Пам’ятка для батьків на тему: «ПОРУШЕННЯ СЛУХУ»
«Попередження порушень слуху у дітей»
-
Не рекомендується тривале прослуховування музики на великій гучності, особливо у навушниках – вкладках;
-
Уникати тривалого впливу шуму високої гучності та вібрації. При роботі в шумі рекомендується використовувати спеціальні шумопоглинаючі навушники;
-
Уникати переохолодження та травм голови;
-
При виявлені ознак захворювання звернутися до лікаря;
-
Просушувати вуха після купання рушником (але не ватними паличками, їх неможна використовувати для чистки вух);
-
Після купання у річках, озерах, басейнах, або морі чи інших водоймах, необхідно промити вуха чистою прісною водою, з подальшим висушенням рушником;
-
Вести здоровий спосіб життя, відмовитися від шкідливих звичок;
-
Уникати, або звести до мінімуму контакти з хворими на ГРВІ.
«Рекомендації для батьків, які мають дітей з порушеннями слуху»
-
Якщо Ваша дитина має порушення слуху, прийміть її і любіть такою, якою вона є. Не порівнюйте її ні з ким іншим, бо кожна дитина – унікальна! Для того, щоб для себе розкрити свою дитину, відкрийтеся їй самі – вчиться розуміти її та спілкуватися з нею тими засобами, які для неї природні, доступні та зрозумілі (жестовою, усно-жестовою, усно-дактильною формою мовлення) . Намагаючись поставити себе на місце дитини, зрозумійте її внутрішній світ, зрозумійте її як особистість.
-
Коли ви помітили, що Ваша дитина погано чує, перш за все, зверніться в лікарню до сурдолога для визначення діагнозу та наступного здійснення реабілітаційної допомоги.
-
Якомога швидше потурбуйтесь про придбання слухового протезу для вашої дитини.Запам’ятайте! Правильно підібраний та настроєний слуховий апарат допоможе їй швидше досягти бажаних результатів у формуванні усного мовлення та адаптуватися в навколишньому середовищі.
-
При двобічному порушенні слуху подбайте про бінауральне (двостороннє) протезування вашої дитини слуховими апаратами.
-
Слухові апарати носіть якомога довше й знімайте їх в нормальних умовах лише під час сну та водних процедур.
-
Оволодіти усним зв’язним мовленням, отримати необхідні освітні корекційно-реабілітаційні послуги ваша дитина може лише за умови спеціальних занять з сурдопедагогом.
-
Памятайте! Успіх в оволодінні мовленням значною мірою залежить від Вас, він приходить до тих дітей, з якими батьки працюють щоденно не менше ніж 2-3 години на добу. Якщо час таких занять менший або відсутній, то результатів у даному напрямку роботи Ви не отримаєте. Тому використовуйте кожну хвилинку для спілкування та занять зі своєю дитиною.
-
Ваша мова – взірець для Вашої дитини. Адже мова, жести, міміка, емоційність створюють певний настрій у дитини.
-
Від початку занять привчайте дитину звертати увагу на обличчя, губи того, хто говорить. Розмовляйте голосом нормальної гучності, але на такій відстані та в такій поставі, щоб дитина могла вас сприймати слухо-зорово.
-
Щоденно проводьте мовленнєву зарядку (артикуляційні, дихальні, голосові вправи, вправи з фонетичної ритміки).
-
Вчіть свою дитину постійно дотримуватись правил мовлення
-
Розуміння мови.
-
Досить важливо, щоб у навчанні мови та формуванні мовлення вашої дитини брали участь всі ті, хто її оточує.
-
Організовуйте з дітьми вправи для розвитку загальної та дрібної моторики.
-
Максимально активізуйте найбільш збережені аналізатори (зоровий, дотиковий, нюховий, смаковий).
-
Дотримуйтесь режиму дня. Вчасно вкладайте дитину спати – сон повинен тривати 8-10 годин.
-
Забороняйте ігри, які перезбуджують, втомлюють нервову систему вашої дитини.
-
Дозволяйте дивитися по телевізору лише дитячі передачі. Не перевтомлюйте дітей під час пояснення змісту передачі.