Означення степеня з цілим показником

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе ввести поняття степеня з цілим показником; домогтися засвоєння учнями змісту означення степеня з цілим від'ємним показником (для цілої та дробової основи степеня); формувати вміння виконувати дії над степенями з цілим показником, спрощувати числові і найпростіші буквені вирази з цілим показником.
Перегляд файлу

УРОК № 22

Тема: Означення степеня з цілим показником

Мета: ввести поняття степеня з цілим показником; домогтися засвоєння учнями змісту означення степеня з цілим від'ємним показником (для цілої та дробової основи степеня); формувати вміння виконувати дії над степенями з цілим показником, спрощувати числові і найпростіші буквені вирази з цілим показником.

Тип уроку: засвоєння знань та умінь.

Обладнання: опорний конспект «Степінь з цілим від'ємним показником».

Хід уроку

І. Аналіз контрольної роботи.

  1. Аналіз помилок.

  2. Розв’язування завдань високого рівня складності з поточної контрольної роботи.

  3. Для учнів, які повністю виконали завдання контрольної роботи, індивідуальні завдання.

1) Спростити вираз:

https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/3518010/1679540/671637_1664627180.png

2) Скоротити дріб:

https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/3518010/1679540/190339_1664630366.png

ІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

 

Усні вправи.

1. Прочитайте вираз, назвавши основу і показник степеня:

1) 54; 2) (6,1)9; 3) (10)1;

4) (-8)5; 5) 017; 6) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/002.gif.

2. Піднесіть до квадрата:

1) 4; 2) -3; 3) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/003.gif 4) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/004.gif; 5)https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/005.gif 6) 0,9.

3. Піднесіть до куба:

1) 3; 2) -2; 3) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/006.gif; 4)https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/007.gif; 5)https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/008.gif; 6) -0,1.

4. Визначте знак виразу, не виконуючи піднесення до степеня:

1)https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/009.gif; 2)https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/00a.gif; 3) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/00b.gif; 4) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/00c.gif

5) (-2)9 6) (2)10 7) (-2)10; 8) (2)9;

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

Означення степеня з цілим від’ємним показником

1.Якщо: https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/014.gif≠0, n — натуральне число, то https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/015.gif

Приклад. 1) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/016.gif;

 

2. Якщо: https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/017.gif ≠0, n=0; то https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/018.gif 0=1

Приклади.1) (-2,6)0=1; 2) https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/019.gif

3. Записи 0 0, 0 -п не мають змісту

4. Якщо: https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/01a.gif; n — натуральне число, то https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/01b.gif.

Приклад.https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/01c.gif

 

5.Обчисліть значення виразу:

https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/01d.gif+9-2-(-2,6)0=

Крок1. Замінити степені з від'ємними показниками на степені з натуральними показниками:

 

=https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/01e.gif+ https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/01f.gif - (-2,6)0 =

Крок 2. Виконати піднесення до степеня:

=https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/020.gif+ https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/021.gif - 1=

Крок 3. Виконати дії з дробами:

2https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/022.gif – 1 + https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/023.gif = 1https://fs01.vseosvita.ua/010031xh-3d17/024.gif

V. Формування вмінь.

Виконання усних вправ

1.   Обчисліть: 24; (-3)2; (0,1)3; (-1)8; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1537.gif; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1538.gif; (-15)9; 0,30; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1539.gif; 00.

2.   Замініть дробом степінь із цілим від'ємним показником. Заповніть пропуски: https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1540.gif; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1541.gif; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1542.gif; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1543.gif.

3.   Замініть дріб степенем із цілим від'ємним показником: https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1544.gif; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1545.gif;  https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1546.gif ;  https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1547.gif

Виконання письмових вправ: №№ 237, 238, 242, 251.

VI. Підсумки уроку

В якому з випадків правильно виконано дію?

а) 3-2 = 32; б) https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1570.gif; в) https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1571.gif; г) https://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra8/algebra8.files/image1572.gif.

 

VII. Домашнє завдання

1.   Вивчити означення степеня з цілим від'ємним показником, а також властивості, отримані під час виконання письмових вправ.

2.   Повторити основну властивість степеня з натуральним показником та її наслідки,

3.   Розв'язати вправи на застосування означення та сформульованих на уроці властивостей: №№ 241, 243.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Merezhana Olena
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку