Педагогічна діяльність вчителя щодо організації різних форм комунікації з батьками здобувачів освіти.
Номер слайду 2
«Тільки разом з батьками, спільними зусиллями, вчителі можуть дати дітям велике людське щастя»В. Сухомлинський
Номер слайду 3
На сьогодні сім’я відіграє визначальну роль не лише у формуванні особистості дитини, а й суспільства в цілому. Сім’я разом зі школою створює той найважливіший комплекс факторів і умов виховного середовища, який визначає ефективність всього освітнього процесу.
Номер слайду 4
У Державній національній програмі «Освіта (Україна ХХІ століття)» підкреслюється: «В основу національного виховання мають бути покладені принципи єдності сім’ї і школи, наступності і єдності поколінь. Школа має продовжувати родинно-сімейне виховання, працювати в тісному контакті з батьками, налагоджувати взаємозв’язок між школою і родиною, бо це – основа, передумова підвищення активності навчання та виховання»
Номер слайду 5
Один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
Номер слайду 6
Учителі й батьки повинні налагоджувати комунікацію. Вчитель – це людина, яка має педагогічну освіту, розуміється на методиках навчання та виховання, а от батьки у цьому необізнані. Проте вони спільно з учителем повинні ставити дитину посередині й з обох сторін вкладати в неї все найкраще.
Номер слайду 7
Важливе місце в освітньому процесі під час дистанційного навчання воєнного стану займає комунікація батьків із вчителями. У такий час досить нелегко налагодити комунікацію, втім для добробуту дитини це важливо робити. Бо іншого виходу просто не має.
Номер слайду 8
Як вчителю й батькам працювати разом розвиваючи партнерство?Є два суттєві шляхи успішної співпраці:1. Постійне, чітке, двостороннє спілкування.2. Різні способи залучення батьків до освітнього процесу.
Номер слайду 9
ОСНОВНІ ШЛЯХИ СПІВПРАЦІ: СПІЛКУВАННЯ формальне й неформальне : спілкування з окремими батьками і з групою батьків.
Номер слайду 10
Зазвичай спілкування відбувається при особистій зустрічі з батьками, які планую у зручний для батьків час. Але може відбуватися за допомогою інших засобів – телефонні дзвінки, написання листів електронною поштою, спілкування у соціальних мережах тощо
Номер слайду 11
Спілкування під час зустрічі на батьківських зборах. Зміст спілкування – навчальна програма, здобутки дітей, очікування батьків тощо. Щоб батьки залишалися задоволеними як від процесу, так і від результатів, а самі збори сприяли розвитку культури співробітництва, планую збори, розуміючи їх мету – тобто, даю відповідь на запитання: «Для чого ми збираємося?» Приклад, темою перших батьківських зборів була тема: «Залучення батьків до освітнього процесу». Другий крок після визначення мети і очікуваних результатів – спланувала процес і відповідальних осіб.
Номер слайду 12
Чим більше деталей ми продумаємо і сплануємо, тим ефективніше пройдуть наші збори і батьки залишаться задоволеними як результатами, так і процесом. До кожних зборів готую лекцію на певну тему. Наприклад: «Успішність моєї дитини»«Труднощі адаптації дитини до навчання»«Розвиток творчих здібностей дитини в процесі спільної діяльності»Досить часто за декілька днів до цих зборів проводжу анкетування учнів класу і, опрацювавши відповіді, - оголошую певні висновки. Також , якщо ця анкета не анонімна, то роздаю батькам відповіді анкетування , щоб їх обговорили вдома з дитиною. Для того, щоб зустріч з батьками завершилася ефективно, підсумовую її результати – повторюю найголовніші пункти обговорення та досягнуті домовленості.
Номер слайду 13
Зважаючи на зайнятість сучасних батьків, запрошуюдо співпраці інших членів родини – бабусь та дідусів, які часто із задоволенням беруть участь у цьому процесі.
Номер слайду 14
Зустрічі групи батьків. Наприклад, ремонт в класі, підготовка до виховного заходу – ярмарки «Дари природи», допомога збройним силам України. Святкові заходи. Наприклад, привітання з жіночим святом, святом першого і останнього дзвоника, Новорічними святами. Творчі проєкти в класі. Наприклад, «Весела тусовочка», «Джентельмени нашого класу», «Фізика навкруги».Інші форми спілкування. Батьки залучаються і допомагають у навчально-виховному процесі.
Номер слайду 15
• Отримання від батьків додаткової інформації про дітей.• Надання батьками допомоги в організації освітнього середовища,виготовленні навчальних матеріалів.• Надання допомоги батьками у проведенні окремих навчальнихзанять – проведення екскурсії, під час проектної діяльності.• Участь батьків у навчальному процесі збільшує їхню повагу до роботи вчителя. Переваги співпраці батьків і вчителів
Номер слайду 16
Дитина, перебуваючи в шкільному соціумі, дуже часто поводить себе не так, як в родинному соціумі. Дуже важливо це зрозуміти і батькам і вчителям, та знайти шляхи співпраці. Це повинна бути постійна комунікація. Щастя дитини в руках вчителів і батьків. Взаємодія школи і сім'ї - джерело і важливий механізм розвитку. Основними проявами цієї взаємодії є взаєморозуміння, взаємовплив.
Номер слайду 17
Висновок: діяльність батьків і педагогів в інтересах дитини може бути успішною тільки в тому випадку, якщо вони стануть союзниками, що дозволить їм краще пізнати дитину, побачити її в різних ситуаціях і таким чином наблизитися до розуміння.