Урок узагальнення знань. "Нумерація чисел у межах мільйона". (Урок)

Про матеріал
Класифікація багатоцифрових чисел за кількістю цифр їх у записі. Запис багатоцифрових чисел у вигляді суми розрядних доданків. Розряди, розрядні одиниці, їх співвідношення. Розв’язування задач. Усні обчислення у межах мільйона. Геомеричні фігури, їх розрізнення.
Перегляд файлу

 ТЕМА. Урок закріплення знань. Нумерація багатоцифрових чисел.

 Мета. Закріпити вміння працювати з багатоцифровими числами; розвивати обчислювальні навички; вміння працювати в парах, групах; виховувати самостійність, працелюбність.

Ключові поняттяя, терміни, математичні компетентності. Класифікація багатоцифрових чисел за кількістю цифр їх у записі. Запис багатоцифрових чисел у вигляді суми розрядних доданків. Розряди, розрядні одиниці, їх співвідношення. Розв’язування задач.

Усні обчислення у межах мільйона. Геомеричні фігури, їх розрізнення.

Тип уроку. Комбінований.

 Обладнання. мультимедійний комплект, картки для ігрових завдань, цеглинки    Lego.

 

 

                                                      ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

    1. Привітання. 

       Холодно в полі, в саду, на городі,

       Осінь мандрує по нашій господі.

       Тепло і затишно в класі у нас,

       Доброго дня, я вітаю всіх вас!

  1. Емоційна настанова.    СЛАЙД 2
  • На ваших партах перед вами лежить набір з 6 цеглинок Lego. Він допоможе нам визначити ваш настрій. Кожен колір відповідає певному настрою:

    Червоний – тривога, помаранчевий – хвилювання, жовтий –    задоволення, зелений – цікавість, блакитний – спокій, синій - інше.

  • Я дуже хочу, щоб гарний настрій у вас залишався до самого кінця нашого уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

      (Робота в парах. Взаємоперевірка)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушимо у подорож до країни, якої немає на жодній мапі. Це – країна Знань. В ній ми закріпимо вміння працювати з багатоцифровими числами, продовжимо розвивати обчислювальні навички, вміння працювати в парах, групах.
  • А на чому ми вирушимо в путь, ви дізнаєтесь, якщо розташуєте числа з математичного диктанту в порядку спадання.

 

  1. Математичний диктант.     СЛАЙД 3

 

19 770

15 055

10 007

10 070

256

19 070

9 872

19 870

21 406

А

С

О

П

Т

Н

р

Р

Т

 

ВІДПОВІДЬ:

21 406

19 870

19 770

19 070

15055

10070

10007

9872

256

Т

Р

А

Н

С

П

О

Р

Т

 

  1. Об’єднання в групи.   СЛАЙД 4
  • Погляньте на малюнки і виберіть собі один із видів транспорту.

 

1 гр.- поїзд          2 гр. – літак        3 гр. – автомобіль        4 гр. – пароплав

 

 

C:\Users\25\Desktop\вставки до презентацій\1 поїзд.jpg                            C:\Users\25\Desktop\вставки до презентацій\пароплав.jpeg                 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності (використання прийому «Незакінчене речення».
  • Для чого нам потрібні знання з теми «Багатоцифровфі числа».
  • Де ми їх можемо зустріти у повсякденному житті?

Відповіді дітей:

  • Нам необхідні ці знання, тому що…

Хвилинка- цікавинка     СЛАЙД 5

 

● У качки близько 12 000 пір´їнок, а у лебедя – близько 20 000.

● Підраховано, що мурашина сім’я знищує за добу до 27 500 комах, більшість з яких – шкідники.

● Домашній павук – це всього лише один із 40 000 видів павуків.

 

  •  Є ще один напрям. Який безпосередньо пов’язаний з кожною родиною, і з     багатоцифровими числами. Я говорю про побутову техніку, яка є в кожній квартирі. Але, на жаль, вона не довговічна. Рано чи пізно її приходиться міняти.

 

  1. Каліграфічна хвилинка.

 

  • Дівчатка, використовуючи цифри 6 і 7, запишіть каліграфічно найбільше п’ятицифрове число. (77 776)
  • Хлопчики, використовуючи цифри 6 і 7, запишіть каліграфічно найменше п’ятицифрове число. (66 667)

 

  1. Гра «Знайди відповідність» (Робота в групах).    СЛАЙД 6

 

 

  Кругле п’ятицифрове число. (98 710)

  Число, в якому в розряді десятків тисяч стоїть цифра 0.

( 304 055)

● Найменше чотирицифрове число. (1 999)

● Чотирицифрове число, що більше від 5 000, але менше, ніж

 8 000. (7 896)

● Найбільше парне число. (614 502)

● Шестицифрове число, в якому в розряді сотні тисяч стоїть цифра 1. (161 500)

● Пятицифрове число, найближче до числа 70 000. (63 009)

● Найбільше чотирицифрове число. (8 131)

● Число, у якому в розряді одиниць тисяч стоїть цифра 0. (20 897)

 

 

  1. Гра « Познайомимось і розкладемо».     СЛАЙД 7

                       

  • Щоб краще і швидше рахувати, давайте числа розкладати (фронтальна робота) на дошці.

       35 679 =

      7004 =

      20 052 =

     198 060 = 

V. Фізкультхвилинка      СЛАЙД 8

VI. Удосконалення обчислювальних навичок

  1. Вправа «Кубик».    СЛАЙД 9

     Вчитель:

  • Завітав сьогодні в клас,

 кубик знов до нас,

 кубик, діти, не простий,

 кубик, діти, чарівний,

 він доріжку прокладає –

 знання ваші перевіряє!

  • На гранях кубика подані вирази, учень, котрий отримав кубик, зчитує вираз і обчислює його.

        51 700  : 100                       

        2 135 ∙ 10                                             

        406 000 : 1000

        29  ∙ 1000                                     

        564 ∙ 100

        2840 : 10

 

  1. Розв’язування задачі.   СЛАЙД  10

- Прочитайте уважно задачу.

  З пришкільної ділянки школярі зібрали 620 кг моркви, а буряків – половину маси моркви. Усі овочі розклали в ящики по 30  кг. Скільки ящиків  знадобилося ?

 

Перший етап. Аналіз задачі за допомогою технології «Мікрофон».

 Під час аналізу умови задачі складається скорочений запис задачі, застосовуючи інтерактивну технологію «Шкала думок».

- Розгляньте скорочений запис задачі. Хто може  самостійно розв’язати задачу підніміть зелену цеглинку і приступайте до роботи.

Другий етап. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.    СЛАЙД 11

       План розв’язання задачі:

1. Скільки кг буряків зібрали ?

2. Скільки всього кг зібрали моркви і буряків ?

3. Скільки ящиків знадобилось?

- Хто може самостійно розв’язати задачу підніміть жовту цеглинку і приступайте до роботи.

 

Третій етап. Решта учнів  сигналізують червоними цеглинками  і записують розв’язання задачі під керівництвом вчителя.

Перевірка розв’язання задачі

  1. Самостійна робота № 396 з подальшою самоперевіркою.
  2. Геометрична хвилинка.

 

  • Назвіть  геометричні тіла  і знайдіть їм відповідність серед об’єктів такої самої форми.

 

VII. Підсумок уроку

  1. Дом.завд. диференційоване
  2. Рефлексія.

- Що викликало у вас найбільший інтерес на уроці?

- Який вид роботи вам сподобався найбільше?

- А мені сьогодні сподобалась робота таких учнів як ….. (прийом «Констатація успіху»).

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
2705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку