ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ: ОСОБИСТІСНО-РОЗВИВАЛЬНА СИСТЕМА В СЕРВІСІ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ «УНІВЕРСАЛ-ОНЛАЙН»

Про матеріал
У співпраці з групою вчених, педагогів, психологів НАПН України та медиків НАМ України розроблено та практично апробовано інноваційну особистісно-розвивальну систему проектного управління освітнім процесом для закладів середньої освіти. Метою освітньої системи є особистісний, соціальний розвиток та збереження здоров’я учнів закладів середньої освіти. Особистісно-розвивальну систему автоматизовано в спеціально створеній комп’ютерній програмі – хмарному сервісі управління освітнім процесом «Універсал-онлайн». Сайт сервісу: www.universal-online.org
Перегляд файлу

 

ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ: ОСОБИСТІСНО-РОЗВИВАЛЬНА СИСТЕМА

В  СЕРВІСІ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ

«УНІВЕРСАЛ-ОНЛАЙН»

 

У співпраці з групою вчених, педагогів, психологів НАПН України та медиків НАМ України розроблено та практично апробовано інноваційну особистісно-розвивальну систему проектного управління освітнім процесом для закладів середньої освіти (ЗСО).

Метою освітньої системи є особистісний, соціальний розвиток та збереження здоров’я учнів закладів середньої освіти.

Особистісно-розвивальну систему (ОРС) автоматизовано в спеціально створеній комп’ютерній програмі – хмарному сервісі управління освітнім процесом  «Універсал-онлайн».

Сервіс складається з дев’яти технологічних модулів, які утворюють в цілісній системі три блоки: цілепокладання, проектування, розвитку.

У першому блоці сервісу в технологічних модулях «діагностика», «аналіз», «конструювання» здійснюється цілепокладання освітнього процесу, для цього:

- в технологічному модулі сервісу «діагностика» проводиться соціально-психолого-педагогічна діагностика учасників освітнього середовища в онлайн-режимі (учнів, батьків, педагогів) та заносяться дані за медичними показниками.

Орієнтовний час на створення списків, надання логінів і паролів  учасникам освітнього середовища та їх опитування (вісім діагностичних методик) 2-3 робочі дні: учні - 6 методик, 45 хв., класний керівник - 1 методика, 15 хв., батьки - 1 методика за 15-20 хв., медсестра (занесення даних у сервіс учнів одного класу, - 9 показників) 10-20 хв. 

Результат: таблиці, графіки, діаграми, матриці по учнівських колективам;

- в технологічному модулі сервісу «аналіз» за результатами комплексної діагностики здійснюється систематизація проблем та потенційних можливостей особистісного розвитку учнів на індивідуальні, групові, колективні, масові та їх диференціація за чотирма сферами розвитку (фізична, психічна, соціальна, духовна). За результатами аналізу показників створюються автоматично психолого-педагогічні рекомендації на кожного учня та учнівські колективи для  всіх учасників освітнього середовища (по 7-8 ст. тексту).

Орієнтований час на аналіз результатів комплексної діагностики 1-2 год., створення рекомендацій на учня і учнівський колектив 2-3 хв.

Результат: зведені таблиці і діаграми, статистичні звіти по класах і ЗСО в цілому, психолого-педагогічні рекомендації для учнів, класного керівника, практичного психолога, батьків дітей або осіб що їх заміняють;

 - в технологічному модулі сервісу «конструювання» на основі системного аналізу і проектування причинно-наслідкових зв’язків за виявленими проблемами і потенційними можливостями особистісного розвитку учня (з врахуванням факторної ваги за віковими і статевими особливостями розвитку дітей шкільного віку) конструюються виховні завдання для ЗСО на навчальний рік та тактичні задачі особистісного розвитку учнів класних колективів на навчальний семестр (індивідуальні, групові, колективні).

Орієнтовний час на конструювання виховних завдань для ЗСО та задач особистісного розвитку учнів класного колективу в автоматичному режимі роботи сервісу 1-2 хв., в творчому 5-10 хв.

Результат: виховні завдання ЗСО на навчальний рік, задачі особистісного розвитку учнів на семестр (індивідуальні, групові, колективні), візитні картки на учнівські колективи та ЗСО в цілому.

У другому блоці сервісу в технологічних модулях «програмування», «моделювання», «планування» здійснюється проектування проблемно-цільового освітнього змісту в освітніх проектах та планах реалізації проектів, для цього:

- в технологічному модулі сервісу «програмування» знаходяться освітні програми та демонстраційні освітні проекти, а також демонстраційні графічні сітки з алгоритмами за основними напрямками роботи ЗСО, психологічної служби, класних керівників та вчителів-предметників.

Орієнтовний час:  установка та доповнення демонстраційної граф-сітки ЗСО та педагогічних працівників 10 -15 хв.

Результат: банк освітніх програм і демонстраційних проектів на сервісі, що постійно поповнюється. Графічні сітки: для ЗСО, вчителів-предметників, класних керівників, працівників психологічної служби;

- в технологічному модулі сервісу «моделювання» на основі освітніх програм і демонстраційних проектів, що знаходяться в сервісі з метою  реалізації виховних завдань ЗСО та задач особистісного розвитку учнів, створюються освітні проекти для ЗСО, класних керівників, психологічної служби, вчителів-предметників.

Орієнтовний час створення цільових і проблемних проектів для ЗСО 2-3 год. (при умові одночасного роботи педагогічних працівників в творчих групах), освітнього проекту вчителя-предметника 15-20 хв., виховного проекту класного керівника 15 хв., корекційно-розвивального проекту працівника психологічної служби 20 хв.

Результат: освітні проекти з проблемно-цільовим змістом для ЗСО та вчителів-предметників, класних керівників, працівників психологічної служби;

- в технологічному модулі сервісу «планування» на реалізацію освітніх проектів в процесі їх проектування на граф-сітки за алгоритмами підрозділів та напрямків роботи ЗСО створюються автоматично в трьох вимірній проекції сім типів і сотні видів планів роботи ЗСО, та по три типи планів для всіх педагогічних працівників.

Час на створення всіх типів і видів планів ЗСО 2-3 години (при умові одночасної роботи мобільних творчих груп), календарно-тематичного плану вчителя-предметники 3 хв., плану класного керівника 45 хв., плану роботи працівника психологічної служби 40-50 хв.

Результат:  сім типів і сотні видів планів роботи ЗСО, а саме: графічний аналіз (за семестрами), проектно-модульний (за проблемами і цілями), системно-комплексний (за напрямками і видами роботи), календарні (за конкретно визначеними термінами), за підрозділом ЗСО (біля 400 видів), індивідуальні (на кожного учасника педагогічного працівника, батьківського комітету, учасників системи самоврядування тощо)  помісячні (графічні за напрямками роботи), а також по три типи планів роботи вчителів-предметників, класних керівників, працівників психологічної служби (графічні, системно-комплексні, календарні).

У третьому блоці сервісу в технологічних модулях «творення», «реалізація», «моніторинг» здійснюється проектування особистісно-розвивального освітнього змісту в сценаріях уроків та виховних системних заходах, визначається ефективність та результативність освітнього процесу, для цього:

- в технологічному модулі сервісу «творення» за допомогою наявного у сервісі конструктора сценаріїв на реалізацію задач особистісного розвитку учнів та завдань етапів міні-модульності (модульної освітньої системи) проектується особистісно-розвивальний зміст сценаріїв уроків та системних виховних заходів.

Час на створення сценарію уроку вчителем-придметником 15-25 хв., виховного системного заходу класним керівником або вихователем 10-15 хв., корекційно-розвивального тренінгу працівником психологічної служби 15-20 хв.

Результат: сценарії уроків з презентаціями для вчителів-предметників, системні виховні заходи для класних керівників та вихователів, сценарії занять та корекційно-розвивальні тренінги для працівників психологічної служби з особистісно-розвивальним змістом;

- в технологічному модулі сервісу «реалізація» визначається ефективність педагогічної діяльності конкретних педагогічних працівників та педагогічного колективу ЗСО в цілому за конкретно визначені терміни.

Орієнтовний час на проведення самоаналізу уроку і виховного заходу педагогічним працівником або аналізу уроку, виховного системного заходу адміністрацією ЗСО 3-5 хв.

Результат: протоколи ефективності уроків та виховних системних заходів з  оцінкою ефективності реалізації психолого-педагогічних задач особистісного розвитку учнів в освітній діяльності педагогічного працівника (3 ст. тексту);

- в технологічному модулі сервісу «моніторинг» здійснюється системний  динамічний аналіз результатів особистісного розвитку кожного учня, класного колективу, учнів ЗСО в  цілому  (два зрізи протягом навчального року).

Орієнтовний час на аналіз результатів особистісного розвитку кожного учня 10-15 хв., учнівського колективу (групи) 15-20 хв., ЗСО в цілому 1 -2 год.

Результат: порівняльні таблиці, діаграми, графіки за 116 критеріями розвитку кожного учня, класного колективу та ЗСО в цілому.

Додаткові функції сервісу:

- статистичні звіти у формі таблиць, графіків, діаграм, матриць (більше 500 варіантів вибірок), списки учнів за медичними діагнозами (420 діагнозів МКХ10 та за соціальними станами (більше 100) тощо;

- списки учнів за визначеними індикаторами ознак булінгу у прихованій та початковій фазах реалізації, прогнозування девіантної поведінки за визначеними конкретними індекаторами тощо;

- аналіз впливу фізичного стану (включаючи медичні аспекти) на психосоціальний та особистісний розвиток кожного учня;

- методичний супровід педагогічних працівників ЗСО та всіх учасників освітнього середовища в онлайн-режимі тощо.

Аналіз моніторингу особистісного та соціального розвитку учнів, що проводиться у більше як триста ЗСО в чотирнадцяти регіонах України підтверджує достатньо високу ефективність інноваційної особистісно-розвивальної системи, що знаходиться в сервісі «Універсал-онлайн», а саме:

- в соціальному розвитку учнів підвищується інтеграція класних керівників в учнівських колективах, в середньому – на 43%, здійснюється стимулювання життєвої активності вихованців за основними групами видів діяльності особливо: в  соціально-комунікативній – на 74%, в навчально-пізнавальній – на 43%, в громадсько-корисній – на 41 %, в національно-громадянській – на 20%. тощо;

- в особистісному розвитку, значно зменшується кількість учнів в класних колективах: ізольованих – на 56%., відторгнених  на 68%. Підвищується соціальний статус учнів в класних колективах на 32 %.;

- в психосоціальному розвитку знижується тривожність – на 34%, імпульсивність – на 27%, схильність до не чесної поведінки – на 43%, агресивність  – на 27%,  невпевненість – на 26%., замкненість на 13%, асоціальність на 23%.;

- в духовному розвитку відмічаються позитивні зміни, особливо з питань формування ціннісних пріоритетів учнів: «Я і здоров’я» - на 34%., «Я і навчання» - на 29%.,  «Я і праця» - на 16%., «Я і громадські доручення» - на 12%., «Я і Україна» - на 14%.,, «Я і моральні цінності» - на 21%.

 

Висновок

 

  1. Інноваційна ОРС, що автоматизована на хмарному сервісі проектного управління освітнім процесом "Універсал-онлайн»" є апробованим дієвим психолого-педагогічним інструментом для реалізації прийнятого нового Закону України «Про освіту» та досягнення стратегічних цілей визначених Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року.
  2. Основною підставою для впровадження ОРС та хмарного сервісу в закладах освіти України є позитивні рішення Президії НАПН України, успішне проведення двох всеукраїнських експериментів (2001-2007р.) і (2007-2013р.) згідно наказів МОН України та аналіз результатів першого етапу третього всеукраїнського експерименту (2018-2023р.).
  3. Використання хмарного сервісу "Універсал-онлайн»" робить освітній процес ЗСО ціленаправленим та системним на вирішення конкретних проблем та розвиток потенційних можливостей дітей шкільного віку, що підтверджується результатами моніторингу учнів, який проводиться уже двадцять років у закладах освіти України.
  4.  Впровадження ОРС в управлінні системи освіти з широким використання хмарного сервісу «Універсал-онлайн» у взаємодії всіх учасників освітнього середовища суттєво підвищить ефективність освітнього процесу ЗСО та дозволить значно економити робочий час педагогічних працівників, фінансові і людські ресурси.

 

      Сервіс: http:// universal-school.com

      Сайт сервісу: www.universal-online.org

      Т:+38(066) 66-24-161, kyrichuk@ukr.net

         https://www.facebook.com/valeri.kirichyk       

docx
Додав(-ла)
Valeri
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку