроку.

  • Навчальна:
  1. розширити знання учнів про остаточну обробку в’язаних виробів;
  2. ознайомити зі способами догляду за в’язаними виробами;
  3. навчити виконувати оздоблення в’язаного виробу
  4. навчити розпізнавати символи по догляду за в’язаними виробами
  •     Розвивальна: розвивати вміння оздоблювати в’язані речі і доглядати за ними, розвивати творчі здібності учнів;
  • Виховна: виховувати акуратність під час виконання оздоблювальних робіт

Очікувані результати: учні називають способи з’єднання деталей в’язаного виробу, способи і правила догляду за в’язаними виробами, виконують оздоблення обраним способом

Основні поняття: операції по догляду за в’язаними виробами, умовні позначення символів по догляду.

Матеріали й обладнання: в’язані вироби, пряжа, голка з великим вушком, ножиці, картки  умовних позначень символів догляду за виробами,

Наочність: інструкційні картки, презентація ІКТ, .

Профорієнтація: професія продавець одягу, в’язальниця.

Міжпредметні зв’язки: хімія – догляд за виробами з натуральних волокон, математика – рахунок петель, образотворче мистецтво – ескіз оздоблення.

Тип уроку: комбінований

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент………………………………………………………………2 хв.
  2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів ……………………………………….  6 хв.
  3. Мотивація навчальної діяльності учнів …………………………………………….2 хв.
  4. Вивчення нового матеріалу (з практичним застосуванням) ……………………..13 хв.
  1. Способи догляду в’язаного виробу і кінцева його обробка.
  2. Оздоблення в’язаного виробу
  3. Догляд за в’язаними виробами.
  1. Лабораторно-практична робота. Розпізнавання символів по догляду за одягом

Практична робота. Оздоблення та  остаточна обробка в’язаних виробів ………..10 хв.

  1. Закріплення нових знань та вмінь учнів …………………………………………......5 хв.
  2. Підсумки заняття ………………………………………………………………………5 хв.
  3. Домашнє завдання ……………………………………………………………………..2 хв.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів до заняття.

Створення позитивного емоційного стану учнів.

Учитель заздалегідь записує на дошці вислів:

Шлях до розвитку й, урешті-решт, до щастя людини пролягає через її працю.

Д. І. Менделєєв

У ч и т е л ь. Діти, прочитайте, будь ласка, вислів, записаний на дошці та скажіть, як ви його розумієте. (Бесіда з учнями) Отже, працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідомлену й потрібну людям. Тому мені дуже хотілося б побачити на сьогоднішньому занятті саме таку працю!

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Теоретичні питання для перевірки знань.(самостійно)

Перевір себе. Вибери  правильні твердження.

  1. В якому положенні повинен знаходитися гачок у портфелі:

а) вертикально;

б) горизонтально;

в) немає значення;

  1. Як правильно підібрати гачок до ниток:

а) гачок повинен бути трохи товще ниток;

б) гачок повинен бути тонше ниток;

в) гачок та нитки повинні бути однієї товщини;

  1. З чого починають в’язання гачком;

а) з плетіння повітряної петлі;

б) з плетіння стовпчиків без накиду;

в) по різному;

  1. Що означає № гачка;

а) довжина гачка;

б) товщина гачка;

в) кількість гачків у наборі;

  1. Що роблять з ниткою коли в’язання закінчили:

а) відрізають;

б) відрізають та ховають у плетеному полотні;

в) відрізають та зав’язують вузлом.

  1. З якими умовними позначеннями ви познайомилися, коли в’язали гачком по схемах? Запиши, розшифруй.
  2. Встав пропущене слово. Парні ряди в схемах відповідають
  1. лицьовому боку візерунка;
  2. виворітному  боку візерунка;
  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

У ч и т е л ь. Сьогодні в нашій творчій майстерні панує особлива атмосфера, адже кожен з вас упродовж багатьох занять старанно працював, докладав чималих зусиль для того, щоб урешті-решт довести, що цей час витрачено недарма і що результат вашої праці всіх задовільнить. Як ви вважаєте ваші вироби вже повністю завершенні, ними можна користуватися? ( Так. Ще ні). А ви знаєте як за ними доглядати? Тому зараз, протягом нашого уроку, нам потрібно буде зробити кілька останніх штрихів і ваші вироби будуть готові до застосування. Адже усі вироби, які виготовленні на підприємствах мають привабливий вигляд, та завжди мають символи за якими легко доглядати за даним виробом і продовжити час його експлуатації .

  1. Повідомлення теми уроку.

Вчитель пропонує розглянути дві таблиці на яких треба закреслити літери, які повторюються тричі. З літер, що залишились, складіть слово і ви знайдете назву уроку яку ми будемо вивчати сьогодні .

О

У

З

Д

М

О

Б

М

Л

У

Е

К

У

 

 

К

Н

М

Н

К

Я

Відповідь: оздоблення

К

Д

У

О

Г

К

Л

Я

К

У

Д

У

Відповідь: догляд

Отже тема нашого уроку :Остаточна обробка виробу. Догляд за в’язаними виробами

Визначення  завдань для учнів:

 

Учні повинні знати види і способи оздоблень в’язаних виробів, способи з’єднання деталей виробу, символи по догляду за виробами;

Учні повинні уміти читати і використовувати символи по догляду за виробами, виконувати з’єднувальні шви на в’язаних виробах, нескладні оздоблення виробів.

  1. Вивчення нового матеріалу
    1. Способи з’єднання деталей в’язаного виробу.

Якщо в’язаний виріб складається з кількох деталей їх слід з’єднати між собою в готовий виріб. Можна з'єднувати різними способами, причому тут вибір визначається насамперед призначенням самої деталі, тому шов може бути і потайним, і декоративним.

Так, і у в’язанні, досвідчені майстрині, беручись до нової роботи, заздалегідь визначають, як з’єднуватимуть її деталі, щоб це було гарно та охайно. Вид шва вибирають залежно від фактури в’язаного полотна. Так, наприклад, можна деталі зшити на швейній машинці, але ж товсте трикотажне полотно від цього буде ще товстішим. Та, зазвичай, в’язані вироби зшивають товстою голкою з великим вушком і тупим кінцем (щоб не ушкодити волокна пряжі). Для цього використовують спеціальні трикотажні шви: вертикальний, горизонтальний і кетельний). Як їх виконувати, ви навчитеся, коли будете в'язати спицями.

Існує ще один доступний спосіб з’єднання в’язаних деталей – це зшивання їх за допомогою в’язання гачком.

Такий спосіб дозволяє зробити шов декоративним, одночасно зекономити нитку. З’єднувати деталі гачком можна як з виворітного боку ниткою в колір основного виробу, так і з лицьового – декоративною ниткою контрастного кольору. З’єднують деталі за допомогою таких елементів як:

http://www.blog-klubok.ru/wp-content/uploads/2012/a94ad8f42e73_10EF6/kak_soedinit_detali_kryuchkom-1.jpghttp://www.blog-klubok.ru/wp-content/uploads/2012/a94ad8f42e73_10EF6/kak_soedinit_detali_kryuchkom-2.jpghttp://www.blog-klubok.ru/wp-content/uploads/2012/a94ad8f42e73_10EF6/kak_soedinit_detali_kryuchkom-3.jpg

 

 

2.кінцева його обробка

Остаточний вигляд виробу залежить не тільки від якості пряжі та бездоганного в'язання деталей. Дуже важливо, наскільки акуратно виконана обробка та з’єднання цих деталей в єдине ціле - готовий виріб.

Якщо виріб складається з однієї деталі, то для надання виробу завершеного вигляду слід заховати кінчики пряжі, що залишились на початку та в кінці роботи.

       

Ці кінчики ні в якому раз не можна обрізати під в’язку! Іх слід заховати під стовпчики за допомогою гачка, і тільки потім залишок пряжі обрізати.

 

3.Оздоблення в’язаного виробу.

Для того, щоб готові вироби були більш привабливими, використовують різні види оздоблень. Але не кожний в’язаний гачком виріб має бути оздоблений. Іноді достатньо тільки красиво оздобити гачком краї виробу, щоб він мав гарний вигляд.

Щоб підкреслити свій стиль, додати родзинку в образ і внести різноманітність у гардероб, буває досить створити лише кілька оригінальних речей. Трохи мережив, ажурний комірець, шаль - і одяг виглядає більш елегантно та витончено. Проявивши трохи фантазії можна дуже вдало «вписати» моду в свій гардероб і «оживити» старі речі, витративши на це зовсім мало часу. Тільки важливо дотримуватися почуття міри - кожен елемент оздоблення повинен відповідати задуму й гармоніювати з костюмом, щоб нові або оновлені моделі не виглядали незграбно і без смаку.

Під час добору виду та способу оздоблення слід звернути увагу на доречність запланованого оздоблення та наявність відповідних матеріалів. Якщо оздоблення буде виконуватись квітками в’язаними гачком, то слід добирати пряжу такої самої якості, що і виріб, або ззовні схожу. Часто вироби виготовляються з натуральної пряжі, а от для оздоблення можна використати будь яку за походженням.

Крім цього слід звернути увагу і на кольори оздоблення. З попередніх класів ви вже знаєте, наскільки важливо правильно добирати кольори, адже від цього залежатиме загальне сприйняття виробу, а також його вигляд.

Вибір виду оздоблення залежить від:

  • виду виробу,
  • призначення виробу,
  • фактури матеріалу,
  • наявних матеріалів та можливостей,
  • естетичного смаку виконавця.

Оздобити в’язані вироби можна: вишивкою нитками, вишивкою стрічкою, блискітками, намистинками, бісером, фурнітурою, аплікацією, в’язаними оздоблювальними елементами та ін..

Під час виконання оздоблень ви повинні пам’ятати, які кольори між собою поєднуються.  Різні кольори й колірні поєднання по-різному сприймаються людиною, викликають найрізноманітніші асоціації, почуття: можуть створювати життєрадісний настрій або дратувати, підвищувати або знижувати працездатність. Колір може впливати і на наше відчуття простору, його зорове сприйняття.

Також ви повинні пам’ятати про композиційне рішення розташування оздоблювальних елементів. В цьому вам допоможе власний досвід, спостережливість, знання, а також різноманітні джерела інформації. У перших спробах ви можете скористатися готовими зображеннями оздоблень і повторити їх, а далі – намагатися створити свою власну неповторну композицію.

Сьогодні на уроці ви навчитеся технікою в’язання гачком виготовляти оздоблювальні елементи.

 

  1. Догляд за в’язаними виробами.

А зараз учениця яка отримала випереджальне завдання ознайомить нас з правилами догляду за плетеними виробами.

Я  хочу відкрити вам багато секретів про які я дізналася  — як зробити так, щоб усі плетені вироби, які ми виготовили чи виготовимо в майбутньому, завжди залишатимуться гарними. Ось вони. (Демонстрація слайдів.)

  • Плетені вироби слід прати в теплій (40 °С) м’якій воді вручну або щадний режим в маш.
  • Випраний виріб слід добре прополоскати.
  • Після прання виріб слід загорнути в махровий рушник, покласти його на горизонтальну поверхню і розправити.
  • Залежно від узору плетеного виробу його прасують або пропарюють, накривши двома шарами вологої марлі.
  • Зберігати плетені вироби потрібно вільно складеними. Вішати їх на плічка в жодному разі не можна.

Ну що ж, друзі, я сподіваюся, ви дотримуватиметесь моїх порад і в майбутньому станете справжніми майстрами, чиї вироби милуватимуть око всіх оточуючих.

 

Вчитель. Добре, отже в’язані вироби потребують особливого догляду. Навчитись правильно доглядати за в’язаними виробами так само важливо, як і вив’язувати їх. Неправильний догляд може легко зіпсувати бездоганно виконану річ. У поняття догляду за в’язаними виробами входить прання, підкрохмалювання, сушіння, прасування. В деяких випадках достатньо обробити деталі виробу паром.

Якщо виріб складається з кількох деталей, то слід обробити паром кожну деталь перед їх з’єднанням. Якщо ж виріб складається з однієї деталі, то остаточна обробка виконується в кінці.  Не рекомендується полотно зв'язане гачком, прасувати, незалежно від візерунка або матеріалу. Краще такі вироби обробити паром. Обробляти паром можна тільки вироби з вовни або з бавовни - льону, вироби з смесових і штучних волокон відпарюють холодним способом.

В інших випадках використовують праску і вологу лляну тканину. Саме лляну, тому що вона добре охороняє оброблювану деталь від впливу високої температури і, утримуючи достатню кількість вологи, дає хорошу пару. Праску для цього розігрівають до максимальної температури. Вологою, злегка віджатою лляною тканиною слід накрити зразок або деталь, укладені виворітною стороною вгору. Потім гарячою праскою слід водити над деталлю, майже не торкаючись до тканини, повністю утримуючи праску «в повітрі». Над кожною оброблюваною ділянкою слід проводити праскою кілька разів, не доводячи тканину до повного висихання.  Знявши тканину, деталь залишають до повного висихання. 

Вовняні вироби перуть у теплій воді спеціальними пральними порошками або рідинами для делікатного прання. Якщо такі засоби відсутні, можна скористатись шампунем. Речі занурюють у розведений в теплій воді із засобом розчин, злегка мнуть (приблизно 10–15 хв). Після цього річ кілька разів полощуть у воді приблизно тієї самої температури, що і прали. Під час останнього полоскання бажано додати у воду столову ложку оцту. Не можна користуватися щіткою під час такого прання!

Після прання річ полощуть у ледь теплій воді, додавши під час останнього полоскання столову ложку оцту. Ажурні речі прасують з вивороту через вологу тканину.

Часто виробам або деталям, з яких вони складаються слід надати певної форми або закріпити елементи в певному вигляді. Якщо після прання просто висушити такі деталі існує вірогідність того, що вони не триматимуть необхідної форми. Для запобігання їх підкрохмалюють. Для цього спочатку розправляють його на горизонтальній поверхні, а потім зволожують розчином крохмалю, або занурюють. Для цього 2 чайні ложки картопляного крохмалю розводять у 1 л води. Однак значно простіше використовувати крохмальний розчин в аерозольній упаковці, який можна придбати у торгівельній мережі. Підкрохмалений виріб розкладають на рушнику, розтягують до придання необхідної форми та прикріплюють до рушника шпильками (мал.).

На готових виробах зазвичай на етикетках показують, як доглядати за цим виробом. У вас на столах є таблиці символів по догляду за виробами.

 

  1.            Лабораторно-практична робота. Розпізнавання символів по догляду за одягом

На готових виробах зазвичай на етикетках показують, як доглядати за цим виробом. У вас на столах є таблиці символів по догляду за виробами.

Інструменти та матеріали: етикетки  на виробах

Робота виконується в групах.

Послідовність виконання роботи.

  1. Розгляньте зображення на етикетках.
  2. Скориставшись інформацією з таблиці «стандартні знаки догляду за текстильними виробами» прочитайте інформацію на етикетці.
  3. Запишіть необхідну інформацію в таблицю, попередньо накресливши її зошиті (кожен в своєму).
  4. Запишіть висновки в зошит.

Таблиця. Визначення інформації що розміщена на етикетках.

№  з/п

Назва  виробу

Відомості про товар, що можна отримати з етикетки

Інформація з етикетки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота. Оздоблення та  остаточна обробка в’язаних виробів.

Інструменти та матеріали: гачок, пряжа, оздоблення, голки, ножиці, булавки, нитки, виріб, матеріали для оздоблення

Послідовність виконання роботи

  1. Вибрати вид та спосіб оздоблення в’язаного гачком виробу.
  2. Дібрати інструменти та матеріали необхідні для оздоблення.
  3. Виконати заплановане оздоблення виробу.
  4. Виконати остаточну обробку виробу.
  5. Роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці.

Вступний інструктаж

  •     Пояснюю, що учні будуть виготовляти під час практичної роботи (назва об’єкта, його характеристика);
  •     У процесі виготовлення виробів учні повинні досягти ( розміри і вимоги до якості виробу);
  •     Особисто показую прийоми виконання, інструктую про порядок виготовлення виробу;
  •     Якщо існують які-небудь особливі правила, то необхідно їх записати в зошит (схема в’язання);
  •     По ходу демонструю зразки…
  •     Знайомлю з порядком виконання…
  •     Ілюструю технологічну карту…
  •     Звертаю увагу на дотримання учнями правил безпечної праці.

 Поточний інструктаж

 1. Перевіряю, чи всі учні приступили до роботи. При необхідності окремим проводжу повторний інструктаж;

 2. Звертаю увагу на правильну організацію робочого місця;

 3. Контролюю правильність виконання трудових прийомів та операцій. Звертаю увагу на вихідну робочу позицію, контролюю захват інструментів і матеріалів, перевіряю правильність рухових дій.

 4. Перевіряю дотримання правил безпечної праці;

 5. Перевіряю обсяг виконаної роботи та якість.

Заключний інструктаж

  • Приймаю в учнів виконану роботу;
  • Здійснюю кількісні виміри (вказати чого саме);
  • Звертаю увагу на якість виконаних об’єктів праці;
  • Демонструю учням найкращі вироби, а потім представляю вироби з дефектами, пояснюю причини їх виникнення і способи усунення

VІІ. Рефлексія.

Вчитель Я щиро дякую всім учням за хвилини насолоди, які я отримала, спостерігаючи за тим, що відбувалося на занятті. Ви справді виправдали мої сподівання.  Давайте, діти, візьмемо клубочок бажань і підіб’ємо підсумки нашого заняття та висловимо свої побажання щодо майбутніх проектів.

(Учні кидають клубочок ниток одне одному. Той, хто отримує клубочок, намотує на палець нитку і вимовляє свої побажання.)

Отже, за допомогою клубочка ми утворили міцну сітку павутинку, що складається з побажань. Тож я бажаю, щоб ваші знання завжди були такими ж міцними, як ця сітка.

 

1. Що  нового  дізнались  на  уроці. Я дізнався ….Бажаю всім навчитися…..

2.Чого навчились. Яку роботу виконали.

3. Які завдання були визначені учням на урок.

4. Порівняйте реальні результати із завданнями, які були визначені на урок.

5. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи.

6. Де  можна  використати  набуті  знання  та  вміння.

 

VІІІ.  Мотивація оцінок за  урок,  виставлення   їх  у  журнал,  щоденники.

ІX. Завдання додому.

1. Обговорити з членами родини якість виготовлення виробу, відповідність розробленим критеріям.

2. Закінчити оформлення пояснювальної записки проекту.

3. Підготуватись до захисту проекту (див. додаток А).

Додаток А

Орієнтовний план захисту проекту

♦♦ Повідомити назву проекту, продемонструвати його присутнім.

♦♦ Розповісти про причини (розв’язання певного проблемного питання), що спонукували роботу над проектом.

♦♦ Пояснити, у чому полягала мета проекту та які було поставлено завдання для виконання роботи.

♦♦ Розповісти про особливості конструкції та переваги створеного виробу порівняно з іншими.

♦♦ Відзначити недоліки в роботі (що можна переробити (удосконалити) у разі повторного виконання проекту з метою покращення якості й естетичності сприйняття.

♦♦ Визначити, чи відповідає виготовлений виріб запланованим критеріям оцінювання.

♦♦ Відзначити, які знання, уміння та навички отримано під час реалізації проекту (які джерела пошуку інформації опрацьовано, які нові техніки (технології) опановано, які навички вдосконалено, які особисті надбання у проектній роботі, що було найцікавішим у роботі тощо).

♦♦ Дати об’єктивну оцінку виконаній проектній роботі, визначити, чи досягнуто заплановану мету

♦♦ Прорекламувати виріб або проектну роботу в цілому

♦♦ Розповісти, чи отримано задоволення від результатів діяльності

 

X.  Прибирання  робочого  місця

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
2965
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку