Освітньо-розважальна гра «Солов’їне шоу» для учнів 5 класу
Розроблено по зразку освітньо-розважального телевізійного проєкту «Солов’їне шоу».
Ведучий – вчитель. Участь у грі беруть два учасники та учень-експерт. За правильну відповідь гравці отримують бали від експерта. Переможцем випуску стає той, хто за підсумками трьох раундів набрав більше балів.
Мета:
-
Перевірити й закріпити знання й уміння п’ятикласників з української мови;
-
Розвивати пам'ять, логічне мислення, творчі здібності, мовленнєві навички;
-
Виховувати любов до рідної мови, повагу до її багатства й краси;
-
Створити атмосферу єднання та гордості за українську мову, викликати бажання спілкуватися нею;
-
Сприяти формуванню патріотичних почуттів учнів.
1 раунд «Так чи ні?»
За правильну відповідь 1 бал. Якщо відповідь неправильна, відповісти може інший учасник.
Запитання до 1 учасника: Запитання до 2 учасника:
-
Лексика вивчає звуки мови й мовлення?
-
У слові «пОмилка» подвійний наголос?
-
У слові «день» три звуки?
-
Слово «мавпячий» пишеться з апострофом?
-
Орфографія вивчає правила написання слів?
-
У слові «загАдка» подвійний наголос?
-
Слово «морквяний» пишеться без апострофа?
-
У слові «дощ» чотири звуки?
2 раунд «Хвилинка»
За хвилину дати якомога більше відповідей.
Запитання до 1 учасника: Запитання до 2 учасника:
-
Антонім до слова «ніч».
-
Яка частина мови відповідає на запитання який?
-
Скільки приголосних у слові «цирк»?
-
Утворіть прикметник від слова «краса».
-
Якого роду слово «літо»?
-
Слово «перст» архаїзм чи історизм?
-
Речення з однією граматичною основою яке за будовою?
-
Якою частиною мови є слово «вони»?
-
Скільки числівників у реченні «Два кольори мої, два кольори»?
-
Префікс у слові «приїхати»?
-
Якого роду слово «вітер»?
-
Скільки приголосних у слові «арена»?
-
Утворіть іменник від слова «зелений».
-
Яка частина мови відповідає на запитання як?
-
Антонім до слова «красивий».
-
Слово «кріпак» архаїзм чи історизм?
-
Речення бувають розповідні, спонукальні, і …?
-
Якою частиною мови є слово «мільйон»?
-
Скільки займенників у реченні «А ми тую червону калину підіймемо»?
-
Суфікс у слові «ніченька»?
3 раунд «Фразеологізми»
Відгадати значення фразеологізмів:
Завдання 1 учаснику:
Топтати ряст
А байдикувати В жити в злиднях
Б жити Г набратися неприємностей
Ведмежа послуга
А сезонна робота В дуже сумнівна, безглузда послуга
Б глибокий сон Г вихваляти кого-небудь
Завдання 2 учаснику:
Впадати в око
А травмувати око В мати хороший зір
Б зацікавлювати, подобатись Г триматися гордовито
Бути на коні
А мати успіх В мати високий зріст
Б швидко бігати Г уникнути покарання