Ознайомлення з розв’язуванням задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. 4 клас НУШ

Про матеріал
ТЕМА: Ознайомлення з розв’язуванням задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. МЕТА: формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень; вдосконалювати навички усних, письмових обчислень; актуалізувати спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; дослідити вплив зміни шуканого задачі на розв’язання, узагальнити спосіб відношень; застосувати спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати уміння обчислювати значення виразів на 4 дії; розвивати логічне мислення учнів, виховувати
Перегляд файлу

 

ТЕМА: Ознайомлення з розв’язуванням задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень.

МЕТА:  формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень; вдосконалювати навички усних, письмових обчислень; актуалізувати спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; дослідити вплив зміни шуканого задачі на розв’язання, узагальнити спосіб відношень; застосувати спосіб відношень при розв’язуванні задач на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати уміння обчислювати значення виразів на 4 дії; розвивати логічне мислення учнів, виховувати

І. Організація классу та емоційне налаштування.

Клас готовий працювати ?

Додавати й віднімати.

Вчасно руку піднімати.

Розв'язати всі задачі

У підручниках своїх.

Тож дайте починати.

ІІ. Каліграфічне письмо. Математичний диктант.

Відкрийте зошити. Записуємо  :

Четверте жовтня

Класна робота

Діти, 4 жовтня – День архітектора.

У людей цієї професії немає права на помилку, адже їхні  творіння маєють не тільки радувати око, але і бути зручним, а також довговічним та надійним. Архітектори, схиляючись над кресленнями і ескізами,  роблять  ідеально правильні розрахунки. Можливо хтось з вас в майбутньому обере цю професію. Тож  давайте зараз повправляємось у вміннях правильно рахувати.

 

Готові до математичного диктанту?

4 10,  40 : 5,  8 : 2 , 4 . 9,  36 + 100,  27 : 3,  9* 100, 900 : 10.

 Обміняйтеся зошитами. Взаємоперевірка

40, 8, 4, 36, 136, 9, 900, 90.

Обведіть червоним клітинку, якщо є помилки, і синім, якщо помилок не має.

Поверніть зошити.

Відкрийте підручники на с. 33. Задачі № 2.

Прочитайте завдання:

C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\vfntv.jpg

Прочитайте задачу .C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\матем презентація\Без імені.jpg

Я пропоную зробити короткий запис цієї задачі:

12 м – 3 шт.

? м    - 6 шт.

- Чи можемо ми дати відповідь на запитання задачі ?

- Бо нам невідомо скільки метрів тканини потрібно, щоб пошити одну скатертину.

- Як дізнатися скільки метрів потрібно, щоб пошити одну скатертину?

1). 12:3 =4 (м) -  на 1 скатертину. (однакова величина)

2). 4  6=24 (м ) – на 6 скатертин.

Відповідь: на 6 скатертин потрібно 24 м тканини..

Розглянемо задачу 2. C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\матем презентація\zdf.jpg

- Як зміна числового данного вплине на розв'язання задачі ?

- Робимо короткий запис цієї задачі.

10 м  -  3

? м    -  6

_ Чи можемо ми  розв'язати задачу попереднім способом ?

- Ні, тому що 10 не ділиться націло на 3, навіть якщо метри перевести в дециметри або сантиметри.

Будемо міркувати. Шукане число, як ви думаєте буде більше чи менше за 10.

Чому буде більше, бо пошиють більше скатертин.

C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\матем презентація\c.jpg

Отже потрібно дізнатися у скільки разів більше пошиють скатертин.

6:3 = 2 (р.)

C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\матем презентація\b.jpg

Робота над задачею №3.

 

C:\Users\ROZUMNIKI\Desktop\матем презентація\dvf.jpg

Давайте розв'яжемо цю задачу, маючи короткий запис.

 Зверніть увагу, банок стало більше, чи менше?

Значить ми повинні дізнатися у скільки разів банок стало більше?

10:5 = 2 (р.)- банок стало більше, тому у стільки ж разів більше соку.

12 *2 = 24 (л) – соку в 10 банках.

Відповідь : 24 л в 12 банках соку.

ФІЗХВИЛИНКА

Відпочили. Працюємо далі.

С. 34 задача 5. Прочитайте задачу самостійно. (Я записую короткий запис на дошці):

4 л. – 14 кг

2 л. -  ?

- Скільки 4 леопардам дають м'яса на день?

- Що запитують у задачі?

- Чи можемо ми відповісти на запитання задачі?

Діти. Нам потрібно знайти кратні відношення між двома величинами.

Підніміть зелену цеглинку, хто може розв'язати задачу самостійно . Жовту - кому потрібна допомога.

ПЕРЕВІРКА розв'язання.

Давайте, ще раз удосконалимо наші обчислювальні навички .  Приклади № 6, обчисли, застосовуючи письмовий прийом.

Висновок .Рефлексія.

 Наш урок добігає кінця і я хочу подарувати вам пам ятки, які допоможуть вам в майбутньому правильно розв язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. Ці пам ятки ви можете після уроку покласти до своєї математичної скриньки.

- Із якими задачами ми познайомились сьогодні?

- Що ти встиг зробити на уроці?

- Що тобі давалося легко?

- Над чим ще хотілось би попрацювати?

- За якими ознаками можна впізнати задачі на знаходження четвертого пропорційного? (одна величина стала, а дві змінні)

- Д/з Діти, ви активно допомагали мені на уроці і тому кожному з вас я підготувала ось такий загадковий лист, а зараз отримайте їх і я чекатиму на ваші відповіді.

СЕРГІЙКУ !

Розв'яжи  задачу № 3. Повтори таблицю ділення на 7.

 

Сергійку!

Розв'яжи приклади № 6. Повтори таблицю ділення на 5.

 

Анжеліко !

Розв'яжи  задачу № 3, приклади № 7.

 

Павлику !

Розв'яжи  задачу № 3. Приклади 6. Повтори таблицю ділення на 8.

 

Дмитрику!

Розв'яжи  задачу № 3. Повтори таблицю ділення на 6.

 

Захарчику!

Розв'яжи  задачу № 3. Приклади 6.

 

Михайлику !

Розв'яжи  задачу № 3. Приклади 6. Повтори таблицю ділення на 3.

 

Юрчику!

Розв'яжи  задачу № 3. Приклади 6. Повтори таблицю ділення на 9.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
10394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку