Етап вивчення нового матеріалу
Мета:
Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї.
Забезпечити якість вивчення нового матеріалу.
Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти.
Забезпечити диференційований підхід.
Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями.
Підготувала
вчитель англійської мови
Іванко Ю.О.
Етап вступного повторення
Мета:
Визначити рівень попередньої підготовленості учнів, що стосується теми.
Актуалізувати знання, що потрібні для введення нового матеріалу. Активізувати мислення учнів.
Методи: фронтальна бесіда, усне опитування, робота зі схемами, рисунками, метод прогнозування, робота з текстом підручника, самоперевірка за зразком тощо.
Прийоми: «Інтрига», «Дивуй!», «Фантастична добавка», «Відстрочена загадка», заповнення кросвордів, «Альтернатива», «Світлофор», «Мозковий штурм», «Асоціація», «Зайве слово», «Назви відповідь», «Пошук загального», «Групування слів», «Лото», «Зашифровки», «Незакінчені речення» тощо.
Форми навчання: індивідуальні, парні, групові, фронтальні.
Засоби: диктанти, тести, ТЗН, навчальні та наочні посібники, підручник, таблиці, моделі тощо.
Етап вивчення нового матеріалу
Мета:
Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї.
Забезпечити якість вивчення нового матеріалу.
Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти.
Забезпечити диференційований підхід.
Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями.
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.
Методи: пояснення, коментоване читання тексту підручника, проблемна лекція, семінар-практикум, фронтальна бесіда, дискусія, робота з книгою, посібниками, схемами, таблицями, рисунками, моделями, демонстрація презентацій.
Прийоми: «Асоціації», «Мозкова атака», створення проблемної ситуації, використання яскравих афоризмів, порівнянь, образів, «Знаємо — бажаємо дізнатися — дізналися», «Моделі, що ожили», «Снігова грудка», «Ажурна пилка», «Акваріум», «Броунівський рух», «Два-чотири — всі разом», «Навчаючи — учусь», «Павучки», «Місткий кошик» тощо.
Форми навчання: парна, групова, індивідуальна, колективна, фронтальна.
Засоби: ТЗН, підручники, посібники, довідники, Іnternet, інформаційні таблички, роздавальний матеріал, таблиці, моделі тощо.
Етап практики
Мета:
Формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок. Формувати й удосконалювати вміння й навички у стандартах прямого й успішного руху до накресленої мети.
Забезпечити ситуацію вибору.
Формувати вміння розвязувати типові завдання, формувати творчі вміння.
Переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію.
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.
Методи: практичні роботи, розв’язування завдань за зразком, метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації.
Прийоми: «Асоціативний ряд», «Синтез думок», «Альтернатива», «Коментування», «Навчаючи – учусь», «Карусель», «Поєдинок»,»Інтелектуальний тир», змагання тощо.
Форми навчання: парна, групова, індивідуальна, колективна, фронтальна.
Засоби: ТЗН, математичні диктанти, тести, навчальні та наочні посібники, роздавальний матеріал, схеми тощо.
Етап спостереження і діагностики
Мета:
Організувати і підтримати безперервний зворотний звязок.
Одержати своєчасну інформацію про успішність просування у навчанні всіх учнів.
Спостерігати за процессом засвоєння та застосування знань, умінь і навичок.
Здійснювати моніторинг навчальних досягнень учнів.
Формувати на кожного учня «дос’є» (залучаючи комп’ютер), до якого тільки він та вчитель мають доступ.
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, загальнокультурну.
Методи: спостереження, дискусія, створення проблемної ситуації тощо.
Прийоми: «Світлофор настрою», «Зворотний зв'язок», «Релаксаційні вправи», рефлексія тощо.
Форми навчання: індивідуальна, парна, фронтальна, колективна.
Засоби: ТЗН, завдання для моніторингу рівня знань, навчальні та наочні посібники тощо.
Етап домашньої роботи
Мета:
Удосконалити, узагальнити, систематизувати знання, вміння та навички.
Розвивати самостійність та творче мислення.
Формувати вміння самостійно засвоювати окремі питання навчального матеріалу.
Формувати групи компетентностей: інформаційну, уміння вчитися, соціально-трудову.
Методи: виконання вправ, письмових і графічних робіт, підготовка рефератів, доповідей, самоперевірка, індивідуальне опитування, фронтальна бесіда, робота з підручником, довідниками, додатковою літературою, використання Іnternet тощо.
(залучення консультантів, якість виконання д/з за допомогою звірки зі зразками, усний коментар, самостійна робота, що аналогічна до домашньої).
Прийоми: «Інтелектуальна розминка», «Одне завдання на двох», «Вірю - не вірю», «Так – ні», «Знайди помилку», «Вибери сам», «Ярмарок – подорож», «Заздалегідь», «Творче завдання», бліцопитування ланцюжком, тощо.
Форми навчання: індивідуальна, парна, групова.
Засоби: навчальні та наочні посібники, довідкова література, Іnternet , інформаційні таблички тощо.
Етап узагальнення і систематизації
Мета:
Узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички.
Установити загальні звязки в матеріалі, що дозволяє побачити учням тему (розділ) в цілому.
Формувати вміння застосовувати набуті знання під час розвязування задач різного рівня складності.
Формувати потребу до постійної самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, загальнокультурну.
Методи: порівняння, узагальнення, усна розповідь, бесіда, вступні, оглядові, пошукові семінари, дебати, конференції тощо.
Прийоми: «Письмовий звіт», «Шпаргалка», «Пошта», «Перепишу параграф по-своєму», «Я – вчитель», «Інтелектуальне лото», «Ділова гра», «Аукціон ідей», «Творча робота», «Учені та їхні відкриття», «Фантастичні фігури» тощо.
Форми навчання: індивідуальна, парна, фронтальна, колективна.
Засоби: ТЗН, навчальні та наочні посібники, інформаційні картки, тести тощо.