"Парні і непарні числа. Розв'язування задач та знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3". Конспект уроку.

Про матеріал
Конспект уроку з математики "Парні і непарні числа. Розв'язування задач та знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3". 2 клас. Цікаві завдання, діти в ігровій формі працюють в групах. До конспекту уроку додається презентація.
Перегляд файлу

Урок № 78.

Тема. Парні та непарні  числа. Розв’язування задач та знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3.

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «парні» та «непарні» числа. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 до розв’язування задач і обчислення виразів; повторити назви  арифметичних дій; розвивати навички роботи в парі, групі; розвивати математичне мовлення вміння доводити власну думку; розвивати кмітливість; виховувати активність, старанність; стимулювати інтерес до математики.

Обладнання. Презентація, скорочений запис задачі, підручник, зошит, дидактичний матеріал, цеглинки LEGO, руханка «Булька», ноутбук, телевізор.

Хід уроку

І. Організаційний момент.                                                                        

Релаксація                                                                                                          

Учитель. Станьте, діти, ви рівненько,

                  Посміхніться всі гарненько.

                  Поверніться до гостей,

                  Привітайтесь …

                  Учні (разом): - Добрий день!

                  І сідайте всі рівненько.

1.1. Ознайомлення з девізом.

А тепер девіз згадаймо

І урок наш починаймо!

                                 Міркуємо – швидко!

                                 Відповідаємо – правильно!

                                 Рахуємо – точно!                                  Пишемо – гарно!

1.2. Вправа «Очікування»

-         Давайте поміркуємо, якими  повинні бути учні на уроці?

         Активними

         Уважними

         Розумними

         Кмітливими

         Старанними

         Організованими

-         Давайте всі разом ще раз згадаємо, якими ми будемо на уроці?

-         Добре! Молодці!

-         Як ви вважаєте, яким тоді буде наш урок? (Цікавим, загадковим, казковим, навчальним, чарівним, найкращим).

-         Сьогодні на урок до нас завітав гость. Хто це? Діти, послухайте, що це грає?

В класній кімнаті лунає музика: «Пісенька Капітошки» (з мультфільму «Капітошка» Муз. Г. Саська, Сл. Ю. Чеповецького).

-         А хтось знає, що це за пісня, хто її співає і з якого вона мультфільму? (Відповіді учнів).

-         Так правильно, цю пісеньку виконує  краплинка, яку звуть Капітошка.  А ось і сам Капітошка, сьогодні він буде нашим гостем. Ще й не сам, а зі своїми друзями краплинками.

Ми знаємо, що Капітошка – це краплинка. А краплинка це частинка чого?

(Води)

Вчитель дістає лист.

-         Нам Капітошка приніс листа, давайте його відкриємо і дізнаємось, що ж в цьому листі.

            Лист від Капітошки.

                                     Любі друзі!

     Я зрозумів, що ви кмітливі та завзяті, розумні, допитливі і старанні і саме ви зможете мені допомогти! Я ще маленький такий як і ви, і багато чого хочу дізнатися та багато чому навчитися. І тут ми схожі. Допоможіть мені та моїм друзям, будь ласка, із виконанням математичних завдань!

-         То що, допоможемо нашим гостям? (Так). ІІ. Мотивація навчальних знань.

2.     Усний рахунок. 

2.1.       1 зупинка «Мозкова атака»

Ось краплинку я знімаю, Вам завдання прочитаю.

-   Які «арифметичні» дії ми вивчили?

-   Яку дію виконуємо при знаходженні суми?(Додавання).

-   Назвіть компоненти дії додавання.(Доданок, доданок, сума).

-   Назвіть компоненти дії віднімання.(Зменшуване, відє’мник, різниця).

-   Назвіть компоненти дії множення. (Множник, множник, добуток).

-   Що таке множення? (Це додавання однакових чисел).

-   Яку дію виконують при знаходженні частки?(Ділення).

-   Назвіть компоненти дії  ділення.(Ділене, дільник, частка).

-   Що таке квадрат?(Це прямокутник, у якого всі сторони рівні). - Що таке периметр?(Це сума всіх сторін).

 

2.2.       2 зупинка «Пояснити обчислення виразів»            Ось краплинку я знімаю,            Вам завдання прочитаю.

 3 · 7 - 11 = 10                               3 · 2 + 40 = 46

16 : 2 + 28 = 36                             2 · 5 + 15 = 25

24 : 3 + 10 = 18                             3 · 9 - 19 = 8

18 : 2 + 36 = 45                             2 · 6 + 14 = 26

 

2.3.       3 зупинка «Віршовані задачі»

           Ось краплинку я знімаю,           Вам завдання прочитаю.

 

üНа столі — 4 миски, В кожній з них по 3 сосиски

Скільки всіх сосисок там

 Знати хочеться котам.  ( 12)

üТри ведмедики ішли, По 3 пиріжки несли.

А ви їм допоможіть – 

Пиріжки лічіть.               ( 9)

üБілка моркву посадила,         Штук шістнадцять там вродило.

        П’ять зайців по три зірвали.

        Скільки білочці  зосталось? ( 1)

2.4.       4 зупинка «Каліграфічна хвилинка»

                 Ось краплинку я знімаю,   

                 Вам завдання прочитаю.      

                               Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії потрібно почати.

                              Цифри пишемо рівненько,

                                         Щоб у зошитах було гарненько.

-         Відкрийте свої зошити та запишіть число, класна робота. Пригадайте, як правильно тримаємо спинки під час письма, ручку. Як повинен лежати зошит. Хто записав, подайте  знак. (Тихенько підняли ручку вгору).

-         Діти, пригадайте і скажіть, яку тему ми з вами вчили на попередньому уроці? 

-         Молодці! 

-         А хто зможе охарактеризувати число 3? (Одноцифрове, непарне, сусідами числа 3 є – 2 і 4; 3 – більше від 2, але менше від 4).

-         Запишіть відповіді таблиці ділення на 3 в порядку спадання. (Тобто від більшого числа до меншого).

-         Обмінялися зошитами з сусідом на берегах зошита поставили «+»,  у кого все вийшло.

Взаємоперевірка. (30, 27, 24, 21, 18, 15, 12, 9, 6, 3).

 

    ІІІ. Повідомлення  теми і мети.

-         Сьогодні на уроці ми ознайомимось з поняттям парні та непарні числа. Будемо вчитися застосовувати  випадки табличного ділення на 3 до розв’язування задач і обчислення виразів. Тож почали!

ІV. Розвиток математичних знань.

1.     Ознайомлення з парними і непарними числами.

-         Давайте пригадаємо, парні числа закінчуються цифрами:  2, 4, 6, 8 …

-         Отже, робимо висновок, числа які діляться на 2, називаються парними: 2, 4, 6, 8…

-         Числа, які не діляться на 2, називаються непарними. (Наприклад: 1, 3, 5…)

2.     5 зупинка « Тренувальна»

           Ось краплинку я знімаю,               Вам завдання прочитаю.

-         Яким кольором позначено непарні числа? (Червоним).

-         Назвіть їх.

-         Яким кольором позначено парні числа? (Синім).

-         Запишіть парні числа в порядку зростання.

Взаємоперевірка.

-         Підніміть руку, хто зробив одну помилку?

-         Хто зробив 2 помилки і більше? -Молодці!

3.     6 зупинка «Робота в групі».

                 Ось краплинку я знімаю,                     Вам завдання прочитаю. 

Завдання 1 групи

 – Випишіть всі непарні результати. Тобто числа, які діляться на 3 в зошит, але є непарними. Поясніть, чому ви виписали саме ці числа?

       Завдання 2 група  

- Випишіть всі парні відповіді з таблички ділення на 2. Поясніть свій вибір.

image 

     Фізкультхвилинка. «Булька».

     https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE

 

 

7 зупинка Гра «Відгадай мене»

                           Ось краплинку я знімаю,                                Вам завдання прочитаю.

-                   Я більше, ніж 24, і менше, ніж 27. Я парне число. (26) - Я - непарне число і стою між числами 36 і 39. (37) - Запишіть всі парні числа між 16 і 24.

-                   Запишіть 5 парних чисел, у яких число десятків 4. (40, 42, 44, 46, 48). - Запишіть всі парні числа, більші, ніж 92. (94, 96,  98, 100).

4.     Робота з підручником    8 зупинка «Задача»

                           Ось краплинку я знімаю,                                Вам завдання прочитаю.

-         Прочитайте умову задачі. Розв’яжи задачу за допомогою схеми.

Розв’язання запиши виразом.

    Батько зліпив 18 вареників, а донька – у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?

Б. – 18 в. 

imageД. - ?, у 3 рази менше 

-         Про кого йдеться в задачі? (Про батька і доньку).  - Скільки вареників зліпив батько? (18) - Що сказано про доньку? ( у 3 рази менше).

-         Про що ми можемо дізнатися, знаючи ці два числа? (Скільки вареників зліпила донька).

-         Якою дією? (Ділення).

-         А тепер ми можемо відповісти на запитання задачі? (Так). - Якою дією? ( + )

-         Хто може скласти вираз до задачі?

-         Зачитайте вираз. Запишіть вираз біля дошки: 18 : 3 + 18 = 24 (в.) – зліпили разом.

-         Тож, що означає число 24? (Вареників).

-         Яка буде відповідь до задачі? (12 вареників зліпили батько і донька разом).

-         Запишіть скорочену відповідь до задачі. Відповідь: 12 вареників.

           9 зупинка «Самостійна». 

                               Ось краплинку я знімаю,                                   Вам завдання прочитаю.

-      Про підручник ви забули?

Ще його не розгорнули? Швидко книжку розгортай, Працювати починай.

-      Відкрили підручники ст. 94, № 617. Самостійна робота.

І – варіант виконують перші 2 стовпчики;

40 + 15 : 3 = 45                   9 • 3 – 17 = 10

39 – 12 : 3 = 35                   7 •  3 + 24 = 45

ІІ – варіант виконують третій і четвертий стовпчики. 

27 + 24 : 3 = 35                   8 • 3 + 19 = 43

47 – 21 : 3 = 40                   3 • 6 + 35 = 53

         10 зупинка «Геометрична» . Робота в парах.

                                Ось краплинку я знімаю,                                    Вам завдання прочитаю.

-         У вас на партах конверти. В них геометрична фігура.

-         Як називається геометрична фігура? (Шестикутник)

-         Розділіть шестикутник двома лініями на квадрат і два трикутники. Знайдіть периметр квадрата. - Будьте уважні.

Р = 3 • 4 = 12 см

ІV. Підсумок уроку.

Пораємо в гру «Закінчи речення»

-         Я дізнався… (Які числа називаюся парними, а які непарними)

-         Мені було цікаво… (Обчислювати приклади, працювати в парі)

-         Мені сподобалось…(Сподобалось працювати в групах, парі                  )

-         imageЯ навчився…(Розв’язувати приклади…)

-         Хто сказав, що математика – це нудна наука?

Діти: Математика – цікава і весела штука! 

12. Зупинка «Градус успіху»            Ось краплинку я знімаю,            Вам завдання прочитаю.

  Остання на сьогодні зупинка «Градус успіху» 

-         А зараз оберіть цеглинку, що відповідає вашій роботі під час уроку. 

Я молодець! – Червона цеглинка. 

Я добре попрацював(ла) – оранжевого  кольору цеглинка. 

Можу краще – жовта.  

І синього кольору – ОЙ…

-         Дякую, діти! Ви молодці! Гарно попрацювали. Виконали всі завдання від Капітошки.  І Капітошка вами задоволений. Він разом з вами дізнався багато нового та цікавого. 

-         На цьому наш урок закінчено.  V. Домашнє завдання.

№№ 596, 597 (с. 91).

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
3445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку