Урок "Застосування вивчених методів проектування для виготовлення виробу із старих речей"

Про матеріал
Слово „проект” у перекладі з латинської мови означає „кинутий вперед – план, задум ”. Зараз проектування розглядається як особливий вид діяльності, що відрізняється від наукової та виробничої діяльності, а сфера його застосування охоплює і систему освіти.
Перегляд файлу

Тема уроку  Застосуваннявивчених методів проектування для виготовлення виробу із старих речей

Мета уроку: ознайомити учнів зі шляхами розв’язання проблем у ході проектної діяльності; навчити планувати свою творчу роботу згідно з етапами проектування; створити умови для активної пізнавальної діяльності усіх учнів; розвивати самостійність та творчі здібності; формувати навички організації проектної діяльності та знаходження шляхів досягнення поставлених цілей; виховувати почуття прекрасного, відповідальність, акуратність.

 

Просто знати --- ще не все ,

      Знання потрібно використовувати.

           Гете.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Доброго вам дня!  Я пропоную вам  провести цей урок разом!

- А тепер поверніться один до одного. Усміхніться, бо як співається у пісні, дружба починається з усмішки, а робота краще виконується, коли люди працюють разом.

ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності

Давайте поміркуємо разом з вами як стати успішною бізнес-леді, мати власну кав’ярню, перукарню чи модельне агентство! Що для цього треба зробити? З чого почати?  Все що ви сказали вірно, але є найважливіший крок – це складання плану роботи з реалізації проекту.

Для того щоб стати успішними, вміти планувати свою роботу, сьогодні ми ознайомимося з проектною діяльністю  та етапами виконання  проектів. Завдяки одержаним знанням і вмінням ви зможете відчути себе дорослими та досвідченими працівниками у сфері виробництва або керівниками власного бізнесу!

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Суть  методу проектів

 Слово „проект” у перекладі з латинської мови означає „кинутий вперед – план, задум ”.  Зараз проектування розглядається як особливий вид діяльності, що відрізняється  від  наукової та виробничої діяльності, а сфера його застосування охоплює і систему освіти.

Особливе місце займає метод проектів на уроках трудового навчання. Проект треба розуміти як самостійну творчу роботу , яка виконується від задуму до його втілення в життя. (Пригадайте, яким своїм  задумкам ви дали  життя на уроках трудового навчання у попередніх класах?)

Отже, це і була проектна діяльність.

2. Застосування творчих проектів.

 Для чого ми створюємо творчі проекти?

  • дім: дизайн кухні, мисник, кухонний  набір (серветки, прихватки, фартух, рушнички, скатертина),  полиця під телефон, полиця для книжок, полиця для взуття, свічник, ваза, скринька (для ключів, прикрас, дрібних речей), озеленення дитячої кімнати, інтер’єр квартири,  домашнє взуття, постільна білизна, одяг тощо;
  • школа: класний куточок,  інструменти і пристосування для шкільної майстерні, обладнання для кабінетів (вишиті портрети письменників, ящички для каталогів, динамометри  тощо), обладнання світлиць, музеїв, кабінетів народознавства, озеленення школи, класу; ремонт меблів, розробка шкільної форми тощо;
  • дозвілля:  сценарії свят, туристичних походів; одяг для гуртківців,  ігри та іграшки, подарунки, сувеніри тощо;
  • виробництво: замовлення підприємств, фірм.

3. Етапи виконання проекту (опорну схему робимо на дошці)

1. Організаційно-підготовчий етап

2. Конструкторський

3.Технологічний етап (виготовлення виробу)

4.Заключний етап (захист проекту)

Зараз ми проведемо міні - практикум. Треба встановити відповідність між етапами проектування і основними діями творчого процесу. Я зачитуватиму вам дію, яку треба виконувати під час роботи над проектом. Ви повинні спробувати назвати до якого етапу відноситься ця дія.

- збір інформації з даного питання

- вибір об'єкта праці

- визначення назви виробу його призначення

- складання ескізу

- добір матеріалів та інструментів

- складання технологічних інструкцій

- виготовлення виробу

- самооцінка проекту

- захист проекту

V. Практична робота

Інструктаж з безпеки життєдіяльності до практичної  роботи.

   Релаксаційна хвилинка  

  • Якщо ви не користуєтесь іржавими інструментами – поплескайте в долоні;
  • Якщо ви ножиці передаєте ручкою уперед – похитайте головою;
  • Якщо ви кидаєте свої ножиці – потупайте ногами;
  • Якщо ви зберігаєте свої інструменти в коробці – покліпайте очима;
  • Якщо ви тримаєте роботу на відстані 30-35 см від очей – зробіть кругові оберти плечима;
  • Якщо ви робите все правильно і вмієте працювати в групі – погладьте себе по голові.

5.1. Вступний інструктаж

Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.

5.2. Поточний інструктаж

Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.

5.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.

VІ.  Підсумок уроку.

 Чи сподобалося вам працювати на сьогоднішньому уроці?

 Які проблеми у вас виникли?

 Що нового дізналися?

 

VІІІ. Домашнє завдання.

 Продовжити виготовлення виробу

 Дібрати матеріали та інструменти для роботи

VІІІ. Прибирання робочих місць

 

 

docx
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
1866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку