Пам'ятки для роботи на уроці

Про матеріал
Золоті правила уроку. Вимоги до розповіді. Як аналізувати. Прийоми логічного мислення. Форми ведення записів. Пам’ятка по роботі з підручником. Як найкраще запам’ятовувати виучуваний матеріал. Як слухати і записувати лекцію. Як підготувати доповідь. Як скласти рецензію. Як працювати над історичним документом. Як підготувати домашнє завдання. Правила роботи з історичною картою
Перегляд файлу

D:\КАТЯ\Все\Смайлики\Школа\s12112.gif                D:\КАТЯ\Все\Смайлики\Школа\s11501.gif      D:\КАТЯ\Все\Смайлики\Школа\3da-144.gif

D:\КАТЯ\Все\Смайлики\Куклы\kukli-4784.gif

Зміст

1.  Золоті правила уроку

1.  Вимоги до розповіді

 

2.  Як аналізувати

2.  Прийоми логічного мислення

 

3.  Форми ведення записів

 

4.  Пам’ятка по роботі з підручником

4.  Як найкраще запам’ятовувати виучуваний матеріал

 

5.  Як слухати і записувати лекцію

5.  Як підготувати доповідь

 

6.  Як скласти рецензію

6.  Як працювати над історичним документом

 

7.  Як підготувати домашнє завдання

 

8.  Правила роботи з історичною картою

Золоті правила уроку

  1. Знання здобувай переважно на уроці.
  2. Не можна залишати нічого не зрозумілого, недовивченого на уроці.
  3. На уроці має бути повне напруження сил і концентрація уваги.
  4. Розвивай на уроці мислення, пам’ять, спостережливість, уміння конспектувати.
  5. Будь самостійним, не заучуй, а відкривай для себе нові істини.
  6. Не втрачай на уроках жодної хвилини, втрачені  хвилини спричиняють втрату годин, днів, місяців, років.
  7. Оволодівай знаннями, це зробить тебе сильним, впевненим у собі, здатним долати значні перешкоди.

 

 

 

Вимоги до розповіді

  1. Розповідь має відповідати темі, розкривати головну думку, відповідати наміченому плану.
  2. Викладаючи хід подій, пам’ятай про хронологічну послідовність їх викладу.
  3. Розповідай доказово, обґрунтуй висновки фактами.
  4. У ході розповіді поясни причину, характер, суть, наслідки явища, події.
  5. Будь точним в описанні фактів, висновків, вживанні історичних термінів, висловів.

 

 

 

Як аналізувати?

 

  1. Виділи складові частини, ознаки предмета явища, події.
  2. Вияви, як вони взаємодіють між собою.
  3. Вибери головні, суттєві, визначальні ознаки, відкинь несуттєве.
  4. Сформуй висновок, зроби узагальнення, сформуй відповідне поняття.

 

Прийоми логічного мислення

 

Доказ – обґрунтування правильності чи хибності якої-небудь думки.

Поняття – знання про суть явища.

Визначення поняття – це стисле розкриття його змісту.

Узагальнення – виділення головного і загального.

Аналіз – розчленування цілого на частини.

Сутність – саме головне в явищі, тобто те, без чого воно не може існувати.

Синтез – поєднання частин в одне ціле.

Порівняння – встановлення спільного і відмінного.

 

 

 

Форми ведення записів

План – перелік основних питань теми, статті, твору, доповіді.

Простий план – коротке, стисле перерахування головних питань, що містяться у тексті твору.

Складний план – розгорнутий перелік основних питань, їх розшифровка з деталізацією та висновками.

Виписки – вибрані з тексту найбільш важливі місця: визначення, факти, статичні дані, схеми, таблиці. У виписці необхідна точність, посилання на джерело, відповідність тексту оригінала.

Тези – стисло сформовані основні положення теми, статті, книги, доповіді, лекції; це положення достовірність яких автор має довести. Тези складаються тоді, коли тема гарно засвоєна і не вимагає більш повних записів.

Анотація - дуже коротке викладення змісту, іноді з критичною оцінкою.

Коментар – тлумачення, пояснення суті якого-небудь тексту, окремих місць, фраз, виступів.

Резюме – стисла оцінка написаного чи прочитаного, короткий висновок.

Бібліографія – перелік літератури з якоїсь проблеми, теми.

Конспект – найбільш досконала форма запису, в якому виділено головне у виучуваному творі, матеріалі, лекції. Такий запис містить короткі, чіткі формування узагальнення, важливих теоретичних положень.

Реферат – доповідь з певної теми, що включає огляд джерел і літератури.

Памятка по роботі з підручником

  1. Прочитай текст. Сформулюй головну ідею.
  2. Розподіли текст на завершені частини. Склади план.
  3. Для аргументації пунктів плану використовуй факти, приклади, схеми таблиці.
  4. Доповни знання про події із тексту підручника відомостями з документальних джерел.
  5. Дай відповіді на запитання до документу.
  6. Дай відповіді на запитання в кінці параграфа, зроби висновки.

 

Як краще запамятовувати

виучуваний матеріал?

  1. Прочитай весь матеріал.
  2. Проаналізуй прочитане, виділи важливі місця, розбий їх на логічні частини, якщо матеріал великий за обсягом. І якщо необхідно склади план.
  3. Читай і запам’ятовуй частинами, звертай особливу увагу на важливі місця.
  4. Прочитавши текст, перекажи перечитане (про себе, вголос).
  5. Вивчаючи матеріал використовуй порівняння, добирай власні факти.
  6. При відтворенні матеріалу користуйся планом, тоді в пам’яті збережеться система знань, а не окремі їх фрагменти.
  7. Слід засвоїти, що першою умовою запам’ятовування є глибоке розуміння матеріалу. Але назви, дати, терміни, іншомовні слова слід заучувати, багаторазово їх повторюючи , використовуючи в новій ситуації.

Як слухати і записувати лекцію

  1. Чітко уясни її тему.
  2. Записуй основні думки вчителя, основні положення, яскраві факти, висновки.
  3. Краще записувати з одного боку аркуша.
  4. По закінченню лекції виясни всі виниклі запитання, уточни факти, назви тощо. Тому, записуючи лекцію, на полях став знаки проти місць, які вимагають уточнення.
  5. Привчи себе, після скорочено записаних слів залишати місце, щоб обробляючи текст, можна було їх дописати.
  6. Найближчим часом її слід допрацьовувати: дописати скорочені слова, виправити помилки, стиль, потім за джерелами названими вчителем доповнити записане фактами, записавши їх на чистому боці аркуша.
  7. Виділи головне у зробленому записі.

 

Як підготувати доповідь :

  • підберіть літературу за темою;
  • опрацюйте матеріал(довідковий, критичний);
  • розробіть і складіть змістовний план. Для цього тему необхідно розділити на мікротеми, підпорядковані головній ідеї доповіді;
  • починати слід із загальних положень, а закінчувати – подробицями;
  • викладіть текст доповіді у вигляді тез;
  • підведіть підсумки, зробіть висновки;
  • складіть список використаної літератури.

 

Як скласти рецензію :

  • охарактеризуйте повноту розкриття теми в доповіді(повідомленні, проаналізуйте його структуру);
  • відзначте найбільш вдалі моменти виступу;
  • укажіть недоліки, що мали місце;
  • оцініть культуру мови доповідача;
  • внесіть доповнення й уточнення(якщо необхідно);
  • оцініть виступ доповідача, надайте йому рекомендації.

 

Як працювати над історичним документом

З’ясуйте:

  • Хто? Хто зробив чи написав це? Яку посаду чи становище він обіймає?
  • Що? Що він нам розповідає? Про що він нам не розповідає?
  • Коли? Коли це було написано? Який історичний контекст?
  • Які особливості того періоду або ідеї могли вплинути на автора?
  • Де? Де ці події мали місце або чого вони стосуються?
  • Чому? Чому це було зроблено або написано? Чи існувала якась конкретна причина? Чи можна розкрити цю причину шляхом:
  • Визначення, на яку аудиторію була розрахована робота;
  • аналіз умови та стилю, які були використані у роботі;
  • читання між рядків?
  • Як? Яким чином був побудований чи зведений разом? Як його можна порівняти з іншими доступними джерелами?
  • Документ виглядає збалансованим чи перебільшеним, тенденційним чи перекрученим?

 

 

Як готувати домашнє завдання?

  1. Щоденно і ретельно записуй у щоденник (зошит) домашнє завдання.
  2. Привчи себе готувати уроки щоденно в один і той же час.
  3. Готуй уроки завжди в певному місці.
  4. Правильно організуй своє робоче місце, прибери все зайве.
  5. Готуй спершу уроки з предметів середньої складності, потім переходь до важчих для тебе і під кінець залишай легший матеріал.
  6. Через 40-50 хвилин занять роби перерви на 10-15  хвилин.
  7. Готуючи уроки не відволікайтесь. Вимкни аудіо і відео прилади, до розмов прислухайся.
  8. Користуйся словником і довідками.
  9. Виконавши письмове завдання, ретельно перевір його.
  10. Якщо зустрілось незрозуміле слово, запитай про нього у вчителя, однокласника.
  11. Щоденно повторюй пройдений матеріал.
  12. Приготувавши уроки, відпочинь, розслабся, погуляй на повітрі, виконавши домашні доручення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку