Паралельні прямі. Ознаки паралельності прямих. Властивості паралельних прямих. Розв’язування вправ.

Про матеріал
Паралельні прямі. Ознаки паралельності прямих. Властивості паралельних прямих. Розв’язування вправ.
Перегляд файлу

Геометрія – 7 клас

Тема:        Паралельні прямі. Ознаки паралельності прямих. Властивості паралельних прямих.

Розв’язування вправ..

 

Мета: Øзакріпити знання учнів про паралельні прямі, кути, утворені при перетині двох прямих січною, ознаки паралельності прямих та властивості паралельних прямих; сформулювати вміння  учнів використовувати перелічені вище теоретичні відомості при розв’язуванні задач;

Øрозвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, самостійність, творчість, повагу до думки оточуючих;

Øвиховувати культуру математичного мовлення, цілеспрямованість, працьовитість.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок; узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку:

I.      Організаційний момент

Оголошення теми та мети уроку, запис числа та теми у зошит.

 

II.   Вступна бесіда вчителя  

@Сьогодні  у нас відбудеться незвичний урок. Ми з Вами будемо не просто навчатись, а також пограємо у бізнес-гру. Для цього ви об’єднались у чотири групи.

Отже, ми з вами потрапляємо у країну Геометрії, у якій є чотири найважливіших організації – це ваші групи. Давайте познайомимось з ними:

1.     Фірма «Астролябія»

2.     Підприємство «Теодоліт»

3.     Корпорація «Екліметр»

4.     Організація «Бусоль»

У кожної фірми зазвичай є працівники різноманітної сфери. Так і у нас є директор, бухгалтер, менеджер по рекламі та експерти з різних питань. Кожен з них відповідає за свою роботу і виконує певну функцію.

Отже, розпочнемо. І першим має слово – менеджер по рекламі. Розкажіть нам, будь ласка, чому ваша фірма має саме таку назву, що це означає і яке відношення ця назва має до нашої теми уроку. (Діти розказують)

Астроля́бія — кутовимірювальний прилад яким до 18 ст. користувались для визначення широти i довготи в астрономії. Багато століть саме такий прилад допомагав мореплавцям знаходити шлях, а астрономам – визначати положення зірок.

Теодолі́т — прилад для вимірювання кутів (горизонтальних і вертикальних) на місцевості. За точністю вимірювання кутів теодоліти розподіляються на високоточні, точні та технічні.

Бусоль геодезичний прилад для вимірювання магнітних азимутів, магнітних румбів, і внутрішніх кутів. Крім того магнітна стрілка бусолі вказує на напрям магнітного меридіану. Використовується в артилерії.

ЕкліметрПортативний кишеньковий прилад для вимірювання кутів нахилу ліній на земній поверхні й у підземних гірничих виробках з точністю до 0,25о. Застосовують екліметри головним чином при рекогносцирувальних роботах. 

 

IІІ. Перевірка домашнього завдання. Фронтальне опитування.

@ Ми з вами уже познайомились. А тепер будемо працювати.  Але як можна виготовляти якісь прилади, якщо у вас немає сировини?. Тому ви маєте її придбати. Для цього у вас є запитання до параграфів з домашньої роботи , на які потрібну купити у іншої фірми відповіді, які і будуть вашою сировиною (знання). А я буду виконувати роль спонсора-банкіра, який буде виплачувати вам гроші за проданий товар, а також буду надавати премію тим, хто її заслуговує.  У нашій країні геометрії для цього існують гроші, які називаються румби.

 

А чому саме румби? Хто може сказати, що таке румб?


Румб – це одиниця виміру кутів у морській справі, яка дорівнює 11015|  

 

А ще зверніть увагу на портрети на грошах!!!

 

Запитання:

1.     Які кути  називаються суміжними?

2.     Сформулюйте властивість суміжних кутів.

3.     Які кути називаються вертикальними?

4.     Сформулюйте властивість вертикальних кутів.

5.     Які прямі називаються перпендикулярними?

6.     Яку пряму називають січною?

7.     Які прямі називаються паралельними?

8.     Сформулюйте аксіому про паралельні прямі.

9.     Сформулюйте ознаки паралельності прямих.

10. Сформулюйте властивості паралельних прямих.

11. Скільки прямих можна провести паралельних до даної прямої?

12. Якщо дві прямі перпендикулярні до третьої, то…

Молодці. А тепер відправляємось на аукціон, де ви зможете придбати для своєї фірми не лише потрібні речі, а й отримати винагороду за правильні відповіді.

 

 

IV.   Актуалізація опорних знань.

Розв’язування усних вправ за готовим рисунком.

 


1. Що можна сказати про прямі a і b?

3. Знайдіть градусні міри усіх кутів, якщо відомо, що a||b:

 

 

 

V.      Розв’язування задач і вправ.

 

1.   Геометричне лото

А тепер ми маємо можливість пограти у гру «Геометричне лото», розв’язавши задачі, які вам запропоновані. Під час розв’язання потрібно здійснювати короткі записи до задач у зошиті або на аркушах бізнес-плану. Кожна група виконує це завдання разом. Яка група виконає це завдання першою, та і отримає додаткові бали.

Геометричне лото


Знайдіть невідомі кути.

Дано:     <1 + <2 + <3 = 2300

Дано:      <1 + <2 = 1200

 

 

Дано:   a||b

                        

Дано:   a||b

 

 

 

У кожної групи повинен вийти малюнок. «Первісні люди». А як ви думаєте, чому саме малюнок первісних людей? А про це ми дізнаємось наприкінці нашого уроку.

 

2.   Розв’язування задачі по групам

А далі кожна група розв’яже свою задачу. Кожен з Вас має цю задачу записати у зошити з повним описом і обґрунтуванням.

 

 

3. Пояснення групами задач.

Кожна група пояснює, як потрібно було розв’язати задачі. В цей час решта груп роблять короткі записи на аркушах бізнес-плану, щоб дома виконати домашнє завдання.

 

VІ. Підсумок уроку.

1.         


Гра «Вірю – не вірю» (світлофор) 1. Чи правильно, що коли січна перетинає паралельні прямі, то внутрішні односторонні кути можуть бути тупими? (Ні)

2.          Чи правильно, що коли при перетині двох прямих січною утворилися вісім прямих кутів, то дані прямі паралельні? (Так)

3.          Чи правильно, що при перетині паралельних прямих січною, внутрішні

односторонні кути рівні? (Ні)

4.          Чи правильно, що коли січна перетинає

паралельні прямі, то внутрішні односторонні кути можуть бути прямими? (Так)

5.          Чи правильно, що коли при перетині двох прямих січною утворилися чотири гострі та чотири тупі кути, то дані прямі паралельні? (Ні)

2.  Самоперевірка знань

 

Варіант 1.


1. Прямі a і b – паралельні. <1 = 390. Чому дорівнює <2? (див. рис.1)

Рис.1 Рис.2

2. Знайдіть х на рисунку 2:

А

Б

В

Г

350

1450

500

1300

 

          

Рис. 3                                                  Рис.4

4. Пряма с перетинає прямі a і b так, що <1 + < 2 =1800 (рис.4). Виберіть правильне твердження:

А

Б

В

Г

Кути 1 і 4 внутрішні односторонні

Кути 2 і 4 внутрішні різносторонні

Прямі а і b перетинаються

Прямі а і b паралельні

 

 

 

Варіант 2.

1. Прямі a і b – паралельні. <2 = 1410. Чому дорівнює <1? (див

. рис.1)

А

Б

В

Г

390

1410

900

1800

Рис.1 Рис.2

2. Знайдіть х на рисунку 2:

А

Б

В

Г

350

1450

1100

700

 

          

Рис. 3                                                  Рис.4

4. Пряма с перетинає прямі a і b так, що <1 + < 2 =1800 (рис.4). Виберіть правильне твердження:

А

Б

В

Г

Кути 1 і 4 внутрішні односторонні

Прямі а і b паралельні 

Прямі а і b перетинаються

Кути 2 і 4 внутрішні різносторонні

 

3.     Спостерігайте, рисуйте, конструюйте, фантазуйте!

Розріжте  фігуру, зображену на рисунку на 6 частин двома прямими. 

 

Розділіть кожен торт уздовж ліній сітки на 4 рівні частини так, щоб у кожній частині була тільки одна квіточка. 

 

 

4.     «Первісна математика»

 

VІІ. Домашнє завдання. Повторити правила §7 – 10 , 

письмово виконати задачі з бізнес-плану,  закінчити бізнес-план.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Corp Tyoma
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Билень Оксана Іванівна
    Велике вчительське дякую за цікаву розробку. Мої учні були в захопленні.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Товстенко Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pdf
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
13080
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку