Технологія виготовлення наволочки з клапаном

Про матеріал
Розробка уроку "Шви, які використовуються при виготовленні наволочки (подвійний, упідгин із закритим зрізом)." Дає змогу організувати проведення уроку трудового навчання та забезпечить засвоєння технології виготовлення наволочки з клапаном, повторення правил техніки безпеки, розвиток і корекція мовлення на основі словесної характеристики виробу щодо форми, назв швів та послідовності трудових операцій. Розвиток і корекція мислення на основі здійснення аналізу способу виготовлення виробу, загадок. Розвиток і корекція дрібної моторики, тактильних відчуттів, нюхових рецепторів Формування особистісних якостей: охайності, наполегливості тощо.
Перегляд файлу

Технологія виготовлення наволочки з клапаном

Тема. Шви, які використовуються при виготовленні наволочки (подвійний, упідгин із закритим зрізом).

 

Практичні роботи:  визначення довжини клапана, з’єднання  бічних (поздовжніх) зрізів подвійним швом.

Правила техніки безпеки при роботі з інструментами.

Мета: засвоєння технології виготовлення наволочки з клапаном, повторення правил техніки безпеки,  розвиток і корекція мовлення на основі словесної характеристики виробу щодо форми, назв швів та послідовності трудових операцій. Розвиток і корекція мислення на основі здійснення аналізу способу виготовлення виробу, загадок. Розвиток і корекція дрібної моторики, тактильних відчуттів, нюхових рецепторів  Формування особистісних якостей: охайності, наполегливості тощо.

Тип уроку: комбінований.

Інтерактивні форми і методи роботи: робота в групах, гра «Мікрофон», «Закінчи слово», «Не пропусти слово», «Знайди зайве», «Впізнай на дотик», «Впізнай, чим пахне».

Наочність,обладнання, матеріали, інструменти: підручники,інструкційні картки, правила техніки безпеки, слова-терміни,  деталь наволочки, зразок наволочки, нитки,голки, швейні машини, план пошиття наволочки, зразок подвійного шва, іграшкові метелики, диванна подушка-квітка, аромолампа, м’ятна олія, подушечки для розвитку тактильних відчуттів, подушечки-саше з травами м’яти та чебрецю.

                                                      Хід уроку                                                                 

І. Оргмомент.

1.Привітання.2. Перевірка присутніх/відсутніх.

3.Підготовка до уроку (робочий одяг, матеріали, інструменти тощо).

ІІ. Нервово-психологічна підготовка.

Загадка.

Його не люблять проганять,

солодкий він, а не їдять.

Його побачив би охоче,

та він прийшов – склепились очі.

Він любить тишу, любить ніч,

 а вдень од нас тікає пріч.

 

Нас уночі бере в полон

солодкий сон.

 

ІІІ. Основна частина.

     1.Пропедевтичний етап.

Сьогодні, любі діти, ми з вами  почнемо нашу розмову про сни.

Так-так, не дивуйтесь -  саме про сни.

Скажіть мені, будь ласка, хто з вас бачить вночі кольорові, веселі сни?

(Відповіді дітей).

Я хочу з вами поділитися секретом – що треба робити, щоб сон був міцним, приємним, кольоровим.

По-перше: протягом дня робити добрі справи.

По-друге: думати про людей тільки хороше.

По-третє: виконати добросовісно (в міру своїх можливостей) сьогоденні справи.

Перше і друге ви будете намагатись виконувати  самостійно, а з третім завданням я вам допоможу. Тому,  що одна із сьогоденних справ – це пошити наволочку.

     2. Актуалізація опорних знань учнів.

Клас сьогодні в нас казковий:

 різнобарвний, веселковий.

На нашому лузі (магнітна дошка зеленого кольору) ми бачимо незвичайних гостей – різнокольорових метеликів.

Кожен метелик завдання вам має.

Швидко виконуй, бо він відлітає.

Завдання 1-го метелика

Гра «Закінчи слово».

ПОДУ…     (подушка)

НАВО…..   (наволочка)

ШО.            (шов)

НОЖ…      (ножиці)

ГОЛ..          (голка)

 

Завдання 2-го метелика

Гра  « Не пропусти слово» (Діти плескають в долоні, коли чують назву шва)

ГОЛКА, НИТКА, ПОДВІЙНИЙ,

НОЖИЦІ, ЗШИВНИЙ, ШПИЛЬКИ,

ЛІНІЙКА, УПДГИН ІЗ ЗАКРИТИМ ЗРІЗОМ, КОТУШКА.

 

Завдання 3-го метелика

Гра «Розташуй у правильній послідовності»

(План пошиття наволочки)

  • Перегинають клапан на виворітний бік деталі. – 3
  • Поперечні зрізи обробляють швом упідгин із закритим зрізом.

 Ширина шва 1 см. – 1

  • Вивертають виріб на лицьовий бік. Випрасовують. Складають.  – 6
  • Складають деталь лицьовим боком назовні, наметують і прострочують. Витягують наметувальні стібки. – 4
  • Виміряють довжину клапана. – 2
  • Вивертають виріб на виворотній бік. Заметують шов, прострочують. Ширина шва – 7мм. Витягують зметувальні нитки. – 5  

 

     3. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. 

Найбільший метелик просить вас пригадати тему нашого уроку. Що ми з вами виготовляємо? (Наволочку).

Сьогодні ми пригадаємо шви, які використовуються при виготовленні наволочки (подвійний, упідгин із закритим зрізом) та повторимо правила техніки безпеки.  А на практичній частині уроку визначимо  довжину клапана, з’єднаємо  бічні (поздовжні) зрізи подвійним швом.

     4. Опрацювання теми уроку.

_ робота з підручником (с.55) – визначення довжини клапана за таблицею.

_ слово вчителя (детальнее пояснення матеріалу )

_ відповіді учнів на запитання (с. 57)

 

  1. Практична робота.

Завдання 4-го метелика

Загадка.

П’ять братів-модців

дружно роблять, дружно сплять,

на однім стовпці стоять.

Коли ж перші три пишуть,

то два інші не дишуть, журяться два брати,

 що не вміють писати.

          Що це таке?

Це не з казки небувальці,

 а на руці пальці!

То ж давайте, діти, перед роботою розімнемо наші пальчики.

 *Вправи на розвиток і корекцію дрібної моторики

Червоненькі квіти

Розтулили пелюстки,

Вітер легко дише –

Квітоньки колише.

Червоненькі квіти

Постуляли пелюстки,

Тихо засинають,

Голівки схиляють.

*Інструктаж перед початком роботи – дотримання правил техніки безпеки та опора в роботі на інструкційні картки.

Визначення довжини клапана, з’єднання  бічних (поздовжніх) зрізів подвійним швом. *

 Завдання 5-го метелика

Фізкультхвилинка ( в перерві між роботою)

Ми – метелики на лузі.

Люди нам навколо – друзі.

Крильцями помахаєм

 й працювати починаєм.

Підсумок уроку. Оцінювання.

Урок №2

Завдання для нас і веселка ховає, а де їх знайти? Хто відгадає?

( Завдання розміщені під кожним кольором веселки)

Повторення правил техніки безпеки.

Загадка ( Веселкове завдання №1)

Ця лисичка гостроноса

 в подушчині гріє носа.

Треба хвостик причепить –

і вона почне вам шить,

шпортатись у полотнині,

 вистіжки робить дрібні.

Завдяки оцій лисиці,

 що сама вона із криці,

буде в що вам чепуриться.

            Що це таке?

Носик гострий, коле колько…

Упізнали? Голка!

 (Правила техніки безпеки при роботі з голкою)

 

Загадка (Веселкове завдання №2)

Два брати одну роботу роблять. (Ножиці).

(Правила техніки безпеки при роботі з ножицями)

 

Загадка (Веселкове завдання №3)

Ой залізная корівка, а пашить на всю домівку!

Стелять сукню чи хустину,

 а її беруть за спину

 й водять, водять без упину,

щоб розгладить по порядку

кожен рубчик, кожну складку.

Що ж воно, скажіть, будь ласка?

  •                  Праска!

(Правила техніки безпеки при роботі з праскою)

 

Загадка (Веселкове завдання №4)

Вже таку я вдачу маю,

що людей всіх зодягаю.

А без мене і кравчиня –

аж ніяка не майстриня.

Гарна, рівна в мене строчка –

буде сукня чи сорочка.

Всіх довкола зодягну,

 а для себе – не утну,

тільки на ніч я дістану

покривало деревяне.

      Що це таке?

Знає кожна дитина, що це швейна машина!

 

(Правила техніки безпеки при роботі за швейною машиною)

 

  (Веселкове завдання №5) – розвиток і корекція тактильних відчуттів.

Гра «Впізнай на дотик»

Три подушечки(із зерном, з горохом, із квасолею)

 

  (Веселкове завдання №6) – розвиток і корекція нюхових рецепторів.

Гра «Впізнай, чим пахне»

Дві подушечки-саше із м’ятою та чебрецем.

 

З’єднання  бічних (поздовжніх) зрізів подвійним швом.

* Поточний інструктаж

*Вправи на зняття зорової втоми

*Індивідуальний інструктаж (при  потребі)

 * Вправи на зняття статичної напруги

 

ІV. Заключна частина.

     Підсумок уроку.

  1. Мотивоване оцінювання.

Визначення ступеня засвоєння знань, умінь і навичок.

V. Нервово-психологічне розвантаження.

Загадка. (Веселкове завдання №7)

Ця моя подружка – невеличка,

та пухка, як свіжа паляничка.

Формою вона – чотирикутна.

Вдень її присутність невідчутна.

Тільки ж настає вечірній час –

необхідною стає для нас.

Я до неї вухом припадаю

і помалу-малу засинаю.

Відгадали? Ця подружка –

звичайнісінька подушка!

 

Я бажаю, щоб одягнувши вдома на подушку власноруч пошиту наволочку, вам всім приснилися різнокольорові казкові сни. Щоб уві сні  до вас прилетіли наші метелики і   виконали ваші мрії і бажання. На все добре вам, діти! Дякую за урок.

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку