Освітньо-розважальна гра «Солов’їне шоу» для учнів 5 класу
Розроблено по зразку освітньо-розважального телевізійного проєкту «Солов’їне шоу».
Ведучий – вчитель. Участь у грі беруть два учасники та учень-експерт. За правильну відповідь гравці отримують бали від експерта. Переможцем випуску стає той, хто за підсумками трьох раундів набрав більше балів.
Мета:
-
Перевірити й закріпити знання й уміння п’ятикласників з української мови;
-
Розвивати пам'ять, логічне мислення, творчі здібності, мовленнєві навички;
-
Виховувати любов до рідної мови, повагу до її багатства й краси;
-
Створити атмосферу єднання та гордості за українську мову, викликати бажання спілкуватися нею;
-
Сприяти формуванню патріотичних почуттів учнів.
1 раунд «Так чи ні?»
За правильну відповідь 1 бал. Якщо відповідь неправильна, відповісти може інший учасник.
-
Слово «різьбяр» пишеться з м’яким знаком?
-
У слові «дзвін» два склади?
-
У слові «осінь» усі звуки тверді?
-
Буква щ завжди позначає два звука?
Запитання до 2 учасника:
-
В українській мові 38 звуків?
-
У слові «веселка» три склади?
-
Слово «камінчик» пишеться з м’яким знаком?
-
У слові «кістлявий» відбувається спрощення?
2 раунд «Хвилинка»
За хвилину дати якомога більше відповідей.
-
Антонім до слова «правда».
-
Яка частина мови відповідає на запитання скільки? котрий?
-
Скільки приголосних у слові «телефон»?
-
Утворіть прикметник від слова «дерево».
-
Якого роду слово «серпень»?
-
Слово «рать» архаїзм чи історизм?
-
Чи правильним є речення: Ми приймали участь у змаганнях ?
-
Якою частиною мови є слово «наш»?
-
Скільки числівників у реченні «Маруся раз, два, три …»?
-
Префікс у слові «перечитати»?
Запитання до 2 учасника:
-
Якого роду слово «любов»?
-
Скільки приголосних у слові «тигриця»?
-
Утворіть іменник від слова «здоровий».
-
Яка частина мови відповідає на запитання де? коли?
-
Антонім до слова «веселий».
-
Слово «імператор» архаїзм чи історизм?
-
Чи правильним є речення: Я приїду на протязі неділі ?
-
Якою частиною мови є слово «сонях»?
-
Скільки м’яких знаків у слові «бадьорість»?
-
Суфікс у слові «життєвий»?
3 раунд «Фразеологізми»
Відгадати значення фразеологізмів:
Завдання 1 учаснику:
Забивати дух
А провітрювати приміщення В виражати надмірні почуття
Б пригнічувати когось Г заважати вільно дихати
Дістати облизня
А зазнати невдачі В спіймати рибину
Б розіграти Г бути битим
Завдання 2 учаснику:
Крутити хвостом
А байдикувати В знахабніти
Б вдаватися до нечесних вчинків Г зневажати
Підсунути свиню
А зробити неприємність В бути дуже товстим
Б зробити сюрприз Г наробити крику