Педагогічна ідея:
Сервіси Web 2.0. Сучасний урок для сучасних дітей.
Дитина – це сонце, навколо якого
мають обертатися всі засоби навчання.
Вчитель повинен створювати
лише атмосферу, в якій дитина
має можливість висловитись»
Ш.А. Амонашвілі
Технології Web 2.0 міцно закріпилися в нашому повсякденному житті, як засобу комунікації (соціальні мережі: Facebook, Telegram. Instagram), швидкого пошуку потрібної інформації, засоби «колективного авторства» (Wiki, блоги).
Завданням сучасного вчителя є навчити учнів виявляти та використовувати можливості соціальних освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності, яка набула особливої актуальності під час дистанційного навчання.
Технології Web 2.0 надають можливість для дитини гармонійно розвиватися, спілкуватися з друзями та концентруватися на найважливішому в комфортних і безпечних для неї умовах.
Розвиток соціальних мереж і технологій Інтернет відкриває необмежені горизонти для застосування їх в освітній діяльності, оскільки ставить у центр навчального процесу взаємодію учнів між собою та викладачами на основі інструментів соціального програмного забезпечення. Сучасні інформаційні технології навчання забезпечують високий темп уроку, наочність подання матеріалу, можливість оперативного повернення до раніше вивченого.
Основна зміна навчального процесу пов'язане з активною участю учнів у створенні власних матеріалів. У всіх сферах технології Web 2.0, найбільше значення для навчання має спільна творча діяльність.
Найбільш цікаві сервіси, які я використовую на уроках правознавства : кодування завдання за допомогою QR-коду, LearningApps, Wordwall, Kahoot, Canva, Інтерактивна дошка Padlet, Jamboard, Classroom, Movie Maker. Для перевірки набутих знань та рівня сформованості компетентностей : Google форми, онлайн тести , веб-квести на платформі Всеосвіта» та «На урок», приймаємо участь в онлайн олімпіадах та конкурсах на платформах «На Урок» та «Всеосвіта».
Для професійного розвитку я використовую платформу sites.google - створення власного портфоліо ; публікую власні розробки уроків , тестів, веб-квестів на платформах «На Урок» та «Всеосвіта», з метою самоосвіти проходжу онлайн-курси, вебінари, семінари, марафони ( Edera, Prometheus, Дія, «На Урок» та «Всеосвіта» ), що дозволяє раціонально використовувати час.
Технології та методи навчання, які я використовую на уроках правознавства:
· Скрайбінг(від англ. scribe — «розмічати») — нова техніка презентації, винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації. Наразі скрайбінг — інноваційна технологія, за допомогою якої можна привернути увагу слухачів, забезпечити їх додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді. Популярність технології забезпечується завдяки тому, що людський мозок мислить образами, мова малюнка є універсальною мовою. Крім того, проглядати скрайб (зображення, що з’являється з-під пера, ручки, маркера) набагато цікавіше, ніж звичайне відео. Скрайбінг широко використовують у рекламі, маркетингу, бізнес-презентаціях і в освіті. ( За допомогою Canva презентації дуже сучасні та оригінальні )
· Метод мозкової атаки - це метод розв'язання невідкладних завдань за короткий час. Сутність методу полягає в тому, що необхідно висловити як можна найбільшу кількість ідей за невеликий проміжок часу, обговорити їх та класифікувати. Цей метод використовується для вирішення складних проблем. Метод мозкової атаки можна використовувати в різних видах діяльності: в роботах з малими та великими навчальними групами, командами, індивідуальній роботі.
(Стає цікавішим з використанням Padlet або Jamboard )
· Метод «займи позицію» - допомагає вести обговорення дискусійного питання в класі. Він використовується з метою надання учням можливості висловитися та практикуватися в навичках спілкування. Таким способом обговорюється проблемне питання з теми «Праця неповнолітніх»: з якого віку діти можуть працювати .
· Метод проектів є основною технологією формування ключових життєвих та предметних компетенцій учнів. Суть методу проектів полягає в досягненні дидактичної мети через детальну розробку навчальної проблеми, яка повинна завершитись реальним результатом - проектом. Учні працювали над такими проектами, як «Трудове право», «Місцеве самоврядування». ( Movie Maker )
· Плейкаст - інтерактивна листівка, оригінальний спосіб виразити себе, поділитися своїми думками і настроєм. Плейкаст може слугувати предметом для створення проблемних ситуацій.
З’єднайте в одне творіння слова, картинку, музику – і отримаєте свій маленький шедевр плейкаст. (Movie Maker, Canva)
· Перевернуте навчання - залучення учнів до практичної діяльності під час уроків чи лекцій замість механічного занотовування теорії. Замість домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції, а під час так званого “аудиторного” часу разом з педагогом виконують практичні завдання. ( Classroom )
Висновки : використання Технології Web 2.0 на уроках правознавства розвиває в учнів критичне мислення, пізнавальну активність та самостійність, вміння працювати в команді. Дає доступ до інформаційних ресурсів та можливість для самореалізації.
Вчитель повинен володіти сучасними методами викладання, за допомогою яких буде зростати якість освіти та ефективність роботи.