ТЕМА: Ознайомлення з розв’язуванням задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень.
МЕТА: формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень; вдосконалювати навички усних, письмових обчислень; актуалізувати спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; дослідити вплив зміни шуканого задачі на розв’язання, узагальнити спосіб відношень; застосувати спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати уміння обчислювати значення виразів на 4 дії; розвивати логічне мислення учнів, виховувати
І. Організація классу та емоційне налаштування.
Клас готовий працювати ?
Додавати й віднімати.
Вчасно руку піднімати.
Розв'язати всі задачі
У підручниках своїх.
Тож дайте починати.
ІІ. Каліграфічне письмо. Математичний диктант.
Відкрийте зошити. Записуємо :
Четверте жовтня
Класна робота
Діти, 4 жовтня – День архітектора.
У людей цієї професії немає права на помилку, адже їхні творіння маєють не тільки радувати око, але і бути зручним, а також довговічним та надійним. Архітектори, схиляючись над кресленнями і ескізами, роблять ідеально правильні розрахунки. Можливо хтось з вас в майбутньому обере цю професію. Тож давайте зараз повправляємось у вміннях правильно рахувати.
Готові до математичного диктанту?
4 10, 40 : 5, 8 : 2 , 4 . 9, 36 + 100, 27 : 3, 9* 100, 900 : 10.
Обміняйтеся зошитами. Взаємоперевірка
40, 8, 4, 36, 136, 9, 900, 90.
Обведіть червоним клітинку, якщо є помилки, і синім, якщо помилок не має.
Поверніть зошити.
Відкрийте підручники на с. 33. Задачі № 2.
Прочитайте завдання:
Прочитайте задачу .
Я пропоную зробити короткий запис цієї задачі:
12 м – 3 шт.
? м - 6 шт.
- Чи можемо ми дати відповідь на запитання задачі ?
- Бо нам невідомо скільки метрів тканини потрібно, щоб пошити одну скатертину.
- Як дізнатися скільки метрів потрібно, щоб пошити одну скатертину?
1). 12:3 =4 (м) - на 1 скатертину. (однакова величина)
2). 4 6=24 (м ) – на 6 скатертин.
Відповідь: на 6 скатертин потрібно 24 м тканини..
Розглянемо задачу 2.
- Як зміна числового данного вплине на розв'язання задачі ?
- Робимо короткий запис цієї задачі.
10 м - 3
? м - 6
_ Чи можемо ми розв'язати задачу попереднім способом ?
- Ні, тому що 10 не ділиться націло на 3, навіть якщо метри перевести в дециметри або сантиметри.
Будемо міркувати. Шукане число, як ви думаєте буде більше чи менше за 10.
Чому буде більше, бо пошиють більше скатертин.
Отже потрібно дізнатися у скільки разів більше пошиють скатертин.
6:3 = 2 (р.)
Робота над задачею №3.
Давайте розв'яжемо цю задачу, маючи короткий запис.
Зверніть увагу, банок стало більше, чи менше?
Значить ми повинні дізнатися у скільки разів банок стало більше?
10:5 = 2 (р.)- банок стало більше, тому у стільки ж разів більше соку.
12 *2 = 24 (л) – соку в 10 банках.
Відповідь : 24 л в 12 банках соку.
ФІЗХВИЛИНКА
Відпочили. Працюємо далі.
С. 34 задача 5. Прочитайте задачу самостійно. (Я записую короткий запис на дошці):
4 л. – 14 кг
2 л. - ?
- Скільки 4 леопардам дають м'яса на день?
- Що запитують у задачі?
- Чи можемо ми відповісти на запитання задачі?
Діти. Нам потрібно знайти кратні відношення між двома величинами.
Підніміть зелену цеглинку, хто може розв'язати задачу самостійно . Жовту - кому потрібна допомога.
ПЕРЕВІРКА розв'язання.
Давайте, ще раз удосконалимо наші обчислювальні навички . Приклади № 6, обчисли, застосовуючи письмовий прийом.
Висновок .Рефлексія.
Наш урок добігає кінця і я хочу подарувати вам пам ятки, які допоможуть вам в майбутньому правильно розв язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. Ці пам ятки ви можете після уроку покласти до своєї математичної скриньки.
- Із якими задачами ми познайомились сьогодні?
- Що ти встиг зробити на уроці?
- Що тобі давалося легко?
- Над чим ще хотілось би попрацювати?
- За якими ознаками можна впізнати задачі на знаходження четвертого пропорційного? (одна величина стала, а дві змінні)
- Д/з Діти, ви активно допомагали мені на уроці і тому кожному з вас я підготувала ось такий загадковий лист, а зараз отримайте їх і я чекатиму на ваші відповіді.
СЕРГІЙКУ !
Розв'яжи задачу № 3. Повтори таблицю ділення на 7.
Сергійку!
Розв'яжи приклади № 6. Повтори таблицю ділення на 5.
Анжеліко !
Розв'яжи задачу № 3, приклади № 7.
Павлику !
Розв'яжи задачу № 3. Приклади 6. Повтори таблицю ділення на 8.
Дмитрику!
Розв'яжи задачу № 3. Повтори таблицю ділення на 6.
Захарчику!
Розв'яжи задачу № 3. Приклади 6.
Михайлику !
Розв'яжи задачу № 3. Приклади 6. Повтори таблицю ділення на 3.
Юрчику!
Розв'яжи задачу № 3. Приклади 6. Повтори таблицю ділення на 9.