ІV. Завершальний етап
Тема уроку: Оздоблення виробу. Остаточна обробка.
Мета: закріплення знань учнями послідовної обробки виробу(міні-манекена); виконувати остаточну обробку виробу; розвивати логічне мислення, пам’ять. Виховувати інтерес до предмета, відповідальне ставлення до навчання; виховувати акуратність і старанність під час виготовлення виробів.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Визначає сфери застосування різних видів технологій.
Виготовляє виріб.
Розраховує орієнтовну вартість витрачених матеріалів.
Комбінує композицію для оздоблення виробу.
Оздоблює виріб.
Хід уроку
І. Організація учнів
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Які шви застосовують при виготовленні міні манекена?
Назвіть шов тимчасового призначення?
Поясніть значення слова «оздоблення»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Оздоблення виробів – це гармонійне завершення композиції виробу.
З давніх часів люди прагнули прикрасити свій одяг. Для цього використовували різні види оздоблення. Стилі оздоблення підсилюють окремі лінії, деталі.
Оздоблення потрібне для того, щоб швейний виріб мав естетичний вигляд. Вибираючи її види необхідно враховувати призначення швейного виробу, його конструкцію, волокнистий склад і колір тканини, стійкість обробки при пранні і прасуванні.
Давайте розглянемо декілька видів оздоблень:
Остаточна обробка виробу надає йому підкресленої довершеності. Тільки після оздоблення виробу можна повною мірою побачити задум і майстерність тих, хто над ним працював.
Технологічні операції остаточної обробки швейного виробу
Економічне обґрунтування
Розробка економічного обґрунтування пов'язана з визначенням витрат, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво - експлуатація». Витрати бувають одноразові і поточні. У даній роботі розраховуються поточні витрати, тобто собівартість виробу.
Собівартість - це сума витрат на виробництво і реалізацію одиниці продукції.
Собівартість - зовнішній показник, тому що від неї залежить прибуток і рентабельність.
Розрахунок собівартості може вироблятися декількома способами:
- калькулювання;
- укрупнені методи (параметричний, питомих ваг, агрегатний і інші).
Найбільш точний і прогресивний метод - калькулювання. На підставі нормативів прямих статей витрат (матеріали, покупні вироби, зарплата) визначається собівартість продукції.
Для подальшого розрахунку показників, нам потрібно виконати розрахунок основних матеріалів. Розрахунок основних матеріалів виконуємо у вигляді таблиці. Складовими даної таблиці є: найменування матеріалу; норма витрат, яка вимірюється в штуках, пакетах; ціна за одиницю матеріалу в гривнях; і сума в гривнях.
Заповніть таблицю
Назва матеріалу |
Одиниця вимірювання |
Ціна |
Витрати матеріалів |
Вартість витрат |
Тканина |
м |
|
|
|
Синтапон |
кг |
|
|
|
Тканина для оздоблення |
м |
|
|
|
Нитки |
катушка |
|
|
|
Тасьма |
м |
|
|
|
Атласна стрічка |
м |
|
|
|
Стрічки атласні |
м |
|
|
|
Голка швейна |
1шт. |
|
|
|
Швейна машина |
1 шт. |
|
|
|
Всього: |
|
|
|
|
Визначте вартість витрат усіх матеріалів
Мінімаркетингове дослідження
Отже, на сьогоднішній день, hand made дуже ціниться, тому можемо зробити висновок, що свою авторську текстильну лялечку можна виготовити власноруч, витративши кошти тільки на матеріали.
Що може бути приємніше, ніж отримати в подарунок річ, зроблену своїми руками? Таким подарунком може стати текстильна лялька, зроблена з натуральних тканини, яку ми зможемо оживити, вклавши в неї душу та порадувати своїх близьких.
IV. Практична робота
Учитель пояснює учням, чим вони займатимуться під час практичної роботи та чого мають досягти, особисто демонструє прийоми пошиття виробу, звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної праці під час роботи на швейній машині. Учні розпочинають самостійне виконання завдань, учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування. Після завершення приймає виконану роботу, оцінює її, звертає увагу на її якість, демонструє найкращі зразки.
V. Підсумки уроку.